sobota, 9 listopada 2019

O innej aborcji. Doktryn膮 po oczach!


Na szcz臋艣cie nie musz臋 martwi膰 si臋 o sp贸jno艣膰 tekstu opowiadanej historii. Mo偶e by膰 by膰 szarpana, pokawa艂kowana. Bo mam jeszcze spoiwo, kleiszcze w艂asnej produkcji, tzw. notatek wersowanych, w kt贸rych kr贸cej, ale jest wi臋cej. Ponad mo偶liwo艣ci zwyk艂ych linearnych tekst贸w.

Po raz pierwszy wzywa mnie do pisania co艣, co ukaza艂o si臋 na moim blogu, ale nie jest moje. Zagadki chodz膮 po ludziach, mog臋 zmieni膰 stare powiedzenie. Bo to raczej szcz臋艣cie, ni膰 przeciwnie.
G艂os z za艣wiat贸w? Jakby. Z za艣wiatowego bytowania naszego Ko艣cio艂a, czyli Ko艣cio艂a w Polsce. To znam, bo do艣wiadczam. Jak jest gdzie indziej niech si臋 zamartwiaj膮 papie偶e.

Ko艣ci贸艂 (nasz) nie chce dialogu. Zabija go, abortuje z 偶ycia wsp贸lnot parafialno-diecezjalnych... Jestem tak膮 aborcyjn膮 resztk膮 (pozosta艂o艣ciami 偶ywego cia艂a) wyrzucon膮 na pobocze tzw. polskiego ko艣cio艂a. Starym katechet膮, powo艂anym w stanie wojennym "aby by膰 z polsk膮 m艂odzie偶膮". Abortowanym z ich drogi o prawdy i 偶ycia. "Ich" czyli? Mainstreamowego Ko艣cio艂a w Polsce , zar贸wno hierarchicznych os贸b konsekrowanych (duchownych) jak i tzw. 艣wieckich, czyli jakby dychotomicznego podzia艂u na kap艂an贸w i wyznawc贸w. Albo podzia艂u instytucjonalnego na kadr臋 zarz膮dzaj膮c膮 i zarz膮dzany lud „Bo偶y”. Klerykalizm tak ma.

To, co patologiczne u szczyt贸w w艂adzy w ka偶dej instytucji, ma swoje odbicie w ka偶dej tkance-kom贸rce tej偶e instytucji. To czym jest ustr贸j PiS-KEP-Polski ma odbicie w 偶yciu mieszka艅c贸w Strach贸wki, gminy i parafii. Kt贸偶 poza parafi膮 w polskiej wsi? Kt贸偶 nieczu艂y na jej oddzia艂ywanie w polskim katolicyzmie? Niestety, w dobru i z艂u. Wyniesienie Wot贸w Wdzi臋cznosci za Wolno艣膰, Godno艣膰, Polsko艣膰 Odzyskane Czynem Solidarnosci z 1980/81 rodzi, motywy i nast臋pstwa tego niechlubnego - haniebnego, pe艂nego nieczu艂o艣ci, niezrozumienia cz艂owieka, wsp贸lnoty, dialogu - r贸wnie z艂owieszcze skutki. Ju偶 grupa rodzic贸w podwa偶a dobro, sens, logik臋 nazwania naszej szko艂y im. Rzeczpsopolitej Norwidowskiej. A przecie偶 w "katolickim" kraju i parafii powinien kto艣 im wyt艂umaczy膰, 偶e przecie偶 o t臋 nazw臋 i b艂ogos艂awie艅stwo dla niej, dla nas, dla nast臋pnych pokole艅 Polek i Polak贸w kszta艂conych i wychowywanych w patriotyzmie by艂 napisany list do 艣wi臋tego Jana Paw艂a II i osobi艣cie, do r膮k w艂asnych przekazany podczas Audiencji Generalnej (26 marca 2003) na Placu 艢wietego Piotra przez 艣p. siostr臋 Alin臋, od Naj艣wi臋tszego Serca Jezusa i Norwidologa, kt贸ra przeprowadzi艂a par臋 dni wcze艣niej w naszym ko艣ciele I Rekolekcje Norwidowskie. To nie tylko granda. TO JAWNE PUBLICZNE ZGORSZENIE NA KT脫RE JEST ZGODA NAJWY呕SZYCH W艁ADZ W DIECEZJI (BISKUP脫W).

Z艂o, dzisiaj maj膮c oparcie w parafiach i ca艂ej PiS-KEP-Polsce, chce zmieni膰 艣wiadomo艣膰, przerobi膰 polsk膮 na prezesowo-partyjn膮 jak膮艣. Katecheta Ko艣cio艂a Katolickiego i 艣wiadek czas贸w nie mo偶e milcze膰.

Za dwa dni b臋dziemy obchodzi膰 rocznic臋 niepodleg艂o艣ci odzyskanej, odzyskiwanej na raty w 1918 i 1989. 呕yj膮 jeszcze kombatanci tej drugiej. W Strach贸wce Solidarno艣膰, bez kt贸rej wolno艣ci obecnej by nie by艂o (tak偶e w innych krajach) za艂o偶yli艣my 3 Maja 1981 roku. Wota Wdzi臋czno艣ci za tamte dni i czyny mojego pokolenia zosta艂y wyniesione z ko艣cio艂a ad calendas graecas  przez obecnego proboszcza. Nikt si臋 nie uj膮艂 za prawd膮, pami臋ci膮, to偶samo艣ci膮, wsp贸lnot膮, rozumem i kultur膮. Jakby ich wcale nie by艂o w polskiej wsp贸lnocie lokalnej Ko艣cio艂a, pa艅stwa i samorz膮du. Tak b臋dziemy obchodzi膰 艢wi臋to Polskiej Niepodleg艂o艣ci, podlegli klerykalno-politycznym schematom i uprzedzeniom. A ja b臋d臋 pisa艂, jak dot膮d pisa艂em. Ot 艣wiat polskiego zak艂amania, poperelistyczno-katolickiego. Schematy i uprzedzenia dzisiejszych Rodak贸w maj膮 ustrojowe korzenie od powojnia, ale wi臋kszo艣膰 tego nie rozumie i nie chce przyj膮膰 do 艣wiadomo艣ci. A propos, 艣wiadomo艣膰, co to jest? A samo艣wiadomo艣膰??? – nieznane przez nieznane. Ignorantium pospolitum! ;-)

Ale gdzie tu zwi膮zek z czym艣, co pojawi艂o si臋 na moim blogu, cho膰 nie moje? Ot贸偶 jaki艣 czas temu zamie艣ci艂em na swoim blogu link do bloga ksi臋dza doktora Sylwestra Gaworka. Tytu艂 „In search of the lost splendor”.  Mia艂em nadziej臋, 偶e w ten spos贸b nawi膮偶emy wi臋kszy dialog mi臋dzy sob膮, czyli w 艂onie naszego polskiego i diecezjalnego Ko艣cio艂膮. On wychowawca, ja wychowawca. On ksi膮dz, ja katecheta... Ostatni post ksi臋dza dr sprowokowa艂 mnie do pisania niniejszego posta. Tytu艂 ksi臋dzowego posta „W obronie 偶ycia” (zdj. ludzkiego p艂odu pochodzi stamt膮d). I o to w艂a艣nie mi chodzi? O rozumienie 呕YCIA. Ko艣cielno-ksi臋偶owskie rozumienie 偶ycia sprowadza si臋 praktycznie do paru temat贸w – aborcja, In vitro, tradycyjna rodzina kontra LGBT.

Ja te偶 ci膮gle pisz臋 o 偶yciu i w艂a艣ciwie wy艂膮cznie o 偶yciu. W ca艂o艣ci tr贸j-formu艂y Droga-Prawda-呕ycie. Cho膰 wzi膮艂em j膮 od Jezusa z Nazaretu, nijak nie jest dostrze偶ona przez znajomych, przyjaci贸艂, siostry i braci w wierze (nie da si臋 tu dopisa膰 rozumu). Klerykalizm tak ma.
Pisz臋 afirmuj膮co dla 偶ycia i prawdy, drogi cz艂owieka-osoby 艣wiadomej. Ba, z ca艂膮 swoja samo艣wiadomo艣ci膮. Cz艂owieka osoby zdolnego do kontemplowania prawdy na dw贸ch skrzyd艂ach. CZ艁OWIEKU POZNAJ SAMEGO SIEBIE – jest na pocz膮tku papieskiej encykliki o Wierze i Rozumie (Fides et ratio).

Znamy si臋 z ksi臋dzem Sylwestrem ho-ho-ho. Od legionowskich niepami臋tnych czas贸w. Potem nawet z Rodzin Nazareta艅skich, w kt贸rych bywali艣my ho-ho-ho jak dawno. By艂 u nas, w annopolskim domu i sanktuarium MBA.

Ale nagle przesta艂 nas zna膰, lubi膰, szanowa膰… wyrzuci艂 z serca, wiary i rozumu?? Nie wierz臋. 艢lad jego innego my艣lenia jest w po艣cie na jego blogu. Tytu艂 „W u艣cisku uprzedze艅”.
Ksi膮dz Sylwester po艣wi臋ci艂 mi akapit „Par臋 dni temu pozwoli艂em sobie na takie upomnienie wobec cz艂owieka, kt贸rego zreszt膮 bardzo szanuj臋, zachowuj膮c w pami臋ci kilka naszych osobistych spotka艅, do kt贸rych dosz艂o w realu w do艣膰 ju偶 odleg艂ej przesz艂o艣ci. M贸j znajomy w swoim wpisie na Facebooku do艣膰 ostro i w ma艂o wyszukany spos贸b zaatakowa艂 profesora Zybertowicza za jego krytyczne wypowiedzi na temat Okr膮g艂ego Sto艂u. Nazwa艂 go nawet kr臋taczem. Nie zdzier偶y艂em i zwr贸ci艂em mu do艣膰 zdecydowanie uwag臋, 偶e tak si臋 po prostu nie godzi, 偶e nie wiele ma to wsp贸lnego z racjonaln膮 krytyk膮 i z owym duchem dialogiczno艣ci, na kt贸ry m贸j znajomy tak cz臋sto si臋 powo艂uje. Przyj膮艂 moj膮 "reprymend臋" z du偶膮 doz膮 偶yczliwo艣ci i zrozumienia, cho膰 zapewne swego krytycznego zdania o profesorze Zybertowiczu nie zmieni艂.”

Dzisiaj nie wiem nawet, czy przeczyta ten post na moim blogu. Ja jego bloga o偶ywiam na swoim, da艂em link permanentny. Poszukuj臋 dialogu z ka偶dym cz艂owiekiem dobrej woli. Dawniej w tym miejscu na stronie tytu艂owej wisia艂 inny, te偶 angielsko-brzmi膮cy tytu艂 bloga Lucy z Nebraski.
PIRAMIDY, Radio dla Ciebie o rodowodach Norwida, dzisiaj jutro i w poniedzia艂ek wype艂ni膮 z pewno艣ci膮 moj膮 艣wiadomo艣膰. Wszystko g臋stnieje pod koniec 偶ycia. Zbiegaj膮 si臋 w膮tki tego, co prze偶yte, poznane (prawo艣ci, nieprawo艣ci). Zostanie po nas tylko "poezja i dobro" (Norwid).

Sk膮d偶e to nam i TOBIE STRACH脫WKO, 偶e dzisiaj zasi膮dziemy przed radio-mediami-internetem by s艂ucha膰 i naszej polsko-strachowskiej historii w Sobieskich, Norwidach… A w poniedzia艂ek po mszy Zespo艂u PIRAMIDY, kt贸ry b臋dzie nam 艣piewa艂 histori臋 polskiej literatury, kultury, duchowo艣ci. A za par臋 dni ten sam zesp贸艂 pojedzie 艣piewa膰 w Filharmonii w Moskwie, w Sali, w kt贸rej by艂膮 2 lata temu wystawiona trumna z prochami 艣p. Dimy Chwostorowskiego, 艣wiatowej s艂awy barytona, zmar艂ego na raka m贸zgu.

W r贸偶nych 艣wiatach 偶yjemy, my-艣wiadkowie czasu, jego ducha, rozumu i kultury i mainstreamowy Ko艣ci贸艂.pl. Oni nas abortowali, sobie przypisuj膮c wszechw艂adz臋 nad 偶yciem duchowym. Daremno oczekiwa膰 od nich dialogu wiary i rozumu, unosz膮cego na dw贸ch skrzyd艂ach ku kontemplowaniu prawdy. Obaj ksi臋偶a si臋 znaj膮, s膮 cz艂onkami Ruchu Rodzin Nazareta艅skich. Dla nich i o nich jest tak偶e poprzedni m贸j post "Dar i odmowa dialogu. Ko艣ci贸艂.pl’19". 

Nie wymieniam obu ksi臋偶y, Kochanych X.X. Mieczys艂awa i Sylwestra, nie rzucam si臋 na nich medialnie, by niszczy膰. Tak偶e, nie, by wymazywa膰 z serca, pami臋ci, 艣wiadomo艣ci, to偶samo艣ci. To nie m贸j 艣wiat ani Ko艣ci贸艂. Czym 偶yj臋, 偶yj臋 na wieki. Nienawi艣膰 jest mi obca, i jak w og贸le mo偶na nienawidzi膰 w Ko艣ciele Jezusa Chrystusa? A dlaczego oni abortuj膮 bli藕nich, wsp贸lnot臋, wi臋zi, dialog, kt贸re by艂y mi臋dzy nami, a nie s膮 ju偶??? Oni, Ko艣ci贸艂 nasz diecezjalny, ich 艣wi膮tobliwy RRN? Nie znam 偶adnej rozs膮dnej odpowiedzi. Skoro nie chc膮 dialogu, to odpoiwedzi (prawdy?) nie poznam ja, ani nikt, kto czuje tak膮 potrzeb臋. Prawdy si臋 dochodzi i czeka (Norwid). Aintelektualny (antysoborowy) Ko艣ci贸艂 nie ma ju偶 wielkich perspektyw. Nie ma wiary bez my艣lenia.

Mainstreamowy Ko艣ci贸艂 inaczej rozumie nie tylko dialog i wsp贸lnot臋, ale nade wszystko mi艂osierdzie. Oni s膮 s臋dziami bli藕nich. Ba, wierz膮, 偶e do tego w艂a艣nie s膮 powo艂ani.

NA SZCZ臉艢CIE KO艢CI脫艁 JEZUSA JEST WI臉KSZY NI呕 TEN TAMTEN KSI膭DZ I BISKUP. TAMCI MNIE ZDRADZILI (ABORTOWALI), ALE S膭 INNI, Z KT脫RYMI W PE艁NI NIE TYLKO SI臉 ZGADZAM, ALE WR臉CZ UTO呕SAMIAM. OJCIEC ANDRZEJ MADEJ, KSI膭DZ STANIS艁AW WALCZAK, KSI膭DZ ADAM BONIECKI, BISKUP JOHN KEENAN, KSI膭DZ SOWA, KSI膭DZ PROF. 艢WIE呕Y艃SKI, KSI膭DZ PROF. WIERZBICKI, KS. PROF KOBYLI艃SKI, KS. RAJEWSKI, KATECHETA ROKU KS. DAMIAN WY呕KIEWICZ... i inni.

***

艢MIER膯 SPO艁ECZNA

         /wbrew 艣wiadectwom mi艂o艣ci i prawdy/

to 艣mier膰 w spo艂ecze艅stwie
to s膮d nad spo艂ecze艅stwem
jego pami臋ci膮 i to偶samo艣ci膮
kt贸ra w tej 艣mierci umiera

wolno艣膰 godno艣膰 kultura
nie bior膮 si臋 z niczego
w pa艅stwie Ko艣ciele samorz膮dzie
ka偶dy mo偶e pyta膰 i (z)rozumie膰

ka偶dy mo偶e lecz niewielu chce
to nasze polskie spo艂ecze艅stwo
nie-pamie膰 nie-to偶samo艣膰
nie ma barw jedynie partyjnych

reklamy w mediach lec膮
kazania w ko艣cio艂ach lec膮
nie tycz膮 pami臋ci to偶samo艣ci
s膮 obok nie w centrum 偶ycia

kto艣 kiedy艣 gdzie艣 opowie
odda honor i cze艣膰 bohaterom
odrzucony b臋dzie kamieniem w臋gielnym
Wa艂臋sa opowie histori臋 w kongresie USA

     (sobota, 9 listopada 2019, g. 10.20)

***

TESTAMENT

zapisz臋 wam tylko
historie moje
kt贸rych nikt tu nie chce
b臋dziemy mieli wsp贸lne
pewnie dalej niechciane
dziwak nawiedzony
i ba艂aganiarz

osoba i czyn
pozostaj膮 niezrozumia艂e
mi艂o艣膰 i odpowiedzialno艣膰
przecie偶 te偶 powi膮zane
艣wiadomo艣膰 narodowa
to偶samo艣膰 konstytucyjna

ach ta fenomenologia
jako i metafizyka
ontologie i gnozeologie
tyle tyle nas podzieli艂o
jeszcze nie czas tu na nie
na prawd kontemplowanie

    (pi膮tek, 8 listopada 2019, g. 16.30)

***

POSE艁 艢MIER膯 I JA

        /by艂 pos艂em PiS/

zmar艂 pose艂
nekrologi mu pisz膮
starosta premier pos艂y
pomieszam troch臋 cytuj膮c
smutna informacja dla nas
dzi艣 w nocy zmar艂 nasz
serdeczny kolega i przyjaciel
pose艂 Stefan

nikt nie zrobi艂 dla regionu tyle
to b臋dzie dla nas trudny okres
potrafi艂 znale藕膰 wsp贸lny j臋zyk
kocha艂 swoj膮 ma艂膮 ojczyzn臋
zawsze walczy艂 o jej sprawy
najbli偶szym sk艂adam wyrazy
najszczerszego wsp贸艂czucia
niech spoczywa w pokoju

by艂 wieloletnim burmistrzem
starost膮 pos艂em na sejm
przede wszystkim dobrym cz艂owiekiem
b臋dzie nam Stefciu bardzo
ciebie brakowa艂o
spoczywaj w pokoju przyjacielu
ta ja ju偶 euro pose艂
jeszcze nie prezes ani premier

ja nie wasz
bo niczyj
nie 偶ycz臋 sobie takich grzeczno艣ci
pewnie i szczerych wypocin
skoro dawno umar艂em
i nikt nie zauwa偶y艂
chc臋 tylko prawdy
kt贸r膮 sam jeszcze kontempluj臋

    (pi膮tek, 8 listopada 2019, g. 15.54)

***

NOWORODEK KACZY艃SKI I JA

              /osoba i czyn/

najpierw jest noworodek
potem ja i Kaczy艅ski
kolejno艣膰 o czym艣 m贸wi
chc臋 opisa膰 stan egzystencjalny

noworodek zn贸w zosta艂 porzucony
mnie zawsze porusza
chcia艂bym pozna膰 reakcje Kaczy艅skiego
tak jak zapisa艂em w tytule

prze偶ywam sob膮 偶ycie
i ka偶d膮 wiadomo艣膰 ze 艣wiata
droga-prawda-偶ycie s膮 nierozdzielne
a jak to jest u Kaczy艅skiego

ka偶de pocz臋te dziecko i narodziny
s膮 we mnie zapisane egzystencjalnie
ojcem matk膮 rodzin膮 rodze艅stwem
wiem jak prze偶ywa艂em i prze偶ywam

najpierw rado艣膰 pocz臋cia
nie znam innych jak seksualnie
w mi艂o艣ci ma艂偶e艅skiej
orgazmy i takie potem skutki

wiadomo艣膰 o potwierdzonej ci膮偶y
rado艣膰 prawie wniebowzi臋cia
no i potem narodzenia
zawsze by艂em gdzie艣 obok

mi艂o艣膰 i odpowiedzialno艣膰
osoba i czyny kt贸re nas tworz膮
s膮 nierozerwaln膮 wiedz膮 siebie i 艣wiata
a co i o czym wie Kaczy艅ski

ka偶dy ma swoj膮 drog臋
Kaczy艅skiemu nie wierz臋
wierz臋 celibatariuszowi Madejowi
ba ale nikt jak on jest szczery

nie chodzi o stan 偶ycia w rodzinie
ka偶dy wybiera i ponosi konsekwencje
chodzi o bycie sob膮 nie politykiem
miej serce i patrz w serce

wiara i rozum mog膮 pozna膰 prawd臋
razem unosz膮c na swych skrzyd艂ach
mnie cz艂owieka my艣l膮cego wiernie
zawsze chc臋 prawd臋 kontemplowa膰

    (pi膮tek, 8 listopada 2019, g. 13.38)

***

O ZDROWIU I 艢MIERCI

          /moja Czarodziejska G贸ra/

u doktor贸w si臋 rozmawia
cz臋艣ciej o chorobach
dlaczego pan pani nie dba
o swoich chor贸b leczenie

panie doktorze
nie ma takich specjalno艣ci
jak dbanie o 偶ycie
gdy umrze si臋 ju偶 spo艂ecznie

gdy kto艣 przez innych umrze
powroty s膮 raczej cudowne
偶adne lekarstwa nie pomagaj膮
gdy umrze si臋 ju偶 spo艂ecznie

nie s膮 opisani w podr臋cznikach
takie tacy na 艣mier膰 ju偶 chorzy
nie s膮 opisywane ich przypadki
bo przecie偶 wtedy nie byliby chorzy

biologia kropk臋 postawi nad i
i tyle
na to nie trzeba chodzi膰 do lekarzy
ka偶dy 偶yj膮c na 艣mier膰 jest pogodzony

    (pi膮tek, 8 listopada 2019, g. 10.50)

***

KRZY呕 I KATOLICYZM

             /ksi臋dzu Adamowi Bonieckiemu/

艂atwo krzy偶 na 艣cianie powiesi膰
szko艂膮 urz膮d nie staj膮 si臋 st膮d katolickie
nawet a mo偶e Sejm zw艂aszcza

艂atwo do ko艣cio艂a policj臋 wezwa膰
Ko艣ci贸艂 nie staje si臋 lepszy
ani bardziej sob膮 w istocie

ale ju偶 tak przez u艣miech
ale tak przez spotkanie wolno艣ci
ale偶 tak przez dialog serdeczny

nie ma konfesjona艂u w wieczerniku
Jezus nie konfesjonowa艂 Aposto艂贸w
Zanim do sto艂u usiedli

Jezus nie wezwa艂 policji na Aposto艂贸w
kiedy Jego Cia艂o na 艣mier膰 prowadzili
wisia艂 na krzy偶u dla mnie i dla nich

(czw., 7 list. 2019, g. 9.29) TU - Niezjednoczeni...PL


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz