poniedzia艂ek, 14 listopada 2016

Modlitwa za Polsk臋


Nie wszystko rozumiemy od razu. Najpierw mia艂em swoje do艣wiadczenie/prze偶ycie. Potem je (natychmiast i symultanicznie) zapisa艂em. Za jaki艣 czas zobaczy艂em (u Syna) post, podlajkowa艂em i udost臋pni艂em. Nast臋pny dzie艅 przyni贸s艂 kolejne do艣wiadczenia/prze偶ycia. z udzia艂em owego Syna, kt贸ry podrzuci艂 mi link na przemow臋 utalentowanego m贸wcy/pisarza, ale (kt贸ry) ju偶 nie 偶yje. Zacytuj臋 jego i papie偶a, bo wszystko si臋 jako艣 po艂膮czy艂o teraz w艂a艣nie - zwa偶/cie na precyzyjne datowanie -  wi臋c pisz臋 tego posta. W艂a艣ciwie zlepiam.

1)  zbombardowany

      /bez k艂amstwa w prawdzie nagiej/

jecha艂em przez polsk臋
t臋 z ma艂ej litery fa艂szyw膮
prawdziw膮 na miar臋 ludzi
kt贸rzy j膮 wybrali i tworz膮

zawioz艂em syna na przepo艂owienie
czasu jego ich licealnych
przez polsk臋 kt贸rej nie ma
zgin臋艂a fa艂szem zabita

je藕dzi艂em tamt臋dy latami
do szpitala na porod贸wk臋
ale najpierw gdy Polsk臋 budowa艂em
u samych solidarnych fundament贸w

potem Woln膮 i Samorz膮dow膮
Mi艅sk by艂 mi nam rejonem
dzisiaj to si臋 powiatem nazywa
zebra艅 i spraw by艂o bez liku

w艂asno艣膰 komunaln膮 odzyskiwa艂em
jakie艣 echo dzia艂alno艣ci Andrzeja Kr贸la
Mecenasa z Annopola w II RP
gdy przed s膮dami Polsk臋 reprezentowa艂

kogo to dzisiaj obchodzi - NIKOGO
mog臋 sobie tutaj muzom pisa膰 do woli
nie ma ludzi wolnych 2016 w okolicy
ani w samorz膮dzie ni parafii szkole

je艣li kogo ura偶臋 przeprosz臋 je艣li si臋 ujawni
w co w膮tpi臋 i jestem zbombardowany
polska nierzeczywista tch贸rzliwa bez g艂osu
w nich 偶yje na niby i dycha dla 艣cie偶ek wygody

gdy tak rzomy艣laj膮c jechae艂m przez polsk臋
os艂oni臋t膮 przed pami臋ci膮 jak ha艂asem scian膮
z to偶samo艣ci膮 wypart膮 (niech nikt nie m贸wi
偶e nie wie nie s艂ysza艂 nie zna nie rozumie)

wiadukty autostrady rozjazdy na Wsch贸d Zach贸d
dla was niewidzialne powsta艂y w tych latach
ruiny widzicie polski kt贸rej nie ma
zak艂amanej propagand膮 w艂adzy (PiS-u)

nie wiecie dok膮d idziecie ba nas prowadzicie
ale co tam 偶yjcie weso艂o rado艣nie fa艂szywi
ja zbombardowany dzisiaj przejecha艂em
i Polsk臋 spotka艂em w mieniu po偶ydowskim

kt贸re - dom stary w Strach贸wce na rozstaju
wychyn臋艂y mi w 艣wiat艂ach do rozmy艣lania
bo ja bardzo z tamtymi jestem zaprzyja藕niony
z obecnymi ju偶 ca艂kiem zb臋dny i nie偶ywy

zbombardowany zak艂amaniem naszego XXI wieku
bez serc bez ducha bez dialogu to szkielety s膮
a gdzie w贸jt i proboszcz koledzy kole偶anki szko艂y
bez obrazy zbombardowanemu wi臋cej wolno

gdybym teraz i ja wymi臋k艂 c贸偶 bym wart by艂
c贸偶 bym zostawi艂 za sob膮 wyl臋kniony w grobie
bez wo艂ania o dialog o cz艂owieku Bogu gminie historii
pami臋ci to偶samo艣ci sensie przepo艂owionych

patrz膮 na mnie z do艂u z g贸ry z boku g艂臋bi czasu
ci kt贸rzy tu 偶yli i trudzili si臋 dla zbawienia NT i ST
cz艂owieka ca艂ego epoko zmaterializowana wstr臋tnie
bez terroru marksizmu przez wygody cele bez sensu

was obra偶onych i nie w r臋k臋 poca艂uj臋 i sanda艂
padn臋 przed wami krzy偶em albo tylko na kolana
je艣li w was 偶ywych prawdziwych odwa偶nych zobacz臋
w rozmowie bez ko艅ca wiary i  rozumu (prawdy ca艂ej)

mo偶e dopiero zza grobu w twarz mi spojrzycie
mo偶e wtedy rozmowy zapragniecie niemo偶liwej
z g艂臋bi serca b艂ogos艂awi膰 chcia艂bym to tyle mog臋
reszt臋 nie ja bo ja tam ko艅cz臋 si臋 gdzie mo偶no艣膰 moja

    (sobota, 12 listopada 2016, g. 22.06)

2) Syn udost臋pni艂 post: 呕ydowski Instytut Historyczny zaktualizowa艂(a) swoje zdj臋cie w tle.
11 listopad o 10:05 · 

MODLITWA ZA NIEPODLEG艁膭

PANIE WSZECH艢WIATA, KT脫RY MOCY I POT臉GI U呕YCZASZ NARODOM, POB艁OGOS艁AW NAJJA艢NIEJSZEJ RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, OCHRO艃 J膭 PRZED WSZELK膭 NIEDOL膭, SPRAW, ABY BY艁A WIELKA I POT臉呕NA, A WSPANIA艁Y ROZKWIT STA艁 SI臉 UDZIA艁EM JEJ I WSZYSTKICH OBYWATELI. ZE艢LIJ, BO呕E, B艁OGOS艁AWIE艃STWO SWOJE NA PREZYDENTA PA艃STWA, NA CIA艁A USTAWODAWCZE I WSZYSTKICH STERNIK脫W PA艃STWA.

Modlitwa rabina profesora Moj偶esza Schorra, czytana w Wielkiej Synagodze na T艂omackiem w latach 1930–1939.

Na zdj臋ciu: Zjazd Zwi膮zku 呕yd贸w Uczestnik贸w Walk o Niepodleg艂o艣膰 Polski. Apel poleg艂ych przed Wielk膮 Synagog膮 na T艂omackiem. Ze zbior贸w NAC.

3) post(wsp贸lnoty)

cho膰 mi tak niebo z艂ocisz
nam i 艂膮ki pola
nie 偶yj臋 (ju偶) tu i tam
nie 偶yje ze mn膮 艣wiat

nie 偶yje Glasgow Warszawa i ko艣ci贸艂
nie 偶yje Legionowo i Strach贸wka
czasem w supermarkecie o偶ywa
lub stacji benzynowej dobre i to

jak cz艂owiek nie 偶yje
nie 偶yje z nim ca艂y 艣wiat
w moich ideach i rozmowach
na kt贸re popytu brak

    (poniedzia艂ek, 14 listopada 2016, g. 7.14)

***

m贸j B贸g i Pan

    /wolno艣膰 nie jest polityczna/

B贸g m贸j mieszka w kulturze
bardziej ni偶 w Kosmosie
kogo艣 to dziwi to dziwi臋 si臋 ja
bo jest osob膮 bardzo mi blisk膮

osoba cudem wszech艣wiata
mieszka w kulturze bez nie mo偶e
B贸g si臋 narodzi艂 zamieszka艂
mi臋dzy nami s艂owo cia艂em si臋 sta艂o

przysz艂o艣膰 cz艂owieka zale偶y od kultury
inaczej nie mo偶e nawet B贸g
bo tak stworzy艂 艣wiat nasz
by艣my byli obrazem i podobie艅stwem

cia艂o uduchowione jest w nas nami
duch nasz jest uciele艣niony jak On
Jezus z Nazaretu Dobr膮 Nowin臋 zostawi艂
by艣my bywali jak On w idea艂贸w porywie

nikt mi pami臋ci i to偶samo艣ci nie zabiera
chyba 偶ebym si臋 sam odda艂 grzechowi
wiara i rozum we mnie kontempluj膮
prawd臋 bo s膮 wolne od dawna

nasza moja epoka si臋 ko艅czy na oczach
uciele艣niona w Karcie ONZ Soborze i UE
godno艣ci rozwagi odpowiedzialnej wolno艣ci
czego i tak wi臋kszo艣膰 z nas nie doczyta艂a

   (niedziela, 13 listopada 2016, g. 12.36)

4) "David Foster Wallace by艂 uwa偶any przez wielu [w USA...] za najbardziej utalentowanego pisarza m艂odego pokolenia. Przysz艂y kandydat na Nobla".
Ano, szkoda ka偶dego. A do tego takich talent贸w... Msze w Zambrzy艅cu dobrze mi robi膮. A m贸j cytat: "The world as you experience it is there in front of YOU or behind YOU, to the left or right of YOU, on YOUR TV or YOUR monitor. And so on. Other people's thoughts and feelings have to be communicated to you somehow, but your own are so immediate, urgent, real… [and] simply paying attention to what is going on right in front of me, paying attention to what is going on inside me... with the same force that made the stars... You get to consciously decide what has meaning and what doesn't. You get to decide what to worship" ❤
Koniec rozmowy na czacie
Wy艣wietlone 09:08
Wpisz wiadomo艣膰...



PS.1
Zdj臋cie tytu艂owe/pocz膮tkowe ze strony 呕ydowskiego Instytutu Historycznego


PS.2
Modlitwa za Polsk臋, Msza za Ojczyzn臋 11.11.2016, w Strach贸wce, Rzeczpospolitej Norwidowskiej!

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz