poniedziałek, 20 maja 2019

Fałsz mojego kościoła

"Wierny i prawdziwy"
to dewiza abp Scicluny
Podkreślam MOJEGO!

Mój kościół mnie przemilcza, wypiera. Mój – drogą-prawdą-życiem budowany. Kościół Powszechny jest ponad, choć każdy wierzący ochrzczony człowiek (wierzący raczej rozumnie, niż bezrozumnie) jest jego drogą.
Mój kościół mnie zdradza każdego dnia - duchowni, nie duchowni, świeccy, nie świeccy. W parafii, dekanacie, diecezji, kraju. Odkąd działa w Polsce partia wszechmogąca. Kiedyś tak zdradzało mnie państwo PRL. Jestem jeszcze żyjącym świadkiem, dlatego piszę. Ku pokrzepieniu serc paru. Dla przestrogi pozostałym.

W Kościele Powszechnym jest miejsce i na rezydencje biskupie (pałace) i na pedofilii. Choć papież Franciszek próbuje coś z tym robić. Dl aŁodzi Piotrowej to straszne obciążenie. Mnie jednaj zabija wasze przemilczanie, kochani wy o moi przyjaciele z katechetycznej przygody. Żaden się dzisiaj do mnie nie przyzna. Żaden nie podejmie dialogu słowem świadectwa. Dialogu, który zbawia. W którym Bóg Żywy żyje. Nie w teoriach, strukturach, władzy, poprawności politycznej…

To boli. To musi boleć. Najpierw Jezusa. Potem każdego z nas adekwatnie, analogicznie i proporcjonalnie. Któż jest bez grzechu! Nie ja.

***

SKRÓT RAPORTU DLA ABP SCICLUNY

           /z Kanady przez Maltę do Polski/

stałeś się symbolem arcybiskupie
nadzieją zdradzonych wiernych
ochrzczonych wierzących jeszcze
z rozumem a nawet bez niego

pierwszy raz mnie zdradzono
w naszym Kościele Katolickim
60 lat temu w PRL
pedofile w Kościele są zawsze

pisałem wysyłałem do swoich
Prymasa Przewodniczącego KEP-u
do mojego Ordynariusza i Sufragana
ich nie interesuje moja droga-prawda-życie

dzisiaj zdradzają mnie przemilczaniem
nie tylko biskupi i księża
dzisiaj także przyjaciele świeccy
w kraju partii wszechmogącej

mój kościół trzęsie się i wali
nie tylko pedofilią
przede wszystkim zakłamaniem
anty prawdą (anty dialogiem) i podziałami

znasz już film braci Sekielskich
może poznasz świadectwo katechety
jeśli ktoś ci prześle doniesie przekaże
innej drogi pomocy i ratunku nie mam

    (poniedziałek, 20 maja 2019, g. 9.43)

***

KULTURA GŁUPCZE

             /tydzień przed wyborami do PE/

pal sześć czy politycy mnie słuchają
skoro najbliżsi nie mają dobrego zdania
na temat mojej pisaniny
stukają się w czoło
kiedy lajki zliczam

pal sześć politycy
chcę dotrzeć do krańców świata
mojego świata mojej Europy

nie polityka świat uratuje
nie wojny i traktaty
pisane podpisywane zdradzane
od kultury przyszłość zależy

czy kultura dotrze na krańce świata
i jaka
żeby umysły i wiarę zachwycić
sensem wszechmiłosiernym

prawdę można kontemplować
bardziej się stając samemu
i cóż że mnie nie czytają
lekce-sobie-ważąc
mają za nic

może jakiś późny wnuk przeczyta
może się zastanowi
może coś u mnie znajdzie
i nie odejdzie głodny

     (sobota, 18 maja 2019, g. 18.43)

***

MOJA METODOLOGIA

       /Bóg jest prostotą i dialogiem/

współbyć we wszystkim
w czym się da
dlatego mierżą mnie inne metody
sprowadzające się do pomiarów

nie opiszę niczego
bez współodczuwania
danej chwili we mnie
bo czyż w ogóle istnieje

istnieć to se może
w jakimś cyfrowym realu
narzędzia wykryją zbadają
ale bezpodmiotowo mi obce

moje niebo jest osobowym światem
i mój Bóg jest osobowy
i każda wspólnota
i dialog

    (sobota, 18 maja 2019,g . 10.24)

***

WSPÓŁUDZIAŁ

           /albo i czyli kontemplacja/

za współudział w zbrodni
idzie się do więzienia
za współudział w prawdzie
idzie się do nieba

do współudziału w pięknie dobru
trzeba całego człowieka
całym człowiekiem być
by być współ-świątynią

współistnieć
jednoczyć
utożsamiać
trzeba nam do współudziału

    (sobota, 18 maja 2019,g . 10.10)

***

JAK BYĆ PAPIEŻEM...

              /... i wiernym/

kurtyna się rozdarła
została rozdarta brutalnie
na dwa kościoły
ofiar i oprawców

jak być papieżem
mając w każdym kraju
tylu pedofilii w sutannach
Jezu musisz coś zrobić
napisz nam nowe litanie

     (piątek, 17 maja 2019, g. 20.59)

***

KOMUNIA I ANTY-SŁOWO

          /we wszystkich ludzkich językach/

jeśli żyjemy słowem
żyjemy Bogiem i z Bogiem
między sobą ludźmi
siostrami i brami
tego samego świata
tej samej dialogicznej kultury
możemy kontemplować prawdę
a ja jestem tego świadkiem
i waszym oskarżycielem

    (piątek,1 7 maja 2019, g. 12.50)

***

DROGĄ KULTURY I KOŚCIOŁA

każdy czas ma swojego ducha
który żyje w i kulturą się wyraża
nie ma jakiegoś spoza

transcendencja także
musi w i kulturą się objawić
innego sposobu nie ma

czas ma swoją muzykę i style
dzisiaj sztuką sztuk są filmy
a jutro kto wie

lecz Kościół co ma do tego
ano strasznie strasznie wiele
może być w zgodzie albo przeciw

ale nie ma innej drogi
ani człowiek ani Kościół
człowiek jest drogą kultury

(piątek, 17 maja 2019, g. 11.04) TU- Zjednoczeni w Duchu (2)

2 komentarze:


  1. "Informatyk i poeta Przemysław Kowalczyk (pseud. Karol Chrum) ma dziś 45 lat. Jak mówi w rozmowie z "Gazetą Wyborczą", w wieku 15 lat padł ofiarą molestowania seksualnego. Jego oprawcą miał być kardynał Henryk Gulbinowicz z Wrocławia."

    https://wiadomosci.wp.pl/mocne-oskarzenia-wobec-kard-gulbinowicza-to-byl-uklad-pedofilski-6383302850999937a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. "dobrze znam sytuację opisaną tym akapitem << Starszy kolega dziwnie na mnie patrzył i zapytał: czy wszystko w porządku? A przy tym uśmiechał się, jakby wiedział, co mnie tam spotkało >>
      Tak patrzył i się uśmiechał kleryk z Łomży, gdy spytałem o abp Paetza! Był rok 1987/8?"

      https://www.facebook.com/jkapaon/posts/10220569865463028

      Usuń