wtorek, 21 maja 2019

Destrukcja fa艂szem (zak艂amaniem)


Kt贸偶 lepiej powinien t臋 prawd臋 rozumie膰, ni偶 chrze艣cijanie?
Mamy dwa (bardzo logo-tw贸rcze) logia:
- poznacie prawd臋 prawda was wyzwoli
- diabe艂 jest ojcem wszelkiego k艂amstwa

Szuka艂em dzisiaj swoich notatek. To znaczy jednej, kt贸r膮 - jak mi si臋 zdaje - poczyni艂em wczoraj. Nie znalaz艂em jej w wersjach roboczych na blogu.
Nie znalaz艂em w dokumentach w Wordzie i nigdzie.
Znalaz艂em na stronie KatechezaOnline. By艂o TO tak wa偶ne, 偶e od razu to opublikowa艂em.

Jak widzicie, metodologia moja (momentologia stosowana) mi pomaga, jest owocna, skuteczna, odkrywczo-zachowawcza. Kontempluje i chroni w wymiarze a偶 wieczno艣ci. Uff - chyba dobrze, 偶e 偶y艂em, cho膰 nie wszyscy s膮 tego samego zdania!
Nie pisz nic cz艂owieku, je艣li siebie nie znasz. Jak, kim si臋 czujesz i jeste艣?! SOB膭!
Kto si臋 mnie i siebie zapiera... tego i B贸g si臋 zapiera. B贸g jest 偶ywym 偶yciem. Jest sob膮. Jestem kt贸ry jestem i tyle.

Notatka z wczoraj, utrwalona na stronie KatechezaOnline brzmi i wygl膮da tak;

"Tematy id膮 i wracaj膮...
Zak艂amanie (nieszczero艣膰, brak dialogu, wsp贸lnoty...) podstawowym czynnikiem destrukcji?!

"- W ubieg艂ym roku opisywali艣my seri臋 samob贸jstw w diecezji tarnowskiej (woj. ma艂opolskie). W ci膮gu sze艣ciu lat 偶ycie odebra艂o sobie tam o艣miu duchownych...

- Ksi膮dz przedawkowa艂 leki. Proboszcz powiesi艂 si臋 na ch贸rze. Wikary na klamce i dodatkowo podci膮艂 sobie 偶y艂y. W ci膮gu ostatnich kilku lat 偶ycie odebra艂o sobie kilkunastu duchownych. – Po mojej pr贸bie samob贸jczej szybko przeniesiono mnie do innej parafii. Prze艂o偶eni rozpowiadali, 偶e mia艂em wypadek – m贸wi Wirtualnej Polsce ksi膮dz, kt贸ry pr贸bowa艂 odebra膰 sobie 偶ycie... (tutaj)

- Wielu z nas walczy z depresj膮. Z r贸偶nych wzgl臋d贸w. Kryzys wiary, nag艂e uczucie, kt贸re nie mo偶e si臋 spe艂ni膰, odosobnienie. Tak, wiem, 偶e to grzech ci臋偶ki. Depresja by艂a jednak tak silna, 偶e wygra艂a z wiar膮. Zg艂asza艂em prze艂o偶onym, 偶e potrzebuj臋 wsparcia, pomocy, ale odsy艂ali mnie, m贸wi膮c, 偶e ka偶dy kiedy艣 przechodzi kryzys. Wys艂ali mnie jedynie na urlop - m贸wi艂 o swojej pr贸bie samob贸jczej ksi膮dz Jan... (tutaj)"

Samob贸jstwa, pedofilia, homoseksualizm, ucieczka w posiadanie (materializm)... - mo偶e warto szuka膰 wsp贸lnego mianownika? A nu偶 si臋 znajdzie?

Ja go upatruj臋 w fundamentalnym zaprzeczeniu dialogiczno艣ci w Ko艣ciele. Bez dialogu, co inaczej mo偶na nazwa膰 szczero艣ci膮, nie ma wsp贸lnoty. Bez dialogu nie ma 艣wiat艂a prawdy! 
Bez wsp贸lnoty (dialog, prawda) nie ma zbawienia. NIE MA KO艢CIO艁A, CHO膯 JEST ANTY-KO艢CI脫艁. Wizja integralnego rozwoju cz艂owieka odp艂ywa nie tylko w szar膮 mg艂臋, ale... w  diabelskie czelu艣ci.

Brak szczero艣ci odczuwam na sobie ka偶dego dnia. Przemilcza mnie - i c贸偶 偶e polskiego katechet臋 powo艂anego w stanie wojennym "aby by艂 z polsk膮 m艂odzie偶膮" - ca艂y instytucjonalny ko艣ci贸艂.pl: parafia, dekanat, diecezja, KEP... czekam na odpowied藕 na LIST DO PRYMASA-POLAKA, wys艂any 30 kwietnia.
Poprzednie moje posty s膮 tego stanu rzeczy (polskiego ko艣cio艂a) opisem i dowodem.

***

TORCIK

             /z wdzi臋czno艣ci膮/

obieca艂em sobie torcik
gdy p臋knie pi臋膰setka
przyzna艅 si臋 do mnie
na 艣wiadectwo

przeciw krzywdzicielom
cz艂owieka prostego
wybuchaj膮cym 艣miechem
nad moim pisaniem

wczoraj to si臋 sta艂o
20 maja 2019
dopisz臋 do listy
uaktualnie艅 mojej metafizyki

偶yje si臋 na 艣wiadectwo prawdzie
wolnym si臋 wtedy staje
gdy prawd臋 si臋 poznaje
kontempluj膮c wiar膮 rozumem pi贸rem

pi臋膰setka dla mnie symboliczna
p贸艂 tysi臋czna cz膮stka ludzko艣膰
podobnego ducha idea艂贸w
my艣li czyn贸w kultury

    (wtorek, 21 maja 2019, g. 10.01)

***

AKTUALISTA

            /ma sens jest sens jest prawda/

jestem ju偶 starym Polakiem
facetem m臋偶em ojcem dziadkiem
na ostatnim odcinku pielgrzymowania
lepiej brzmi ni偶 drogi albo biegu
wszystkie u偶ycia s膮 mo偶liwe
i robili to przede mn膮 inni

sk膮d偶e mi aktualno艣膰 a偶 taka
wzgl臋dem 偶yciowych wydarze艅
Polskiej Drogi Wolno艣ci
nie musicie mi wierzy膰
zanim doko艅cz臋 poni偶sz膮 list臋

3 Maja 1981 Solidarno艣膰
za艂o偶y艂em w gminie Strach贸wka
w stanie wojennym
zosta艂em powo艂any na katechet臋
aby by膰 z polsk膮 m艂odzie偶膮

samorz膮dno艣膰 zrobi艂a mnie w贸jtem
zn贸w zdrada przywr贸ci艂a  katechezie
swoje robi艂em gdzie 偶y艂em
odkrywaj膮c Rzeczpospolit膮 Norwidowsk膮
Vade-mecum poszli my艣l膮cy Polacy

pedofilia klamr膮 spi臋艂a mi 偶ycie
nie tylko bieda emerytalnego prekariatu
60 lat temu ksi臋偶a zrobili mnie ofiar膮
dzisiaj 偶yj臋 wsp贸lnot膮 skrzywdzonych
id臋 po prawd臋 i sprawiedliwo艣膰
do papie偶a przez abp Sciclun臋

czuj臋 si臋 jak Adam
B贸g mi wszystko i dzi艣 przyprowadza
prosi bym opisywa艂-nazywa艂
ja zwyk艂y bardzo szary m膮偶 ojciec dziadek
swoj膮 kultur膮 cz艂owieka na ziemi

metafizyka jest w tym oczywista
m贸wi o rzeczywisto艣ci w akcie istnienia
co aktualizuje si臋 z potencji Logosu
nikt nie wie kiedy sk膮d i jak

wi臋c siedz臋 w fotelu przed kompem
w sanktuarium Matki Bo偶ej Annopolskiej
i wszystko spotkane odkryte
drog膮-prawd膮-偶yciem nazywam kontempluj臋

     (poniedzia艂ek, 20 maja 2019, g. 12.36)

***

SKR脫T RAPORTU DLA ABP SCICLUNY

           /z Kanady przez Malt臋 do Polski/

sta艂e艣 si臋 symbolem arcybiskupie
nadziej膮 zdradzonych wiernych
ochrzczonych wierz膮cych jeszcze
z rozumem a nawet bez niego

pierwszy raz mnie zdradzono
w naszym Ko艣ciele Katolickim
60 lat temu w PRL
pedofile w Ko艣ciele s膮 zawsze

pisa艂em wysy艂a艂em do swoich
Prymasa Przewodnicz膮cego KEP-u
do mojego Ordynariusza i Sufragana
ich nie interesuje moja droga-prawda-偶ycie

dzisiaj zdradzaj膮 mnie przemilczaniem
nie tylko biskupi i ksi臋偶a
dzisiaj tak偶e przyjaciele 艣wieccy
w kraju partii wszechmog膮cej

m贸j ko艣ci贸艂 trz臋sie si臋 i wali
nie tylko pedofili膮
przede wszystkim zak艂amaniem
anty prawd膮 (anty dialogiem) i podzia艂ami

znasz ju偶 film braci Sekielskich
mo偶e poznasz 艣wiadectwo katechety
je艣li kto艣 ci prze艣le doniesie przeka偶e
innej drogi pomocy i ratunku nie mam

(poniedzia艂ek, 20 maja 2019, g. 9.43) TU- Zjednoczeni w Duchu (2)

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz