艣roda, 15 sierpnia 2018

Hejna艂 Anio艂a Str贸偶a Ziemi Wo艂omi艅skiej



Jak chcecie Panowie Panie
pokaza膰 i zachowa膰
ci膮g艂o艣膰 jedno艣膰 dziej贸w
od Konstytucji 3 Maja 
poprzez powstania narodowe
1830 1863 1920 1944
a偶 po SOLIDARNO艢膯...

Dzisiaj musi zabrzmie膰 Hejna艂 Anio艂a Str贸偶a Ziemi Wo艂omi艅skiej!!! To oczywista oczywisto艣膰, jak mawia prezes jedynie s艂usznej partii.
A skoro prze艣wietna kapitu艂a obdarzy艂a mnie tym zaszczytnym tytu艂em w roku 2008, robi臋 u偶ytek ze swojej osobistej (i anielskiej) wiary i rozumu. Dorasta艂em do tej publikacji (posta) ca艂y dzie艅.

Najpierw na stronie "Zjednoczeni w duchu". Potem na profilu KatechezaOnline. I oczywi艣cie dzie艅 ca艂y na swojej 艣cianie fejsbukowej. Nie ja wymy艣艂i艂em siebie. Nie ja da艂em sobie drog臋-prawd臋-偶ycie. Ja tylko ni膮 szed艂em, 偶y艂em, my艣la艂臋m, i jeszce to robi臋. Wi臋c publikuj臋. Rozwijam si臋 (tak偶e technologicznie) wraz z ca艂ym 艣wiatem. Jestem osob膮, z polskim obywatelstwem, katechet膮 Ko艣cio艂a Powszechnego w kulturze, kt贸ra osi膮gn臋艂a ten pu艂ap w 艣wiecie mi wsp贸艂czesnym.

Im bardziej chcemy co艣 (kogo艣) zamie艣膰 pod dywan, tym bardziej dywan si臋 wybrzusza - mo偶na si臋 na nim wy艂o偶y膰. Kultura, od kt贸rej zale偶y przysz艂o艣膰 cz艂owieka, jest ca艂o艣ci膮, jedno艣ci膮 nieocenzurowan膮.  Nie chodzi o czyje艣 (moje np.) wywy偶szanie si臋. Chodzi o obiektywn膮 prawd臋. Poznacie prawd臋 - a prawda was wyzwoli. Innej wolno艣ci i prawdy nie ma. Czy moje dzieci i wnuki maj膮 przypadkiem odkrywa膰 histori臋 Strach贸wki z moim/naszym udzia艂em? Histori臋 Solidarno艣ci w Strach贸wce, w Powiecie Wo艂omi艅skim i histori臋 Polski od 16 pa藕dziernika 1978? Czy parzypadkiem kto艣 z nich, albo z dalszej rodziny/znajomych/przyjaci贸艂 ma odnale藕膰 moje imi臋 i nazwisko na tablicy w Ossowie (je艣li jeszcze tam jest). Co dzisiaj jest jawno艣ci膮, co jest konspiracj膮... w polskiej mentalno艣ci, kulturze, dziejach???

***

SI艁A WY呕SZA

        /bez patriotycznych dzi艣 uniesie艅/

jak偶e si臋 ciesz臋
gdy wy偶sz膮 si艂臋 widz臋
widz臋 czuj臋 rozumiem
swym ludzkim rozumkiem

potwierdzam tym tylko
偶e droga-prawda-偶ycie
ka偶dej osoby wi臋c i mnie
mog膮 pi臋knie si臋 dopowiada膰

i c贸偶 偶e Kosmos niesko艅czony
偶e miliardy lat 艣wietlnych
mog臋 do艣wiadczy膰 kim jestem
tylko tyle i a偶

dzisiaj widz臋 rok 1920
Czerwi艅skiego z Ksi臋zyk
Jackowskich Kr贸l贸w Kapaon贸w
po Sobieskich Norwida i Prusa

tu me 偶ycie si臋 rozegra艂o
znalaz艂em czego szuka艂em
galaktykom mog臋 pomacha膰 r臋kami
i innym ksi臋ciom na nich ma艂ym

do wi臋kszych wymiar贸w miary nie mam
zmys艂y i rozum tam nie si臋gaj膮
wi臋c mnie ten wymiar nie boli
szcz臋艣cie p贸ki co na ziemi zamieszka艂o

    (艣roda, 15 Sierpnia 2018, g. 14.28)

***

艢WI臉TO PODZIELONYCH

              /ksi臋偶e bohaterze Skorupko ratuj/

je艣li maj膮c bohater贸w w rodzinie
w 艂a艅cuchu polskich pokole艅
musimy jecha膰 na defilad臋 B艂aszczaka
to co my w艂a艣ciwie 艣wi臋tujemy

15 sierpnia 2018
jeste艣my podzieleni
co zalegalizowa艂y wyniki wybor贸w
popa藕dziernikowa rewolucja rujnuje

to jest moje 艣wi臋towanie
jak偶e m贸g艂bym nie 艣wi臋towa膰
Polski Ojczyzny mojej
tak偶e tego dnia

bo to jest moja Matka ta Ziemia
bo to jest moja Matka ta Ojczyzna
ziemia Norwida i Cudu nad Wis艂膮
brana t臋cz膮 zachwytu od Zenitu

ta matka ma wiele c贸rek syn贸w
zi臋ci贸w wnuk贸w tak偶e p贸藕nych
ka偶dy kto 艣wiadomo艣膰 narodow膮 ma
ducha narodowego przyj膮艂 i rozwin膮艂

kr贸lestwo podzielone si臋 rozpadnie
艣wi膮tynia podzielona zawali
czy jeszcze kto艣 co艣 nas uratuje
kto potrafi spojrze膰 z mi艂o艣ci膮

kto zwo艂a zwo艂anie wi臋ksze nasze
i msz臋 jedno艣ci godno艣ci odprawi
czy znajdzie si臋 taki tu lub tam
w s艂owie jednania odrodzi nas

mog臋 pokaza膰 na naszym przyk艂adzie
jak dziej膮 si臋 polskie podzia艂y
rz膮dz膮cy maj膮 narz臋dzia mo偶liwo艣ci
nie widz膮 nie rozumiej膮 nie chc膮

w Strach贸wce jest bohater z 1920
wzi膮艂 do niewoli 900 bolszewik贸w
maj膮c oddzia艂 14 偶o艂nierzy
jak to si臋 sta艂o dosta艂 Virtuti Militari

jest i nie jest bo nikt nie pami臋ta
mieszka艂 w Ksi臋偶ykach
by艂 zi臋ciem Julci Oksi臋ckiej
secundo voto Orzechowskiej (za Jana)

Julia by艂a siostr膮 Andrzeja Kr贸la
mecenasa co scala艂 skarb narodowy
po 123 latach rozbior贸w (podzia艂贸w)
i ksi臋dza magistra J贸zefa z Annopola

i tak dalej dalej wszyscy艣my tu spokrewnieni
ale sobie nie do ko艅ca znani
w rodzie Polak贸w AD 2018 podzieleni
pisz臋 sobie a muzom (przemilczany codzie艅)

i c贸偶 偶e mnie Anio艂em Str贸偶em obdarzyli
i c贸偶 偶e go odda艂em na chwa艂臋 nas wszystkich
na o艂tarzu chwa艂y Boga i Ojczyzny
wesp贸艂 z medalami Solidarno艣ci

i c贸偶 偶e Jackowski brat ofiary z Katynia
brat Marii z m臋偶a Kr贸lowej
brat babci Kapaonowej i tak dalej dalej
tworzy艂 obraz i pomnik Orl膮t 1920

i c贸偶 偶e moje imi臋 i nazwisko
wyryto na tablicy na kaplicy w Ossowie
za zaszczyt bycia w Komitecie Honorowym
orderu Or艂a Bia艂ego dla ksi臋dza Skorupki

dlaczego jeste艣my pozieleni na my i wy
w pa艅stwie i ko艣ciele (tak偶e w gminie)
w ka偶dej polskiej parafii gminie i powiecie
nie odpoznajemy czasu naszego nawiedzenia

od lat wpatruj臋 si臋 w kapelana Skorupk臋
widz臋 jego 艣wi臋to艣膰 napisa膰 nie mog臋
co艣 mnie wstrzymuje
rzuca k艂ody pod nogi

patrz膮c w wiele ekran贸w transmisji rozumiem
偶e 艣wi臋tuj臋 w najlepszym miejscu w kraju
w polskim Sanktuarium Rodzinnym
pokole艅 (u) Matki Bo偶ej Annopolskiej

   (艣roda, 15 Sierpnia 2018, g. 11.10)





Te zdj臋cia (ze strony Stowarzyszenie Pami臋ci Powstania Warszawskiego 1944) pokazuj膮 i upominaj膮 si臋 o to, co dzisiejsi w艂odarze Polski, powiatu, diecezji, gminy i parafii chc膮 zamie艣膰 pod dywan. Nie z wrogo艣ci - tylko dlatego, 偶e dla nich niewygodne. Wielu z nich m贸wi, 偶e s膮 mi przyja藕ni.

Fakty i osoby zwi膮zana z najnowsz膮 histori膮 Polski (pami臋膰 i to偶samo艣膰) sta艂y si臋 dzisiaj niewygodne dla ka偶dego cz艂owieka na jakim艣 stanowisku. Mo偶na m贸wi膰 i w ich przypadku o tzw. efekcie mro偶膮cym. Kariery i poprawno艣膰 polityczna nie s艂u偶膮 prawdzie. 艢wiadomo艣膰 narodowa? To偶samo艣膰 konstytucyjna? Kultura ci膮g艂o艣ci, jedno艣ci, dialog otwarty-publiczny???? To nie w Polsce AD 2018! Dzisiaj si臋 chroni narodowc贸w i poprawno艣ciowe nacjo-faszyzuj膮ce-pseudo-katolickie postawy:-(


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz