pi膮tek, 20 marca 2020

Koronawirus i my (co m贸wi o mnie i moich wsp贸lnotach)


sprawdziany wsp贸lnoty

         /ja i moja wsp贸lnota/

koronowirus
ma takie i g艂臋bsze konsekwencje
jest moj膮 prac膮 i misj膮 pisa膰
o wszystkim czym jeszcze 偶yj臋

kim jeste艣my jako wsp贸lnoty
lokalne ko艣cielne narodowa
szkolne oczywi艣cie po uniwersytety
bez wspolnoty szk贸艂 nie ma

czym s膮 te wsp贸lnoty jak si臋 objawiaj膮
mo偶na zapisa膰 w dokumentach 艂atwo
doj艣膰 do nich 偶yciem trudno niebotycznie
docieraj膮 tam tylko ludzie bardzo dojrzali

trzeba od-pozna膰 siebie akceptowa膰
wraz z tym co z tego wynika
wsp贸lnota to dar przyj臋ty dobrowolnie
zrozumie膰 akceptowa膰 tylko dawc臋 trzeba

wsp贸lnota ze wszystkim sobie poradzi
ta parafialna szkolna gminna narodowa
jest metafizycznym perpetum mobile
ale gdzie znale藕膰 (mieszka) takich ludzi

      (pi膮tek, 20 marca 2020, g. 10.47)

***

przeczucie ko艅ca

                      /w dniu 艣w. J贸zefa/

przyjaciel da艂 przeb艂yski kr贸lestwa
ca艂emu 艣wiatu na pokolenia
ja w taki i podobny spos贸b dam cie艅

przeczuwam koniec
wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazuj膮
bo nie mam ju偶 z kim rozmawiac

nie o ksi膮偶kach Tokarczuk
do kt贸rych tylko zajrza艂em
bo jestem z innego pokolenia

m贸j bohater nie szuka艂 tylu przyg贸d
podr贸偶y dooko艂a 艣wiat贸w wszelkich
szuka艂 najbardziej siebie w swej g艂臋bi

nie mam o tym z kim gada膰
nikt nie rozumie mnie i mojego 艣wiata
to znaczy drogi-prawdy-偶ycia

skoro pisz臋 ju偶 o definicji Boga
Jego rozwa偶am natur臋
to znaczy 偶e ju偶 nie 偶yj臋 (tutaj)

     (czwartek, 19 marca 2020, g. 20.50)

***

teologia urealniona

B贸g Jezusa Chrystusa
cz艂owiek jest drog膮 Ko艣cio艂a
wiara i rozum kontempluj膮 prawd臋
to znaczy mog膮
je艣li chce im si臋 troch臋 wy偶ej unie艣膰

w nieurealnionej
s膮 tylko nakazy zakazy tradycja
biedne pokolenia na nie skazanych
moja Ojczyzna w艣r贸d nich niestety
uchro艅 Bo偶e moje dzieci i wnuki

    (czwartek, 19 marca 2020, g. 16.58)

***

B贸g chrze艣cija艅ski

         /drog膮-prawd膮-偶yciem poznany/

opisz臋 bo spotka艂em
nie jakie艣 co艣 kogo艣 tam
w zbiorowej wyobra藕ni

jest towarzyszem drogi
si艂膮 wielce opieku艅cz膮
duchem m膮dro艣ci i dobra

rozmawiam z nim
jak bohaterowie i ludy biblijne
mog臋 dniem mog臋 noc膮

u艂o偶y艂 mi si臋 w s艂owa mantry
nie-ja Ty moje dope艂nienie
nie obra藕 si臋 za t臋 matematyk臋

k艂opot z niewiar膮 maj膮 ci
kt贸rzy takiego nie spotkali
kt贸rym bajki same opowiadali

B贸g chrze艣cija艅ski
to B贸g Jezusa Chrystusa
kt贸rego zg艂臋biaj膮 teologowie

ka偶dy musi mie膰 w艂asn膮 odpowied藕
w kwestii (naszego) Boga
kim jest i jaki jest w nas obraz jego

     (19 marca 2020, g. 10.29)

***

strategie przetrwania na wirusa 偶ycia

moja jest taka
adaptowa艂em nie musia艂em wymy艣la膰
siedz臋 w domu r臋ce myj臋
艣pi臋 d艂ugo apap i witaminy bior臋

a gdy wnuk pod dom podjedzie
nie wychodz臋
pogoda 艂adna id膮 w las robi膮 spacery
macham im przez okno r臋k膮

przykro mi troch臋
ale w艂asn膮 przyjemno艣膰 ogranicz臋
na potrzeby wi臋ksze
dziej si臋 wola nieba nie moja

nie to 偶e jestem przewra偶liwiony
chce tylko zwyci臋stwa rozumu
偶e rozs膮dku nawet wirus nie zabije
gdy nie trzeba nie idziemy pod top贸r

ale gdy b臋dzie taka okoliczno艣膰 (potrzeba)
wyjd臋 im na spotkanie uca艂uj臋
偶ycie i prawda ma inicjatyw臋
znajd膮 na wszystko sposoby

(艣r. 18 mar. 2020, g. 15.19) TU- Niezjednoczeni...PL

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz