pi膮tek, 26 kwietnia 2019

Czapajew gieroj, moje dzie艅stwo i m艂odo艣膰. Historia Polski i Ko艣cio艂a. Potrzeba nowej mentalnosci!





Dlaczego cz艂owiek pisze?
Dlaczego maluje, rze藕bi, komponuje...
Dlaczego idzie si臋 na ksiedza, zakonnic臋
Hamlecie 2019! Oto jest pytanie! ;-)

Jak si臋 jest Prymasem POLAKIEM, wszystko mo偶na powiedzie膰. Jak si臋 jest zwyk艂ym ksi臋dzem w Strach贸wce, Jadowie, diecezji warszawsko-praskiej to chyba niczego?!
A jednak m贸j proboszcz rozes艂a艂 do wszystkich(?) - do ilu rzeczywi艣cie? - moich znajomych i nieznajomych na Facebooku tajemnicze wielce ostrze偶enie przed katechet膮 z Annopola (dawniej z Legionowa). Moze kto艣 mu kaza艂? Moze kto艣 przymusi艂?? Czy ktokolwiek wie? Ktokolwiek widzia艂 i rozumie takie rzeczy? Pod nazw膮/p艂膮szczykeim Ko艣cio艂膮!

Oto ta rozsy艂ana tre艣膰 - "Droga Pani/ Panie NN - Wspomniany pan J贸zef nie uszanowa艂 pr贸艣b i rad, twierdzi艂 偶e ma sw贸j spos贸b na nauczanie religii katolickiej, wyniki pracy musz臋 teraz sam ud藕wign膮膰 i naprostowa膰 w duchu nauki Pisma 艢wi臋tego, nauki Ko艣cio艂a i Papie偶y. Nie mog臋 pisa膰 wi臋cej, bo przestrze艅 Internetu na to nie pozwala. Pozdrawiam serdecznie. ks. Mieczys艂aw Jerzak"".

Nie mam do ksi臋dza 偶alu, robi, jak uwa偶a. Jednak szczerej rozmowy o publicznym i wsp贸lnotowym wymiarze Dobra Wsp贸lnego nas wszystkich mieszka艅c贸w Strach贸ki si臋 domagam! Bo ja, katecheta-ojciec-obywatel uwa偶am, ze pobo偶no艣膰 i 艣wi膮tobliwo艣膰 fundowana na osobistej i instytucjonalnej nieszczero艣ci, kt贸rej zawsze towarzyszy podejrzliwo艣膰 wzgl臋dem innych i przemilczanie (nie tylko os贸b, ale i pami臋ci i to偶samo艣ci wsp贸lnotowo-gminno-szkolno-parafialnej, szczeg贸lnie w takim miejscu jak Rzeczpospolita Norwidowska) deprawuje! I w 偶aden spos贸b nie da si臋 pogodzi膰 z prymasowo-polskim my艣leniem. Prymasowy sk艂膮nia si臋 ku papieskiemu, a oba razem ku kulturze, od kt贸rej zale偶y przysz艂os膰 cz艂owieka na ziemi! I ja, wraz z papie偶em i paie偶em chc臋 umacnia膰 Ko艣ci贸艂 Powszechny. Zw艂膮szcza w艣贸d polskiej m艂odziezy. Do ko艅ca moich dni.

Ale wida膰 nieuprzedzonym okiem, sercem, dusz膮, wiar膮 i rozumem, 偶e Polska AD 2019 jest tragicznie rozp臋kni臋ta wzd艂u偶, wszerz, w g艂膮b i wzwy偶, w pa艅stwie, Ko艣ciele i samorz膮dach. Czy mniej, ni偶 by艂a p臋kni臋ta w stanie wojennym 1981-83?
Jest wci艣ni臋ta w nas. W nas upodmiotowana. Wdrukowana wysi艂kim totalitarnego pa艅stwa PRL i bratnich narod贸w socjalistycznych z Wielkim Bratem, ZSRR u korony. Nigdy dot膮d, przez 30 lat, nie poddana g艂臋bokiej powszechnej, jak o艣wiata szkolna, refleksji! Mo偶e obecny STRAJK SZKOLNY i POLSKA RODZINNA WIELKANOC STRAJKOWA, przede wszystkim - pomo偶e?!

Cz艂owiek popeerelowski. Brutalnie szczera wersja m贸wi wprost o homo sovieticus. Tak膮 odziedziczyli艣my mentalno艣膰 klasow膮! I jej nie staramy si臋 rozgry藕膰. Sami dla siebie jeste艣my zagadk膮, ale nie chcemy pyta膰, ani rozmawia膰. Dopiero od 30 lat cieszymy si臋 wolnosci膮. W skali lud贸w i narod贸 to wiek niemowl臋ctwa.

***

Jak te 66 lat dziej贸w Polski i Ko艣cio艂a zawsze w 艣wiecie wsp贸艂czesnym, zapisa艂o si臋 w osobie J贸zefa Kapaona? W moim ciele uduchowionym, duchu uciele艣nionym?

Gdy mia艂em z 7 lat zgwa艂ci艂 mnie polski ksi膮dz. No, nie tak dokumentnie, z penetracj膮, nie nie, zgw膮艂ci艂 艂膮skawiec tylko dusze dziecka. Posadzi艂 sobie na kolana i pyta艂, czy wiem, czym si臋 r贸偶ni grzech nieczystosci, od grzechu nieskromno艣ci. Wiadomo przecie偶, 偶e od tego zale偶y zbawienie! ;-) By艂 (bywaj膮) mistrzami zak艂膮mania, szczeg贸lnie, gdy idzie o seksualno艣膰. 
Za par臋 lat nast臋pny nauczy艂 mnie samogwa艂tu, masturbacji, albo onanizmu – lubie偶nie szepcz膮c przez kratki konfesjona艂u instrukcj臋 po instrukcji.
Jak kto lubi, niech sobie to nazywa. Kto nie zna, niech si臋 nie o艣miesza.

Nie to jednak pchn臋艂o mnie dzisiaj – w Wielk膮 Strajkow膮 Sobot臋 Wielkiego Tygodnia AD 2019 do pisania.
BTW. Moim postem pokazuj臋, co mnie do pisania sk艂ania. Jak to si臋 dzieje, we mnie, czyli w podmiocie 艣wiadomym. Zapisuj臋 po kolei, jak to lecia艂o. Chronologia w podmiocie – jeszcze 艣wiadomy, czyli po dojrzewaniu psycho-somatycznym, ale przed demencj膮 - jest istotna.

Ot贸偶 – nie tylko Lenin. Bo napisawszy swoje pi臋膰 groszy od p贸艂 do sz贸stej (rezurekcyjnie bardzo) o tym czego nie wiem, a co jednak wiem z pewno艣ci膮, na szcz臋艣cie 艣mierteln膮 nawet, to musia艂em wsta膰 i zapisa膰. Nie od razu by艂o o Leninie. Najpierw o pokoju wiecznym, jakiego doznaj臋 rozmy艣laj膮c o sensie, czyli Logosie. Nie musz臋 zna膰 ca艂ej wiedzy ze wszystkich dziedzin, encyklopedycznie. Zupe艂nie do szcz臋艣cia mi wystarczy to, co wiem, zdobyte objawianiem si臋 stopniowo i przemy艣leniem  wszystkiego, co mnie stanowi, czy Drogi-Prawdy-呕ycia.  BTW.nr.2 – to, jak si臋 dzieje cz艂owiek, byt osobowy, mo偶e by膰 (powinno?) wzorem szk贸艂 powszechnych, przed-akademickich.

***

nie wie i wiem

nie wiem
dlaczego sa wszech艣wiaty
z naszej ziemi py艂kiem
ale cz艂owiek po co艣

ale cz艂owiek po co艣
skoro dobro pi臋kno i prawd臋 poznaje
je艣li umie patrze膰 s艂ucha膰 my艣le膰

ka偶dy ma co艣 przed oknem
je艣li ma dom
ma jaka艣 histori臋
od czego艣 si臋 co艣 zaczyna
ja ty on my

nawet po 艣mierci
wy艣piewam to co艣
sens Logos
po bo to w艂膮艣nie 偶y艂em

    (Sobota Strajkowa, 20 kwietnia 2019, g. 6.04)

P贸藕niej zajrza艂em do Internetu. Przejrza艂em album, jaki wczoraj wyprodukowa艂em. Wczoraj, po pracy, nie by艂em w stanie ogarn膮膰, oceni膰, doceni膰 nawet owocu w艂asnego wysi艂ku tw贸rczego. A dzisiaj patrz臋 i widz臋, czytam i rozumiem, 偶e jest OK. Da艂em wi臋c na stron臋 wsp贸艂si贸str i wsp贸艂-braci nauczyciel, skrzykn臋li艣my si臋 w czasie po偶ogi, gdy rujnowano nasz膮 prac臋 w polskich gimnazjach.

Czy to nie dziwne, 偶e przetrwali艣my 艣mier膰 w艂asnych szk贸艂? I nadal jeste艣my w dobrej komitywie, zjednoczeni losem, ale mo偶 etak偶 jak膮艣 podsk贸rn膮 nadziej膮. Na sens! 呕ycia, pracy, szk贸艂, polskich szk贸艂. I wtedy napisa艂em, napisa艂o mi si臋 to:

***

spo艂ecze艅stwo popeerelowskie

          /a ty maszeruj g艂o艣no krzycz…/

w spo艂ecze艅stwie popeerelowskim
post marksistowsko-leninowskim
nauczyciele maj膮 by膰 na kr贸tkiej smyczy
nie przedstawicielami nauki i kultury
ale w艂adzy partyjnej i ich prezes贸w

nie mog膮 zaj膮膰 nale偶nej im pozycji
r贸wnej rz膮dz膮cym i ksi臋偶om
maj膮 si臋 s艂ucha膰 nie piska膰
lud popeerelowski stoi temu na stra偶y
wiem studiowa艂em tamten uk艂ad RNT

mo偶ecie sobie wspomina膰 to i owo
zdj臋cia pokazywa膰 z II RP
dyplomy walki Za Szko艂臋 Polsk膮 wyci膮ga膰
otrzepywa膰 z kurzu i wiesza膰 na 艣ciany
wspomnie艅 czar ale nie nasza PiS-to偶samo艣膰

ka偶da w艂adza strze偶e porz膮dku publicznego
przez siebie zaprojektowanego
na ruinach po PRL (jedynie s艂usznej partii)
dobro szcz臋艣cie pi艅膰seplusowo liczone
i morda w kube艂

inteligencji wam si臋 zachcia艂o
wybijemy wam inteligencj臋 z g艂owy gmin
lud po dawnemu rz膮dzi膰 ma
ten od obrabiarek komputer贸w i p艂uga
bo tylko wtedy porz膮dku dopilnujemy

nie tam jaki艣 wolny cz艂owiek
g艂ow膮 nie wiadomo gdzie
w chmurach jakowych艣 niechybnie
nie pob艂ogos艂awi tego ksi膮dz ani biskup
偶e partnerskich zwi膮zk贸w im si臋 zachciewa

integralny rozw贸j cz艂owieka
to se mo偶e 艣ni膰 ten ponowoczesny papie偶
z dykasteri膮 dla Murzyna z Ghany
u nas ma by膰 porz膮dek
Leppera i Mi臋dlara Rybaka syn贸w c贸rek

    (sobota wielkiego tygodnia 2019, g. 7.03)

Na koniec pisania tzw. notatek wersowanych daj臋 co艣 do uko艣nik贸w. Nie zawsze, ale przewa偶nie. Ot, tak jako艣 rozszerzaj膮co, dope艂niaj膮co… inspiruj膮co. I da艂em piosenk臋 o Leninie. Bo mnie kr臋ci艂膮 w m艂odo艣ci. Prze艣miewcza. Do tamtych zniewolonych czas贸w, zniewolonych umy艣艂贸w, bardzo o偶ywcza.

Jeste艣my spo艂ecze艅stwem popeerelowskim (postkomunistycznym, marksistowsko-leninowskim przecie偶). 呕e nie艣wiadomym? I o to chodzi. Nie musicie wiedzie膰, jak wam nakr臋cili艣my spr臋偶yny, ale macie wed艂ug nich chodzi膰, jak post-analogowe-tworki.

Jak pos艂ucha艂em – z przyjemno艣ci膮 – piosenki mojej m艂odo艣ci, Internet, dok艂adnie Youtube podrzuci艂 nast臋pn膮, pt. „Czapajew gieroj”. Trzeba ods艂ucha膰 po rosyjsku, 偶eby u艣wiadomi膰 sobie 偶ycie i 艣wiat zewn臋trzno-wewn臋trzny w jakim dojrzewa艂 m艂ody J贸zio K. Pozna艂em t臋 piosenk臋 i nauczy艂臋m si臋 (w oryginale) maj膮c lat 13/14.  Wi膮偶e to z powrotn膮 drog膮 kolej膮 z Mazur. Po koloniach organizowanych dla biednych rodzin przez Rodzin臋 Rodzin, organizacj臋/ruch ko艣cielny przy Prymasie Tysi膮clecia. Mo偶e nie tylko dla tak biednych, jak my, wielodzietni Kapaonowie. Musieli by膰 te偶 lepiej sytuowani, bo lokal nad jeziorem mieli艣my chyba u kogo艣 z rodziny jednego z ch艂opak贸w z grupy (Warszawiaka).

Czy us艂ysza艂em od straszych ch艂opak贸w z gitar膮, siedz膮cych, graj膮cych, 艣piewaj膮cych na pod艂odze przy kolejowym kiblu? Bardzo by膰 mo偶e. Nast臋pnegego roku 艣piewa艂em ju偶 z reszt膮. Jak trza.
Moje dzieci臋co-m艂odzie艅cze kolonie by艂y takie, w kolejno艣ci:
1. Kowary (po 5.kl)
2. Mazury (po 6-tej)
3. Gda艅sk-Zaspa (po 7-mej)
4. Bieszczady (ko艂o Leska, po 8-mej)
A mo偶e trzeba by o rok przesun膮膰, w d贸艂.
Acha, nie b臋d臋 opowiada艂 zas艂yszanych wtedy 艣wi艅skich kawa艂贸w, ani co ch艂opaki proponowali pod kocem, z komisyjnym badaniem, kto co ma i jakiego.

Jak wida膰, wszystko by艂o normalne w nas. Wtedy. I dzisiaj jest normalne w tych rocznikach. Ale my wtedy jeszcze prze偶ywali艣my przedwio艣nie buntu ustrojowego. Dlatego Czapajew na bawi艂 i cieszyli艣my si臋 wy艣miewaj膮c Lenina, Poronin. Ciut p贸藕niej, jako samodzielny podr贸偶nik-student do艂膮cza艂em do obsikowuj膮cyh okolice peronu w Poroninie. Bunt w m艂odo艣膰 jest wpisany. Nie ominie nikogo. A z w艂膮sn膮 przebudzon膮 seksualnosci膮 ka偶dy poradzi膰 musi sobie sam. By mo偶e, 偶e bez ksi臋偶y! ;-)
Oni, jak byjali, tak bujaj膮 w ob艂okach, takich ich kszta艂c膮. Niby bezcielesne duchy! Bzdura. Breednia. Zak艂amanie. Zak艂膮manie za艣 to - wstep do pedofilii, mo艣ci niedojrzali panowie w sutannach wszelkcik kolor贸w i kroj贸w.Buja膰 to my, ale nie nas. Prawdziwe 偶ycie zaczyna si臋 od szczero艣ci.

Ja to wiem. Chyba Prymas POLAK, zaczyna rozumie膰 i m贸wi膰 tym j臋zykiem!

***

Jednak nic (偶aden PRL sprzed 30 lat) nie usprawiedliwia mojego dzisiejszego Koscio艂a POwszechenego w Polsce, w kwestii nieszczero艣ci i metodyczne gej postawy przemilczania bli藕niego swego. Zrobili sobie nowe przykazanie, z zak艂amania biblijnego - mi艂uj, jak ja was umi艂owa艂em.
Prymas… przeprasza, cytuje, o mentalno艣ci b膮ka.

Ksi臋偶a zak艂amuj膮 rzeczywisto艣膰. Zaczynaj膮c od siebie i realacji mi臋dzy nimi w korporacji kap艂a艅skiej. Nieszczero艣膰 sta艂a si臋 prawie podstaw膮 ich 偶ycia.

Mo偶na w Wielki Czwartek. Mo偶na w Wielki Pi膮tek. Ca艂e takie b臋d膮 艢wi臋ta Zmartwychwstania AD 2019!
Tylko 艣lepi, g艂usi, bez-my艣lenia inaczej wiar臋 prze偶ywaj膮. Nie poznali Boga 呕ywego, ani czasu swojego nawiedzenia!
呕yj臋 ju偶 tylko na 艣wiadectwo epoki cud贸w (Polskiej Drogi Wolno艣ci). Tak mi dopom贸偶 B贸g!
<< Wielki Czwartek 2019. Prymas Polski podczas liturgii dla wszystkich ksi臋偶y z diecezji odczyta艂 list [seksualnej] ofiary duchownego .

"Musicie pami臋ta膰, 偶e krzywda odcisn臋艂a si臋 na mnie bardzo g艂臋boko i wp艂yn臋艂a na relacj臋 z Bogiem i z drugim cz艂owiekiem" wyzna艂a kobieta. "Nawet po wielu latach nie jestem zdolna, aby w pe艂ni zaufa膰 kap艂anowi" doda艂a.

Prymas Polski, przywo艂uj膮c list kobiety, zwr贸ci艂 si臋 z apelem do polskich duchownych. - Mamy stawa膰 wobec os贸b skrzywdzonych i oburzonych, wobec wykorzystanych i wzgardzonych"!

Dlaczego kto艣 co艣 m贸wi w wielkoczwartkowe kazanie? Dlaczego si臋 pisze, rysuje, maluje, komponuje, 艣piewa… Dlaczego si臋 odzie na ksi臋dza… siostr臋. Bo poci膮ga ipcha wewn臋trzny mus. Natchnienie. Powo艂膮noie. Logos. Tchnienie Ducha. Od zawsze 艣wi臋tego. Na wieki wiek贸w. Amen.
Do milczenia, zaniechania… namawia z艂y duch. Pozw贸lcie, z tego drugiego nie nazw臋 (za JPII, O艣wi臋cim, 1979).

Kapitalne! To jest (chyba) to!
Polska mentalno艣膰 popeerelowska do zbadania! Pewnie ju偶 nie doczekam! Ale oby kto艣 si臋 wreszcie za to wzi膮艂! Przecie偶 o tym by艂 te偶 m贸j dzisiejszy post!
Dyskrecja? To jest organiczny brak szczerosci! To sta艂o si臋 ZAB脫JCZ膭 postaw膮 przemilczani abli藕niego swego. Zak艂amaniem, fa艂szywym dusz-niepasterstwem-kaznodziejskim gadulstwem zast膮piono przykazanie mi艂o艣ci, drogi ksi臋偶e Prymasie Polski AD 2019!! Byle r臋ka w r臋k臋 z tzw. dobr膮 partyjn膮 zmian膮
<< Potrzebna jest nowa mentalno艣膰. W Ko艣ciele mamy do czynienia z siln膮, parali偶uj膮c膮 kultur膮 ca艂kowitej dyskrecji. Trzeba doda膰, 偶e wzrastali艣my w czasach represyjnego systemu komunistycznego, gdy Ko艣ci贸艂 utrzymywa艂 wiele spraw w tajemnicy >>
KTO WEJDZIE NA TEN POZIOM? JAK I CZYM ZWYMIAROWA膯 I ZDEFINIOWA膯 MENTALNO艢膯/
SAMO艢WIADOMO艢膯 SIEBIE I KO艢CIO艁膭! PONAD P脫艁 WIEKU PO SOBORZE???!!!

***

Podobne utwory buntownik贸w - przecie偶 nie ludu wys艂膮wiaj膮cego I Sekretarzy, Prezes贸w itd - powstawa艂y p贸偶niej i zawsze b臋d膮 tworzone. G艂upota jest u polityk贸w (i jego nie艣miertelnego ludu-wyznawc贸w) nie zna granic czasowych, ani przestrzennych.

NAUKA O G脫WNIE - KRAJ RAD

Zastraszone ma艂e dzieci, zastraszony ca艂y kraj
Przepe艂nione tam wi臋zienia, jedyne 艣wi臋to 1 maj

Sfa艂szowane miasta i wsie, tutaj cz艂owiek nie ma praw
W Boga wierzy膰 tu nie wolno, w sercach ludzi siedzi strach

Tutaj nie ma ludzi wolnych, kraj gdzie opozycji brak
Tutaj wszystko jest na kartki i nikt tu nie ma swego "ja"

Tutaj nie ma ludzi dumnych, kraj gdzie opozycji brak
Tutaj ka偶dy jest czerwony, nikt tu nie ma swego "ja"

S膮 ludzie co wiedz膮 jeszcze 偶e, to wszystko ma sens
I wierz膮 w idea艂y, kt贸re dawno prys艂y gdzie艣

Nie wierzcie mordercom w czerwonych mundurach
Nie wierzcie im - o nie
Nie wierzcie mordercom, w morderc贸w zza Buga
Nie wierzcie - prosz臋 was

Refren- [PiS] Kraj Rad x4 -

***

Biskupi wydali niedawno list, pono膰 o potrzebie dialogu mi臋dzy nami-Polakami. Brutalne polskie powiedzonko pyta "kpi膮, czy o drog臋 pytaj膮"? Skoro nie chc膮 s艂ysze膰 g艂osu szarego cz艂owieka? I c贸偶, 偶e katechety powo艂anego w stanie wojennym "aby by膰 z polsk膮 m艂odzie偶膮". Ko艅cz臋, bo mog臋 wpa艣膰 w wi臋ksze uniesienie i u偶y膰 mocniejszych s艂贸w! Chwa艂膮 Tobie S艂owo Bo偶e. Alleluja! Amen!!

Dobrze, 偶e i papie偶 si臋 za mnie wczoraj pomodli艂, na zako艅czenie Drogi Krzy偶owej w Colloseum! Jest KTO艢, kto nas rozumie. Wy偶ej, g艂臋biej, z mi艂osci膮 i mi艂osierdziem. Prawdziwym, nie lipnym tzw. polsko-kaznodziejsko-duszpasterskim.

OPOWIE艢膯 SAMA SI臉 OPOWIADA, JE艢LI ZNAJDZIE PODMIOT OPOWIADAJ膭CY.
PODMIOT NARRACJI - PODMIOT NARRACYJNY.
OPOWIE艢膯 MUSI OPOWIEDZIE膯 SI臉. MUSI BY膯 OPOWIEDZIANA. Z PUNKTU WIDZENIA POWIADAJ膭CEGO - MUSI. TAK, JAK RZE殴BIARZ WYDOBYWA TO, CO BRY艁A MARMURU KRYJE. MUSIMY.
DO艢WIADCZENIE TEGO MUSU JEST STANEM CUDOWNYM, NA TEJ ZIEMI I W CA艁EJ WIECZNO艢CI. .

CZY MA CO艢 WSP脫LNEGO Z DZIE艁EM STWORZENIA. POWIEDZMY, WIERZYMY 呕E B脫G JESTE WOLNOSCI膭 WIEC NIE MUSIA艁. ALE SKORO STWORZY艁 TEN 艢WIAT? BEDZIE SI臉 DZIA艁O A呕 DO KO艃CA.

1 komentarz:


  1. "To ju偶 3,5 roku, odk膮d za sterami szefa rz膮du RP usiad艂a Beata Szyd艂o, a nast臋pnie Mateusz Morawiecki. SW Research zapyta艂o wi臋c na zlecenie rp.pl, jak ten czas oceniaj膮 obywatele...
    56 proc. Polak贸w negatywnie ocenia trzy i p贸艂 roku rz膮d贸w PiS - wynika z najnowszego badania opinii publicznej. Pozytywnie o Prawie i Sprawiedliwo艣ci m贸wi z kolei 31 proc. badanych."

    https://wiadomosci.wp.pl/sondaz-zapytali-polakow-o-rzady-pis-wiekszosc-niezadowolona-6374819897742977a

    OdpowiedzUsu艅