"A pani [panu] c贸偶 ja powiem?..."
Z偶era nas kornik, najgorszy. Wy偶era duchowo艣膰 gminno-parafialn膮 Strach贸wki. Wszyscy, kt贸rzy mogliby i powinni przeciwdzia艂a膰, boj膮 si臋. Milcz膮, przemilczaj膮 na 艣mier膰.
Nie wybra艂em sobie tematu. Zabe艂ta艂a kole偶anka z mojej by艂ej szko艂y. Parafianka, samorz膮dowiec (niespe艂niony?). I post-zaproszenie do uczczenia Anio艂贸w Str贸偶贸w Ziemi Wo艂omi艅skiej, w wigili臋 艢wi臋tego J贸zefa 2017.
Szukaj膮c 艣lad贸w/藕r贸de艂 uhonorowania mnie tym偶e Anio艂em w 2008, znajdowa艂em takie tam r贸偶ne, r贸偶niaste posty, w kt贸rych echo z艂a 偶yje. I st膮d, stamt膮d... NICZEGO NIE WYMY艢LAM, tym bardziej, nie podmieniam.
Kole偶anka mi napisa艂a - w kontek艣cie historii opowiedzianej w cyklu "Rody i rodziny Mazowsza" - "Dzie艅 dobry. Wstydu nie masz, aby kontaktowa膰 si臋 ze mn膮 po tych wszystkich k艂amstwach i obelgach, kt贸re wypisywa艂e艣 o mnie, o Ko艣ciele nazywaj膮c to swoj膮 prawd膮" (bez jednego ziarenka niefa艂szu), samozwa艅czym prawem do os膮dzania innych Nie interesuj膮 mnie Twoje sprawy. Nie 偶ycz臋 sobie wykorzystywania mojego s艂u偶bowego konta do szerzenia informacji o Twoich prywatnych celach.
Niech B贸g Ci wybaczy."
Oto, z czym walczy moja parafia i diecezja. W艂adza gminna te偶 si臋 o to nie upomni. Pami臋膰 i to偶samo艣膰? - po c贸偶 im to, punkt贸w nie przynosi w mentalno艣ci/spo艂eczno艣ci polskiej 2017. Kornik zawi艣ci (nienawi艣ci) i perspektywa kariery osobistej niszcz膮 umys艂y.
"GDYBY NIE PROBOSZCZ ANTONI
RZECZPOSPOLITA NORWIDOWSKA
TAK PI臉KNIE BY NIE ROZWIN臉艁A SKRZYDE艁.
TO OCZYWISTA OCZYWISTO艢膯.
SPRZYJA艁, ZACH臉CA艁, WSPIERA艁 KA呕D膭 NASZ膭 INICJATYW臉. WSP脫艁TWORZY艁 OBRAZ RZECZY-strachowskiej-POSPOLITEJ i NORWIDOWSKIEJ NIEPOSPOLITEJ
Zw艂aszcza go艣cinno艣ci膮 na plebanii (prawdziwy dom parafialny)
i przyjazn膮 obecno艣ci膮 w szkole, domach i ko艣ciele,
tak z pos艂ug膮 jak i rozmow膮 dla ka偶dego.
Chc臋 g艂o艣no powiedzie膰,
wszem i wobec
jak wielkim by艂e艣 darem w ci臋偶kich latach
(1994-2009) czterech kadencji w贸jta Kazimierza 艁apki -
kt贸ry by艂 przeciwie艅stwem wszystkich zalet proboszcza
(zamkni臋ty na demokracj臋 i ca艂y 艣wiat wsp贸艂czesny, nieprzyjazny,
艂ami膮cy przyrzeczenia, sk膮py, mo偶e chciwy...).
Obecny proboszcz Mieczys艂aw wszed艂 w to wszystko, co by艂o. Przyj膮艂 punkt widzenia jednej ze stron i dzia艂a, jakby wed艂ug jej scenariusza (dop. 14 marca 2017). Nie widzi, nie rozumie, (nie ceni?) dzie艂a swoich poprzednik贸w.
艢P. ksi膮dz proboszcz Mieczys艂aw Iwanicki odegra艂 istotn膮 rol臋
przy powstaniu SOLIDARNO艢CI w dniu 3 Maja 1981.
Nie tylko wygrzmia艂 patriotyczne kazanie na sumie,
po kt贸rej przeszli艣my do sali w OSP
ale stale nam b艂ogos艂awi艂 i wspiera艂.
Postawi艂em w naszym ko艣ciele Wota Wdzi臋czno艣ci za tamten czas i dzie艂a wsp贸lnoty gminno-parafialnej. Ale dzisiejsi nas zwalczaj膮, czyli tak偶e pami臋膰 o nim! Postawi艂em, to znaczy odda艂em, proboszcz Antoni postawi艂 tam, gdzie sta艂y.
O tym trzeba m贸wi膰. O tym milcze膰 nie wolno. 呕eby z艂o wygra艂o, wystarczy, 偶eby dobro milcza艂o.
Kiedy dostrze偶e si臋 i zrozumie (przyjmie) 偶ycie jako dar, to cho膰bym ju偶 nie wyszed艂 wi臋cej z domu (pokoju w Annopolskim Ogrodzie) mog臋 powiedzie膰, 偶e 呕Y艁EM I OTAR艁EM SI臉 O NIEBO...
Jakim wielkim darem obdarzy艂a nas Historia! Opatrzno艣膰! Mieszkamy na Mazowszu, na terenach, kt贸re ka偶膮 my艣le膰 o Polsce Jana Sobieskiego III, Konstytucji 3 Maja, Cyprianie Norwidzie i wolno艣ci, kt贸r膮 da艂o S艂owo Kt贸re Sta艂o si臋 Cia艂em. Wczoraj przez kr贸tka chwil臋 (czy chwila ma miar臋? - zn贸w kr贸tka historia czasu zapisana w j臋zyku daje do my艣lenia) medytowa艂em g艂o艣no przy Marysi (kl.6 SP) nad "Rzecz膮 o wolno艣ci s艂owa". Przygotowuje si臋 do Wielkiego Konkursu Powiatowego recytacji dzie艂 Cypriana Norwida - chc臋 j膮 zach臋ci膰 do pracy w pocie czo艂a. Trudne dla niej wyzwanie, a偶 roi si臋 od kulturowych szczyt贸w na tym szlaku - transcendencja, metafizyka, skrajnie indywidualistyczne sytuacje, struktura genologiczna utworu literackiego (miejsce przedmiot贸w genologicznych znajduje si臋 w 艣wiecie form; wsp贸艂czesna nauka o literaturze jest sk艂onna widzie膰 przedmioty genologiczne jako formy; formom tym przypisujemy znaczenie struktur; ca艂o艣膰 utworu literackiego jest oparta w swej indywidualnej konstrukcji na strukturze rodzajowej), kierunek metaforycznie orfejski...
Oswajam wszystkich uczni贸w z wy偶ynami duchowymi na lekcjach religii, literackie poznaj臋 przy okazji konkurs贸w. "Nie ma wiary bez my艣lenia", a moich katechez bez "poznaj samego siebie", apologetyki (samo艣wiadomo艣膰 Jezusa), 艣w. Teresy z Avila, Fatimy, mi艂o艣ci intelektualnej Boga, cz艂owieka i 艣wiata ca艂ego (wielkiego jak Mi艂osierdzie Bo偶e). A Cyprian Norwid i Jan Pawe艂 II to jedni z najwi臋kszych chrze艣cija艅skich my艣licieli Europy...
Mo偶e w Strach贸wce zacznie si臋 kiedy艣 tzw. ko艣cielny proces informacyjny w sprawie czwartego polskiego wieszcza, jak kiedy艣 mia艂a najprawdopodobniej koncepcja-pocz臋cie Poety? Dziwne by by艂o, gdyby nie. Potrzebny tylko jaki艣 znak z nieba. Promotora ju偶 ma w niebie.
...
Nigdzie i nigdy si臋 nie ukrywam. Ani swoich pogl膮d贸w. Post贸w nie podmieniam i nie usuwam. Ludzi nie cenzuruj臋. Wierz臋 w Prawd臋 (OSOBOW膭) Jedn膮 Jedyn膮, dost臋pn膮 nam dla dobra (zbawienia). Kto chce o tym ze mn膮 porozmawia膰?
WYZYWAM NA POJEDYNEK
- DEBAT臉 PRZYJAZN膭 (KULTURALN膭) -
"O NAJNOWSZEJ HISTORII STRACH脫WKI"!
- TO TYLKO 37 LAT! -
W SZRANKI MO呕E STAN膭膯 KA呕DY MIESZKANIEC
WIEK, P艁E膯, STAN, POGL膭DY - BEZ ZNACZENIA
-JEDYNIE UMI艁OWANIE PRAWDY -
Z RADO艢CI膭 ZAJM臉 DRUGIE MIEJSCE
ALBO PRZEGRAM SROMOTNIE Z LEPSZYMI
NIE O SPORT WSZAK IDZIE - ALE O SAM膭 PRAWD臉
O PAMI臉膯 I TO呕SAMO艢膯 (CHRZE艢CIJA艃SKIEJ) WSP脫LNOTY
...
Inne cytaty rzucaj膮 ostrzejsze 艣wiat艂o na to, w czym uczestniczymy - chc膮c nie chc膮c - jako mieszka艅cy jakiej艣 cz臋艣ci 艣wiata. Ka偶dy kawa艂ek ziemi podlega jakiej艣 w艂adzy, przewa偶nie tzw. 艣wieckiej i tzw. ko艣cielnej (duchownej). W samorz膮dowej i parafialnej mo偶emy podobno m贸wi膰 bez obawy. Samorz膮d i osoby hierarchiczne podlegaj膮 takim samym regu艂om, pokusom i wypaczeniom jak cysorze, sekretarze i kr贸le.
"Democracy needs the media to monitor and prevent cases of abuse of power is hardly controversial. It has been present in the imagination of democratic societies for centuries" (2012r.)