sobota, 17 marca 2012

Pami臋膰 i partycypacja

Czy modlitwa poranna (nie tylko ) mo偶e potrzebowa膰 - i i艣膰 w parze - z komputerem i Internetem? Ale偶 oczywi艣cie, wystarczy zacz膮膰 dzie艅 na stronie www.mateusz.pl.

Dzisiaj oczywi艣cie potrzebuj臋 S艂owa m膮dro艣ci i uspokojenia przed Konferencj膮 Partycypacji. Forum si臋 nazywa w ramach "Decydujmy Razem". To nasze "razem" i "partycypowanie" przyprawia mnie o dr偶enie i wyka艅cza. Wi臋c od wieczoru jestem roztrz臋siony. Czekam na spotkanie, na TEN DZIE艃, na TEGO MINISTRA RP od partycypacji w Kancelarii Prezydenta. Nie obcego, nie jak na urz臋dnika, ale jak na brata w wierze, kt贸rego poznali艣my w Marsza艂kowskim Sulej贸wku na uroczysto艣ci w dniu 艣wi臋tego Antoniego, proboszcza-odnowiciela.

W tym partycypujemy!! W 偶yciu, w historii!! D膮b Pami臋ci (Katy艅skiej) jest Wielkim Znakiem. Spr贸buj臋 z jego pomoc膮 opowiedzie膰 Histori臋 Rzeczpospolitej Norwidowskiej w kilka minut, w niewielu punktach.

A co mi da艂o S艂owo Bo偶e? Pos艂uchajcie, czytajcie razem ze mn膮:
- "Chod藕cie, powr贸膰my do Pana! On nas zrani艂 i On te偶 uleczy... Do艂贸偶my stara艅, aby pozna膰 Pana; Jego przyj艣cie jest pewne jak 艣wit poranka, jak wczesny deszcz przychodzi On do nas, i jak deszcz p贸藕ny, co nasyca ziemi臋... Dlatego ciosa艂em ich przez prorok贸w, s艂owami ust mych zabija艂em, a Prawo moje zab艂ys艂o jak 艣wiat艂o. Mi艂o艣ci pragn臋, nie krwawej ofiary, poznania Boga bardziej ni偶 ca艂opale艅... Obmyj mnie zupe艂nie z mojej winy i oczy艣膰 mnie z grzechu mojego... Bo偶e, moj膮 ofiara jest duch skruszony, i pokornym i skruszonym sercem Ty, Bo偶e, nie gardzisz.

Jezus powiedzia艂 do niekt贸rych, co ufali sobie, 偶e s膮 sprawiedliwi, a innymi gardzili, t臋 przypowie艣膰: Dw贸ch ludzi przysz艂o do 艣wi膮tyni jeden faryzeusz a drugi celnik... dzi臋kuj臋 Ci, 偶e nie jestem jak inni ludzie, zdziercy, oszu艣ci, cudzo艂o偶nicy, albo jak i ten celnik... Natomiast celnik sta艂 z daleka i nie 艣mia艂 nawet oczu wznie艣膰 ku niebu, lecz bi艂 si臋 w piersi i m贸wi艂: Bo偶e, miej lito艣膰 dla mnie, grzesznika... Ka偶dy bowiem, kto si臋 wywy偶sza, b臋dzie poni偶ony, a kto si臋 uni偶a, b臋dzie wywy偶szony."

D臋bie Pami臋ci, D臋bie Katy艅ski, D臋by z Mamre, D臋by z Annopola st贸jcie na stra偶y naszej pami臋ci, uczcie nas pokory.

Cz臋sto zagl膮dam na www.zsstrachowka.pl. Dopiero dzisiaj jednak u艣wiadomi艂em sobie jakim zwyci臋stwem prawdy jest ta strona. I to nie dzi臋ki za艂o偶eniom, kt贸re da艂y jej pocz膮tek, ani intencjom administrator贸w. Nic z tego. Jest zwyci臋stwem prawdy, tylko przez sam fakt istnienia. Przez to, 偶e jest. Mo偶e napisz臋 wielkimi literami, 呕E JEST.

Dopiero teraz warto si臋 zastanowi膰 nas za艂o偶eniami i intencjami administrator贸w. S膮 oczywiste i bardzo proste. Wszystko, co wa偶ne i istotne (prawem i kultur膮 dozwolone), trzeba pokaza膰, niczego nie zakrywaj膮c z tego, co widzimy, s艂yszymy, o czym jest 偶ycie szko艂y. Co tak lub inaczej prze偶ywam/my.

TO JEST ZWYCI臉STWO KULTURY, OSOBY I OSOBOWEGO 艢WIATA. OSOBY OTWARTEJ, SZUKAJ膭CEJ PRAWDY I ZROZUMIENIA SIEBIE SAMEGO I 艢WIATA, W KT脫RYM 呕YJEMY.

Takie proste, ale nie oczywiste, w wielu cz臋艣ciach 艣wiata, a tak偶e Polski. Mentalno艣膰 anty-koncepcyjna zaw艂adn臋艂a dzisiaj ogromn膮 cz臋艣ci膮 spo艂ecze艅stw. Koncepcja otwarta na 偶ycie i za nie odpowiedzialno艣膰 i w zwi膮zku z tym nie maj膮ca niczego do ukrycia, jest dzisiaj w mniejszo艣ci. Wi臋kszo艣膰 ma co艣 do ukrycia, protestuje burzliwie przeciwko jawno艣ci, szczero艣ci w 偶yciu publicznym, a nawet wprost przejrzysto艣ci. Skutkiem takiej mentalno艣ci jest brak dialogu. Nawet w ko艣ciele powszechnym (czy Jezusowym wtedy?). Nie mo偶na Jezusa ukry膰 w sakramentach (administrowanych w parafiach), a zas艂oni膰 Go w dialogu powszechnym, kt贸ry powinien by膰 oczkiem w g艂owie duszpasterzy i sercem wsp贸lnot lokalnych (tak偶e szko艂y i gminy).

********** Niczego wi臋cej dzisiaj nie napisz臋. To, co napisa艂em prze wyjazdem z domu ma wielk膮 wymow臋. Wr贸ci艂em zachwycony ze spotkania z Ministrem Olgierdem Dzieko艅skim. Co za CZ艁OWIEK! Wspaniale reprezentuje i uosabia godno艣膰 RZECZPOSPOLITEJ w KANCELARII PREZYDENTA

PS. Gra偶yna napisa艂a o spotkaniu na swoim blogu, ja da艂em zdj臋cia i filmik na Facebooku. Spotkanie b臋dzie 偶y艂o w nas i owocowa艂a, jak d艂ugo 偶yjemy i dzia艂amy w spo艂eczno艣ci lokalnej i wi臋kszej.



Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz