środa, 10 lutego 2016

Jak jest, czyli rodzina na mapie 500+

Jeśli jeszcze raz ktoś mi wypowie/zarzuci, że jestem przeciwko Rządowi RP i programowi Rodzina 500+ to pozwę go do Sądu (Najwyższego). Wiary i rozumu, byśmy kontemplowali prawdę. Jestem za. Ale za czym? Za rozumem, myśleniem, własnym zdaniem, wolnością...

Jestem za uczciwością. Za pokazaniem - wszem wobec - mapy/infografiki dochodów wszystkich rodzin w Polsce. I każdego dziecka. Tak, jak pokazują nam WSZYSTKIM wykresy, przekroje, przepływy, tło środowiskowe, samorządowe (miejscowości) itd. w czasie NOCY WYBORCZYCH. Przecież różne pracownie to potrafią. Niech pokażą nam - i tak tłumaczą jak w noce wyborcze -jaki procent rodzin jest w każdej grupie dochodowej, JAKI JEST DOCHÓD NA KAŻDEGO CZŁONKA RODZINY! Zobaczymy, dotkniemy, wskażemy swoją rodzinę na tej mapie, na tej infografice, to się uspokoimy - jak niewierny Tomasz Apostoł, gdy zobaczył i dotknął Zmartwychwstałego Jezusa.

ABY KAŻDA RODZINA (I KAŻDE DZIECKO W POLSCE) MOGLI SIĘ ZOBACZYĆ I USYTUOWAĆ W REALNEJ/RZECZYWISTEJ POLSCE 2016. Nie tylko w wystąpieniach (propagandowych) polityków wszystkich.  Każda liszka swój ogonek chwali. A my, Polacy, do opinii których wszyscy się odwołujecie (“niech Polacy wiedzą”, “niech Polacy poznają”, “niech Polacy ocenią/docenią”... lub przeciwnie) - w pełnej wolności poznania i myślenia poznamy, zobaczymy TAK, JAK JEST. Tylko tyle? Tak, tylko!

Wtedy każdy - każda rodzina i każde dziecko - pozna i będzie wiedziało, JAK JEST i czy jest sprawiedliwie, i jak sprawiedliwie.

***

PŁACZ 

        /wszystko co święte/ 

płakać się chce 
rzewnymi łzami 
pod koniec życia (nie tylko) 
prawda nie jest kochana 
rozum nie jest kochany 
nie chcemy o nich z nimi 
rozmawiać 
żyć dialogiem w dialogu 
z wiarą i rozumem 
na drodze-prawdzie-życia 
(Via-Veritas-Vita) 
tego co jest 
co się nam nie wydaje 
bo JEST 
człowiek to ten 
kto zna siebie 
człowieku poznaj samego siebie 
unosząc w kontemplacji 
na dwóch skrzydłach 
bo jest prawda 
jest poznawalna 
jest postawa MI 
miłości intelektualnej 
istotowa i konstytutywna 
żyłem nią widziałem 
poznałem kontemplowałem 
wiem 
więc płakać się chce 
jak na wstępie 

    (środa, 10 lutego 2016, g. 9.55)

2 komentarze:

  1. Czytam ze zdziwieniem i... płakać się chce!

    https://www.tygodnikpowszechny.pl/narcystyczna-osobowosc-naszych-czasow-32273

    OdpowiedzUsuń
  2. A tu badania banków, o rodzinie...? pewnie też.

    Może o każdej rodzinie, o każdym dziecku?

    http://finanse.wp.pl/kat,1033715,title,Plany-kredytowe-Polakow-Banki-beda-miec-problem-bo-Polacy-nie-chca-juz-kredytow,wid,18154395,wiadomosc.html

    OdpowiedzUsuń