czwartek, 23 kwietnia 2015

Pieśń do św. Wojciecha & Kapela Brodów




Tyle cudów nas spotkało! Można umierać. Ze spokojem. To, że nie rozumieją tego urzędnicy samorządowi i kościelni, trudno. Nie jestem ich sędzią. Sędzią będzie czas, prawda. Bóg i historia

Na stronie KatechezaOnline dałem post/udostępniłem - "A to na dzisiaj. W Polsce bardzo ważny dzień. Patron naszej Ojczyzny! (jeden z trzech) 

Kapelę Brodów świetnie pamiętamy. Nauczyli nas "A ty żaczku nauczony, któryś jest ze szkół wybrany powiedz co jest Jeden..." na warsztatach w Nadliwiu. Grali także na naszym "Vademecum - w korowodzie rodziców Cypriana Norwida" (2006). Dzisiaj link podesłał nam wszystkim Paweł z Chicago ♥ " 

Pod komentarzem Pawła z linkiem na Kapelę Brodów dla Solenizanta ks. Wojciecha z Colorado wpisałem komentarz - "Tak! Zachwycaliśmy się nimi na warsztatach w Nadliwiu i na "Vademecum 2006". Pozostali na stałe na stronie mojego bloga, jako "Brody - pamiętacie Nadliwie?" link na pieśń "A ty żaczku nauczony...", którą sobie śpiewamy przy różnych okazjach. Nieoceniona była na moich katechezach (lekcjach religii). Kruszyła najbardziej zatwardziałych 

Niezależnie od postów i przeżyć dzisiejszych, wcześniejszy był zapis, tzw. notatka wersowana, opublikowana przeze mnie na post-post-post-scriptum:

sprostowanie
              
/wójtom w 25-lecie/

nie jestem kulą bilardową
pchaną uderzaną tu tam
decyzją graczy urzędników
świata i kościoła (lokalnego)
ich pieczątkami podpisami
ich łaskawą zgodą lub niezgodą
(kurii urzędów prześwietnych i nie)
żebym żył wierzył myślał
oddychał poruszał się...

jeśli gdzieś idę jadę
mówię piszę publikuję
o wolności osobie Kościele
wolą Boga jestem poruszany
(pociągany inspirowany natchniony
bom osoba obraz i podobieństwo)
czy zrozumiecie to wreszcie
niewierni ludzie małej wiary

    (czwartek, spr. gim. 23 kwietnia 2015, g. 10.57)

PS.
Na zdj. "Vademecum 2006", gra Kapela Brodów, gościnnie na bębnie gra Piotr Orzechowski, obecny Wójt Gminy Strachówka (od 2010) :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz