Czerwonych Khmer贸w 艂膮cz臋 z op臋taniem. O nich si臋 prawie nie m贸wi艂o, tak, jak o diable. Najpierw z braku wiedzy, potem chyba z metafizycznego l臋ku. W ko艅cu jednak stopniowo zacz臋艂y dochodzi膰 odg艂osy o diabelskich ich czynach. Ale i o wy偶szym wykszta艂ceniu ich przyw贸dcy. O jego studiach z filozofii na Sorbonie. Sta艂 si臋 dla mnie znakiem 艣wiata XX wieku - odwr贸conego do g贸ry rozumem. I do dzi艣 budz膮cego groz臋. W okrutny spos贸b podobnego do hekatomby w Rwandzie. A wcze艣niej oczywi艣cie do shoah.
A dlaczego My AD 2011?
Bo to jest problematyka - i jej uj臋cie - bardzo nam wsp贸艂czesne. A my przecie偶 tylko w malute艅kiej skali...
"Temat Zag艂ady pojawia艂 si臋 nie tylko w historiografii, lecz tak偶e w teologii, psychiatrii, literaturze i sztuce - m贸wi膮 tw贸rcy antologii "Pami臋膰 Shoah". Ksi膮偶ka zawiera osiemdziesi膮t sze艣膰 tekst贸w polskich oraz zagranicznych badaczy. Jest pr贸b膮 zmierzenia si臋 z obecno艣ci膮 problematyki Zag艂ady w r贸偶nych dziedzinach 偶ycia."
Dlaczego dochodzi do czego艣 takiego? Dlaczego dochodzi tak偶e do zag艂ady pami臋ci? DLACZEGO W POLSCE JANA PAW艁A II PAMI臉膯 NIE TWORZY TO呕SAMO艢CI? Dlaczego Rachel, m艂oda dziewczyna z Lincoln, Ne, USA pisze na Facebooku Holy Poland?
Pom贸偶 mi to wszystko zrozumie膰 - Polsko, Strach贸wko, Ameryko! Odprawmy Rekolekcje Narodowe w dniach 11-13 Grudnia 2011.
Zapomnia艂em doda膰, 偶e CzK pojawili si臋 w tym po艣cie, w dniu 艣mierci Violetty Villas, bo rozpocz膮艂 si臋 ich proces. Rewolucja CzK by艂a mo偶e najbardziej radykalna ze wszystkich innych - "mia艂a sta膰 si臋 wzorem dla ca艂ego 艣wiata komunistycznego". Oni zamkn臋li szko艂y, szpitale, fabryki, spalili wszystkie ksi膮偶ki, kultur臋 uznali za zbrodni臋, a osoby z wy偶szym wykszta艂ceniem za bardzo podejrzane...
"Niewymierzenie kary mordercom jest ostatni膮 faz膮 ludob贸jstwa"(prof. G.Stanton, obro艅ca praw cz艂owieka).
My AD 2011 jeste艣my w dzisiejszym po艣cie, bo odbywa si臋 XI Sesja Rady Gminy, do kt贸rej (na r臋ce przewodnicz膮cej) wystosowa艂em pro艣b臋-apel o upami臋tnienie mieszka艅c贸w gminy Strach贸wka, kt贸rzy wzi臋li udzia艂 w wielkim wolno艣ciowym zrywie SOLIDARNO艢CI w 1981 roku. Za tydzie艅 mija 30 lat od wprowadzenia stanu wojennego, kt贸ry po艂o偶y艂 kres naszej dzia艂alno艣ci. Zg艂osi艂em projekt uchwa艂y okoliczno艣ciowej (Anio艂 Str贸偶 mnie zobowi膮zuje) -
PROJEKT UCHWA艁Y W XXX ROCZNIC臉 STANU WOJENNEGO
"W 30-rocznic臋 wprowadzenia stanu wojennego chcemy odda膰 ho艂d wszystkim Polakom, kt贸rzy stracili w tym okresie 偶ycie.
Stan wojenny zako艅czy艂 najwi臋kszy zryw wolno艣ciowy w Polsce, kt贸ry po latach przyni贸s艂 Polsce pierwsze po II Wojnie 艢wiatowej wolne wybory, doprowadzi艂 do upadku Muru Berli艅skiego i zjednoczenia wi臋kszo艣ci pa艅stw Europy.
Stan wojenny, chocia偶 by艂 powodem licznych 艣mierci i nieszcz臋艣膰 w kraju i przekre艣li艂 istnienie najwi臋kszego niezale偶nego, samorz膮dnego zwi膮zku zawodowego Solidarno艣膰, do kt贸rego w tamtym czasie nale偶a艂o ok. 10 milion贸w ludzi, nie zniweczy艂 pragnie艅 i nie zniszczy艂 w nas ziarna wolno艣ci.
Dzisiaj, jako obywatele wolnej Polski i zjednoczonej Europy, nie mo偶emy zapomnie膰 o tych, kt贸rzy za 艣wi臋t膮 spraw臋 wolno艣ci oddali 偶ycie. Jest to nasz obowi膮zek wobec historii, Europy i 艣wiata.
Jako Rada Gminy – w imieniu ca艂ego samorz膮du - chcemy tak偶e uhonorowa膰 wszystkich mieszka艅c贸w gminy Strach贸wka, kt贸rzy wsp贸艂tworzyli wielki ruch Solidarno艣ci, w ramach Solidarno艣ci Rolnik贸w Indywidualnych."
Redakcja tekstu mo偶e podlega膰 obr贸bkom. Nie o styl chodzi, tylko o PAMI臉膯. Poniewa偶 nie otrzyma艂em 偶adnej zwrotnej informacji, mog臋 przypuszcza膰, 偶e ta obywatelska inicjatywa zostanie przemilczana (po raz trzeci!).
W sk艂adzie Rady Gminy s膮 radni-cz艂onkowie Solidarno艣ci z 1981. S膮 tak偶e w艣r贸d urz臋dnik贸w gminnych. To by艂o tylko 30 lat temu. Sporo uczestnik贸w jeszcze 偶yje.
13 Grudnia 1981 i w 1994 co艣 strasznego w naszej gminie si臋 sta艂o. Skutkiem jest, delikatnie m贸wi膮c, schizofrenia spo艂eczna. Konieczne jest szukanie pomocy na zewn膮trz.
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz