czwartek, 15 sierpnia 2013

Obiektywizacja! 艢wiadectwo! Tabu?!




OBIEKTYWIZACJA - tu jest proste wyja艣nienie z Internetu. Zawsze potrzebujemy obiektywizacji i zawsze jej brak, nie tylko w 偶yciu osobistym i na poziomie lokalnym, w gminie, parafii, szkole, dekanacie, powiecie, diecezji, kraju itd. To jest wymaganie permanentne i nigdy do艣膰 zrealizowane. Te zapiski, powstaj膮ce na Facebooku i tutaj zbierane z kilku dni s膮 tak膮 pr贸b膮. S膮 odbiciem tego, co si臋 dzieje i jak 艣wiat postrzegaj膮 r贸偶ni znajomi, rozrzuceni po ca艂ej Polsce i 艣wiecie. Nikt ich nie wymy艣la, nie planuje. S膮 reagowaniem na rzeczywisto艣膰 tego 艣wiata i w艂sanego 偶ycia, na r贸偶nych p艂aszczyznach.

1) Cud nad Wis艂膮 wydarzy艂 si臋 dwa razy: 1920 i 1980/81. A mo偶e wi臋cej! 

2) Cz艂owiek jest bytem, kt贸ry prze偶ywa. Czego sam nigdy do ko艅ca nie zrozumie. Czego, co, dlaczego... Dopok膮d 偶yje. Potem to znika z jego 艣mierci膮. Czasem znika to, co napisze tu i tam ju偶 za 偶ycia. Jakby nie by艂o. Wiara i rozum s膮 skarbem, dopok膮d 偶yj臋, a nawet po 艣mierci innych i czekaj膮c. 

3) Cytuj臋 z konta przyjaci贸艂 na Fb – bo jestem zablokowany na ich kontach, w ramach budowania jedno艣ci i wsp贸lnoty lokalnej (w szkole, parafii, gminie...): "Krystyna O艂dak: Nudzi Ci si臋 Emilio? Nie j膮trz i zajmij si臋 swoimi sprawami. Nasza uwaga dotyczy ca艂o艣ciowej sytuacji i ka偶dy kto j膮 zna, dobrze o tym wie. Nie udawaj wi臋c zdziwionej. Wpisy o "fajnych" koloniach Waszego ulubionego pisarza blogowego od lat s膮 pe艂ne jadowitej pisaniny o konkurencji i nie tylko. Poza tym swego czasu te偶 mia艂a艣 czelno艣膰 skrytykowa膰 dzia艂ania wakacyjne naszego stowarzyszenia m贸wi膮c "to 艣wi艅stwo". Sko艅cz wi臋c te zaczepki, bo nikt z nas sobie tego nie 偶yczy. Zamykam ten temat, znajd藕 sobie inne miejsce na udawanie, 偶e jest OK."
- komentarz: „To nie udawanie. To b贸l, strach, niech臋膰, 艣wiadomo艣膰 straszna, 偶e zn贸w si臋 spotkamy w jednej szkole. Przynajmniej dla mnie.” 

4) Hurra! To nie okrzyk z 1920, ale zwo艂anie (蔚魏魏位畏蟽委伪, ecclesia, ekklesia, z greckiego ek-kalein - "wo艂a膰 poza") na czwartkow膮 telewizj臋 z tego偶 miejsca. Cud nad Wis艂膮 !

5) Wobec 偶ycia (wiecznego) i 艣mierci daj臋 艣wiadectwo/wyznanie, 偶e chc臋 wytrwa膰 w pokornej wierno艣ci godno艣ci nadzwyczajnej otrzymanej z wysoka i w艂asnemu my艣leniu i nie dam si臋 z艂ama膰, podporz膮dkowa膰 w艂adzy 偶adnej ziemskiej zwierzchno艣ci, o wszelakiej wysoko艣ci, szeroko艣ci, d艂ugo艣ci, grubo艣ci itd.itp., kt贸ra bardzo chce mnie z艂ama膰, podporz膮dkowa膰 itd.itp.

- To, co prze偶ywamy naprawd臋, w 艣wietle wiary i rozumu. 艢wiadomi godno艣ci niepowtarzalnej, kt贸ra zosta艂a nam dana i jest nam przynale偶na i niezale偶na od 呕ADNEJ w艂adzy i tego, 偶e 偶ycie i osoba(wo艣膰) s膮 niepowtarzalne, nie dajmy si臋 st艂amsi膰 偶adnej w艂adzy, ani poprawno艣ci politycznej (tak偶e ko艣cielnej, w parafiach, diecezjach, wsp贸lnotach r贸偶nych, z kt贸rych ka偶da lubi mie膰 sw贸j j臋zyk i styl zachowa艅). To, co mam do przekazania, jest absolutnej wagi. U艣wiadamiam to sobie zw艂aszcza w rodzinie, w przekazie wiary rozumnej nast臋pnemu pokoleniu. Tu nie zast膮pi mnie 偶aden ksi膮dz, ani biskup i kardyna艂. Skoro w domu, Ko艣ciele Domowym, to i wobec 艣wiata ca艂ego. I na katechezie, skoro spodoba艂o si臋 Bogu zrobi膰 J贸zia katechet膮. Na wieki wiek贸w. Amen.
- Wielu chce mnie kontrolowa膰 (na r贸偶nych poziomach), nawet m贸j spos贸b my艣lenia i pisania (moj膮 Drog臋 Prawd臋 i 呕ycie), ale 偶aden na razie nie jest gotowy na rozmow臋 ze mn膮! Co to m贸wi o nas, Polsce 2013 i naszym ko艣ciele, kt贸ry jest cz膮stk膮 naszego 偶ycia wsp贸lnego, a my jego.

6) Na post ks. profesora AD - „Po raz kolejny stwierdzam, ze katolickie spojrzenie na 艣wiat rozpada sie na dwa. A mo偶e tylko jedno jest katolickie? - da艂em odwa偶ny komentarz: „No, no. A kroczek dalej. Jakie dwa? Ja - bez obrazy, nie 艣mia艂bym por贸wnywa膰 - mam dwie odpowiedzi o Ko艣ci贸艂. 1) Ko艣ci贸艂-wsp贸lnota Jezusa z Nazaretu, Aposto艂贸w i papie偶a 2) Ko艣ci贸艂 (instytucja) kurialna/kuriozalna” (tutaj) 
- do innego posta (…To prawda, 偶e dzi艣 wszyscy po trosze, tak偶e nasza m艂odzie偶, ulegaj膮 fascynacji wieloma bo偶kami, kt贸re zajmuj膮 miejsce Boga i wydaj膮 si臋 dawa膰 nadziej臋: pieni膮dze, sukcesy, w艂adza, przyjemno艣膰. Cz臋sto poczucie samotno艣ci i pustki szerzy si臋 w sercach wielu ludzi i prowadzi do poszukiwania kompensacji, owych przemijaj膮cych bo偶k贸w. Drodzy bracia i siostry, b膮d藕my 艣wiat艂ami nadziei!...) dopisa艂em - „A ju偶 zastanawia艂em si臋, dlaczego nie zauwa偶y艂em, kiedy ksi膮dz by艂 w tym sanktuarium. Ale i tak wszyscy w ko艣ciele Jezusa i papie偶a 膮 jednym cia艂em, nieprawda偶!”

7) Seks jak muzyka.  Kiedy odkryje si臋 pi臋kno daru ludzkiej seksualno艣ci, zamiast l臋ku przed grzechem pojawia si臋 odpowiedzialno艣膰 za dobro – m贸wi o. Ksawery Knotz OFMCap. w rozmowie z Iwon膮 艢wier偶ewsk膮. GRAJ PI臉KNY CYGANIE :-) GRAJ NAM TA MUZYKO JAK NAJD艁U呕EJ! NA ILE JESZCZE PAN/PANI I JA MO呕EMY. 

8) "呕e mi艂o艣膰 to jest mi艂o艣膰. A mi艂o艣膰 to ogr贸d.
呕e trzeba w tym ogrodzie unika膰 jesieni.
呕e nie da si臋 w ogrodzie unikn膮膰 jesieni..."
(E. Lipska) 

- wpadam w rezonans z poet膮/poetk膮 - „Mi艂o艣膰 to jedno艣膰, a na pewno droga do jedno艣ci. Ale trzeba i艣膰 na ca艂o艣膰 i do ko艅ca. 呕adne tam zatrzymywanie, cofanie, zmiana obiektu itd.”

9) Da艂em post i namiar na niego z komentarzem - „Nasz wyb贸r. W dniu 艣w. Maksymiliana. W jakim 艣wiecie 偶y膰 chcemy. Jaki wsp贸艂-tworzymy?” Jak my艣licie, ile i jakich zebra艂em odpowiedzi o randze i ci臋偶arze smutnego ZNAKU! 

10) Cz艂owiek jest bytem, kt贸ry prze偶ywa. Czego sam nigdy do ko艅ca nie zrozumie. Czego, co, dlaczego... Dopok膮d 偶yje. Potem to znika z jego 艣mierci膮. Czasem znika to, co napisze tu i tam ju偶 za 偶ycia. Jakby nie by艂o. Wiara i rozum s膮 skarbem, dopok膮d 偶yj臋, a nawet po 艣mierci innych i czekaj膮c.
-  Pchaj膮 mnie i ci膮gn膮 dzisiaj dobre moce zewn臋trzne. Wystarczy je wieczorem zestawi膰? Mo偶e. Raczej tylko "mo偶e". Sk膮d jest ta moc? Jaka jest jej natura? Trzeba zaanga偶owa膰 wiar臋 i rozum, by odpowiedzie膰. Nie zestawiaj膮c, nie szukaj膮c odpowiedzi... c贸偶 cz艂owiek wie o sobie, 艣wiecie, Bogu???? Bez dialogu? - chyba raczej nic, ni偶 niewiele.
- Paranoidalna (diabelska) zawiesina spowija 偶ycie naszej tzw. wsp贸lnoty lokalnej (gmina, szko艂膮, parafia, NGO'sy...). Ona JEST! Udawanie pogarsza, nie leczy niczego. (wszystko jest tutaj

11) Post MM (katecheza, filozofia, duszpasterstwo) - „Nie na temat oczywi艣cie: "Gdyby kto艣 z zachowuj膮cych dziewictwo z mi艂o艣ci do Pana, uwa偶a艂 si臋 za lepszego od 偶yj膮cych w zwi膮zku ma艂偶e艅skim, niech b臋dzie wykl臋ty" (kan. 10 synodu w Gangrze, 340).
- m贸j komentarz - „Niech b臋dzie wykl臋ty! A kysz!" 


12) Wielu chce mnie kontrolowa膰 (na r贸偶nych poziomach), nawet m贸j spos贸b my艣lenia i pisania (moj膮 Drog臋 Prawd臋 i 呕ycie), ale 偶aden na razie nie jest gotowy na rozmow臋 ze mn膮! Co to m贸wi o nas, Polsce 2013 i naszym ko艣ciele, kt贸ry jest cz膮stk膮 naszego 偶ycia wsp贸lnego, a my jego. Wobec 偶ycia (wiecznego) i 艣mierci daj臋 艣wiadectwo/wyznanie, 偶e chc臋 wytrwa膰 w pokornej wierno艣ci godno艣ci nadzwyczajnej otrzymanej z wysoka i w艂asnemu my艣leniu i nie dam si臋 z艂ama膰, podporz膮dkowa膰 w艂adzy 偶adnej ziemskiej zwierzchno艣ci, o wszelakiej wysoko艣ci, szeroko艣ci, d艂ugo艣ci, grubo艣ci itd.itp., kt贸ra bardzo chce mnie z艂ama膰, podporz膮dkowa膰 itd.itp.… To, co prze偶ywamy naprawd臋, w 艣wietle wiary i rozumu, 艣wiadomi godno艣ci niepowtarzalnej, kt贸ra zosta艂a nam dana i jest nam przynale偶na i niezale偶na od 呕ADNEJ w艂adzy i tego, 偶e 偶ycie i osoba(wo艣膰) s膮 niepowtarzalne, nie dajmy si臋 st艂amsi膰 偶adnej w艂adzy, ani poprawno艣ci politycznej (tak偶e ko艣cielnej, w parafiach, diecezjach, wsp贸lnotach r贸偶nych, z kt贸rych ka偶da lubi mie膰 sw贸j j臋zyk i styl zachowa艅). To, co mam do przekazania, jest absolutnej wagi. U艣wiadamiam to sobie zw艂aszcza w rodzinie, w przekazie wiary rozumnej nast臋pnemu pokoleniu. Tu nie zast膮pi mnie 偶aden ksi膮dz, ani biskup i kardyna艂. Skoro w domu, Ko艣ciele Domowym, to i wobec 艣wiata ca艂ego. I na katechezie, skoro spodoba艂o si臋 Bogu zrobi膰 J贸zia katechet膮. Na wieki wiek贸w. Amen! 

13) Ci膮gle nie straci艂em wiary w Rok Wiary i Rozumu w Franciszkowym Ko艣ciele, cho膰 nic si臋 nie dzieje od do艂u, ani nie zapowiada: w mojej parafii, dekanacie, diecezji (m贸wi臋 o ca艂ych wsp贸lnotach, nie o organach decyzyjnych). A mo偶e po艂膮czymy si艂y mi臋dzy-parafialne, mi臋dzy-dekanalne i zaprosimy ich gdzie艣 w nasze okolice. W pojedynk臋 nie mamy szans, a nasz ko艣ci贸艂, nasze okolice, zw艂aszcza nasza m艂odzie偶 (nast臋pne pokolenie) czeka i bardzo potrzebuje 艣wiadectwa otwartego, optymistycznego, radosnego Ko艣cio艂a i wiary! "M贸wi臋 Wam to, aby艣cie rado艣膰 mieli i mieli j膮 w obfito艣ci. Od zamkni臋tego ko艣cio艂a i wiary (tzn. b. lu藕no powi膮zanej z rozumem) tego nie dostaniemy... Je艣li uzbiera si臋 troch臋 "lajk贸w" i komentarzy, to stanie si臋 dla nas/mnie bardzo zobowi膮zuj膮ce S艂owo czasem staje si臋 cia艂em! S艂owo rodzi si臋 wewn膮trz osoby i d膮偶y natychmiast by zamieszka膰 mi臋dzy nami! 

14) Co musi si臋 zdarzy膰, 偶eby艣my spojrzeli w lustro! W naszych ma艂ych ojczyznach, w tzw. wsp贸lnotach lokalnych? Na nasz膮, dominuj膮c膮 2013, mentalno艣膰! Wyniki wybor贸w, dzia艂a艅... na wszystkich polach aktywno艣ci spo艂ecznej m贸wi膮 wi臋cej ni偶 chcemy czyta膰. A m贸wi膰, rozmawia膰, dyskutowa膰 publicznie, debatowa膰 (w ko艣ciele nawet ze wzgl臋du na Rok Wiary i Rozumu) nie mamy najmniejszej ochoty. Najwy偶ej tu i tam, jakby ukradkiem i na zasadzie wentyla bezpiecze艅stwa? To, co musi si臋 zdarzy膰, tam, gdzie jeste艣my!? Tak w realu, jak i w necie.

15) W smutnym "dialogu" z moim 艣wiatem pociech臋 zsy艂a B贸g mi w zwierzakach, kotach, psie, starych dobrych (bo otwartych) i nowych znajomych (Odnale藕膰 siebie - Samarytanka) na Facebooku.
Problem z moim 艣wiatem jest taki, 偶e oni nie chc膮 odnale藕膰 siebie, chc膮 zachowywa膰 to, co jest, na wszelk膮 si艂臋. Nie s膮 otwarci... Zro­zumie膰 siebie... Od­na­le藕膰 ch臋膰 czy­nienia dob­ra, kt贸ra w nas drze­mie i od­rzu­ci膰 strach przed tym co trud­ne - aczkol­wiek s艂uszne... To do­piero czy­ni nas kim艣, to czy­ni nas lud藕mi.

16) "Rok Wiary i Rozumu" i "Obudzi膰艣pi膮cego olbrzyma", czyli dyskusja o roli tzw. 艣wieckich w ko艣ciele powinny rezonowa膰 (nawzajem, symetrycznie i symultanicznie)... Ko艣ci贸艂, to tzw. 艣wieccy (nie lubi臋 tego j臋zyka, bo m贸wi nieprawd臋) - przede wszystkim. I przysz艂o艣膰 Ko艣cio艂a tak偶e. To takie oczywiste. "Obudzi膰 艣pi膮cego olbrzyma"!!  To jest moje pos艂annictwo, dop贸ki 偶yj臋, podnosi膰, upomina膰 si臋 o tak膮 debat臋. Tutaj te偶 ju偶 o tym pisa艂em

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz