środa, 8 sierpnia 2018

EUROPA w Europie (z nami i Polską)


„Et aux horions, 
l'on verra qui a meilleur droit” 
 Jeanne d'Arc
(zastanawia się też ten autor
- bo już się zna?)

Dzisiaj, w środę 8 sierpnia 2018.
Słowo się wczoraj rzekło (tutaj, jako wstęp do TEGO albumu), dzisiaj trzeba trochę nad tym popracować!
Nie miałem zamiaru dawać tak rozbudowanego posta/albumu. Miała być tylko prosta geograficzna obserwacja: Macedonia (Aleksander i Andrzej K. Wielki), Włochy, Węgry, Szkocja, Belgia, Irlandia, Ukraina i ANNOPOL - czyli Sanktuarium Matki Bożej Rodzinnej. Wszech-Rodzinnej.Pl.
Chciałem podstemplować dwoma, trzema zdjeciami nadesłanymi Ojcu i całej Rodzinie Kapaonów i Załęskich w grupie "Rodzinne Pogawędki" na Facebooku.

Ale... zdjecie za zdjęciem odsłaniają piękno, ciągłości i jedności sensu! Świata, osób, rodziny... od Zenitu Wszechdoskonałości Dziejów. Objawiają! A przecież także w duszy każdego człowieka, osoby - piszącej, czytającej, oglądającej - cały czas sie coś dzieje. Zależnie i niezależnie. Zależnie - bo nikt nie jest samotną wyspą (ani nie żyje i nie umiera dla siebie).
Niezależnie - bo każda osoba jest swoją całością (oby i jednoscią) drogi-prawdy-życia!
Duszą nazywam osobowe centrum, dostępne kontemplacji na skrzydłach wiary i rozumu. Co tam się - w Józefie K. dzieje, spisuję na swoich stronach: wersowanej i linearnej. Stąd ten rozrost formy, treści, obrazu i podobieństwa... Fenomenologiczno-metafizyczny.

Kiedy coś mi się rozrasta-rozszerza wieczorem, muszą pojawić sie kłopoty. Oczy, koncentracja, refleks... stopniowo mi słabną, ba! wysiadają.
Ale, czy miałbym - dla jakichkolwiek motywacji - zaprzeczać TEMU, CO SIĘ DZIEJE OBIEKTYWNIE? Także w granicach osobowego bytu, i cóż, że akurat mojej Drogi-Prawdy-życia? Nie wolno mi. Biada - by była. Bym usłyszał 'biada" na końcu tej drogi - sługo nieużyteczny, kradnący innych to, co nie tylko do ciebie należy. Dawca jest Dawcą Uniwersalnym!

Wczoraj wiedziałem, że muszę uszeregować jakoś zdjecia, w narrację. Po mojemu. Są wśód nich także zdjęcie tekstu, artykułu, pamiątek i historii szkoły RzN...
Ale muszę się też wytłumaczyć z udostęnienia zdjecia z Instytutu Tertio Milennio, i szukać wybaczenia Agnieszki, za ten czyn. Na zdjeciu otrzymuje certyfikat od czcigodnych, sławnych nawet osób.
Okazało się szybko, że chlapnąłem też za dużo, nie ze złej woli, ile raczej z braku pełnej zdolnosci do ogarniecia wszystkich aspektów tego, co mi się objawiało i co chciałem współ-objawić reszcie świata. Jeszcze raz, I am sorry!

Każdym zdjeciem jestem bogaty, każdym dumny, każdym pocięgany w głąb, wzwyż... Agnieszka jest jakby już częścią naszej rodziny, na pewno rodzinnych dziejó. Najpierw w Glasgow, ale także przecież Polski, Podlasia i Kosciołą Powszechnego. Jej/Twój udział w Letniej Szkole Instytutu Tertio Millenio jest ziarnem większego zasiewu, prawda! Z udziałem o. Ziemby OP, prof. Weigla itd! Zasiewu prawdy, świadomości (samoświadomości), jej kontemplacji z pomocą/użyciem dwóch skrzydeł. Z góry Ci Aga dziękuję, jeśli wybaczysz moje nadużycie, akceptując.

A dlaczego Andrew Ferrie, Autor wiersza o Duchu Wolnej Polski, z 1945? Pradzadek Bena Kapaona z  Glasgow?
A dlaczego Sędzia Profesor Adam Strzembosz, były I Prezes Sądu Najwyższego RP?
Dlaczego ojciec Maciej Zieba Dominikanin, razem z profesorem George Weigel, autorem monumentalnej pracy o świętym Janie Pawłe??
Dlaczego akurat seminarium nad FREE SOCIETY w świecie współczesnym - świecie wolnych ludzi, obywateli z pełnia praw rozumu i kultury!
Dlaczego Socrates-Comenius Programme from European Commission?
Dlaczego siostra Alina Merdas (Sacré Coeur – RSCJ), doktor nauk humanistycznych, norwidolog, na klęczkach przed św JPII wręczjąca MU na Placu  Świętego Piotra (wł. Piazza San Pietro) list od szkoły Rzeczpospolitej Norwidowskiej w Strachówce (z Ziemi Norwida i Cudu nad Wisłą)?
Dlaczego statuetki i hejnał Aniołów Stróżów Ziemi Wołomińskiej (nie tylko edycji 2008)?
Dlaczego, dlaczego, dlaczego?! Bez dialogu nikt sam odpowiedzi na najważniejsze pytania homo sapiens nie znajdzie! Non abbiate paura! Jest prawda, jest poznawalna, jest sens życia człowieka i istnienia naszego świata! W RzN otrzymaliśmy wielką misję.

Wczoraj, 7 sierpnia 2018, wieczorem.
Jeszcze jesteśmy EUROPĄ! Jeszcze jesteśmy w Europie!
Rodzina się rozjechała. „Wyjechali na wakacje wszyscy nasi podopieczni”.  Jeden do Macedonii (ledwo wrócił z Włoch), dwoje do Belgii, no i prawie piątka (wicie, rozumicie) jest aktualnie w Szkocji (przelotnie w Irlandii)! A trójka wracajac z Węgier zatrzymała się w Szczyrku, żeby Łazi goniąc za Tysonem mógł se wbiec dwa razy na Skrzyczne. No, bo bieganie po Gorcach lada dzień!

A gdy czasem „wbijają na chatę” (do Sanktuarium Matki Bożej Annopolskiej), dzieje się i jest zabawa.
Ale ze zdjęć niewiele mi wolno pokazać. Bronią się jak... orły, lwy i sokoły wędrowne.
Po co ja to piszę? NA ŚWIADECTWO! A po co żyje człowiek!?

***

CHWIEJNOŚĆ RÓNOWAGI

               /pieśń od ziemi i osób naszych/

dzisiaj Korę chowają pogrzebią
każdy na linii życia balansuje
zdrowiem chorobą wiekiem

zupełnie samodzielnie idę
niecmentarnymi rozważaniami
dzisiaj też od rana

czekam na większą równowagę
leżąc siedząc chodząc po domu
robiąc pisząc i pijąc kawę

reklamy świata uroków nie dla mnie
dawno mi przeszła ta wrażliwość
znam swojej szczęście spotkałem

wiem co własność ma
sie nią dzielę
i cóż że nie chcą czytać rozmawiać

jeśli tego nie opiszę (nie zrobię)
świat wraz ze mną coś straci
na czas jakiś (narodzą się nowi...)

     (środa, 8 sierpnia 2018, g. 11.06)

***

WZRUSZONY PREZYDENT

                   /bo się zacytował/ 

wzruszyłem się
powiedział biedny ktoś
jest prezydentem Polski
czy wie co robi i mówi (zawsze)

w tym samym czasie
jego ministrowie
obalają konstytucję rozumności
współczesnej kultury tego świata

plotę bez zająknięcia
na wieczne pohańbienie
że sześć jest cztery i pół
bo im tak prezes kazał

domem wariatów się zwie
dzisiejsza ich nie nasza Polska
wcześniejsze układy przekręty
przy ich są małym niczym

tymczasem ich wyborcy
w mojej naszej gminie i parafii
wyznają Bestię i donosy
niszczą to co jest (pamięć i tożsamość)

    (wtorek, 7 sierpnia 2018, g. 7.29)

***

SPRZECZNOŚCI USTROJOWE

       /w zgodzie z prof. Domańskim, nie z Kleiberem/

ustrój a la Kaczyński
jest ustrojem sprzeczności
z konieczności
długiej historii ludzkości
i jej kultury rozumnej

oto nasz prezydent mówi
sprawa referendum nie jest moją porażką
jest raczej moim sukcesem

jest porażką rodaków Polaków
bo nie mogą wypowiedzieć swej woli
ta ja się was pytam
czy porażka rodaków jest sukcesem Prezydenta
czy to w ogóle jest do pomyślenia

    (poniedziałek, 6 sierpnia 2018, g. 18.24)

***

PISS-PREAWDA

                  /prezes jak król jest nagi/

gdyby żył dziś ksiadz Tischer
profesor miałby znów problem
mówił o trzech prawdach góralskich
dzisiaj mamy ich cztery

sama prawda tyż prawda
gówno prawda i piss-prawda
dałoby sie pewnie zredukować
znów do trzech

piss-prawda
zaczyna się od piss-partii
ta od piss-prezesa
dalej ich rozum i kultura nie sięga

     (poniedziałek, 6 sierpnia 2018, g. 13.22)

***

LOGIKA WIĘKSZA

          /co właściwie głosi nam kepiskopat/

czego jest więcej najwiecej
dobra czy zła na świecie

o manifestacjach złego częściej słyszę
co bardzo mnie zaniepokoiło

bo manifestacji dobra wiecej musi być
by świat nasz w każdej chwili istniał

taka była moja nauka katechetyczna
na salach Legionowa i Strachówki

logika matematycznie największa
od wszelkiej piss-ideologii ruin i zmian

     (poniedziałek, 6 sierpnia 2018, g. 11.51)

***

KLĘSKA PiS-UTOPII

             /dwa plus dwa i tak dalej wyżej/

nawet ja byłem niedowiarkiem
że tak szybko się stanie
to co nieuchronne utopiom
i utopistom rzecz jasna

pis poszedł do ściany
lud swój tam zapędził karny
ciekawe co teraz z nim zrobią
dotąd mogli wmówić wszystko

szaleńcy jednak się nie cofają
wolą świat niszczyć niż sie cofać
sześć nie jest cztery i pół
wolą śmierć niż prawdę

nie przeskoczą Góry Horeb
z przykazaniami rozumu kultury
nową raczej usypią
swoją własną - wysypisko śmieci

(poniedziałek, 6 sierpnia 2018, g. 9.09)

Homo sapiens, homo religiosus, homo politicus... i co jeszcze? Czy to jest ten sam gatunek?!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz