czwartek, 11 maja 2017

Słowo o nienawiści (i polskości) - roz-ważenie



Dużo ostatnio piszę o polskości. Jestem bardzo reaktywny. Czym żyje moja polskość, o tym natychmiast mówię, piszę, działam, czasem tylko drżę. Od kiedy pamiętam. Zawsze - BEZPARTYJNIE!
Tak przeżywałem w młodości Chopina, Norwida, rocznice Powstania Warszawskiego, wybór Papieża-Polaka, wybuch SOLIDARNOŚCI (w gminie Strachówka założonej 3 Maja 1981), na koniec samorządność, Rzeczpospolitą Norwidowską, ciągłość polskości w rodzinie od Wigilii 1856 w Puławach. W pełnej pamięci, tożsamości, w jedności ducha wiary i rozumu!

Kiedy słyszę dzisiaj - ponad dwa tysiące lat od narodzenia Jezusa - 11 maja br. od policji państwowej.pl o Modlitwie Miesięcznic na Krakowskim Przedmieściu - krew mnie zalewa: Polaka, katechetę, patriotę z wiarą i rozumem. Pis-policjanci-katecheci - posłuchajcie - Bóg, który nie łączy, jest herezją! Nie powtarzajcie - na litość boską - tego. To, że inni (większość) daje sobie wciskać takie BANIALUKI? - boleję, ale chcącym nie dzieje się krzywda?! W mszach nikt im nie przeszkadza, możemy się modlić na nich RAZEM (odprawiają dwie, poranną i wieczorną, brakuje jeszcze na Anioł Pański). Prezes może na grobie brata modlić się i składać kwiaty - także róże białe i czerwone - kiedy tylko chce (prywatnie). Comiesięczne partyjne zjazdy nawet Smok Wawelski źle znosi! :-)


POLITYCZNE MANIFESTACJE 10 każdego miesiąca (i 18 w Krakowie), zwane nowomową “miesięcznicami”, są tylko demonstracjami. Oczywiście, jak to u Polaków-Katolików z symbolami i słowami pełnymi boga (z małej litery).  Wiara religijno-polityczna (partyjna). Bezczelnie ogłupiająco brzmią słowa Ministra MSWiA zrównującego wczorajszą manifestację z Światowymi Dniami Młodzieży w Krakowie 2016! Bo: "- policja tak samo ochraniała tamto wydarzenie i to-wczorajsze". 
  
Ale i to już było! Niestety, wróciło! Podobne czyny, takie same słowa-tłumaczenia. Łamanie ducha! Gwałt na niezawisłej polskości, wiary i rozumu. W stanie wojennym (wojny polsko-jaruzelskiej) demonstracje siły władzy wyglądały inaczej: przez Warszawę przejeżdżały długaśne kolumny wozów opancerzonych, armatek wodnych i tzw. suk policyjnych. Niczym atawistyczne wyznaczanie granic swojego panowania! Stałem raz w czasie takiego niekończącego (jak miesięcznice) przejazdu BIJĄCEGO RAMIENIA I SERCA PARTII, w okolicach INTRACO I. Drżałem - z bezsilności i gniewu. Dzisiaj zalążkiem ich prawno-obyczajowo-niepodzielnej władzy, Nowej Polski, jest ulica w Warszawie i Wawelskie Wzgórze! Chcą nad tymi miejscami rozciągnąć nowe NIBY-POLSKIE barwy partyjno-państwowe.

 ***

SŁOWO O NIENAWIŚCI

               /kto kogo co dlaczego/

kolejne miesięcznice
zasłyną słowami o nienawiści
i białymi różami

miesięcznice to wynalazek
po smoleńskiej tragedii
zginął tam brat prezesa

zginęło 96 osób z RP
ale wszystko dzieje się 
z PiS dla PiS i przez PiS

gdybym był młodszy
i bardziej mobilny
też bym tam był

gdzie w stanie wojennym
ścigało nas ZOMO
w tych samych miejscach

jak było 10 maja 2017
można obejrzeć obrazki
posłuchać nagrań

to tylko polityka dwóch Polsk
nie jakieś coś gdzieś
gdzie nigdy ludzie nie bywali

(czwartek, 11 maja 2017, g. 12.18)

***

LEKCJA POLSKOŚCI

            /trzech wieszczów/

chcę na starość
w norwidowym i prusowym wieku
prowadzić lekcje polskości
z ich pomocą i papieża

tak jak ich spotkałem
jak ich doświadczyłem życiem
i prawdą i drogą
jak zostali mi dani (zadani)

jeden ziemią
drugi rodziną
trzeci Kościołem
czasem miejscem kulturą

co to jest Ojczyzna
sięgając Jana Trzeciego Króla
i Piasta Kołodzieja
i Jezusa z Nazaretu

co mamy wspólnego z drugimi
co mamy innego
czym jest szczęście (człowieka)
niech partie nas nie uczą

Ojczyzna - kiedy myślę -
wówczas wyrażam siebie i zakorzeniam
mówi mi o tym w sercu ukryta granica
która ze mnie przebiega ku innym

kim ktoś jest mówią jego czyny
jakie są twoje czyny Polsko
pytałem 3 Maja 1981
zakładając w Strachówce Solidarność

patriotyzm nie tylko polega na tym
ażeby kochać jakąś idealną ojczyznę
ale – ażeby kochać badać i pracować
dla realnych składników tej ojczyzny
którymi są ziemia społeczeństwo
ludzie i wszelkie ich bogactwa

(wtorek, 9 maja 2017, g. 10.44)


PS.
Panu Prezesowi, mającemu takie same, jak ja, inicjały JK, prawiącemu łatwo o mojej/naszej nienawiści, odpowiem słowami zapisanymi - na świadectwo - w 1980. Tytuł? "ZIARNO SOLIDARNOŚCI" - wisi od dawna w Internecie. Nic się we mnie od tamtego czasu nie zmieniło! A może Pan pokaże swój dziennik duszy z tamtego okresu?!
"25 octobre 1980 - Do jakiego, - jeśli kiedyś wrócę - kraju patrze przed siebie a widzę ukradkiem przez szybę życia stojąc wśród chochołów we mgle. Widzę, nie widzę? Nienawidzić nie potrafię. Kochać? Za mały, bo jestem sam...".
Ale dzisiaj kochać - jako tako - już potrafię.



4 komentarze:


  1. << Czuję się jakby mnie przepuścił przez wyżymaczkę (jak po gwałcie?!),.. Czuję potrzebę wejścia pod prysznic i nie wychodzenia do jutra?... Są tylko dwie możliwości:
    - albo ktoś wybrał dzisiaj PiS i w takim razie jest normalnym, mądrym, uczciwym człowiekiem-Polakiem-Katolikiem...
    - albo ktoś nie wybrał PiS-u i w takim razie jest nienormalnym, nieuczciwym, kolaborantem, zdrajcą, złodziejem, komunistą, >>

    https://www.facebook.com/jkapaon/posts/10210239282124901

    OdpowiedzUsuń

  2. GŁOS PRYMASA

    /polskie pogubienia/

    prymas tysiąclecia Wyszyński
    powiedział nam studentom
    katolickiej akademii teologii
    religia ma łączyć polityka dzieli

    i nie pozwolił nam założyć NZS-u
    dzisiaj nit tego nie powie PiS-owi
    łączą i dzielą co chcą i jak chcą
    przede wszystkim grupy Polaków

    zamęt w głowie im służy
    wiara z rozumem niepołączone
    niekontemplujących prawdy
    Bóg który nie łączy jest herezją

    Polska płynie przeze mnie i świat
    cała droga moja i prawda i życie
    poddaję wszystko filtracji jak nerki
    oczyszczam organizm narodowy

    (środa, 11 maja 2016, g. 9.22)

    https://www.facebook.com/jkapaon/posts/10210235696435261

    OdpowiedzUsuń

  3. << Morawski, jeden z sędziów wybranych do Trybunału przez PiS, był jednym z głównych gości konferencji "Polski kryzys konstytucyjny a samoobrona instytucji", która odbyła się we wtorek na prestiżowym Wydziale Prawa Uniwersytetu w Oksfordzie. Uczestnicy rozważali m.in., czy podczas kryzysu Trybunał mógł nie stosować się do ustaw PiS, które go osłabiały. Sięgano nawet po porównania do obrony koniecznej, opisanej w prawie karnym.>>

    http://wiadomosci.wp.pl/oxford-sedzia-tk-z-nadania-pis-uderza-w-opozycje-w-imieniu-rzadu-jest-reakcja-bochenka-6121482828994177a

    OdpowiedzUsuń

  4. << Roman Giertych opublikował na Facebooku wpis dotyczący wyjaśniania katastrofy smoleńskiej. Jak pisze, podczas miesięcznicy Jarosław Kaczyński ogłosił, że "poznamy prawdę", gdy tymczasem podkomisja o "dojściu do prawdy" mówiła już miesiąc temu. "Zdumiałem się" - pisze Giertych >>

    http://wiadomosci.wp.pl/roman-giertych-o-miesiecznicy-zdumialem-sie-6121511617652353a

    OdpowiedzUsuń