czwartek, 30 marca 2017

Chrześcijaństwo polityczne (cdn)


Dzisiaj jestem pod o(b)strzałem dobrych życzeń. Serce moje rozdwojone. Wdzięcznością i kolcem fałszu publicznego powszedniego dnia Polaków 2o17. Hymn pochwalny będzie mi się pisał w głowie i w notatkach z każdym Waszym postem. Fałsz mnie wzdryga i każe reagować/pisać już. Ponieważ jest dopiero godz. 11.01 wiele jeszcze na polu walki o godność zdarzyć się może. Co cesarskie oddam cesarzowi, co Facebukowe - Fejsbukowi. Zostawiając sobie furtkę, formę otwartą z “ciąg dalszy nastąpi”. Wieczorem dopiero podomykam na amen.
Skądinąd, nie przypuszczałem, że będę musiał tyle pracować, w dniu urodzin, których zwyczajowo nie obchodzę ;-) 

Głupi o drogę nie pyta - pomyślałem, czytając relację ze spotkania Ministra z Legionowa (pochodzącego, jak i ja). “Zdaniem Błaszczaka wypowiedzi prezydenta Legionowa Romana Smogorzewskiego wprowadzały w błąd mieszkańców, ponieważ sugerowały - jak ocenił - że zniknie miasto Legionowo i będzie "mega-Warszawą". Nie wytrzymałbym, gdybym tam był. Ich firmowym znakiem od kampanii wyborczej jest BEZCZELNE ŁGARSTWO. Polska w ruinie. Legionowo w ruinie zagłosowało 95% przeciwko jaśnie oświeconemu PANU i PARTII PAŃ i PANÓW. Na szczęście nie jestem partyjny i myślę OSOBOWO, całą moją drogą-prawdą-życiem, w tej epoce (dla mnie od 16.10.1978) cudu odzyskanej wolności, godności, podmiotowości obywatelskiej.

Robi/robią idiotów z ludzi. Udaje im się - na szczęście - tylko w stosunku do swoich wyborców. Dla mnie? Polskie gimnazja (w tym ok. 450 im. św. JPII) są realnie likwidowane, moje miasto rodzinne Legionowo realnie niszczone, mój powiat dzisiejszy Wołomiński realnie pacyfikowany, niszczące skutki dla mojej gminy Strachówka, realne, a konsekwencje dla Pamięci i Tożsamości  Wolnej od 28 lat Ojczyzny DEWASTUJĄCE. W tym, dla Rzeczpospolitej Norwidowskiej, na Ziemi Norwida i Cudu nad Wisłą (Powiat Wołomiński).
Kiedy słyszę ŁGARZY bezczelnych i pobłogosławionych, klawiatura i długopis mi się w rękach otwierają:

***

 CHRZEŚCIJAŃSTWO POLITYCZNE

               /pis-maki i pis-mać/

uprawiają je
polityczni chrześcijanie
gęby maja pełne Boga
oddają się w niewolę Maryi

za nic mając siostrę brata
z bliska i daleka
nierzadko byłą żonę drugą trzecią
najczęściej słowotok bez pokrycia

żyłem tutaj poznałem na sobie
na własnej rodzinie
na sanktuarium MB w Annopolu
że nic ich z nami nie łączy

episkopat polski
też pis ma w tytule
drzwi im szeroko otwiera
czeka na nich z tronem u ołtarzy

chętnie zmienię zdanie
ukłonię się przeproszę
gdy i do nas zawitają
ze zwykłym ludzkim dialogiem

zwykli chrześcijanie rozmawiają
o sobie drodze-prawdzie-życiu
kim jestem dla ciebie (nawzajem)
kim jest człowiek świat i Bóg

    (czwartek, 30 marca 2017, g. 8.56) 


1 komentarz:


  1. "Jeśli zapytać najważniejszych polityków Prawa i Sprawiedliwości, co wydarzyło się w Brukseli, to jeden powie, że nielegalnie wybrano Tuska (Witold Waszczykowski), drugi, że z punktu widzenia prawa jego wyboru nie sposób podważyć (Konrad Szymański), a sam Jarosław Kaczyński powie, że temat jest zamknięty. …
    Innymi głosami mówią też premier (Beata Szydło odmawia podpisania konkluzji szczytu w Brukseli) i prezydent (spieszy z gratulacjami wobec polityka, którego jego partia zwalczała jak tylko mogła najbardziej), choć oboje przyznają, że reprezentują jeden obóz polityczny i dotąd wydawało się jasne, że wykonywali polecenia Jarosława Kaczyńskiego.
    Nikt dziś nie potrafi powiedzieć, co PiS właściwie uważa w sprawie Tuska, legalności postępowania Rady Europejskiej, która podejmuje najważniejsze decyzje w Unii. Nikt nie wie, jaką teraz PiS będzie prowadził wobec Brukseli politykę. Blokował i wetował, jak zapowiadał Waszczykowski, czy szukał porozumienia i współpracował, jak wydaje się uważać Szymański…
    W tym samym czasie dochodzi do pierwszego otwartego konfliktu w obozie władzy. Po raz pierwszy prezydent Andrzej Duda wchodzi w spór z rządem, a konkretnie z szefem MON Antonim Macierewiczem. Panowie ślą do siebie listy. Minister odmawia zwierzchnikowi sił zbrojnych kontaktu z armią. Prezydent reaguje przez media. A Kaczyński nie reaguje wcale..." Czy CHRZEŚCIJAŃSTWO ma się jakoś z tym wszystkim w związku?

    http://opinie.wp.pl/slawomir-sierakowski-kaczynski-traci-pis-6106526992945793a

    OdpowiedzUsuń