„M膮dro艣膰 wychwala sama siebie
chlubi
si臋 po艣r贸d swego ludu.
Otwiera
swe usta na zgromadzeniu Najwy偶szego
i
ukazuje si臋 dumnie przed Jego pot臋g膮...
Ten,
co mnie stworzy艂, wyznaczy艂 mi mieszkanie /.../
Wcielone
w艣r贸d nas zamieszka艂o...
Przeto
i ja nie zaprzestaj臋 dzi臋kczynienia
wspominaj膮c
was w moich modlitwach.
[Prosz臋
w nich], aby B贸g Pana naszego Jezusa Chrystusa
da艂
wam ducha m膮dro艣ci i objawienia...
Na
pocz膮tku by艂o S艂owo a S艂owo by艂o u Boga
i
Bogiem by艂o S艂owo.
Ono
by艂o na pocz膮tku u Boga.”
„W
Nim by艂o 偶ycie, a 偶ycie by艂o 艣wiat艂o艣ci膮 ludzi, a 艣wiat艂o艣膰
w ciemno艣ci 艣wieci i ciemno艣膰 jej nie ogarn臋艂a. Pojawi艂 si臋
cz艂owiek pos艂any przez Boga - Jan mu by艂o na imi臋. Przyszed艂 on
na 艣wiadectwo, aby za艣wiadczy膰 o 艣wiat艂o艣ci, by wszyscy
uwierzyli przez niego. Nie by艂 on 艣wiat艂o艣ci膮, lecz /pos艂anym/,
aby za艣wiadczy膰 o 艣wiat艂o艣ci. By艂a 艣wiat艂o艣膰 prawdziwa,
kt贸ra o艣wieca ka偶dego cz艂owieka, gdy na 艣wiat przychodzi. Na
艣wiecie by艂o /S艂owo/, a 艣wiat sta艂 si臋 przez Nie, lecz 艣wiat
Go nie pozna艂. Przysz艂o do swojej w艂asno艣ci, a swoi Go nie
przyj臋li. Wszystkim tym jednak, kt贸rzy Je przyj臋li, da艂o moc, aby
si臋 stali dzie膰mi Bo偶ymi, tym, kt贸rzy wierz膮 w imi臋 Jego -
kt贸rzy ani z krwi, ani z 偶膮dzy cia艂a, ani z woli m臋偶a, ale z
Boga si臋 narodzili. A S艂owo sta艂o si臋 cia艂em i zamieszka艂o
w艣r贸d nas. I ogl膮dali艣my Jego chwa艂臋, chwa艂臋, jak膮
Jednorodzony otrzymuje od Ojca, pe艂en 艂aski i prawdy. Jan daje o
Nim 艣wiadectwo i g艂o艣no wo艂a w s艂owach: Ten by艂, o kt贸rym
powiedzia艂em: Ten, kt贸ry po mnie idzie, przewy偶szy艂 mnie
godno艣ci膮, gdy偶 by艂 wcze艣niej ode mnie. Z Jego pe艂no艣ci
wszyscy艣my otrzymali - 艂ask臋 po 艂asce. Podczas gdy Prawo zosta艂o
nadane przez Moj偶esza, 艂aska i prawda przysz艂y przez Jezusa
Chrystusa. Boga nikt nigdy nie widzia艂, Ten Jednorodzony B贸g, kt贸ry
jest w 艂onie Ojca, /o Nim/ pouczy艂.” (Dobra Nowina 2).
Tytu艂
posta by艂 na pocz膮tku. Przyszed艂, kiedy jeszcze le偶a艂em
nierozbudzony dobrze. By艂 twardo - niezniszczalny. Dwa twarde s艂owa,
niezniszczalne. Kiedy tylko usiad艂em do komputera i mog艂em pisa膰,
przysz艂y fragmenty Dobrej Nowiny. Stare i nowe. One s膮 nieod艂膮czn膮
(niezniszczaln膮) cz臋艣ci膮 mojej pami臋ci i to偶samo艣ci. Wiadomo,
偶e najg艂臋bszej. One s膮 mn膮, ja nimi?! Jasne.
I
tak pisze si臋 ten post. Tak to jest. Nie da si臋 we mnie, w
(samo艣wiadomej osobie) rozdzieli膰 "mojego", od tego, co mnie
ukszta艂towa艂o i kszta艂tuje. Fenomenologia i metafizyka pracowa艂y
nade mn膮 i nadal pracuj膮, do 艣mierci, albo demencji. Ale wtedy
b臋d臋 ju偶 mia艂 wszystko zapisane :-)
Akapit
pi膮tkowy:
Wszystko
by艂o wczoraj dopisane do posledniewo listoczka. Jednak nie
da艂em rady opublikowa膰. Nie mia艂em ju偶 si艂y. M臋czy nie tylko
sam proces pisania, ale i waga spraw. Nak艂ada wielki ci臋偶ar.
Od
4.00 w nocy zastanawia艂em si臋, czy da膰 to dzisiaj. Zw艂aszcza
fragment, w kt贸rym wzywam na 艣wiadk贸w, prosz臋 o dialog z nami:
ks. arcybiskupa Henryka, pos艂a Sasina, starost臋 U艣ci艅skiego.
Dzisiaj
w膮tpliwo艣ci ju偶 nie mam. Dopisa艂em Papie偶a Franciszka, Prymasa
Polaka... Ju偶 opublikowa艂em na post post post scriptum. Prawda
mnie zmusi艂a. Czego nie ma tutaj, jest tam. Czego nie ma tam, jest
tutaj.
Spa膰
nie mog艂em, ca艂e 偶ycie przebieg艂o mi przed oczami. Od pami臋tnej
nocy po wyborze Karola Wojty艂y. Wiele na to wskazuje, 偶e tamten
czas si臋 sko艅czy艂. Wolno艣ci, osoby, nadziei i ich realizacji.
Nastaje czas zak艂amania? Wycofanie? Tak to wygl膮da z punktu widzenia
i do艣wiadczenia mojej drogi-prawdy-偶ycia w Ojczy藕nie i gminie,
kt贸ra w tym czasie nie tylko zdoby艂a wolno艣膰 – dzi臋ki
Solidarno艣ci – ale nawet zdoby艂a tytu艂 (wybi艂a si臋) na
Rzeczpospolit膮 Norwidowsk膮. To wiele znaczy.
realizm
i ko艣ci贸艂
偶eby by艂 realizm
musz膮 by膰 bod藕ce
od realnego 艣wiata
rodzina jest bod藕cem
najwi臋kszym
藕r贸d艂em bod藕c贸w
w niej ko艣ci贸艂 (domowy)
najlepiej si臋 ma
wiara nadzieja i mi艂o艣膰
prawda dobro i pi臋kno
droga prawda 偶ycie
wszystko
偶eby by艂 realizm
musz膮 by膰 bod藕ce
od realnego 艣wiata
rodzina jest bod藕cem
najwi臋kszym
藕r贸d艂em bod藕c贸w
w niej ko艣ci贸艂 (domowy)
najlepiej si臋 ma
wiara nadzieja i mi艂o艣膰
prawda dobro i pi臋kno
droga prawda 偶ycie
wszystko
Hypothesis
non fingo powiedzia艂 Newton, ojciec starej fizyki. Prawdy i
m膮dro艣ci non plus (fr.). Tego, co jest, si臋 nie wymy艣la.
Ono jest. Realizm nade wszystko. Ale to, co jest, musi jako艣 doj艣膰
do nas, nam si臋 objawi膰. Musimy przyj膮膰, pozna膰, uzna膰.
呕ycie
pisa艂o nam scenariusz i pisze jeszcze (nadal).
W
grudniu 1980 roku wr贸ci艂em z Francji, bo media grozi艂y mo偶liwo艣ci膮
wej艣cia Ruskich do Polski. Zew rodzinny i patriotyczny mnie
prowadzi艂. Skoro ju偶 by艂em, natychmiast chcia艂em co艣 robi膰 z
duchem czas贸w. W duchu czas贸w. W duchu, kt贸ry mnie ukszta艂towa艂.
Przyjecha艂em do Annopola (do Matki Bo偶ej Annopolskiej), robi膰
Solidarno艣膰. Bo na wsi, w moich okolicach nie by艂o. Robili艣my
razem, wsp贸艂cze艣nie, z Krzy艣kiem Szyma艅skim, rolnikiem,
p贸藕niejszym pos艂em, w Korytnicy, w Kamionnej gmina 艁och贸w
dzia艂a艂a Irena 呕y艂an, Wiktor Stasiak w Sulejowie, w gm. Jad贸w. W
mojej/naszej gminie uda艂o si臋 za艂o偶y膰 ko艂a zwi膮zkowe we
wszystkich wsiach, byli艣my w 100% zorganizowani. Oczywi艣cie, to nie
tylko moja zas艂uga, wsp贸艂praca z Kazikiem i Jankiem da艂a taki plon. Z b艂ogoslawie艅stwem 贸wczesnego proboszcza Mieczys艂awa Iwanickiego. Pierwsze ko艂o
we wsi gminnej powsta艂o 3 Maja 1981 – kiep, kto nie docenia, nie
rozumie.
Satan
wojenny wszystko zniszczy艂. Prawie. Mnie uczyni艂 katechet膮. 13
grudnia zasta艂 mnie na Jasnej G贸rze (u Matki Bo偶ej
Cz臋stochowskiej). Do gminy wr贸ci膰 nie mog艂em. Ko艣ci贸艂 i m贸j
legionowski proboszcz (proboszczowie, tr贸jca) potrzebowali kogo艣,
kto zaopiekuje si臋 w chrze艣cija艅skim duchu m艂odzie偶膮 szybko rosn膮cego miasta (z 15 do 50 tys). Kto ich
na ludzi b臋dzie prowadzi艂, w czasach, gdy gin臋li patrioci i
ksi臋偶a.
Rodzina,
potrzeba domu, zn贸w mnie/nas sprowadzi艂a na wie艣, (do Matki Bo偶ej
Annopolskiej). Transformacja ustrojowa, wiara i rozum, da艂y mi
zatrudnienie. Zosta艂em w贸jtem I kadencji wolnej i samorz膮dnej
Polski. Bo to jest moja Matka, ta ziemia. Bo to jest moja Matka, ta
Ojczyzna.
Kazik
艁apka, kt贸rego zrobili艣my sekretarzem gminy w naszej pierwszej i
jedynej kadencji, zastawi艂 na mnie i na nasze czasy (na jego ducha)
sid艂a. By艂 ukszta艂towany w szkole i urz臋dzie PRL (nawet PZPR).
Upl贸t艂 sie膰 swoj膮, rodzinnych powi膮za艅 i biznes贸w, obietnic.
Zosta艂 w贸jtem na cztery kadencje. Nigdy mnie do urz臋du, ani na
inne uroczysto艣ci nie zaprosi艂. Wystrzega艂 si臋 mnie i wszelkiej
wzmianki nawet, jak ognia, albo wody po艣wi臋conej. Owszem, chcia艂
zabra膰 nam telefon, odci膮膰 od 艣wiata. 呕onie wzbrania艂 jak lew, przez rok, by w
normalnym konkursie mog艂a zaprezentowa膰 sw贸j program i wizj臋
szko艂y. Sta艂o si臋 to g艂o艣ne na powiat i wojew贸dztwo. Pozosta艂
opis w prasie lokalnej, pod tytu艂em W贸jtokracja. Medialnie
pozosta艂 tak偶e przemarsz przez wie艣, po mszy, z ko艣cio艂a do
szko艂y, na rozpocz臋cie roku szkolnego … pod transparentem „Szko艂a
bez dyrektora” itp. Do historii przesz艂a r贸wnie偶 akcja obrony
szko艂y, przed zakusami rozbicia, przeniesienia, zniszczenia.
Przyje偶d偶a艂o Radio(?), Telewizja. Ju偶 nie tylko rozg艂osi膰 na
Mazowsze, ale na ca艂膮 Polsk臋 (mieli艣my odg艂os z Bukowiny
Tatrza艅skiej).
Inny obraz "wiecznego" w贸jta w prasie lokalnej z 2010, innego autora, jest r贸wnie ponury. Klimat
偶ycia za w贸jta 艁apki by艂 fatalny. Bali艣my si臋.
Przegra艂
wybory dopiero w 2010. W drugiej turze. Pami臋tnej dla mnie, bo
„kto艣” zniszczy艂 mi wtedy bloga na www.republika.strachowka.pl
Wolno艣膰 s艂owa (i my艣lenia!) by艂a i jest nadal najwi臋kszym
wrogiem/przeciwnikiem ludzi skrytych, lubuj膮cych si臋 w niejawnych
dzia艂aniach (kompleksy s膮 wyt艂umaczeniem? - nie tylko, jakie艣
inne z艂e cechy osobowe, nieszczeg贸lne/nieszcz臋艣liwe
dzieci艅stwo?). Straci艂em nie tylko bloga. „Oni” byli bardzo
skrupulatni w niszczeniu przeciwnik贸w. Stracili艣my nerwy i
pieni膮dze: grzywna za wyimaginowane 艂amanie ciszy wyborczej na
blogu, przes艂uchanie w prokuraturze, za oskar偶enie w贸jta o
wy艂udzanie g艂os贸w przez podstawionych pe艂nomocnik贸w za ludzi
niedo艂臋偶nych (wyborcza metoda „na wnuczka”). Po jakim艣
czasie przysz艂o z prokuratury anonim/oskar偶enie, 偶e jestem przest臋pc膮 pracuj膮cym nielegalnie w
szkole. Nie wystarczy艂o rzucanie obelg typu „siewca nienawi艣ci”,
sk膮din膮d tak偶e „zdrajca dzieci komunijnych i rocznicowych”
itp. Pok艂osiem jest tak偶e podburzanie przez kogo艣 ludzi „by
wywie藕li dyrektork臋 szko艂y na taczce...”. Z艂o si臋 艂膮czy,
linkuje. Prawda i m膮dro艣膰 same si臋 obroni膮.
Rok
2014, wybory samorz膮dowe!
To,
co widzimy (na listach wyborczych), przechodzi wyobra藕ni臋
i zdolno艣ci krytycznego my艣lenia (rozumu). Dlatego pisz臋 tego
posta. Musz臋. Prawda i m膮dro艣膰 nie daj膮 mi wyboru, bardzo
prosi艂y, nalegaj膮.
Na
li艣cie „Kandydaci PiS do Rady Powiatu Wo艂omi艅skiego” jako pozycja numer 5 – figuruje nasz by艂y w贸jt Kazimierz 艁apka.
Nie
jestem partio-偶erc膮, ani 艁apko-偶erc膮. Ani nawet
Krystyno(PSL)-偶erc膮. Takie rzeczy zdarzaj膮 si臋 pewnie we
wszystkich partiach, na wszystkich listach. Byle zdoby膰 wi臋cej
g艂os贸w. W dzisiejszej polityce prawda i m膮dro艣膰 nie s膮 w cenie.
A ja bym tylko chcia艂 jawno艣ci, nie tylko dzia艂ania, ale r贸wnie偶
my艣lenia. „Poka偶 mi swoje my艣lenie”. Czy moje has艂o i
oczekiwania s膮 zakorzenione we fragmentach odwiecznej m膮dro艣ci,
cytowanej na pocz膮tku? Sprawd藕cie. Ja bym chcia艂 tylko rozmowy z
Wami, z wszystkimi na listach, kt贸rzy s膮 jako艣 dost臋pni w realu i
w necie (Inter-osobowym-艣wiecie). Prawda jest DIALOGICZNA!
Je艣li unikacie dialogu, jeste艣cie przeciwko prawdzie i m膮dro艣ci.
M贸j g艂os komentuj膮cy ten skandal wyborczy na naszym powiatowo-wojew贸dzkim podw贸rku mo偶na znale藕膰 na stronie kandydata na burmistrza T艂uszcza, tam znalaz艂em t臋 sensacyjn膮 wiadomo艣膰. Niestety, nie jest to jaki艣 izolowany epizod. Powi膮zany jest z list膮 PiS do rady gminy Strach贸wka. Dla czysto艣ci sprawy (i honoru) niekt贸rzy powinni si臋 wycofa膰 ju偶 z polityki.
M贸j g艂os komentuj膮cy ten skandal wyborczy na naszym powiatowo-wojew贸dzkim podw贸rku mo偶na znale藕膰 na stronie kandydata na burmistrza T艂uszcza, tam znalaz艂em t臋 sensacyjn膮 wiadomo艣膰. Niestety, nie jest to jaki艣 izolowany epizod. Powi膮zany jest z list膮 PiS do rady gminy Strach贸wka. Dla czysto艣ci sprawy (i honoru) niekt贸rzy powinni si臋 wycofa膰 ju偶 z polityki.
Kt贸偶
m贸g艂by przypuszcza膰 (przed wyborczymi terminami), 偶e do tego
dialogu w艂膮cz膮 si臋, zostan膮 powo艂ani, zaproszeni:
-
Marsza艂ek Wojew贸dztwa (PSL)
-
pose艂 Jacek Sasin, kandydat na prezydenta Warszawy (PiS)
-
Biskup i kuria diecezjalna (szczeg贸lnie by艂y ks. kanclerz Wojciech
Lipka)
-
Starosta (PiS)
-
kandydat na burmistrza T艂uszcza (PiS)
-
by艂y w贸jt Kazimierz 艁apka (PiS, lista, czy cz艂onek?)
-
ksi膮dz proboszcz miejscowy
-
kandydatka na radn膮 powiatow膮 Marzena Kanclerz (PiS) i jej m膮偶
kandydat na radnego Strach贸wki S艂awomir z listy Krystyny i
Sylwestra O艂dak贸w (Komitet
Wyborczy Wyborc贸w Dla
Gminy Strach贸wka,
czyli miejscowy PSL)
To,
偶e b臋dzie wezwana do takiego dialogu Krystyna, kandydatka na w贸jta Gminy, by艂o przewidywalne, cho膰 pewno艣ci nabrali艣my dopiero w
ostatniej chwili. Niestety jest najmniej prawdopodobny dialog z Ni膮,
skoro 偶yje tutaj tyle lat i pracuje od zawsze w szkole (Zesp贸艂 Szk贸艂 im. Rzeczpospolitej Norwidowskiej) a nikt chyba nie ma wra偶enia, 偶e zna jej pogl膮dy,
cho膰by na temat w艂asnej - i naszej wsp贸lnej - szko艂y?! Co my艣li
o mnie, i o swojej dyrektorce, wiemy, sugerowa艂a wywiezienie na
taczce...
Nie
jestem wilko艂akiem. Nie jestem ich wszystkich 偶erc膮. Nie jestem
nawet – je艣li oni uwierz膮 – siewc膮 nienawi艣ci, zdrajc膮
dzieci komunijnych i rocznicowych, ani, ani. Jestem za艂o偶ycielem
Solidarno艣ci w gminie, katechet膮 (33 lata, powo艂anym w stanie
wojennym), ojcem du偶ej rodziny, w贸jtem I Kadencji, odkrywc膮
Rzeczpospolitej Norwidowskiej, s艂ug膮 s艂owa 偶ywego (w dialogu), w
prasie lokalnej przez 10 lat (艁膮cznik Mazowiecki) i na blogu
„Osobny 艣wiat, na Facebooku pokazuj臋 codziennie „o czym teraz
my艣l臋”...
Niejednej
osobie wyda si臋 dziwnym ta lista (nie)dialogiczna?! Komu艣 - niesmaczn膮
prowokacj膮? Przykro mi, zacznijmy zatem rozmawia膰 powa偶nie o
Polsce, o sobie, o historii wolno艣ci naszej odzyskanej, o prawdzie i
m膮dro艣ci. Bo to, CO SI臉 W艢R脫D NAS OBJAWIA, tak - jak to pokazuj臋 swoim uporczywym pisaniem -
dzia艂a膰 mo偶e tylko re偶yser wi臋kszy od ka偶dego z nas (tak偶e na
w/w li艣cie).
Dlaczego
贸w wielki re偶yser mn膮 si臋 pos艂uguje? Chyba ze wzgl臋du na to, 偶e
nie ma wzgl臋du na osoby. I ze wzgl臋du na to, 偶e zamieszkali艣my u
Matki Bo偶ej Annopolskiej, 偶e te dzieje annopolskie, to refleks
dziej贸w Polski, zw艂aszcza II RP, z walk膮 o szko艂臋 polsk膮, z
Boles艂awem Prusem, z Katyniem, Muzeum Techniki, z papie偶em polskich
antropolog贸w kultury 93-letnim prof. Aleksandrem Jackowskim, z Rodzin膮 Rodzin u
boku Prymasa Tysi膮clecia, z Solidarno艣ci膮 z dnia 3 Maja 1981 w
gminie Strach贸wka, z
tym, co wycierpieli艣my pod w艂adz膮 Kazimierza 艁apki, z walk膮 o
szko艂臋 woln膮 w Strach贸wce, o jej imi臋 Rzeczpospolitej
Norwidowskiej, z listem o b艂ogos艂awie艅stwo dla niej i dla nas
wszystkich do 艣wi臋tego Papie偶a Polaka, napisanym po Rekolekcjach
Norwidowskich w naszej parafii WNMP, przeprowadzonych przez siostr臋
Alin臋 Merdas RSCJ, z Anio艂em Ziemi Wo艂omi艅skiej (takim samym,
jaki otrzymali ksi臋偶a arcybiskupi G艂贸d藕 i Hoser), kt贸ry stoi jako
wotum wdzi臋czno艣ci na o艂tarzu parafii WNMP, w ko艣ciele 艣w.
Antoniego, z Br膮zowym Krzy偶em Zas艂ugi dla dyrektorki szko艂y i
Srebrnym Medalem Akademii Polskiego Sukcesu dla w贸jta Piotra, ze
wzgl臋du na Szko艂臋 Lider贸w, kt贸rej absolwentk膮 jest Gra偶yna,
matka Polka, dyrektorka. Ze wzgl臋du... „przez wszystko do mnie
przemawia艂e艣 Panie...”. Daj jeszcze g艂os, bo Anio艂 wo艂a.
Czy
Ci wszyscy wielcy wymienieni tego nie widzieli? Nie zrozumieli
jeszcze? Dali si臋 zap臋dzi膰 w kozi r贸g przez manipulator贸w
(Kazika-w贸jta, Krystyn臋-kandydatk臋...). Taki potrzask 2014
– niech sami nam wyt艂umacz膮, by艣my zrozumieli ich punkt
widzenia. M贸j - jest prosty i jasny od 16 pa藕dziernika 1978. Cud
si臋 sta艂 i dzieje w naszej historii najnowszej i starszej, po Kr贸la
Jana III i jeszcze dalej... bo my jeste艣my z durnych i chmurnych
tego 艣wiata, co „bior膮 Polsk臋 t臋cz膮 zachwytu od zarania
dziej贸w”. Naiwni byli艣my, jeste艣my, my艣leli艣my i chcemy TAK
MY艢LE膯, 偶e tak samo robi膮 nasi liderzy, przyw贸dcy pa艅stwowi i
ko艣cielni. 呕e widz膮 Polsk臋 niepodzielon膮, ci膮g艂膮 od ponad
1000 lat, 偶e chc膮 z nami wszystkimi rozmawia膰 i wsp贸艂pracowa膰
dla wsp贸lnego dobra (nie - partyjnymi schematami walki o w艂adz臋 -
nie o prawd臋 i m膮dro艣膰) - i 偶e zw艂aszcza nasi ksi臋偶a i biskupi
potrafi膮 by膰 jednakowo zdystansowani wobec wszystkich partyjnych
wizji i program贸w.
Marsza艂ek
Wojew贸dztwa (PSL), Starosta Wo艂omi艅ski (PiS), kandydat na
burmistrza T艂uszcza z PiS daj膮 rekomendacje nauczycielce-kandydatce z PSL na naszego w贸jta, kt贸ra nie uznaje w najnowszej historii miejsca i
roli Solidarno艣ci RI w gminie, kt贸rej przez gard艂o nie chce
przej艣膰 hymn szko艂y Rzeczpospolitej Norwidowskiej, kt贸ra j膮
(dyrekcja) zatrudnia, i nie chce przedstawi膰 swojego programu nam w
szkole, nie chce powiedzie膰 uspokajaj膮cych s艂贸w, 偶e w przypadku
wyboru nie b臋dzie jej szkodzi膰 i 偶e nie tylko pozwoli jej, nam
rozwija膰 si臋 na obranych, przyj臋tych, przeg艂osowanych 艣cie偶kach
i autostradach rozwoju szko艂y i o艣wiaty, ale b臋dzie wspomaga膰
nas, dyrektork臋 i ca艂膮 wsp贸lnot臋 szkoln膮 i z ni膮/nami
wsp贸艂pracowa膰 uczciwie, szczerze, z poszanowaniem regu艂
demokracji, wolno艣ci... Mog臋 chyba powiedzie膰 w imieniu
wszystkich, 偶e bardzo na to czekamy. Jej (niekt贸rzy) kandydaci na
radnych nie kryj膮 niech臋ci (wrogo艣ci) wobec szko艂y. Sami z siebie
nie mieliby powod贸w. Promieniowanie liderstwa?! :-(
Dlaczego
pose艂 Sasin jest na mojej li艣cie i w li艣cie donajwy偶szych w艂adz Jego Partii? Bo nic na terenie powiatu wo艂omi艅skiego nie mo偶e
dzia膰 si臋 w partii PiS, bez jego przyzwolenia. Jest szefem i
kandydatem na Prezydenta Warszawy, stolicy Polski.
Ale
dlaczego na mojej li艣cie dialogowej jest ksi膮dz arcybiskup? Czy za
odpowied藕 nie starcza wsp贸lna wiara, 33 lata katechizowania, Anio艂y
Ziemi Wo艂omi艅skiej...? Ca艂kiem powa偶nie, powa偶niej jeszcze? - bo
w granicach powiatu i diecezji by艂y (s膮?) realizowane programy,
projekty, pod kt贸rymi byli podpisani ksi膮dz Arcybiskup i Starosta,
Starosta i ksi膮dz Arcybiskup. Bliskie zwi膮zki polityk贸w i
hierarch贸w KK zawsze zrodzi膰 musz膮 niejasno艣ci. Nie zawsze
rozumia艂em/rozumiem, kto czego jest autorem, kto tylko patronuje,
kto inspiruje kogo...? Mi臋dzy innymi uczestniczy艂em/li艣my (w
lutym?) w czym艣 pomy艣lanym dla rodzin w ko艣ciele w Jadowie, bo
ksi膮dz proboszcz og艂osi艂 na mszy w Strach贸wce..., potem by艂a
g艂o艣na sprawa „szk贸艂 przyjaznych rodzinie”. Mog膮 by膰 inne.
Wi臋c
je艣li Marsza艂ek wojew贸dztwa daje rekomendacje kandydatce, kt贸ra
te偶 jest odznaczona w PiS-owskim powiecie, a zarazem jest studentk膮 teologii
(dla katechetyki), i starosta osobi艣cie te偶 rekomenduje, to w spos贸b oczywisty widz臋
kandydatk臋 w jeszcze szerszym kr臋gu widzenia, wojew贸dzkim,
diecezjalnym...?.
Dlaczego
ksi膮dz proboszcz? Bo mocno si臋 rozumie i wspiera Krystyn臋 od
pocz膮tku. Musz膮 wsp贸艂pracowa膰, ona jest zelatork膮 r贸偶a艅cow膮,
studentk膮-kandydatk膮 na katechetk臋, dosta艂a opini臋 od ksi臋dza,
cho膰 ca艂a szko艂a nic o jej planach i studiach nie wiedzia艂a przez
rok. A propos i nie, nasza c贸rka studentka nie dosta艂a od ksi臋dza opinii, co
skutkuje zabraniem jej(?!) i w艂a艣ciwie ca艂ej naszej rodzinie (!) stypendium FDNT.
Co艣 musi by膰 na rzeczy i chyba nie ko艅czy si臋 w granicach
parafii.
Po
tej li艣cie wida膰 mocne zwi膮zki wyborcze na naszym terenie: Prawa i
Sprawiedliwo艣ci i Polskiego Stronnictwa Ludowego, bo Komitet
Wyborczy Wyborc贸w Dla
Gminy Strach贸wka
to wyborcza nazwa miejscowego PSL.
Nie jest chyba tylko sloganem medialnym, 偶e „polski ko艣ci贸艂”
obu partiom sprzyja.
Szukaj膮c
materia艂u, sprawdzaj膮c wszystko, zajrza艂em na stron臋 kandydatki do sejmiku wojew贸dztwa mazowieckiego Bo偶eny 呕elazowskiej z PSL i
oniemia艂em. Sta艂em, siedzia艂em, wy艂em... jak s艂up soli, je艣li
s艂up soli mo偶e wyda膰 g艂os. Fa艂szywa Polska, fa艂szywy powiat,
fa艂szywi dzia艂acze... Nie przez g艂贸wn膮 bohaterk臋 strony, bro艅
Bo偶e. Przez towarzysz膮c膮 jej od g贸ry do do艂u Krystyn臋. Dam
jeden
z wpis贸w, wyja艣niaj膮cy, rzucaj膮cy 艣wiat艂o na nasz膮 najnowsz膮
histori臋 gminy, powiatu, wojew贸dztwa, Polski...:
" Rok
pierwszy [!!!]
W
niedziel臋 23 pa藕dziernika Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Strach贸wki
obchodzi艂o pierwsz膮 rocznic臋 swojej dzia艂alno艣ci. Zaproszono
zatem przyjaci贸艂. Podczas uroczystej mszy 艣wi臋tej, przypad艂 mi
zaszczyt czytania modlitwy powszechnej. Stowarzyszenie pod kierunkiem
nauczycielki, Krystyny O艂dak, o偶ywi艂o dzia艂ania Ko艂a Gospody艅
Wiejskich oraz dzia艂alno艣膰 kulturaln膮 w regionie. Pierwszy rok
Stowarzyszeniu si臋 uda艂. Tak trzyma膰, nie zbacza膰 z kursu.
Bo warto przy艂o偶y膰 si臋 do o偶ywienia krwiobiegu w naszym
najbli偶szym otoczeniu.”
Ca艂a
strona jest pe艂na pi臋knych wydarze艅 z wojew贸dztwa, powiatu i diecezji.
Norwid, Strach贸wka i Krystyna O艂dak s膮 cz臋sto i g臋sto. Po r贸wno?
ZROZUMIA艁EM. Ta strona powiedzia艂a mi wi臋cej, ni偶 by chcia艂y
obie kandydatki. Jedna, bo daje sob膮 manipulowa膰. Druga, bo jej
plany prze艣wiecaj膮 bardzo niechwalebnie. To jest zak艂amywanie
rzeczywisto艣ci. To jest budowanie przez lata innej/nowej Polski.
Jakiej? Na jakich warto艣ciach? G艂贸wnie na zacieraniu prawdy i
na艣ladownictwie. Krystyna na zatarte 艣lady nak艂ada kalk臋 ze swoim
obliczem. Toksyczne jest uruchomienie tego krwiobiegu w naszym
najbli偶szym otoczeniu (i raczej przypomina by-passy). „Tworzy
kultur臋 w regionie”! Odbudowuje dzia艂alno艣膰 K贸艂 Gospody艅
Wiejskich, Ochotniczych Stra偶y Po偶arnych, tworzy religijno艣膰,
duchowo艣膰, Rodzinne K贸艂ka R贸偶a艅cowe, studiuje teologi臋, by
wraz ksi臋dzem naprawia膰 b艂臋dy i szkody dla Polski i Ko艣cio艂a
wyrz膮dzone przez katechet臋 J贸zefa (33 lata! szkodnictwa wraz z rodzin膮!). Bo on, czyli ja -
„nie szanowa艂 pr贸艣b i rad, twierdzi艂 偶e ma sw贸j spos贸b na
nauczanie religii katolickiej, wyniki pracy musz膮 teraz razem
d藕wiga膰 i naprostowa膰 w duchu nauki Pisma 艢wi臋tego, nauki
Ko艣cio艂a i Papie偶y”. Tak brzmi ich teologiczne uzasadnienie
potwarzy „siewcy nienawi艣ci, zdrajcy dzieci komunijnych itd.”
Mo偶na ludzi za艂atwia膰 w bia艂ych r臋kawiczkach, za plecami i po
katolicku. W duchu pos艂usze艅stwa wy偶szej w艂adzy.
Pr贸buj膮
tak膮 Polsk臋 nam narzuci膰. Kto jeszcze? Ilu ich? Jakie maj膮
uk艂ady?
Stowarzyszenie
za艂o偶one przez Krystyn臋 ma wymaza膰 Norwida i Rzeczpospolit膮
Norwidowsk膮 z naszych dziej贸w, tak, jak wcze艣niej Kazimierz 艁apka,
w贸jt czterech kadencji zrobi艂 z Solidarno艣ci膮. I z Polsk膮
Solidarn膮, prawdziw膮, tak膮 jaka jest, niewyduman膮 przez
karierowicz贸w, zawistnik贸w itp! W szkole RzN TA POLSKA WYKL臉TA si臋 obroni艂a!
Z
ich strony nie ma lito艣ci. Ani wsp贸艂dzia艂ania. Ani woli dialogu!
Pod tym wzgl臋dem s膮 w pe艂ni antychrze艣cija艅scy. P艂yn膮 pod pr膮d
naszych dziej贸w i kultury.
Kiedy
zak艂adali艣my stowarzyszenie Rzeczpospolita Norwidowska wzi臋li艣my
j膮/ich do wsp贸艂pracy, p. Jacka od nich - do naszego zarz膮du.
Przesta艂, gdy zosta艂 ich Prezesem. Chcieli艣my 艂膮czy膰,
gwarantowa膰 ci膮g艂o艣膰 i wsp贸艂prac臋 wszystkich. Tak偶e jako realizatorzy gminnego PIS - Programu Integracji Spo艂ecznej Znamienne, nasz
stowarzyszeniowy adres by艂 wtedy na otwartej i go艣cinnej plebanii
parafii ksi臋dza Antoniego. Duch Solidarno艣ci, mi艂o艣ci wi臋kszej
ni偶 mi艂o艣膰 w艂asna, dobra wsp贸lnego (res
publica),
integracji spo艂ecznej, niezale偶no艣ci i samorz膮dno艣ci, Gminnych
Spotka艅 O艣wiatowych, Spotka艅 Trzech Kr贸li z I Kadencji Wolnej
Samorz膮dnej Polski... nas, jak prowadzi艂, tak prowadzi, nawet po
wybojach.
Kiedy
prowadzili艣my kolonie CARITAS w diecezji, w ramach wsp贸艂pracy
parafii i szko艂y, wzi臋li艣my j膮-Krystyn臋 dwa razy na turnusy jako
wychowawczyni臋.
Czy
ona jest tak... faryzejsko wyrachowana (nikczemna)? Czy tylko zagubi艂a si臋 w
g膮szczu w艂asnych plan贸w politycznej kariery? Czy nie wie, co
czyni? A jej rekomendodawcy? Gdzie jest nasza wsp贸lna Ojczyzna,
gmina, Ko艣ci贸艂, dzieje. Pami臋膰
i to偶samo艣膰?!
W czym i jak si臋 objawia/my dzisiaj 艣wiatu ca艂emu?!
na wysokim niebie
jestem ju偶 w niebie
czuj臋 si臋 jak w niebie
bo sprawy mnie porwa艂y
nie ja si臋 na nie porwa艂em
za ma艂ym
one tu si臋 zacz臋艂y zaczynaj膮
ale ko艅cz膮 w niebie
sk艂adam dzi臋kczynienie
za wszystko – spr贸bujcie
na wysokim niebie
jestem ju偶 w niebie
czuj臋 si臋 jak w niebie
bo sprawy mnie porwa艂y
nie ja si臋 na nie porwa艂em
za ma艂ym
one tu si臋 zacz臋艂y zaczynaj膮
ale ko艅cz膮 w niebie
sk艂adam dzi臋kczynienie
za wszystko – spr贸bujcie
Wszystkim
wysokim, wa偶nym urz臋dnikom, dygnitarzom, hierarchom chc臋
powiedzie膰 g艂o艣no, 偶e niezale偶nie, jak g艂o艣no b臋d膮 mnie
negowa膰 Kazimierz 艁apka z listy PiS i Krystyna z listy w艂asnej
(inaczej PSL) to i mnie nale偶y si臋 odrobina pami臋ci i szacunku. Cyprian Norwid w swoim ostatnim li艣cie napisa艂 - "Cyprian
Norwid zas艂u偶y艂 na dwie rzeczy od Spo艂ecze艅stwa Polskiego: to
jest aby one偶 spo艂ecze艅stwo nie by艂o dla艅 obce i nieprzyjazne."
Jota w jot臋 powt贸rzam to samo w stosunku do spo艂ecze艅stwa mojej/naszej gminy czyli tzw. wsp贸lnoty lokalnej (i Ko艣cio艂a parafialno-dekanalno-diecezjalnego)! J贸zef Kapaon zas艂u偶y艂!殴le zrobicie, je艣li b臋dziecie chcieli budowa膰 now膮 IV Rzeczypospolit膮 na zgliszczach pami臋ci. Nie tylko, 偶e si臋 nie godzi, ale przyniesie fatalny skutek.
"Ty mnie do pie艣ni pokornej nie wo艂aj,
Bo ta ju偶 we mnie bez g艂osu,
A je艣li milcz臋, nie przeto mnie po艂aj,
Kwiat贸w, Ty, nie chciej od k艂osu...
Bo ja z przekl臋tych jestem tego 艣wiata,
Ja bywam dumny i hardy,
A mi艂o艣膰 moja, Bracie, dwuskrzydlata:
Od uwielbienia do wzgardy.
Gdy w g艂臋bi serca purpur臋 okrutn膮
Wyrabia prz膮dka cierpienia,
Smutni - lecz smutni, 偶e a偶 Bogu smutno -
Kr贸lewskie maj膮 milczenia."
/Cyprian Norwid/
PS.1
Integrowa膰 chcemy ka偶dym mgnieniem oka, ka偶dym krokiem, ka偶dym oddechem, pie艣ni膮, modlitw膮, wierszem, zdj臋ciem, hymnem...
PS.2
Komentarze do listy powiatowej na radnych z PiS i u nas w gminie:
- Czy uk艂adaj膮c list臋, nie przejrzeliscie prasy lokalnej? Nie spytali艣cie ludzi-s膮siad贸w zza miedzy, z R贸wnego, Strach贸wki...
- Jeszcze inny namiar. Tu - w archiwalnym numerze Fakt贸w - nie ma odpowiedzi w贸jta 艁apki, bo nie mog艂 si臋 wtedy chwali膰 na ca艂y powiat, 偶e by艂 w PZPR, czego dotyczy艂o pytanie redakcyjne, nie moje. Nie interesuj臋 si臋 czyj膮艣 przynale偶no艣ci膮 partyjn膮, ani teraz do PiS, ani kiedy艣 do PZPR, gdyby艣cie sami nie podnosili tej kwestii. Czy Was r贸wnie偶 oszuka艂 i przedstawi艂 si臋 jako opozycjonista? Dziwnie te偶 wygl膮da z nag艂a chyba stworzona lista PiS w mojej/naszej gminie! Niekt贸rych znam dobrze, tworzyli艣my Solidarno艣膰, ale oni potem byli ju偶 tylko Kaziowi brat, kuzyn... nie jacy艣 "ideowi" ludzie walcz膮cy o co艣. Tylko o jego i swoje posady. Po co teraz rozdrapuj膮 stare rany? Ja im dobrze 偶ycz臋, jako ludziom, ale niech maj膮 honor i odejd膮 z polityki. Kto zdradzi艂 raz... doko艅czcie sobie sami. Wstyd! Wstyd! Czy z tak膮 pomoc膮 Prawo i Sprawiedliwo艣膰 pos艂a Jacka Sasina chce si臋 wywr贸ci膰 na wi臋kszym polu? Nie chcia艂o si臋 Wam sprawdzi膰 nie tak znowu starej historii!!! Historia naszej gminy i Rzeczpospolitej Norwidowskiej nadaje si臋 na test, ale uwierzcie, nam jest z tym tak偶e bardzo ci臋偶ko! Czy kto艣 z Was, z T艂uszcza, Wo艂omina, Mazowsza si臋 zainteresuje, przeprosi nas? i chyba swoich wyborc贸w! Co jeszcze ma wyj艣膰 na jaw?!
PS.3
Grafika st膮d - Ko艣ci贸艂 Domowy!