sobota, 22 czerwca 2019

Z艂o w Ko艣ciele! Fa艂sz? Przemilczanie! Nieszczero艣膰!

Jezus nie powiedzia艂
偶e jest drog膮, pobo偶no艣ci膮 i 偶yciem
ani, 偶e jest drog膮, tradycj膮 i 偶yciem
powiedzia艂, 偶e Drog膮-Prawd膮-呕yciem!

Pisz臋 nie po to, by walczy膰 z kim艣, tym bardziej z moim Ko艣cio艂em. Absurd. Z艂o tytu艂owe oczywi艣cie JEST, lecz nie w Ko艣ciele, jako pi臋knej teorii-doktrynie. Z艂o JEST w realnym Ko艣ciele, jakiego ka偶dy do艣wiadcza 偶yciem swoim w parafiach, dekanatach, diecezjach. ZNIECZULICA NA LUDZKIE CIERPIENIA?! DUSZ-PASTERZY??

Jest wielkie dobro w Ko艣ciele, jak per艂a ukryta w ziemi. Do odkopania, odpoznania, podziwu...
Z艂em przecie偶 nie jest Jezus i Jego Dobra Nowina.

Ale kaznodziejstwo i ksi臋偶owsko-艣wiecka praktyka ju偶 mo偶e skrywa膰 z艂o, prawie rutynowo. Pe艂ne moralizowania, rzadko - przyk艂ad贸w osobistej szczero艣ci i s艂u偶by. Prawie w og贸le dialogiczno艣ci 偶ycia, dobrego s膮siedztwa z wszystkimi bli藕nimi i z kultur膮 naszego wsp贸艂czesnego 艣wiata. S膭 WYOBCOWANI! Wsp贸艂czesno艣膰 dla nich? – owszem, przez bardzo wielu (wi臋kszo艣膰?) mierzona jest stanem posiadania i sprawno艣ci膮 w gad偶etach.

Dlaczego o tym (ci膮gle) pisz臋? Bo 偶yjemy na 艣wiadectwo. 艢wiadectwo czego? Tego, co prze偶yli艣my jako drog臋-prawd臋-偶ycie!
Zawsze w艂asn膮 drog臋-prawd臋-偶ycie, w czasie danym i przestrzeni. Tr贸j-soczewk臋 drogi-prawdy-偶ycia wskaza艂 Jezus z Nazaretu. Jego samo艣wiadomo艣膰 pomaga naszej.

Jego pytajmy o Jego Drog臋! O Jego Prawd臋! O 呕ycie, kt贸rego do艣wiadczy艂 w Jego czasach, przestrzeni, Ojczy藕nie, kulturze… z ca艂膮 mo偶liw膮 wtedy fenomenologi膮 i metafizyk膮.

Nas pytajmy o nasze, a wierz膮cy – tak偶e na wz贸r Jego! Bez dialogu prawdy si臋 nie (od)poznaje! Nie zna si臋 samego siebie, bli藕niego, 艣wiata, ani Boga 呕ywego i Prawdziwego (w Jego S艂owie, Obecno艣ci, Dzia艂aniu, Dialogu z nami… Jego ulubion膮 mow膮 do nas jest mowa fakt贸w o zdarze艅-wydarze艅. Ale tak偶e medytacyjne trwanie w ciszy!)! Wiara i rozum pozwalaj膮 by膰 wsp贸艂-艣wiatyni膮 prawdy i 艣wi膮tyni膮 Ducha 艢wi臋tego!
Bez dialogu nie ma kultury, ani wsp贸lnoty. Tak偶e Ducha 艢wi臋tego i ca艂ej Tr贸jcy PRZE-Naj艣wi臋tszej. Bez dialogu jest ZNIECZULICA NA LUDZKIE CIERPIENIA?!
Bez dialogu Ko艣ci贸艂 jest ba艅k膮-zjawiskiem mydlanym na powierzchni wiek贸w. Samoszukiwaniem si臋 i milion贸w si贸str i braci w wierze. Trudno w tym przypadku m贸wi膰 o ‘ludziach dobrej woli’. Basta! Non abbiate paura!

Znakiem obecnego czasu (od kilkunastu lat) jest powr贸t do ko艣cio艂膮 zamkni臋tego, dla swoich, w dzisiaj w Polsce sojuszu z w艂adz膮. I ZNIECZULICA NA LUDZKIE CIERPIENIA?!
Ale ja jestem jeszcze z innej epoki. To, 偶e mnie przemilczaj膮, nie zwalnia mnie z obowi膮zku dawania 艣wiadectwa. Mo偶e kto艣 si臋 ogarnie i doro艣nie do dialogu, kiedy艣, i c贸偶, 偶e wielkie by膰 mo偶e, po mojej 艣mierci!

Wczoraj d艂ugo rozmawia艂em z Katy, wychowanej w kulturze Szkocko-Irlandzko-Brytyjskiej. Mamy r贸偶ne tradycje. Ale ten sam Ko艣ci贸艂 Powszechny. To raczej ja opowiedzia艂em Synowej moje do艣wiadczenie Koscio艂膮 w Polsce od 60 lat. Od tragicznych pra-pocz膮tk贸w molestowania od 1960… przez dzieje „ko艣cielno艣ci” rodzinnej i Anopolsko-Legionowsko-Strachowskiej. Od Frankiewicz贸w, Trembi艅skich, G艂owackich, Jackowskich, Kr贸l贸w po wsp贸艂czesnych Kapaon贸w.

Co zawiera膰 mo偶e 60 lat dziej贸w nie tylko mojej osoby, ale Ojczyzny-ojcowizny, Ko艣cio艂a, kultury??
Mo偶na bada膰. Trzeba bada膰. D艂ugo, cierpliwie, dog艂臋bnie i solidarnie. Trzeba przekazywa膰 nast臋pnym pokoleniom raz dane i zadane dziedzictwo.

Natchnienia jednak przychodz膮 tak偶e punktowo, czyli z nag艂a. Je艣艂i nie pochwycimy od razu i nie zapiszemy mog膮 fly away! Take off! Pass by!
Tak偶e dzisiejsze natchnienie o Z艁U W KO艢CIELE!

Wczorajsza rozmowa ods艂oni艂a nowe aspekty i wymiary z艂a w naszym Ko艣ciele. Widzenie dwustronne uwidacznia wi臋cej z rzeczywisto艣ci. Ka偶dy z nas ma sw贸j punkt widzenia. Zw艂aszcza, je艣li utrwalony i wzmocniony kultur膮. 呕yciem, do艣wiadczeniem, my艣leniem, studiowaniem, zanurzeniem i uczestnictwem w dziejach.

Do dialogu potrzebne jest SPOTKANIE i otwarto艣膰 co najmniej dw贸ch os贸b! Tischner napisa艂, 偶e spotkanie ods艂ania sens 艣wiata. ‘Spotkanie to najg艂臋bsze i najbardziej bogate z do艣wiadcze艅, jakie cz艂owiek mo偶e w swoim 偶yciu prze偶y膰. Kto nie spotka艂 na swojej drodze cz艂owieka, ten, mo偶na powiedzie膰, zmarnowa艂 swoje 偶ycie’. A przy innej okazji - „Otwarcie dialogiczne jest otwarciem na drugiego cz艂owieka: na ty, na on i ona, na my, wy i oni. W nim inny cz艂owiek jest obecny dla mnie, a ja dla innego..,. Spotkanie wi膮偶e, ods艂aniaj膮c i zobowi膮zuj膮c zarazem. Ustanawia dla spotykaj膮cych si臋 os贸b jakby nowy 艣wiat – 艣wiat spraw wa偶nych i niewa偶nych, chwil donios艂ych i b艂ahych, czas贸w 艣wi臋tych i czas贸w powszednich – s艂owem, ustanawia hierarchi臋. Podejmuj膮c dialog z drugim, przychodz臋 ku niemu z wn臋trza jakiej艣 hierarchii; i drugi podejmuj膮c dialog ze mn膮, przychodzi ku mnie z wn臋trza hierarchii. Dialog b臋dzie tylko wtedy owocny, gdy nasze hierarchie b臋d膮 podobne lub gdy b臋d膮 zdolne upodobni膰 si臋 do siebie” (cytat st膮d).

***

Z艂o? Jakie z艂o?
Ano, du偶o wi臋ksze, ni偶 wiedzieli艣my jeszcze w XX wieku. Ni偶 ja rozumia艂em jeszcze wczoraj.
Bo je艣li ja spotka艂em tylu pedofil贸w i aktywnych gej贸w w naszym Ko艣ciele? Je艣li niedawno powiesi艂 si臋 kleryk w seminarium w 艁om偶y, a tydzie艅 temu wikary w nieodleg艂ej parafii w Kotuniu? Je艣li musia艂em zeznawa膰 w s膮dzie, bo dwie kobiety st膮d walczy艂y o mi艂o艣膰 tego samego proboszcza s膮siedniej parafii? Je艣li w tym gronie s膮 biskupi, arcybiskupi… geje, pedofile, alkoholicy, bogacze zaprzedani zbytkowi?  Je艣li Z艁O PRZEMILCZNIA, ZMIENIANIA PAMI臉CI I TO呕SAMO艢CI POLAK脫W w parafii, gminie, diecezji, powiecie… rujnuje TO CO BY艁O? Je艣li po cichu wynosz膮 z ko艣cio艂a Wota Wdzieczno艣ci za Wolno艣膰, Godno艣膰, Polsko艣膰 – okradaj膮c nasze rodziny i wsp贸lnoty (wiar臋, rozum, kultur臋), robi膮c miejsce dla (zaspokojenia) czasem chorych ambicji „swoich”??? ZAPANOWA艁膭 W STRAHOWSKIEJ PARAFII I DIECEZJI ZNIECZULICA NA NASZE UCZUCIA I CIERPIENIA?! NASZYCH DUSZ-PASTERZY?? OD SAMEGO DO艁U DO SAMEJ G脫RY!!!

Nie opisuj臋 przyk艂ad贸w z prasy, ale z w艂asnej drogi (i prawdy i 偶ycia), z Legionowa, Strach贸wki, Sulejowa, Traw, Pniewnika, 艁owicza, 艁om偶y, Kotunia, Gda艅ska, Poznania, Dominikany, Watykanu…

JEST TEGO ZA DU呕O – NAWET JAK NA JEDNO 呕YCIE (MOJE I MOJEGO POKOLENIA) – 偶eby mo偶na je przypisa膰 tylko ludzkim s艂abo艣ciom – jakiego艣, tego, owego i jeszcze jednego, ale tylko tamtego.
TO JEST Z艁O WKORZENIONE STRUKTURALNIE (INSTYTUCJONALNIE) W NASZ KO艢CI脫艁! PEDOFILIA JEST TYLKO JEDNYM Z OWOC脫W (PRZEJAW脫W- MANIFESTACJI Z艁EGO W KO艢CIELE).

Gdyby dzisiaj 偶y艂 艣wi臋ty Franciszek bieg艂by z p艂aczem do papie偶y! NIE WOLNO MILCZE膯! Co zachowujemy i przeka偶emy nast臋pnym pokoleniom? Czego sami nie wykonamy, nie oczy艣cimy – pozostanie du偶o-du偶o d艂u偶ej. Co艣 po Franciszkach jednak si臋 zmieni艂o, zmienia.

Spytajmy w Strach贸wce i diecezji warszawsko-praskiej CO PRZEMILCZAJ膭 W STRACH脫WCE KA呕DEGO DNIA, od kilkunastu lat - wykazujac si臋 WIELK膭 ZNIECZULIC膭!

Seksualizacja dzieci? – Tak, ale najpierw… do艣wiadczy艂em jej w Ko艣ciele w Polsce - mia艂em 7 lat!
Kradzie偶 w moim Ko艣ciele w Polsce? – Tak, najpierw pamieci i to偶samosci, p贸藕niej Wot贸w Wdzieczno艣ci (za Wolno艣膰-Godno艣膰-Polsko艣膰-Prawd臋-Dziej贸w-Naszej-Polskiej-i-Lokalnej-Wsp贸lnoty…)!

Skal臋 kradzie偶y te偶 sobie u艣wiadomi艂em po rozmowie z Katy Kapaon, z domu Sanaghan. WIELK膭
ZNIECZULIC臉 NA MOJE/NASZE UCZUCIA  (CIERPIENIA)?! DUSZ-PASTERZY! ICH TZW. 艢WI膭TOBLIWO艢CI??? CZCIGODNYCH???! Zacznijmy normalnie my艣艂臋膰 i m贸i膰 o ksi臋偶ach, biskupach! To MUSZ膭 BY膯 ZWYKLI LUDZIE-POLACY, a nie indyjskie 艣wi臋te krowy! :-(

Chcia艂em pokaza膰 Synowej ze Szkocji (Daughter-in-law) Wota Wdzi臋czno艣ci Polak贸w za Wolno艣膰 i Godno艣膰 i Solidarno艣膰, na zdj臋ciach. Bo w ko艣ciele w Strach贸wce nie mog臋. A przecie偶 po to (te偶) by艂y ofiarowane Bogu i Ojczy藕nie, by nast臋pne pokolenia zna艂y i sk艂ada艂y dzi臋kczynienie! By umieli 偶y膰 postaw膮 dzi臋kczynienia! W ka偶dych okoliczno艣ciach i za ka偶dej w艂adzy (zar贸wno tzw. 艣wieckiej, jak i tzw. duchownej)! Proboszczowie i biskupi - tak偶e pokolenia mieszka艅c贸w - si臋 zmieniaj膮. Partie i koalicje tak偶e. Prawda trwa i tylko ona wyzwala naprawd臋. To Ewangelia m贸wi i papie偶e, autor tego tekstu tylko ich cytuje.

Na zdj臋ciach nie ma wszystkich Wot贸w. Przecie偶 wraz z medalami by艂y ofiarowane dokumenty, dyplomy za艣wiadczaj膮ce o faktach itp.
Ofiarowuj膮c je Ko艣cio艂owi (Bogu i Ojczy藕nie) mia艂em absolutn膮 艣wiadomo艣膰 prawdy-dobra-pi臋kna, kt贸re owe Wota wyra偶aj膮. Dlatego uwa偶a艂em, 偶e ich miejsce jest w ko艣ciele w Strach贸wce. Ale przecie偶 w mojej wierze rozumnej nie chcia艂em ograbi膰 domu rodzinnego i naszych dzieci i kolejnych pokole艅 Polak贸w w kraju i zagranic膮. W艂a艣nie chcia艂em udost臋pni膰 powszechnej pami臋ci i naszej polskiej to偶samo艣ci. 3 Maja 1981 zobowi膮zuje wszystkich mieszka艅c贸w na naszym terenie. Forever!
Dzieci, wnuki i pra-pra… MAJ膭 PRAWO ZNA膯-WIEDZIE膯 O CZYNACH OJC脫W SWOICH. Bez tego niemo偶liwy jest patriotyzm, 艣wiadomo艣膰, to偶samo艣膰… Bez wychowania w prawdzie i do prawdy, deprawujemy! W Ko艣ciele? – to dramat potr贸jny!

1)
bp (i Prymas) Krasicki - O 艣wi臋tej mi艂o艣ci Ojczyzny
"艢wi臋ta mi艂o艣ci kochanej ojczyzny
Czuj膮 ci臋 tylko umys艂y poczciwe!
...
Byle ci臋 mo偶na wspom贸dz, byle wspiera膰,
Nie 偶al 偶y膰 w n臋dzy, nie 偶al i umiera膰!"

2)
S艂owacki - Pie艣艅 Konfederat贸w
"B贸g naszych ojc贸w i dzi艣 jest nad nami
Wiec nie dopu艣ci upa艣膰 偶adnej kl臋sce
Wszak p贸ki On by艂 z naszymi ojcami
Byli zwyci臋zce!" 

3) 
Norwid - Co to jest Ojczyzna
"Wszyscy dziadowie
i ojcowie Rzeczypospolitej Polskiej
Tak pojmowali spraw臋 polsk膮"
   
4)
JPII o Roku 1989 (w encyklice)
„W艣r贸d licznych przyczyn upadku system贸w ucisku niekt贸re zas艂uguj膮 na szczeg贸lne przypomnienie… Nie mo偶na zapomina膰, 偶e zasadniczy kryzys ustroj贸w, kt贸re chc膮 uchodzi膰 za form臋 rz膮d贸w czy wr臋cz za dyktatur臋 robotnik贸w, rozpocz膮艂 si臋 wielk膮 akcj膮 protestu, podj臋t膮 w Polsce w imi臋 solidarno艣ci. Rzesze robotnik贸w pozbawi艂y prawomocno艣ci ideologi臋, kt贸ra chce przemawia膰 w ich imieniu… Zas艂uguje dalej na podkre艣lenie fakt, 偶e do upadku tego „bloku”, czy imperium doprowadza prawie wsz臋dzie walka pokojowa, kt贸ra pos艂uguje si臋 jedynie broni膮 prawdy i sprawiedliwo艣ci… poszukuje wytrwale wszelkich dr贸g pertraktacji i dialogu, daje 艣wiadectwo prawdzie, odwo艂uje si臋 do sumienia przeciwnika i usi艂uje rozbudzi膰 w nim poczucie wsp贸lnej ludzkiej godno艣ci…
Wydarzenia roku 1989 s膮 przyk艂adem zwyci臋stwa woli dialogu i ducha ewangelicznego… Nie ulega w膮tpliwo艣ci, 偶e walka, kt贸ra doprowadzi艂a do przemian roku 1989, wymaga艂a wielkiej przytomno艣ci umys艂u, umiarkowania, cierpie艅 i ofiar. W pewnym sensie zrodzi艂a si臋 ona z modlitwy i z pewno艣ci膮 by艂aby nie do pomy艣lenia bez nieograniczonego zaufania Bogu”

5) 
JPII przed warszawsko-prask膮 katedr膮 艣w. Floriana (tutaj)
„Witaj, ziemio mazowiecka, Ziemio umi艂owana ze swoj膮 bogat膮 tradycj膮 religijn膮 i ze swoj膮 chwalebn膮 histori膮. Trzeba tu doda膰, 偶e na tej ziemi urodzi艂 si臋 nasz wielki poeta epoki romantyzmu Cyprian Norwid - poeta i my艣liciel, kt贸ry cz臋sto w swoich utworach wspomina ze wzruszeniem dzieci艅stwo i lata m艂odzie艅cze sp臋dzone w tych stronach”

Papie偶 pyta艂 nas-wszystkich-Polak贸w w 1979 roku - „Czy mo偶na odepchn膮膰 to wszystko? Czy mo偶na powiedzie膰 “nie”?... Oczywi艣cie, 偶e mo偶na. Cz艂owiek jest wolny… ale – pytanie zasadnicze: czy wolno? I w imi臋 czego “wolno”? Jaki argument rozumu, jak膮 warto艣膰 woli i serca mo偶na przed艂o偶y膰 sobie samemu i bli藕nim, i rodakom, i narodowi, a偶eby odrzuci膰, a偶eby powiedzie膰 “nie” temu, czym wszyscy 偶yli艣my przez tysi膮c lat?! Temu, co stworzy艂o podstaw臋 naszej to偶samo艣ci i zawsze j膮 stanowi艂o”
Wierzcie mi, 偶e po 40 latach od wypowiedzenia tych s艂贸w… ja-katecheta-w贸jt-solidarnosiowiec i odkrywca Rzeczpospolitej Norwodowskiej powtarzam je z pe艂n膮 艣wiadomo艣ci膮 ich aktualno艣ci dzisiaj w Strach贸wce! Wierzcie mi, 偶e jako kombatant polskiej walki o wolno艣膰 nie rozumiem i pytam, jak mog艂a si臋 nasza historia tak zap臋tli膰, 偶e wraca w stare koryta. Zmienil sie ustr贸j, a Wy brniecie w 艣lepy zau艂ek przemilcze艅, wykluczen, zaklamania…

Je艣li tak post臋puje si臋 z pami臋ci膮 i to偶samo艣ci膮 w Strach贸wce, na Ziemi Norwida i Cudu nad Wis艂膮, to c贸偶 dopiero w ca艂ej Polsce AD 2019?
Przecie偶 Sanktuarium Matki Bo偶ej Annopolskiej wpisane jest w dzieje Polski jeszcze rozbiorowej, potem II RP, Solidarno艣ci, pocz膮tk贸w polskiej samorz膮dno艣ci i pocz膮tk贸w naszej diecezji warszawsko-praskiej. Z b艂ogos艂awie艅stwem Ojca Za艂o偶yciela diecezji Pierwszego Ordynariusza, udzielonym przy Matce Bozej w Annopolu nie tylko wszystkim zgromadzonym wtedy (1995) ale wszystkim pokoleniom, od fundator贸w poczynaj膮c (3 lipca 1910). Ko艣ci贸艂 to ci膮g艂o艣膰 i jedno艣膰. W my艣l Jezusa „Aby byli Jedno” (Modlitwa Arcykap艂a艅ska). Czy tylko wiejski katecheta ma si臋 o ci膮g艂os膰 Dobrej Nowiny na tych terenach upomina膰? Katecheta, 艣wiadek czasu (Ducha, fakt贸w, wydarze艅), przemilczany przez proboszcza, dziekana, kurialist贸w i obecnych biskup贸w…

Z OSTATNIEJ CHWILI
- w dzisiejszym 艣wiecie, Europie coraz mniej granic. Dzisiaj „starzy” przyjaciele z czasu studi贸w w Bolonii i duszpasterstwa uniwersyteckiego w Glasgow spotykaj膮 si臋 w Warszawie: polsko-szkocko-w艂oska-europejska kultura wsp贸艂czesnego 艣wiata. Lada dzie艅 w duszpasterstwie w Glasgow ksi膮dz-przyjaciel z W艂och b臋dzie zast臋powa艂 szkockiego duszpasterza na czas wakacji.
BTW.
Codziennie wsiadaj膮c do Fiata Pandy my艣limy i modlimy si臋 za 艣p dziadka Riccardo, gospodarza dzisiejszego spotkania w Warszawie. W艂och mieszka tu ju偶 dwa lata,  nauczy艂 si臋 j臋zyka polskiego i b臋dzie dla naszych przewodnikiem po stolicy. Jego dziadek przed 艣miercia us艂ysza艂 opowiadanie wnuka i przej膮艂 si臋 losem rodziny przyjaciela z Polski. Bo偶e m贸j Bo偶e, ile dobra, pi臋kna i prawdy jest na tym najlepszym ze 艣wiat贸w. Spotykaj膮c drugiego cz艂owieka... wzbogacamy sens i losy 艣wiata.

A u nas w tym samym czasie tworzycie nowe (gorsz膮ce) podzia艂y! I to w i przez Ko艣ci贸艂 w Polsce. Wbrew duchowi Jezusa, Soboru, Jana-Paw艂a, Franciszka… Z艁O SI臉 UKORZENIA! Dokumenty i procedury anty-pedofilskie w Ko艣ciele wszystkiego nie za艂atwi膮. Nie si臋gaj膮 korzeni. 艢miem twierdzi膰, 偶e je 艣wiadomie omijaj膮. Wasza antydialogiczno艣膰 ma si臋 dobrze! Biada Wam – to nie moje gro藕by, lecz cytat z Dobrej Nowiny o Jezusie i Zbawieniu, w ci膮g艂o艣ci i jedno艣ci od… 2 tysi臋cy lat! Plus starotestamentalne zapowiedzi.


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz