czwartek, 28 lutego 2019

Antykatolickie rozmowy i postawy w Polsce AD 2019

/ks dr prob. Sylwestrowi Gaworkowi
a w nim i z nim ca艂ej diecezji i seminarium/

Troch臋 czasu min臋艂o, nim sobie to u艣wiadomi艂em. Mo偶e dwa dni to dla ksi臋dza ma艂o. Dla mnie -du偶o. W perspektywie zdarzenia, zderzenia miedzy nami. Mi臋dzy ksi臋dzem Ko艣cio艂a Katolickiego, a katechet膮 Ko艣cio艂a Katolickiego. Znaj膮cymi si臋 od 膰wier膰 wieku. Mi臋dzy katechet膮 powo艂anym w stanie wojennym “aby by膰 z polsk膮 m艂odzie偶膮”, a ksi臋dzem doktorem, wyk艂adowc膮 i wychowawc膮 polskich kleryk贸w w seminarium naszej wsp贸lnej diecezji. Mamy ze sob膮 troch臋 wsp贸lnego. Troch臋 Legionowa, Europy i USA, troch臋 Ruchu Rodzin Nazareta艅skich, troch臋 filozofii i wsp贸lnych znajomych (wielu, na samym Fb, 15!).

By艂o tak. Ja - opublikow膮艂em post na Facebooku. Ksi膮dz skomentowa艂. Tylko tyle? Tak, ale tylko z pozoru. Co艣 si臋 za tym kryje wielkiego. Jaka艣 antykatolicka rozmowa i postawa, mo偶e a偶 tak?? Antyduszpasterstwo na pewno. Pisz臋 poruszony, dotkni臋ty, ale bez z艂osci. Pr贸buj臋 zrozumie膰. Przede wszystkim trzeba chyba pokaza膰 przebieg zdarzenia:

1. Opublikowa艂em/udost臋pni艂em art. z wp.pl, 偶e "Doradca Dudy dosta艂 wezwanie przeds膮dowe. Cz艂onkowie Okr膮g艂ego Sto艂u [1989] domagaj膮 si臋 przeprosin. Prof. Andrzej Zybertowicz m贸wi艂, 偶e Okr膮g艂y St贸艂 oznacza艂 przekazanie w艂adzy komunistycznym agentom. Pe艂nomocnicy uczestnik贸w obrad chc膮 za te s艂owa przeprosin i wp艂aty 50 tys. z艂 na rzecz WO艢P." Doda艂em od siebie, to co my艣l臋, 偶e "Wybaczcie. Mam uraz na to oblicze polskiej nauki. Wynalazca w dziedzinie historii i mabena w jednej osobie! A prostszym j臋zykiem, kr臋tacz. Brrr! :-( "

2. Ksi膮dz Sylwester wpisa艂 mi w komentarzu - "Pana opinie na tamet ludzi, z kt贸rymi si臋 pan nie zgadza, s膮 coraz bardziej niskiego lotu. Szkoda panie J贸zefie. A tyle pan m贸wi o potrzebie dialogu. Czy s艂u偶膮 dialogowi tak 偶enuj膮ce argumenty ad personam?"

3. Polubi艂em wpis ksi臋dza i odpowiedzia艂em - "Ciesz臋 si臋, 偶e si臋 spotykamy przy tej okazji. Mo偶e mam g臋b臋 niewyparzon膮. Ale wol臋 by膰 z prof. A.Strzemboszem i innymi. 呕y艂臋m ju偶 w Roku 1989 i do偶ywotnio zachwycam si臋 trzecim rozdzia艂em encykliki Centesimus annus (o naszym cudownym Roku 1989), bez mabeny. J臋zyk i styl szlifuj膮 si臋 spotkaniami i rozmow膮 z drugim cz艂owiekiem. Bardzo 偶a艂uj臋, 偶e ksi膮dz nie dawa艂 mi dot膮d na to wielu okazji! Ale, p贸ki 偶ycia, p贸ty nadziei! Serdecznie pozdrawiam! "

4. Czeka艂em na ci膮g dalszy rozmowy (tak偶e z ca艂ym prezbiteriatem i katechetkami, katechetami i wszystkimi katolikami/lud藕mi bobrej woli). Nie zjawia si臋 przecie偶 po wielu latach milczenia/nieobecnosci, zeby tylko komu艣 "nawrzuca膰" - tak my艣la艂em, tak my艣l臋, tak chc臋 post臋powa膰 do 艣mierci (lub demencji). To, najg艂臋bsze odczucie i refleksja, da艂o asumpt dziesiejszemu pisaniu. Zdumienie, 偶e mog膮 tego nie rozumie膰 katoliccy ksi臋偶a! Nie z gniewu! Smutek i 偶al, 偶e tak potoczy艂o si臋 偶ycie tzw. polskiego ko艣cio艂膮 przez ostatnie dwa dziesi臋ciolecia (mo偶e trzy)!   !!!!!!!!!!!!!!

Jednak, jak dot膮d si臋 nie doczeka艂em. Dopisa艂em kolejn膮 wypowied藕/my艣li i otagowa艂em imieniem, nazwiskiem, bo ksi膮dz ma konto na Fb, a tak偶e jest blogerem (polubi艂em od razu i podzieli艂em si臋 “share” z ca艂ym 艣wiatem), jak ja - "Sylwester Gaworek - Czy moje trzy zdania nt prof. Zybertowicza mog膮 przeszkodzi膰 dialogowi mi臋dzy ks. dr proboszczem a katechet膮.pl? A偶 tak okopani jeste艣my w niedostepnych obozach? Mamy prawo mie膰 r贸偶nice zdania w wielu sprawach. B臋d膮c nadal jednym Ko艣cio艂em Powszechnym w Polsce. Mamy prawo w dialogu zwr贸ci膰 sobie uwag臋 na styl, j臋zyk wypowiedzi, oczywiscie. Dlaczego mamy siebie - i nasze dwa sposoby widzenia, prze偶ywania, my艣lenia (prawie na wszystko?) - przemilcza膰? Przemilczanie rozsiewa straszn膮 ciemno艣膰. Dewastuj膮c膮 Polsk臋 i Ko艣ci贸艂 w niej. Nasza rozmowa mo偶e przynie艣膰 po偶ytek Ko艣cio艂owi - wielu, wielu lodziom, znajomym i nieznajomym. Ja nadal jestem tym samym J贸偶efem, J贸zkiem, J贸zikiem, 偶aden ze mnie pan. Mieszkamy nadal w tym samym Sanktuarium Matki Bo偶ej Annopolskiej. Czekam, z t膮 sam膮 wiar膮, rozumem, nadziej膮, mi艂o艣ci膮 i serdecznie pozdrawiam!

5. Napisa艂em wiersz, dedykowa艂em ks Gaworkowi, na Fb da艂em z takim postem “ Kochany ksi臋偶e Sylwestrze! Znamy si臋 ju偶 bardzo d艂ugo, cho膰 z okropnie d艂ug膮 przerw膮. Za d艂ug膮, jak na dialog os贸b my艣l膮cych w Ko艣ciele i Polsce w 艣wiecie wsp贸艂czesnym! Dobrze, 偶e wczoraj spotkali艣my si臋 Fb i wymienili艣my u艂amkiem pogl膮d贸w na Polsk臋, 艣wiat, Ko艣ci贸艂??”:

BEZ WIELKIEJ POLITYKI 

       /ks dr prob Sylwestrowi Gaworkowi/ 

nie interesuj膮 ani mnie zbawi膮
gry partyjne o zwyci臋stwo
to znaczy o ile o tyle
ale nie 偶eby a偶 tak
pozostan臋 na swoim stanowisku
jedynie 偶yciowo-osobowym
g艂odny prawdy i sensu
dobra i pi臋kna poza tym
Solidarno艣膰 i 3 Maja
znacz膮ce refrenem histori臋
prze偶ycie Roku 1989 i 偶ycia potem
a nie teorie mabenowe

(艣roda, 27 lutego 2019, g. 13.19)
TUTAJ- Zjednoczeni w Duchu (2)

Zawsze pisz臋 to, czym 偶yj臋. Co jest cz臋艣ci膮 mojej drogi-prawdy-偶ycia. W ca艂o艣ci i jedno艣ci, nie jakich艣 postrz臋pionych kawa艂k贸w tego, tamtego, nawet polsko艣ci i katolicyzmu na czyj膮艣 tylko mod艂臋, i pozadialogiczne. Wiara i rozum s膮 mi skrzyd艂ami, na krt贸rych kontempluj臋 prawd臋.

RESUME
Nie pogodz臋 si臋 ju偶 z dominuj膮c膮 w polskim ko艣ciele (Ko艣ciele Powszechnym w Polsce) postaw膮 przemilczania, nieszczero艣ci, nieprzejrzysto艣ci.
W s艂owach maj膮 wszystko na najwy偶szym poziomie (j臋zykowo-moralnym). Od kleryka po kardyna艂a -
 "[Jan Pawe艂 II nie tolerowa艂 "kultury milczenia"]... uwa偶a艂, 偶e Ko艣ci贸艂 potrzebuje w swoim 偶yciu przejrzysto艣ci, ale tak偶e i odpowiedzialno艣ci w traktowaniu ka偶dego cz艂owieka oraz poszanowania jego godno艣ci... By艂 przekonany, 偶e jako katolicy koniecznie potrzebujemy przejrzysto艣ci w 偶yciu i dzia艂aniu, aby by膰 wiarygodnymi w swojej misji ewangelizacji w 艣wiecie… Jan Pawe艂 II ufa艂 ludziom... by艂 cz艂owiekiem Soboru. Wsp贸艂praca kolegialna by艂a dla Niego podstawow膮 zasad膮..." (kard. St. Dziwisz o 艣w. JPII)

To, 偶e pisz臋 i to, co pisz臋, nie jest przeciwko ksi臋dzu Sylwestrowi, albo jakiemu艣 innemu. Jest raczek krzykiem (ofiary i 艣wiadka) do mojej Diecezji i Seminarium (wychowawcy i seminarzy艣ci). ONI JAKBY W OG脫LE ZATRACILI ZDOLNO艢膯 ROZUMIENIA CZ艁OWIEKA! STA艁EM SI臉 DLA NICH CH艁PCEM I KATECHET膭 DO BICIA.
Nie jestem nawet przeciwko prof Zybertowiczowi, bo c贸偶 mo偶emy mie膰 ze sob膮 wsp贸lnego? R贸偶ne 艣wiaty, specjalno艣ci, godno艣ci tytu艂y, osi膮gni臋cia... Gdzie偶 mi do nich. Jednak wobec fa艂szu milcze膰 nie mog臋. Skr贸towe formy internetowe wymagaj膮 skoncentrowanej dosadno艣ci.

Kocham ksiedza Sylwestra i innych wielu znajomych ksi臋偶y. Kocham Ko艣ci贸艂, w kt贸rym jestem ochrzonym katechet膮. We wsp贸lnoice Ludu Bo偶ego, w dialogu powszechnym z kultur膮 tego 艣wiata! Ale nie kocham organizacji, pod kt贸r膮 si臋 skrywaj膮. Organizacja, jak膮 przez wieki ptrzyj膮艂 nasz Kosci贸艂 jest mi wr臋cz wstr臋tna. Organizacja panowania, maj膮tku, dominacji... z wbudowan膮 struktur膮 z艂a i z genem przemocy (bp Heiner Wilmer).
Organizacja jest tworem ludzkim, bezdusznym i zmaterializowanym z istoty. Ko艣ci贸艂 jako globalistyczna organizacja, czyli ten z艂y i ju偶 powszechnie w 艣wiecie i Watykanie demaskowany dzisiaj ko艣ci贸艂 musi odej艣膰 w niepami臋膰. Z ich znakiem firmowym "tajne 艂膮mane prze poufne" - bo to nie jest Jezusowa Droga.

BTW, ale ca艂kiem serio, ciekawy jestem ksi臋dza/ksi臋偶y/profesor贸w/biskup贸w zdania o ostatniej Konferencji w Watykanie nt. pedofilii, i ochrony ofiar, jestem jedn膮 z nich. Napisa艂em o tym TUTAJ, dedykuj膮c bp Ordynariuszowi i innym szacownym autorytetom! C贸偶 mi po opinii nt mabeny i jej autora. Mabena kojarzy mi si臋 z prze-nie-s艂awn膮 teori膮 Maciala “demona w Watykanie”  (organizacji KK), kt贸ry mymy艣li艂 konflikt spermowo-urynalny, by zaspokaja膰 bez granic swoje zboczone wszech-ch臋ci.

Wierz臋 Kochany ks Sylwestrze, 偶e naszym wykszta艂conym, kulturalnym dialogiem O WSZYSTKIM SZCZERZE BEZ ZAHAMOWA艃 I CENZURY 呕ADNEJ ORGANIZACJI (nie jeste艣my ju偶 dzie膰mi), mo偶emy zrobi膰 du偶o dobrego w Ko艣ciele Powszechnym w Polsce. Przeciwko anty-kulturze milczenia, kt贸ra panuje w Polsce (pa艅stwie, samorz膮dzie i Ko艣ciele), kt贸rej nie cierpia艂 艣w Jan Pawe艂 II i m贸j ulubieniec z Rzeczpospolitej Norwidowskiej.
No i ksi膮dz zna przecie偶 nasze Sanktuarium Matki Bo偶ej w Annopolu - nic si臋 od tamtego czasu (i spotka艅) nie zmieni艂o.
Biskup Ordynariusz, Za艂o偶yciel Diecezji Warszawsko-Praskiej, 
t艂umacz ca艂ej Biblii na j臋z. pol. bp Kazimierz Romaniuk 
w Sanktuarium Matki Bo偶ej Annopolskiej, 1995


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz