pi膮tek, 6 listopada 2015

Ideologowie (ruin)

Polska obecna jest dla nich ruin膮. A my - pokolenie Wolno艣ci - w nich, zmarnowanym pokoleniem?! Wy偶ywaj膮 si臋 na niej z ka偶dej mo偶liwej strony. Dla mnie jest cudem wolno艣ci. Cudem 偶ycia wolnych ludzi, w wolnym kraju w Europie. Dla nich, ideolog贸w, jeste艣my zmarnowanym pokoleniem, bo艣my uwierzyli i dali si臋 prowadzi膰 w drodze do wolno艣ci - Polski, Ojczyzny naszej, branej t臋cz膮 i hymnem zachwytu od zenitu Wszechdoskona艂o艣ci dziej贸w (C. Norwid). Dlaczego oni nie potrafi膮, nie mog膮, 艣piewa膰 hymnu dzi臋kczynienia (Cz. Mi艂osz)?!

Paskudna pora ideolog贸w, ale mojej i naszej drogi-prawdy-偶ycia nie odmieni. Troch臋 zruinuj膮, mam nadziej臋, 偶e nie za wiele.
Kto艣 kiedy艣 opisze, pomo偶e zrozumie膰 sk膮d ruiny ul臋g艂y si臋 w ich g艂owach. I dlaczego posz艂y za nimi t艂umy.

Moja droga-prawda-偶ycie sta艂y si臋 mi objawieniem wi臋kszym, ni偶 ich propaganda mo偶e ugry藕膰, cho膰 wi臋kszo艣膰 z nich powo艂uje si臋 na tego samego Boga. Moja droga-prawda-偶ycie jest cz膮stk膮 wielkiej Wszechdoskona艂o艣ci dziej贸w, Drogi-Prawdy-呕ycia, poznanej i "nabytej" na tej ziemi, Matce naszej. Nie wzi膮艂em si臋 znik膮d, nie wymy艣li艂em 艣wiata, dosta艂em 偶ycie, mi艂o艣膰, Ojczyzn臋, wiar臋... w 艂a艅cuchu pokole艅. Wiar臋 trzeba o偶eni膰 z rozumem samemu, osobi艣cie. Doj艣膰 do samo艣wiadomo艣ci.

Pose艂 Waszczykowski poucza ca艂膮 Europ臋 (nb. "Szczyt Rady Europejskiej na Malcie"). Kto艣 z nich uwzi膮艂 si臋 na gimnazja i niszczy prac臋 tych, kt贸rzy w pocie swego czo艂a chcieli wywi膮za膰 si臋 najlepiej z zadanej im pracy przez Polsk臋. Prac臋 15 lat, lekko licz膮c. Gimnazja sta艂y si臋 wyzwaniem nowej ery w nauczaniu i samorz膮dzie naszym. My艣my podj臋li. Nagrodzeni maj膮 by膰 ci, kt贸rzy przemkn膮膰 si臋 chca, p艂yn膮膰 z nurtem w bezczynno艣ci. Ci, kt贸rzy nie rozumiej膮 tr贸jcz艂onowego idea艂u drogi-prawdy-偶ycia. Dla kt贸rych postawa mi艂o艣ci intelektualnej, si臋gaj膮ca aspekt贸w istotowych i konstytutywnych ca艂ej rzeczywisto艣ci (cz艂owieka, 艣wiata i Boga, je艣li kto艣 jest wierz膮cy) jest niezrozumia艂ym be艂kotem.

MY I IDEOLOGOWIE - DWA OGL膭DY RZECZYWISTO艢CI.

"Jak Ci dzi臋kowa膰, 偶e艣 mi da艂 tak wiele, 偶e jestem w 偶yciu, jak 贸w go艣膰 przygodny, co zaproszony zosta艂 na wesele, niespodziewanie i nie odszed艂 g艂odny" (Leopold Staff).

Ideologowie ruin - oni - s膮 metafizycznym b艂臋dem w naszych dziejach wsp贸艂czesnych.



PS.
S艂ownik j臋zyka polskiego podaje, 偶e w艂a艣ciw膮 form膮 jest "ideolodzy".


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz