wtorek, 23 lipca 2019

Szczuczyn, 呕ydzi, LGBT i moja sprawa polska


Oto droga-prawda-偶ycie
znacz膮 co znacz膮
pokazuj膮 objawiaj膮
wi臋cej najwiecej cz艂owiekowi
kt贸ry ju偶 si臋 zna -
czyli
co m贸wi duch do lud贸w i narod贸w
Duch wciela si臋 nasz膮 histori膮!

W Szczucinie urodzi艂a si臋 moja Mama-Babcia Hela. Szczucin le偶y 470 km od Szczuczyna podlaskiego. Moja wie艣 materielle, te偶 pierwotnie zwa艂a si臋 Szczuczyn, co tak wyja艣nia wikipedia "Szczucin – gmina miejsko-wiejska w wojew贸dztwie ma艂opolskim, w powiecie d膮browskim... Etymologia nazwy - Pierwotnie Szczuczyn, a wi臋c nazwa dzier偶awcza, w XIV w. wie艣 nale偶膮ca do Szczuki (od s艂owa szczuka, czyli szczupak). W 1326 r. zanotowano Sucin, w 1345 r. Sczucin (por贸wnaj Szczuczyce, dzisiaj Szczucice ko艂o Opatowa, czy Szczuczyn)...".

Ju偶 na pocz膮tku dam d艂uuuugi cytat z wikipedii o tytu艂owo-polskim Szczuczynie:
"Jan III Sobieski nada艂 Szczuczynowi prawa miejskie magdeburskie. By艂 on fundatorem barokowego zespo艂u ko艣cio艂a, kolegium i klasztoru, jako wotum wdzi臋czno艣ci za wiktori臋 wiede艅sk膮. W 1700 rozpocz臋艂o tu dzia艂alno艣膰 kolegium pijarskie. W 1721, ju偶 po 艣mierci S. A. Szczuki, powsta艂a w Szczuczynie szko艂a dla dziewcz膮t. Szczuczy艅skie kolegium ko艅czyli zas艂u偶eni uczeni: Jakub Falkowski, Antoni Waga, Jakub Waga, Teodor Waga, Bronis艂aw Trentowski. Uczy艂 si臋 tu J贸zef Andrzej Za艂uski. Istnia艂 tutaj pierwszy w Polsce instytut dla g艂uchoniemych, kt贸ry w 1816 r. przeniesiono do Warszawy.

W 1858 powsta艂 w Szczuczynie szpital pw. 艣w. Stanis艂awa.

W Szczuczynie od wiek贸w istnia艂a pr臋偶na, zamo偶na i liczna wsp贸lnota 偶ydowska. Wed艂ug danych z 1921 roku w Szczuczynie mieszka艂o 2506 呕yd贸w, co stanowi艂o 56 % ludno艣ci miasteczka. W momencie wybuchu II wojny 艣wiatowej liczebno艣膰 szczuczy艅skiego sztetlu wynosi艂a oko艂o 3 000 os贸b.

Podczas II wojny 艣wiatowej miasto znajdowa艂o si臋 pod okupacj膮 niemieck膮, sowieck膮 i ponownie od 1941 niemieck膮. W贸wczas mia艂a miejsce zbrodnia, kt贸rej dokonano w sierpniu 1941 roku w Szczuczynie u gospodyni nazwiskiem Duda na jedenastu (a jak podaj膮 inne 藕r贸d艂a – dwunastu) m艂odych 呕yd贸wkach z getta w Szczuczynie. Kobiety zosta艂y zatrudnione przy pracach polowych. Zat艂uczono je kosami, motykami i pa艂kami, jedn膮 z nich przed zamordowaniem zbiorowo zgwa艂cono, a potem cia艂a wszystkich zakopano w dw贸ch zbiorowych grobach. Sprawcami byli m臋偶czy藕ni ze Szczuczyna i okolic. Trzech z sze艣ciu oprawc贸w (Dominik G膮siewski, Kazimierz Danowski i Jan Marczykowski) uczestniczy艂o wcze艣niej w mordzie w Bzurach. Dzia艂ali z pobudek rasistowskich i ch臋ci zrabowania odzie偶y po zamordowanych."

Najpierw dzisiaj przeczyta艂em tekst red. Sebastiana Og贸rka pt. "Na 10 sekund wzi臋to mnie za geja. Prawie straci艂em przez to 偶ycie". (tutaj)
W tek艣cie znalaz艂em nowe-rozszerzone okre艣lenie PT Rodaka "Polak, katolik, praktykuj膮cy, 500+ bior臋". Kapitalne. Zreszt膮, jak ca艂y akapi i tekst, o niefajnej polskiej polsko艣ci 2019.

"- A jest pan homoseksualist膮? – pytaj膮 policjanci [ze Szczuczyna, mo偶e Grajewa, a nawet z Bia艂egostoku mo偶e].
Odpowiadam, 偶e nie. Polak, katolik, praktykuj膮cy, 500+ bior臋. Policjanci s膮 grzeczni, uprzejmi, nie robi膮 problem贸w. Jedynym problemem jestem ja - psuj臋 im statystyki. Sprawy jako atak na tle homofobicznym nie przyjmuj膮. Skoro nie jestem gejem, no to jak mog艂o doj艣膰 do takiego ataku. Logiczne, prawda?"

Bia艂ystok grzeje si臋 dzi艣 w mediach. Tak偶e ja zrobi艂臋m kolorowy post o tym:
Tekst Sebastiana Og贸rka prowadzi艂 mnie dalej, g艂臋biej... w chcian膮 i niechcian膮 polsko艣膰. Droga-prawda-偶ycie moje, osoby z samo艣wiadomo艣ci膮, 艣wiadomo艣ci膮 narodow膮, to偶samo艣ci膮 konstytucyjn膮... jeszcze dalej, g艂臋biej. Fenomenologicznie i metafizycznie w za艣wiaty wieczno艣ci. Na wiecznej rzeczy 艣wiadectwo. Moja Mama-Babcia Hela 偶y艂膮 na wz贸r b艂ogos艂awionej Karoliny K贸zk贸wny, s膮siadki w czasie i przestrzeni. W jej powiecie tak偶e dzia艂y si臋 straszne rzeczy w wojn臋. Nie tylko ze strony okupant贸w. Cho膰 sprawa stara, krwawi, bo jest dopiero wydobywana na powierzchni臋 polskiej polsko-katolicko-popeerelowskiej 艣wiadomo艣ci. Ksi膮偶ka profesora Grabowskiego ukaza艂a si臋 dopiero w 2011. Podobne badania przeprowadzono nad powiatem w臋growskim, ale nie ma jeszcze o powiecie mi艅sko-mazowieckim (nb. s膮siedzka gmina Dobre), ani powiecie wo艂omi艅skim (nb. gmina Jad贸w, T艂uszcz, Strach贸wka). P贸ki my 偶yjemy!

Do dzisiaj przebadano tylko 9 polskich powiat贸w, pod k膮tem wojennej tragedii 偶ydowskich obywateli, mieszka艅c贸w polskich miast i wsi. I pod k膮tem niechlubnego udzia艂u nas-Polak贸w w ich nieszcz臋艣ciu.

Wyidealizowany obraz pobo偶nego Szczucina runa艂 pierwej za przyczyn膮 reporta偶u o zbrodni, kt贸ra trzyma/艂膮 to miasto w zastraszeniu przez 20 ostatnicg lat. Zabito m艂od膮 dziewczyn臋, Iwon臋 Cygan. Wszyscy boj膮 si臋 zeznawa膰! Skoro dzi艣!??? To dlaczego w czasie okupacji nie mia艂oby by膰 pogrom贸w sumienia (pedofilii), 呕yd贸w, LGBT... Skoro tzw. polski ko艣ci贸艂 nadal ho艂ubi postaw臋 przemilczania!!! - czego jestem ofiar膮 i naocznym 艣wiadkiem w Strach贸wce, czyli w  Rzeczpospolitej Norwidowskiej, w wielkim ci膮gu polskiego dziedzictwa narodowego.

Szczuczyn (podlaski) okazuje si臋 mi bliski, nie tylko losem tamtejszych, czyli polskich 呕yd贸w, ale i kr贸lem Janem III Sobieskim. A skoro Sobieski, to i pytanie "Co to jest Ojczyzna", Norwid-Wieszcz... i... co m贸wi Duch do narod贸w przez ka偶臋go cz艂owieka-osob臋. W tym przypadku (tym razem przez J贸zefa K. z Annopolskiego Sanktuarium MB.!

Ka偶dy czyta, widzi, s艂yszy, czuje i rozumie swoim 偶yciem. Tak, jak 偶y艂 i jeszcze 偶yje. Jak prawd臋 poznawa艂, zdobywa艂... jak prawda i 偶ycie go otwiera艂o i osadza艂o w sensie, jak go tworzy艂o, jak wprowadzi艂o w pi臋knie BYTU. Droga-Prawda-呕ycie przyj臋te jako dar, r贸wna si臋 Prawda-Dobro-Pi臋kno. Nieprzyj臋te, nieprzemy艣lane, niezrozumiane mog膮 prowadzi膰 donik膮d albo w przepa艣膰 unicestwiaj膮c膮.
Je艣li kto艣 chce tam i艣膰, jego wyb贸r. Ale... beze mnie. W moim 艣wiecie ma by膰 ci膮g艂o艣膰, ca艂o艣膰, jedno艣膰, a nie bez-sens, lub jaki艣 nieogarniony, ani ogarni臋ty chaos.

Po lekturze tekstu Sebastana Og贸rka natychmiast go udost臋pni艂em nas stronie katechetycznej! Ci膮gle chyba tylko mojej/swojej, ale nie polsko-katolicko-powszechnej. Polski katolicyzm jest zamkni臋ty na my艣lenia i dialog, nawet swoich katechet贸w!

Wpis, czyli post jest taki (tak wisi w internecie, dla 艣wiata ca艂ego) - "Taki mamy klimat!? Anty-katechetyczny! :-(
Polak, katolik, praktykuj膮cy, 500+ bior臋. Policjanci s膮 grzeczni, uprzejmi, nie robi膮 problem贸w. Jedynym problemem jestem ja - psuj臋 im statystyki. Sprawy jako atak na tle homofobicznym nie przyjmuj膮. Skoro nie jestem gejem, no to jak mog艂o doj艣膰 do takiego ataku. Logiczne, prawda?"

Wczoraj, na tej samej katechetycznej stronie, da艂em taki OTO post - o polskim proboszczu AD 2019 , kt贸ry g艂osi tak膮 "swoj膮 nauk臋 Jezusa", 偶e "LGBT to nie nasi bracia, to wrogowie". TAK! polski klerykalizm i wielu polskich ksi臋偶y, biskup贸w s膮 gorszycielami, kt贸rym lepiej by by艂o kamie艅 uwi膮za膰... Partia rz膮dz膮ca nami teraz, te偶 nie wie, kto to jest uchod藕ca, ale bli藕ni! Polski klerykalizm wypacza umys艂y, serca, dusze... Obraz rzeczywisto艣ci, cz艂owieka, Boga... wbrew Sobieskim, Norwidom, Faustynom Kowalskim, Wojty艂om... na sw贸j obraz i interesy grupowe.

"A kogo uwa偶a za bli藕niego swego m贸j/tw贸j proboszcz, s膮siad, kole偶anka... ? I co my艣l膮 o 呕ydach, UE, kulturze, wierze i rozumie, pracuj膮cych 艁膭CZNIE, o osobie, prawdzie, wolno艣ci, konstytucyjnosci... " Dalej jest noc!

Co to jest ojczyzna?

                     /Cyprian Kamil Norwid/

呕eby zapyta艂 kto Jana III-go
id膮cego pod Wiede艅,
co to jest Ojczyzna?-
odpowiedzia艂by:
"Jest to miejsce,

w kt贸rym najmilej spocz膮膰 i umrze膰 -
kiedy si臋 ma gotowo艣膰 nieustann膮 偶ycia,
i utrudzania si臋 tam,
gdzie w ka偶dym czasie danym
najdzielniej o Ludzko艣膰 idzie."

Na tych prawach moralnych
wyprowadzi艂 Jan III-ci wojsko
poza Polsk臋 przeciw prawom Polski.
To偶 samo zrobi艂 Napoleon Wielki z Francj膮.

Albowiem - szlachetny cz艂owiek
nie m贸g艂by wy偶y膰 dnia jednego w Ojczy藕nie,
kt贸rej szcz臋艣cie nie by艂oby tylko procentem
od szcz臋艣cia Ludzko艣ci.

Wszyscy dziadowie
i
Ojcowie Rzeczypospolitej Polskiej
tak pojmowali spraw臋 polsk膮.

PS.
Jeszcze jeden (obiecuj臋, 偶e ostatni) cytat z wikipedii:
"Stanis艂aw Antoni Szczuka (ur. 1654, zm. 19 maja 1710 w Warszawie) – polski szlachcic, polityk i pisarz polityczny... Od roku 1675 by艂 sekretarzem Jana III Sobieskiego, a od 1684 regentem kancelarii koronnej. W 1683 jako rotmistrz husarski wzi膮艂 udzia艂 w odsieczy Wiednia. W 1688 zosta艂 referendarzem wielkim koronnym. W 1690 by艂 wys艂annikiem i pos艂em Rzeczypospolitej Obojga Narod贸w w Prusach Ksi膮偶臋cych, a od 1699 podkanclerzym W. Ks. Litewskiego".


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz