艣roda, 25 marca 2020

Dlaczego, dlaczego... Wychodzi szyd艂o z wora


Polska z koronawirusem to sp贸r o rzeczywisto艣膰, prawd臋, racjonalno艣膰 i... pis-propagand臋 wyborcz膮! ZN脫W - JAK ZWYKLE - O GODNO艢膯! Howgh!

- Prezes PiS partii nazwa艂 mnie i imnie podobnych gorszym sortem Polak贸w. Ko艣ci贸艂 nie stan膮艂 w obronie mojej/naszej godno艣ci. GORZEJ - nie stan膮艂 w obronie PRAWDY od wybor贸w ich PiS-KEP-partii i PiS-KEP-prezydenta!
- Proboszcz mojej parafii wyni贸s艂 Wota Wdzi臋czno艣ci za wolnos膰, Godnos膰, Polsko艣膰 Odzyskane - Czynem Solidarnosci tak偶e w mojej gminie i powiecie! Kurii to nie obesz艂o!
- Mnie, katechet臋 powo艂anego w stanie wojennym prosto z Solidarnosci, "abym by艂 z polsk膮 m艂odzie偶膮" przemilczaj膮 na bij-zabij-zamorduj w parafii, dekanacie diecezji warszawsko-praskiej, Polsce.
- BTW - Mnie, katechet臋, kt贸ry by艂 i jest ofiar膮 pedofilii w sutannach (1960, 1963 itd.)
- Polacy-Katolicy narodowi wyzywaj膮 mnie jak chc膮, ods膮dzaj膮 mnie (wi臋c i moj膮 rodzin臋) od czci i wiary
- LOGIKA ZANIK艁A W PA艃STWIE PiS-KEP-ustroju!

Dzisiaj dosta艂em taki, specyficznie serdeczny, post od by艂ej licealnej uczennicy w salce katechetycznej w parafii 艣w. Jana Kantego w Legionowie czasu wojennego:
- "J贸zefie nienawi艣膰 Ci臋 z偶era. Wybory 10 maja dopiero 10 maja to szmat czasu jest to zupe艂nie nieistotne. 呕yjemy w tej chwili A jutra mo偶e ju偶 nie by膰! Twoje posty dalekie s膮 od postawy chrzescijanina. Pozdrawiam. Z Panem Bogiem."

Odpowiadam, jak potrafi臋. Staram si臋 r贸wnie serdecznie(j) i z g艂臋bi serca, wiary i rozumu:
- "Najpierw rado艣膰. Pok贸j i dobro! 呕e si臋 odzywasz, w tym naszym przemilczaj膮cym (antydialogicznym) Ko艣ciele w Polsce. Przykro mi jednak m贸wi膰, 偶e zn贸w powtarzasz jakby to samo! Diagnozujesz mi nienawi艣膰, nie uzasadniaj膮c. Kiedy pytam i prosz臋 "poka偶 mi swoje my艣艂enie" nie odpowiadasz! Odnios臋 sie do tego co jest najbardziej rzeczowe/realne w Twoim po艣cie "10 maja to szmat czasu jest to zupe艂nie nieistotne. 呕yjemy w tej chwili". ISTOTNE, MOIM ZDANIE. TRUDNIEJ WALCZY膯 NA DW脫CH FRONTACH, NI呕 NA JEDNYM. Min. Szumowski m贸wi o "zagro偶eniu i ratowaniu 偶y膰". Obok stoi Premier i apeluje o jedno艣膰, zrozumienie, wsp贸艂dzia艂enia. Do kogo to m贸wi膮??? Do tych 40% zwolennik贸w partii rz膮dz膮cej, ktorzy chc膮 utrzymania terminu 10 kwietnia i 10 maja (Prezesowi ich partii chodzi na pewno o oba). W tym samym czasie 60% apeluje o przesuniecie wybor贸w! Komu i czemu bardziej s艂u偶y ten zam臋t, sprzeczno艣膰... zgodzie? zrozumieniu? wsp贸艂dzia艂aniu??? << musi by膰 zrozumienie spo艂eczne dla dzia艂a艅, gdy偶 tylko wtedy mo偶emy, wsp贸lnie i razem, jako spo艂ecze艅stwo, zapanowa膰 nad przyrostem zachorowa艅 na koronawirusa >>. Jaka jest w艂a艣ciwa postawa chrzecijanina naszych czas贸w? Moja? - wiar膮 i rozumem poznawa膰 i kontemplowac prawd臋. Dzieli膰 si臋 swoim my艣艂eniem w powszechnej postawie dialogu (mi艂osci intelektualnej, JPII). CZ艁OWIEK JEST DROG膭 KO艢CIO艁A. PRZYSZ艁OS膯 CZ艁OWIEKA ZALE呕Y OD KULTURY. NIKT SAM, W POJEDYNK臉 LUB W PARTYJNEJ ORGANIZACJI PRAWDY NIE ODKRYWA. Je艣li w jakich艣 "oraganizacjach" to raczej uniwersyteckich. Nie tylko ja tak my艣l臋 w posoborowym katolickim 艣wiecie z jeszcze wcze艣niejsz膮 Kart膮 Praw Cz艂owieka (1948)! Nie wywa偶am otwartych drzwi - w posoborowym Ko艣ciele Powszechnym (Dignitatis humanae, Gaudium et spes, Lumen gentium, Centesimus annus, Fides et ratio...). Odezwij si臋 jeszcze, please. Poka偶 Swoje/Wasze my艣lenie - potrzebny jest realny dialog ludzi 艣wiadomych siebie, z pe艂n膮 odpowiedzialno艣ci膮 za w艂asn膮 drog臋-prawd臋-偶ycie. NA 艢WIADECTWO! (tutaj)

Daj臋 te偶 posty na osobistym koncie Fb, na stronie KatechezaOnlina, Ratujmy_Polskie_Gimnazja i oczywi艣cie na stronach bloga Osobny_艢wiat (na linearnej i wersowanej). C贸偶 wi臋cej mog臋?




***

偶ycie z koronawirusem

         /w domu pa艅stwie Ko艣ciele/

jest jak by艂o
a mo偶e jest wi臋cej
wirus si臋 namna偶a
politycy wydaj膮 mas臋 rozporz膮dze艅
tak jest i w moim przypadku
偶e wiecej
bo nie siedz臋 sam w domu
dziej膮 si臋 dzieje rodziny
zewsz膮d
na przyk艂膮d w szkole wiec i domu
Rzeczpospolitej Norwidowskiej
staraj膮 sie bohatersko naucza膰
nowych technologii
zmagaj膮c bez pomocy pa艅stwa
g艂upich s艂贸w nam nie 偶a艂uje minister

偶ona c贸rki pojecha艂y po ksi膮偶ki
do innego rodzinnego miasta
inny minister tez ka偶e si臋 uczy膰
egzamin moze b臋dzie zdalny
ale ksi膮偶ki tam daleko pozosta艂y

ja czuj臋
ja 偶yj臋
my艣l臋 i pisz臋
mo偶e coraz gorzej widz臋
ale w czas koronawirusa
choroby towarzysz膮ce
albo dobijaj膮 albo si臋 je odk艂ada

    (wtorek, 24 marca 2020, g. 14.27)

***

Nowa Polska

    /jeszcze 偶yj臋 i Wam pisz臋 nadaremno/

wierz臋 czyli mog臋
od 20 lat
zmienia膰 rzeczywisto艣膰
ty r贸b to jak robi艂e艣
sery twarogi knedle
napisa艂em jawnie do najmo偶niejszych
o wszystkim co my艣l臋 bo my艣la艂em

偶yje jeszcze w samodzielno艣ci
nie politycznie poddany
zagadkowo zapisz臋 tajemniczy sen
mo偶na nad wszystkim deliberowa膰
by艂o w nim cos co zwyci臋偶a i trwa
pomimo dwudziestoletniej 艣lepoty

spotyka艂em ludzi protestuj膮cych
ze wsi jakby z innego 艣wiata ockni臋tych
przecie偶 ja w ich obronie imienia godno艣ci
stan膮艂em dawno temu przeciw PRL

oni jakby o niczym wiedz膮 (i decydowali)
zagl膮dam w film z 偶ycia niechc膮cy
we 艣nie

powiem 偶e was jest du偶o
偶e prawda si臋 wam nale偶y
tam gdzie 偶yjecie
w powiatach okolicznych

by艂o co艣 w tym 艣nie optymistycznego
偶e stara wiara nie rdzewieje ma sens
zwyci臋偶y艂em wtedy i dzisiaj
ja jeden z 10 milion贸w (i 38)

(z 2 tyg. temu) TU- Niezjednoczeni...PL

1 komentarz:


  1. "PiS robi wod臋 z m贸zgu wielu ludziom w Polsce, szanta偶uj膮c ich kwestiami 偶ycia b膮d藕 艣mierci... w Polsce mamy sytuacj臋 nadzwyczajn膮" /R.Kalisz/

    https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-zamieszanie-z-wyborami-i-posiedzeniem-sejmu-ryszard-kalisz-sugeruje-ze-to-wina-prezesa-pis-6492750958536833v

    OdpowiedzUsu艅