niedziela, 29 listopada 2015

Adwent 2015/16


Te rozważania są zbyt obszerne, bym ich tutaj nie zamieścił. Jako ważnego postu na Adwent 2015 w naszych okolicach i Polsce całej, zwłaszcza Polsce lat 80-tych w Kościele Powszechnym, posoborowym XX wieku. Nie tylko na www.komnata-siódma...

Powinienem dedykować moim wszystkim proboszczom w diecezji warszawsko-praskiej. Hierarchia nie pomaga - w TEJ sprawie ŚDM 2016 i dialogu - przeciwnie.

                                                           /diecezji i religijności naszej/

nowy rok się zaczął
w Kościele
rok kościelny
adwentem się zaczyna
kończy zaś
Chrystusem Królem Wszechświata

we wszystkich parafiach
w naszym kraju
mówi się dzisiaj o tym
bo i rok jest nadzwyczajny
na kilka sposobów
w Polsce w Krakowie w Strachówce
w Rzeczpospolitej Norwidowskiej
Światowe Dni Młodzieży zawitają
(zajaśnieją lub nie)
od 8 grudnia
także nadzwyczajny 
rok miłosierdzia Misericordiae Vultus
co to znaczy
dla ciebie dla mnie dla nas

dla mnie bardzo wiele
dobrego i frustracji
założyłem stronę samoświadomości
musiałem zawiesić bo
nikt nie chce o tym rozmawiać

ksiadz koordynator Emil jeździ
po diecezji i Polsce
ale nas omija nawet w Internecie
u nas nic się nie dzieje
wójt został wyznaczony do wszystkiego
co nas stanowi w tej sprawie

dzisiaj w kościele ocieplonym z góry
słuchając ogłoszeń myślałem
jak to drzewiej bywało
z nami i wśród nas Teofilu dostojny
że moją naszą parafią i kościołem
była Polska cała wolna
budująca naszą godność osobową
także we wspólnocie Kościoła
Powszechnego 
jak nasze życie i prawda i droga
w Legionowie Jarocinie Łebie
i Brodnicy
w Trawach pomagaliśmy w budowie
niewiele ale to co byliśmy w stanie
nawet spotkanie zaproponowaliśmy
młodym parafii kościoła i Polski
to samo w Jadowie
w Łochowie
w Strachówce nawet z bratem Markiem
była liturgia światła rodem z Taize
to znaczy z Chrystusem
powszechnym jak świat cały
i miłosierdzie nad nami
dzisiaj wszystko to nieobowiązuje
są zaistniały znów podziały wielkie
świat kościelnych niemożliwości
w naszej warszawsko-praskiej diecezji
co dom świętej Faustyny
ma na swym terenie

ksiądz postawił zadanie w kazaniu
przed nami wszystkimi (i sobie)
jak przeżyć i jak wiarę głosić
wiara i adwent idą pełną parą
chwyciłem za długopis
i jeszcze nie skończyłem
myśleć i pisać (publikować)
odpowiedzią moją jest
- modlitwą osobistą i czynem
co z niej wynika (wszelkie praktyki)
i d-i-a-l-o-g-i-e-m
bo inaczej wiara się nie rozwija
usycha
jak kwiatek do kożucha

religijność to wszystko
co w nas się wewnątrz dzieje
do czynu prowadzi motywuje dobrego
kiedyś było z tym lepiej

to jest czas miłosierdzia
ważnym jest aby wierni świeccy 
żyli nim i zanieśli je 
do różnych środowisk społecznych
naprzód powiedział Franciszek
trzeba czas przeszły odnowić

   (niedziela, 29 listopada 2015, g. 14.23)

PS.
Zdjęcie z tej strony (Christkönigskirche, Wiedeń).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz