A偶eby... wszyscy obywatele byli sk艂onni uczestniczy膰 w 偶yciu r贸偶nych grup, z kt贸rych sk艂ada si臋 organizm spo艂eczny, konieczne jest, by mogli w nich znale藕膰 warto艣ci, kt贸re by ich poci膮ga艂y i sk艂ania艂y do s艂u偶enia drugim...
"Og贸lnoludzki zryw sumie艅, kt贸ry wyrazi艂 si臋 w Karcie Praw Cz艂owieka..." Solidarno艣膰 1980/81 i UE te偶 by艂y/s膮 zrywem (sumie艅), nie tylko interes贸w!
Tylko tak mo偶e si臋 budowa膰 r贸wnie偶 i ekonomiczny post臋p. I wszelki. Cz艂owiek zawsze jest pierwszy! Nie tylko w narodzie, pa艅stwie, tak偶e w Ko艣ciele(?!) - (Cz艂owiek jest drog膮 Ko艣cio艂a)!!!
Troch臋 ju偶 偶yj臋. Troch臋 s艂ysza艂em, widzia艂em, jestem nawet naocznym 艣wiadkiem swoich czas贸w i wielkich rzeczy, kt贸re si臋 w nim dokona艂y. Jak umia艂em, wzi膮艂em udzia艂. Moja misja jeszcze si臋 ne sko艅czy艂a. M贸wi臋 prawd臋.
G艂臋boko odczuwam trudny okres w 偶yciu narodu i pa艅stwa. Przytocz臋 wi臋c jeszcze w tej sprawie [tych naszych sprawach AD 2015] nast臋puj膮c膮 wypowied藕 Soboru Watyka艅skiego II: „Na pochwa艂臋 zas艂uguje post臋powanie tych narod贸w, w kt贸rych jak najwi臋ksza cz臋艣膰 obywateli uczestniczy w sprawach publicznych w warunkach prawdziwej wolno艣ci” (Gaudium et spes, 31). M贸wi臋 to, poniewa偶 prawda powy偶sza nale偶y do przes艂ania Ko艣cio艂a w 艣wiecie: w 艣wiecie wsp贸艂czesnym. Do przes艂ania „pokoju i sprawiedliwo艣ci”.
Ka偶dy z tych ludzi ma swoj膮 osobow膮 godno艣膰, ma prawa tej godno艣ci odpowiadaj膮ce. W imi臋 tej godno艣ci s艂usznie ka偶dy i wszyscy d膮偶膮 do tego, aby by膰 nie tylko przedmiotem nadrz臋dnego dzia艂ania w艂adzy, instytucji 偶ycia pa艅stwowego — ale by膰 podmiotem. A by膰 podmiotem to znaczy uczestniczy膰 w stanowieniu o „pospolitej rzeczy” wszystkich Polak贸w.
OTO S膭 PRAWDZIWE - PRZYNAJMNIEJ DLA MNIE - Motywy 偶ycia i nadziei (JPII) - z przem贸wienia Papie偶a Polaka s膮 wszystkie cytaty (i Soboru Watyka艅skiego II, oczywi艣cie). I do tego, z bardzo szczeg贸lnej okoliczno艣ci jego wyg艂oszenia.
呕yj臋 tym problemem od pocz膮tku!
OdpowiedzUsu艅https://www.facebook.com/notes/jozef-kapaon/glossa-moja-do-sporu-o-trybuna%C5%82-konstytucyjny-remake/1099519630078577