czwartek, 30 marca 2017

Chrze艣cija艅stwo polityczne (cdn)


Dzisiaj jestem pod o(b)strza艂em dobrych 偶ycze艅. Serce moje rozdwojone. Wdzi臋czno艣ci膮 i kolcem fa艂szu publicznego powszedniego dnia Polak贸w 2o17. Hymn pochwalny b臋dzie mi si臋 pisa艂 w g艂owie i w notatkach z ka偶dym Waszym postem. Fa艂sz mnie wzdryga i ka偶e reagowa膰/pisa膰 ju偶. Poniewa偶 jest dopiero godz. 11.01 wiele jeszcze na polu walki o godno艣膰 zdarzy膰 si臋 mo偶e. Co cesarskie oddam cesarzowi, co Facebukowe - Fejsbukowi. Zostawiaj膮c sobie furtk臋, form臋 otwart膮 z “ci膮g dalszy nast膮pi”. Wieczorem dopiero podomykam na amen.
Sk膮din膮d, nie przypuszcza艂em, 偶e b臋d臋 musia艂 tyle pracowa膰, w dniu urodzin, kt贸rych zwyczajowo nie obchodz臋 ;-) 

G艂upi o drog臋 nie pyta - pomy艣la艂em, czytaj膮c relacj臋 ze spotkania Ministra z Legionowa (pochodz膮cego, jak i ja). “Zdaniem B艂aszczaka wypowiedzi prezydenta Legionowa Romana Smogorzewskiego wprowadza艂y w b艂膮d mieszka艅c贸w, poniewa偶 sugerowa艂y - jak oceni艂 - 偶e zniknie miasto Legionowo i b臋dzie "mega-Warszaw膮". Nie wytrzyma艂bym, gdybym tam by艂. Ich firmowym znakiem od kampanii wyborczej jest BEZCZELNE 艁GARSTWO. Polska w ruinie. Legionowo w ruinie zag艂osowa艂o 95% przeciwko ja艣nie o艣wieconemu PANU i PARTII PA艃 i PAN脫W. Na szcz臋艣cie nie jestem partyjny i my艣l臋 OSOBOWO, ca艂膮 moj膮 drog膮-prawd膮-偶yciem, w tej epoce (dla mnie od 16.10.1978) cudu odzyskanej wolno艣ci, godno艣ci, podmiotowo艣ci obywatelskiej.

Robi/robi膮 idiot贸w z ludzi. Udaje im si臋 - na szcz臋艣cie - tylko w stosunku do swoich wyborc贸w. Dla mnie? Polskie gimnazja (w tym ok. 450 im. 艣w. JPII) s膮 realnie likwidowane, moje miasto rodzinne Legionowo realnie niszczone, m贸j powiat dzisiejszy Wo艂omi艅ski realnie pacyfikowany, niszcz膮ce skutki dla mojej gminy Strach贸wka, realne, a konsekwencje dla Pami臋ci i To偶samo艣ci  Wolnej od 28 lat Ojczyzny DEWASTUJ膭CE. W tym, dla Rzeczpospolitej Norwidowskiej, na Ziemi Norwida i Cudu nad Wis艂膮 (Powiat Wo艂omi艅ski).
Kiedy s艂ysz臋 艁GARZY bezczelnych i pob艂ogos艂awionych, klawiatura i d艂ugopis mi si臋 w r臋kach otwieraj膮:

***

 CHRZE艢CIJA艃STWO POLITYCZNE

               /pis-maki i pis-ma膰/

uprawiaj膮 je
polityczni chrze艣cijanie
g臋by maja pe艂ne Boga
oddaj膮 si臋 w niewol臋 Maryi

za nic maj膮c siostr臋 brata
z bliska i daleka
nierzadko by艂膮 偶on臋 drug膮 trzeci膮
najcz臋艣ciej s艂owotok bez pokrycia

偶y艂em tutaj pozna艂em na sobie
na w艂asnej rodzinie
na sanktuarium MB w Annopolu
偶e nic ich z nami nie 艂膮czy

episkopat polski
te偶 pis ma w tytule
drzwi im szeroko otwiera
czeka na nich z tronem u o艂tarzy

ch臋tnie zmieni臋 zdanie
uk艂oni臋 si臋 przeprosz臋
gdy i do nas zawitaj膮
ze zwyk艂ym ludzkim dialogiem

zwykli chrze艣cijanie rozmawiaj膮
o sobie drodze-prawdzie-偶yciu
kim jestem dla ciebie (nawzajem)
kim jest cz艂owiek 艣wiat i B贸g

    (czwartek, 30 marca 2017, g. 8.56) 


1 komentarz:


  1. "Je艣li zapyta膰 najwa偶niejszych polityk贸w Prawa i Sprawiedliwo艣ci, co wydarzy艂o si臋 w Brukseli, to jeden powie, 偶e nielegalnie wybrano Tuska (Witold Waszczykowski), drugi, 偶e z punktu widzenia prawa jego wyboru nie spos贸b podwa偶y膰 (Konrad Szyma艅ski), a sam Jaros艂aw Kaczy艅ski powie, 偶e temat jest zamkni臋ty. …
    Innymi g艂osami m贸wi膮 te偶 premier (Beata Szyd艂o odmawia podpisania konkluzji szczytu w Brukseli) i prezydent (spieszy z gratulacjami wobec polityka, kt贸rego jego partia zwalcza艂a jak tylko mog艂a najbardziej), cho膰 oboje przyznaj膮, 偶e reprezentuj膮 jeden ob贸z polityczny i dot膮d wydawa艂o si臋 jasne, 偶e wykonywali polecenia Jaros艂awa Kaczy艅skiego.
    Nikt dzi艣 nie potrafi powiedzie膰, co PiS w艂a艣ciwie uwa偶a w sprawie Tuska, legalno艣ci post臋powania Rady Europejskiej, kt贸ra podejmuje najwa偶niejsze decyzje w Unii. Nikt nie wie, jak膮 teraz PiS b臋dzie prowadzi艂 wobec Brukseli polityk臋. Blokowa艂 i wetowa艂, jak zapowiada艂 Waszczykowski, czy szuka艂 porozumienia i wsp贸艂pracowa艂, jak wydaje si臋 uwa偶a膰 Szyma艅ski…
    W tym samym czasie dochodzi do pierwszego otwartego konfliktu w obozie w艂adzy. Po raz pierwszy prezydent Andrzej Duda wchodzi w sp贸r z rz膮dem, a konkretnie z szefem MON Antonim Macierewiczem. Panowie 艣l膮 do siebie listy. Minister odmawia zwierzchnikowi si艂 zbrojnych kontaktu z armi膮. Prezydent reaguje przez media. A Kaczy艅ski nie reaguje wcale..." Czy CHRZE艢CIJA艃STWO ma si臋 jako艣 z tym wszystkim w zwi膮zku?

    http://opinie.wp.pl/slawomir-sierakowski-kaczynski-traci-pis-6106526992945793a

    OdpowiedzUsu艅