wtorek, 22 pa藕dziernika 2013

Granice szczero艣ci, mi艂o艣ci, wiary i rozumu?



Dosta艂em 偶yczenia na Dzie艅 Nauczyciela 2013. Publiczne, publicznie. Wszyscy nauczyciele? Wybrani? Ca艂y jaki艣 docelowy zbi贸r minus jacy艣 niedopowiedzeni wykluczeni?

"Tak po prostu- dzi臋kuj臋.

"Mi艂o艣膰 i s艂u偶ba nadaj膮 sens naszemu 偶yciu"
Jan Pawe艂 II 

Z okazji 艢wi臋ta Edukacji Narodowej ka偶demu pedagogowi, a zw艂aszcza tym, kt贸rzy byli, s膮 i b臋d膮 na mojej drodze 偶ycia - po prostu dzi臋kuj臋.
Moim wsp贸艂pracownikom, z kt贸rymi dziel臋 na co dzie艅 los szkolnego 偶ycia, w imieniu ca艂ej Rady Gminy razem z przewodnicz膮c膮 z艂o偶y艂y艣my same najlepsze 偶yczenia.

Ja osobi艣cie mam szczeg贸lne powody, by dzi臋kowa膰 nieustanie. Za p艂yn膮c膮 nieustannie rzek臋 偶yczliwo艣ci, lekcje pokornej s艂u偶by i nadludzkiej Mi艂o艣ci. To niezwyk艂e do艣wiadczanie 偶ycia ka偶d膮 cz膮stk膮 istnienia - tu na ziemi."

Autorka jest nauczycielk膮 w mojej/naszej szkole, Zespole Szk贸艂 im. Rzeczpospolitej Norwidowskiej (ta nazwa nie mo偶e jej przej艣膰 przez usta, nawet na pi艣mie?). "Moim wsp贸艂pracownikom..."??? - nie wiedzia艂em, 偶e ma jakich艣 w szkole, nie wiem, czy kto艣 wie! Nasza wsp贸艂praca na terenie jej klas zaowocowa艂a epitetami na mnie: "zdrajca dzieci komunijnych i rocznicowych". 
Jest te偶 radn膮 w samorz膮dzie gminnym. I prezesem Stowarzyszenia Przyjaci贸艂 Strach贸wki. 
Jest autork膮 sugestii/podpowiedzi, aby dyrektork臋 tej szko艂y, matk臋 si贸demki dzieci, (kt贸ra tak偶e przez 9 lat przygotowywa艂a dzieci do I Komunii, prowadzi艂a schol臋 parafialn膮...) wywie藕膰 na gnoju ze wsi. 
Jest autork膮 oskar偶enia/donosu do Biskupa diec. warszawsko-praskiej, Kuratora Mazowieckiego i B贸g wie, gdzie jeszcze, o mobbing, nepotyzm... na dyrektork臋 szko艂y i miejscowego katechet臋 (tak si臋 nieszcz臋艣liwie sk艂ada, 偶e m臋偶a DyrKa). 

"S膮 w narodzie rachunki krzywd..." napisa艂 polski poeta, inteligentny, nie wiem, czy wierz膮cy, nazywany "przedstawicielem liryki rewolucyjnej". Ja rachunk贸w krzywd nie prowadz臋, nie potrafi臋 tak patrze膰 na 偶ycie. Moj膮 postaw膮 jest dzi臋kczynienie. Pami臋膰 i to偶samo艣膰. Cuda, jakie si臋 zdarzy艂y za moich czas贸w i w moim/naszym 偶yciu s膮 niezliczone, o nich g艂贸wnie jest ten blog. Ich owocem jest tak偶e spok贸j "na godzin臋 艣mierci mojej. Amen". 

Czy s膮 granice szczero艣ci, mi艂o艣ci, wiary i rozumu w mojej tzw. wsp贸lnocie lokalnej (gmina, parafia, szko艂a, NGO'sy itd) - pytam w tym po艣cie :-(

PS.1
Zdj臋cie: Galeria Porczy艅skich, Dziedziniec Dialogu (Prezydent Bronis艂aw Komorowski,kard. kard. Ravassi, Nycz...)

PS.2
U nas dialogu brak. Wi臋c wszystko mo偶na napisa膰, papier wszystko przyjmie. Tylko otwarty publiczny dialog twarz膮 w twarz, z pe艂nym imieniem, obliczem... zweryfikuje. Fa艂sze, podzia艂y i ich przemilczanie zabijaj膮 nas i ca艂e 偶ycie spo艂eczne mojej tzw. wsp贸lnoty lokalnej.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz