wtorek, 14 marca 2017

Kornik umys艂owy (duchowo-intelektualny)



"A pani [panu] c贸偶 ja powiem?..."

Z偶era nas kornik, najgorszy. Wy偶era duchowo艣膰 gminno-parafialn膮 Strach贸wki. Wszyscy, kt贸rzy mogliby i powinni przeciwdzia艂a膰, boj膮 si臋. Milcz膮, przemilczaj膮 na 艣mier膰.
Nie wybra艂em sobie tematu. Zabe艂ta艂a kole偶anka z mojej by艂ej szko艂y. Parafianka, samorz膮dowiec (niespe艂niony?). I post-zaproszenie do uczczenia Anio艂贸w Str贸偶贸w Ziemi Wo艂omi艅skiej, w wigili臋 艢wi臋tego J贸zefa 2017.

Szukaj膮c 艣lad贸w/藕r贸de艂 uhonorowania mnie tym偶e Anio艂em w 2008, znajdowa艂em takie tam r贸偶ne, r贸偶niaste posty, w kt贸rych echo z艂a 偶yje. I st膮d, stamt膮d...  NICZEGO NIE WYMY艢LAM, tym bardziej, nie podmieniam.

Kole偶anka mi napisa艂a - w kontek艣cie historii opowiedzianej w cyklu "Rody i rodziny Mazowsza" - "Dzie艅 dobry. Wstydu nie masz, aby kontaktowa膰 si臋 ze mn膮 po tych wszystkich k艂amstwach i obelgach, kt贸re wypisywa艂e艣 o mnie, o Ko艣ciele nazywaj膮c to swoj膮 prawd膮" (bez jednego ziarenka niefa艂szu), samozwa艅czym prawem do os膮dzania innych Nie interesuj膮 mnie Twoje sprawy. Nie 偶ycz臋 sobie wykorzystywania mojego s艂u偶bowego konta do szerzenia informacji o Twoich prywatnych celach. 
Niech B贸g Ci wybaczy."

Oto, z czym walczy moja parafia i diecezja. W艂adza gminna te偶 si臋 o to nie upomni. Pami臋膰 i to偶samo艣膰? - po c贸偶 im to, punkt贸w nie przynosi w mentalno艣ci/spo艂eczno艣ci polskiej 2017. Kornik zawi艣ci (nienawi艣ci) i perspektywa kariery osobistej niszcz膮 umys艂y.


"GDYBY NIE PROBOSZCZ ANTONI
RZECZPOSPOLITA NORWIDOWSKA
TAK PI臉KNIE BY NIE ROZWIN臉艁A SKRZYDE艁.
TO OCZYWISTA OCZYWISTO艢膯.
SPRZYJA艁, ZACH臉CA艁, WSPIERA艁 KA呕D膭 NASZ膭 INICJATYW臉. WSP脫艁TWORZY艁 OBRAZ RZECZY-strachowskiej-POSPOLITEJ i NORWIDOWSKIEJ NIEPOSPOLITEJ
Zw艂aszcza go艣cinno艣ci膮 na plebanii (prawdziwy dom parafialny)
i przyjazn膮 obecno艣ci膮 w szkole, domach i ko艣ciele,
tak z pos艂ug膮 jak i rozmow膮 dla ka偶dego.
Chc臋 g艂o艣no powiedzie膰,
wszem i wobec
jak wielkim by艂e艣 darem w ci臋偶kich latach 
(1994-2009) czterech kadencji w贸jta Kazimierza 艁apki -
kt贸ry by艂 przeciwie艅stwem wszystkich zalet proboszcza
(zamkni臋ty na demokracj臋 i ca艂y 艣wiat wsp贸艂czesny, nieprzyjazny,
艂ami膮cy przyrzeczenia, sk膮py, mo偶e chciwy...).

Obecny proboszcz Mieczys艂aw wszed艂 w to wszystko, co by艂o. Przyj膮艂 punkt widzenia jednej ze stron i dzia艂a, jakby wed艂ug jej scenariusza (dop. 14 marca 2017). Nie widzi, nie rozumie, (nie ceni?) dzie艂a swoich poprzednik贸w. 

艢P. ksi膮dz proboszcz Mieczys艂aw Iwanicki odegra艂 istotn膮 rol臋 przy powstaniu SOLIDARNO艢CI w dniu 3 Maja 1981.
Nie tylko wygrzmia艂 patriotyczne kazanie na sumie,
po kt贸rej przeszli艣my do sali w OSP
ale stale nam b艂ogos艂awi艂 i wspiera艂.

Postawi艂em w naszym ko艣ciele Wota Wdzi臋czno艣ci za tamten czas i dzie艂a wsp贸lnoty gminno-parafialnej. Ale dzisiejsi nas zwalczaj膮, czyli tak偶e pami臋膰 o nim! Postawi艂em, to znaczy odda艂em, proboszcz Antoni postawi艂 tam, gdzie sta艂y.

O tym trzeba m贸wi膰. O tym milcze膰 nie wolno. 呕eby z艂o wygra艂o, wystarczy, 偶eby dobro milcza艂o.

Kiedy dostrze偶e si臋 i zrozumie (przyjmie) 偶ycie jako dar, to cho膰bym ju偶 nie wyszed艂 wi臋cej z domu (pokoju w Annopolskim Ogrodzie) mog臋 powiedzie膰, 偶e 呕Y艁EM I OTAR艁EM SI臉 O NIEBO...

Jakim wielkim darem obdarzy艂a nas Historia! Opatrzno艣膰! Mieszkamy na Mazowszu, na terenach, kt贸re ka偶膮 my艣le膰 o Polsce Jana Sobieskiego III, Konstytucji 3 Maja, Cyprianie Norwidzie i wolno艣ci, kt贸r膮 da艂o S艂owo Kt贸re Sta艂o si臋 Cia艂em. Wczoraj przez kr贸tka chwil臋 (czy chwila ma miar臋? - zn贸w kr贸tka historia czasu zapisana w j臋zyku daje do my艣lenia) medytowa艂em g艂o艣no przy Marysi (kl.6 SP) nad "Rzecz膮 o wolno艣ci s艂owa". Przygotowuje si臋 do Wielkiego Konkursu Powiatowego recytacji dzie艂 Cypriana Norwida - chc臋 j膮 zach臋ci膰 do pracy w pocie czo艂a. Trudne dla niej wyzwanie, a偶 roi si臋 od kulturowych szczyt贸w na tym szlaku - transcendencja, metafizyka, skrajnie indywidualistyczne sytuacje, struktura genologiczna utworu literackiego (miejsce przedmiot贸w genologicznych znajduje si臋 w 艣wiecie form; wsp贸艂czesna nauka o literaturze jest sk艂onna widzie膰 przedmioty genologiczne jako formy; formom tym przypisujemy znaczenie struktur; ca艂o艣膰 utworu literackiego jest oparta w swej indywidualnej konstrukcji na strukturze rodzajowej), kierunek metaforycznie orfejski...

Oswajam wszystkich uczni贸w z wy偶ynami duchowymi na lekcjach religii, literackie poznaj臋 przy okazji konkurs贸w. "Nie ma wiary bez my艣lenia", a moich katechez bez "poznaj samego siebie", apologetyki (samo艣wiadomo艣膰 Jezusa), 艣w. Teresy z Avila, Fatimy, mi艂o艣ci intelektualnej Boga, cz艂owieka i 艣wiata ca艂ego (wielkiego jak Mi艂osierdzie Bo偶e). A Cyprian Norwid i Jan Pawe艂 II to jedni z najwi臋kszych chrze艣cija艅skich my艣licieli Europy...
Mo偶e w Strach贸wce zacznie si臋 kiedy艣 tzw. ko艣cielny proces informacyjny w sprawie czwartego polskiego wieszcza, jak kiedy艣 mia艂a najprawdopodobniej koncepcja-pocz臋cie Poety? Dziwne by by艂o, gdyby nie. Potrzebny tylko jaki艣 znak z nieba. Promotora ju偶 ma w niebie. 
...
Nigdzie i nigdy si臋 nie ukrywam. Ani swoich pogl膮d贸w. Post贸w nie podmieniam i nie usuwam. Ludzi nie cenzuruj臋. Wierz臋 w Prawd臋 (OSOBOW膭) Jedn膮 Jedyn膮, dost臋pn膮 nam dla dobra (zbawienia). Kto chce o tym ze mn膮 porozmawia膰?


WYZYWAM NA POJEDYNEK
- DEBAT臉 PRZYJAZN膭 (KULTURALN膭) -
"O NAJNOWSZEJ HISTORII STRACH脫WKI"!
- TO TYLKO 37 LAT! -
W SZRANKI MO呕E STAN膭膯 KA呕DY MIESZKANIEC
WIEK, P艁E膯, STAN, POGL膭DY - BEZ ZNACZENIA
-JEDYNIE UMI艁OWANIE PRAWDY -

Z RADO艢CI膭 ZAJM臉 DRUGIE MIEJSCE
ALBO PRZEGRAM SROMOTNIE Z LEPSZYMI
NIE O SPORT WSZAK IDZIE - ALE O SAM膭 PRAWD臉
O PAMI臉膯 I TO呕SAMO艢膯 (CHRZE艢CIJA艃SKIEJ) WSP脫LNOTY
... 
Inne cytaty rzucaj膮 ostrzejsze 艣wiat艂o na to, w czym uczestniczymy - chc膮c nie chc膮c - jako mieszka艅cy jakiej艣 cz臋艣ci 艣wiata. Ka偶dy kawa艂ek ziemi podlega jakiej艣 w艂adzy, przewa偶nie tzw. 艣wieckiej i tzw. ko艣cielnej (duchownej). W samorz膮dowej i parafialnej mo偶emy podobno m贸wi膰 bez obawy. Samorz膮d i osoby hierarchiczne podlegaj膮 takim samym regu艂om, pokusom i wypaczeniom jak cysorze, sekretarze i kr贸le.

"Democracy needs the media to monitor and prevent cases of abuse of power is hardly controversial. It has been present in the imagination of democratic societies for centuries" (2012r.)

PS.
Zdj臋cie/grafika tytu艂owa z tej strony.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz