niedziela, 13 grudnia 2015

Stan wojenny

STAN WOJENNY!
13 grudnia 1981 zasta艂 mnie na Jasnej G贸rze <3 font="">


A tu moje wspomnienia "M贸j 13 grudnia" - Zaczynaj膮 si臋 tak:

"
Da艂em si臋 nam贸wi膰 przez TVP Info do snucia wspomnie艅 o "Moim 13 Grudnia". Natrafi艂em na wielk膮 trudno艣膰. 13 Grudnia nie da si臋 oddzieli膰 od ca艂o艣ci patriotyczno-偶yciowej. Dlatego - u mnie - nie b臋dzie to fotografia.
13 Grudnia zaskoczy艂 mnie na Jasnej G贸rze. Ju偶 to jest niesamowite. Ale to by艂o tylko zwie艅czenie pewnego etapu mojej Solidarno艣ciowej dzia艂alno艣ci.

Nie musz臋 i nie b臋d臋 powtarza艂 tego, co ju偶 opisa艂em gdzie indziej w innym miejscu ("Ziarno Solidarno艣ci" na forum tej samej grupy Tygodnika Powszechnego). Patrz膮c z wielkiego czasowego dystansu, chc臋 zatrzyma膰 si臋 na aspektach ci膮gle 偶ywych, nigdy si臋 nie zabli藕niaj膮cych. Chc臋 z ca艂膮 uczciwo艣ci膮 i nabyt膮 wpraw膮 (w tzw. "mi艂o艣ci intelektualnej", okre艣lenie JPII) wydoby膰 to, co jest istot膮 spraw i ich konstytutywnym komponentem. Kto 艣ledzi mojego bloga ("Osobny 艣wiat" na blogspocie) ju偶 wie, 偶e taki opis musi zawiera膰 lustrzan膮 stron臋, czyli komponent osobowy. Powtarzanie oklepanych, wr臋cz do ob-艣lizg艂o艣ci, formu艂ek dotycz膮cych czasu i zdarze艅, kt贸re si臋 samemu prze偶y艂o - jest wiedz膮 i dzia艂alno艣ci膮 艣mieciow膮. To modne ostatnio s艂owo do艣膰 dobrze pasuje i tutaj..."

Dzisiaj b臋dziemy uczestniczy膰 w uroczysto艣ci ods艂oni臋cia tablicy po艣wi臋conej ks. proboszczowi J贸zefowi Schabowskiemu w Legionowie. Parafie, miasto! Urbi et Orbi!

Prze偶ywam coraz bardziej. Wczoraj na przyk艂膮d, w wigili臋:

***

KSI膭DZ SCHABOWSKI

zaczynam prze偶ywa膰
wigili臋 wydarzenia na jutro
spo艂eczno艣膰 Legionowa
parafia i miasto
ods艂ania mu tablic臋
13 grudnia 2015

jest by艂 dla mnie
jest by艂 dla nas
anio艂em Gabryelem
zwiastunem Boga
stanu wojennego PRL

jest Bo偶膮 ingerencj膮
w moje nasze 偶ycie
B贸g pos艂a艂 nam anio艂a
by drzwi ko艣cio艂a otworzy艂

ile sie zdarzy艂o
z tego co si臋 wydarzy艂o
nam miastu i 艣wiatu
Urbi et Orbi

dzisiaj sta膰 by si臋 nie mog艂o
Prezes Polski pozakonstytucyjnej
powiedzia艂 o mnie o nas
dzieci resortowe
z genem zdrajcy
najgorszy sort Polak贸w
a ko艣ci贸艂 2015 w Polsce
ch臋tnie za nim powt贸rzy
idzie z nim pod r臋k臋

   (sobota, 12 grudnia 2015, g. 18.13)

PS.
Anio艂 Str贸偶 Ziemi Wo艂omi艅skiej! Tak偶e moje/nasze wotum wdzi臋czno艣ci za Wolno艣膰! Demokracj臋! Godno艣膰 osoby! Pami臋膰 i to偶samo艣膰!



Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz