艣roda, 13 czerwca 2018

O najg艂臋bszym poznawaniu siebie


Taki temat zosta艂 mi dzisiaj zadany. Co mo偶e by膰 najciekawsze od pocz膮tku. Bie nie rozwa偶ania o strachu, 偶e wczoraj kogos obrazi艂em rozwa偶aniami jak tzw. polski ko艣ci贸艂 masakruje Polsk臋, Ojczyzn臋 moj膮, papie偶a, wieszcz贸w, bohater贸w i szarego cz艂owieka w ka偶dym z nas.

Tamten temat by艂 zadany wczoraj. Dzisiaj ten. Ja jestem tylko stenografem ducha. On dyktuje. Drog膮-prawd膮-偶yciem. I c贸偶, 偶e mojej osoby, z pomoc膮 mojej osoby 艣wiatu ca艂emu.
Trudno mi si臋 rozkr臋ca, bo nie od razu usiad艂臋m do komputera, co艣 ju偶 zd膮偶y艂o ulecie偶膰. Skowronki mnie obudzi艂y, jak konfedereata-brata z pie艣ni S艂owackiego. Ale wsta艂em sporo p贸藕niej. St膮 pocz膮tkowa s艂abo艣膰. Nawet tytu艂 ju偶 zmieni艂em - z "najg艂臋bsze zrozumienie siebie". Ot, ka偶dy w kt贸rym艣 momencie mo偶e, powinien, spisa膰 sw贸j dziennik duszy, dzieje swojej duszy...

W skowronkowych prapocz膮tkach mign臋艂y chyba takze jakie艣 postaci: ks. Korni艂owicza po艂膮czonego z kard. Wyszy艅skim i naszym m艂odym chodzeniem po 艂ace annopolskiej, mo偶e ks. Zieji?
Ale nade wszystko by艂 w tym duch ciszy, odkrywaj膮cy-objawiaj膮cy, to co w nas wieczne i niesko艅czone. Na obraz i podobie艅stwo Tego Kr贸ry Jest Wiecznosci膮 Niesko艅czono艣cia Akceptuj膮c膮 Mi艂o艣ci膮 Wi臋 Wszystko Wybaczaj膮c膮 w Ogromie Niesko艅czonego Mi艂osierdzia. Tak to lecia艂o. 艁aka ciszy, pre de silence na Wzg贸rzu Burgundii w tym by艂a.

Ale od pocz膮tku, tzn. chronologii, jak to w 偶yciu lecia艂o. Zwyk艂ego, szarego cz艂owieka-Polaka J贸zefa K.
Owszem, z pra-pra-pocz膮tk贸w pami臋tam 偶arliw膮 modlitw臋 dziecka w skromnym mieszkaniu na ulicy Ko艣ciuszki 26 w Legionowie o... 偶ycie przez 150 lat cho膰by, ale nie tylko dla mnie, bo dla ca艂ej rodziny mojej/naszej. Ba艂em si臋 艣mierci, 偶e ju偶 nigdy-nigdy mnie/nas nie b臋dzie. Takie, rzec mo偶na, negatywne do艣wiadczenie wieczno艣ci. Potem jednostkowej podmiotowo艣ci, w przekomarzaniu si臋 z Bogiem Jednym, ale jednak w tzrech osobach - a ja by艂em jeden. Tak to lecia艂o, pami臋tam nawet w kt贸rym miejscu drogi z domu do szko艂y podstawowej NR.3, na ulicy Mickiewicza. Na skr臋cie przy stolarzu Chabrze, winklu ulic Matejki i Krasickiego. BTW. do ko艣cio艂膮 Ducha 艢wi臋tego, w parafii 艣w. Jana Kantego chodzili艣my ulic膮 ks. Ignacego Skorupki. Przynajmniej w nazwy ulic byli艣my bogaci.

Nie by艂em jednak czystym duchem, o nie. Zwyczajne seksowanie wraz z dojrzewaniem i rozmowami ch艂opak贸w na podw贸rku. 呕adne tak samogwa艂ty, zwyk艂y onanizm. Teori臋 o samogwa艂cie wymy艣lili z pewno艣ci膮 ksi臋偶a i przej臋li pobo偶ni rodzice. Mama sprawdza艂a, czy mam r膮czki na ko艂drze. Nic, tylko stukn膮膰 si臋 w g艂ow臋. To co anatomiczne to anatomiczne, co fizjologiczne to fizjologiczne, co duchowe to duchowe. Zwyk艂y onanizm duchowo艣ci nie zabija. By膰 mo偶e samogwa艂ty, ale o to trzeba pyta膰 fachowc贸w, niech badaj膮 ile trzeba, bez ogranicze艅 pseudokulturowych.

Przecie偶 moj膮 ciekawo艣膰 seksualno艣ci rozwin臋艂a nie tylko anatomia, fizjologia i koledzy, ale tak偶e ksi臋偶a z ko艣cio艂a Ducha 艢wi臋tego i przyleg艂ej plebanii w parafii 艣wi臋tego profesora UJ Jana Kantego. Niech偶e oni otworz膮 oczy, przetr膮 je z hipokryzji i wejd膮 w dialog z normalnym 艣wiatem normalnych ludzi. Robi膮 z siebie zakompleksia艂e pokraki, wiem z 偶ycia, co m贸wi臋 i pisze. Trudno, chc膮cym nie dzieje si臋 podobno krzywda. Ale krzywd臋 robi膮 narodowi polskiemu (echo wczorajzeho posta). Metod膮 przem膮drza艂ego wypierania i przerzucani na drugich-bli藕nich?!

Jeden ksi膮dz nie potrafi膮cy kontrolowa膰 swojej seksulano艣ci, wypytywa艂 7 latka o rozr贸偶nienia grzechu nieczysto艣ci od grzechu nieskromno艣ci. Co jeszcze? Zosta艂 we mnie g艂臋boki odrzut od zniewalaj膮cej mojego ducha sytuacji. Wstr臋t, wzdryganie si臋... wi臋c pewnie co艣 musia艂o by膰 jeszcze. Okno w pokoju zniewolenia by艂o granic膮 wolno艣ci i 艣wiat za nim.

Drugi przem膮drzalec w sutannie (chyba nie przebieraniec) konfesjona艂 wybra艂 za doskona艂e miejsce i sytucj臋 do gwa艂ceni. Pewnie korzystaj膮c z tego samego seminaryjnego wykszta艂cenia (i t艂umienia natury?) co do 艣licznie-duszpasterskich rozr贸偶nie艅 nieczysto艣ci od nieskoromno艣ci itd., uczy艂 mnie szalenie rekolekcyjnie... jak si臋 艣ciska i poci膮ga cz艂onka, 偶eby co艣 wytrysn臋艂o. Fachowiec!

M艂ody cz艂owiek, g艂upi i idealista dzieci臋co-m艂odzie艅czy, podporz膮dkowany wychowaniem i ca艂膮 polsk膮 tradycj膮 katolick膮 Ko艣cio艂owi, wsi膮ka w polskie bagienka anty-kultury, anty-rozmowe... wsobnem, nasze, nakazane.
A jednak z tego偶 samego starego-drewnianego pami臋tam duchowe prze偶ycia przed i pokomunijne. Mama nauczy艂a modlitwy pragnienia, gdybym przypadkiem nie m贸g艂 przyj膮膰 Komunii 艢wi臋tej. Modlitwa ta jest przez jednych przypisywana 艣w. Tomaszowi Metafizykowi, przez drugich 艣w. Ignacemu Jezuicie https://liturgia.wiara.pl/doc/711583.Duszo-Chrystusowa. Obie postaci bardzo godne, szanuj臋 i wiele im zawdzi臋czam. Metafizyka gogaczowa na ATK mnie nie uwiod艂a, ale wywo艂a艂a g艂贸d czego艣 bardziej konkretnego i podstawowego, m.in. fenomenologii i antropologii wszelakiej.

艢wi臋ty Ignacy przyszed艂 pierwej od kolegi licealisty-maturzysty - wcale nie najpobo偶niejszego w klasie, ale czas maturalny tak ma -  kt贸ry posiad艂 i zachwyci艂 si臋 ksi膮偶eczk膮 "膯wicze艅 Duchowych". A troch臋 lat p贸藕niej duch ignacja艅sko-karmelita艅sko wst膮pi艂 we mnie wraz ze spotkaniem z siostr膮 Immakult膮 Adamsk膮.

Jako licealista-maturzysta, popielgrzymkowiec widzia艂em przed, w casie i po Komunii, jak B贸g-Jezus zbli偶a si臋 do mnie poprzez g贸ry, 艂aki, lasy. Zaspokaja艂 偶ycia g艂贸d.

Ksi臋偶a nie zdominowali mojej formacji duchowej. Uff! Wymkn膮艂em si臋, nawet Rodzinie Rodzin, w tym ks. Mirkowi Drozdkowi - cho膰 temu ostatniemu dzi臋kuj臋 za ciut wymuszone spowiedzi w Lesku (po 8 kl).
Na szcz臋艣cie by艂y jeszcze - nawet w PRL - biblioteki i literatura, od przygotowej po bardzo pi臋kn膮 i wysoko shumanizowan膮 (nieteologiczna). Norwid i Tomasz Mann przyszli jako艣 prawie w tym samym czasie. Norwida uczy艂em si臋 nawet na pami臋膰, sam z siebie, bez zadawania szko艂膮 - 艢mier膰, Pierwszy list co mnie doszed艂 z Europy... P贸藕niej jednak bardziej metodycznie zaj艂膮em si臋 Mannem, a on mn膮. Sta艂 si臋 towarzyszem drogi na d艂ugo. Wszystko przeczyta艂em, co by艂o w bibliotekach i na ksi臋garskim rynku. Uto偶sami艂em si臋 z nim - co symbolicznie znalaz艂o odd藕wi臋k w zmianie uczelni i konsekwencjach na ca艂e 偶ycie.

Dla dziej贸w mojej duszy wa偶nych wydarze艅 musia艂o by膰 wiele. D艂ugo bowiem ju偶 偶yj臋 i w ciekawych czasach. T艂o pocz膮tkowe przedstawi艂em. Inne fakty mo偶e tylko wylicz臋, tutaj, dzisiaj... mo偶e b臋d臋 wraca艂. Dobrze, 偶e r贸wnolegle i kompatybilnie wycieka duch ze mnie w notatkach wersowanych, w ten spos贸b niczego nie uroni臋. Dwie metody zapisywania daj膮 wi臋cej. Nie tylko mo偶liwo艣ci. G艂臋bi. Nie ka偶da metoda wszystkiemu dobrze s艂u偶y. Jedna temu, druga czemu innemu itd.

Nie jestem specjalist膮 od jakiej艣 dziedziny. Od sprawy mojej duszy na pewno. Je艣li m贸wi臋 o jakiej艣 konkretnej dziedzinie, to zawsze w 艣wietle ca艂o艣ci mojej osobowej drogi-prawdy-偶ycia. Osoba wyp艂ywa na pierwszy plan? W ka偶dym razie wszystko na艣wietla tym, czym jest. Osoba nie mo偶e by膰 specjalistyczna, albo hipokrytyczna. Osoba jest sob膮. Obrazem i podobie艅stwem Drogi, Prawdy, 呕ycia! Na ile w tym odnajdujecie Jezusa? Bez Niego si臋 nie da. Ani mnie, ani mojego pisania zrozumie膰. Jestem wychowany, wystudiowany... w Jego kulturze, w Jego kr臋gu kulturowym.

Wyliczanka, fakt贸w i wydarze艅, nast臋puj膮cych po wst臋pnym etapie:

- wiadomo艣膰 zas艂yszana w szpitalu, 偶e wybrali jakiego艣 Polaka na Papie偶a, 16 pa藕dziernika 2018
- 14 minutowe uniesienienie na Placu Zwyci臋stwa (Pi艂sudskiego) podczas papieskiego kazania-       homilii-przem贸wienia... EUFORYCZNE, namacalno-widoczne Zes艂anie i Prze偶ycie Ducha (艢wi臋tego, co przyzna ka偶dy, kto podda g艂臋bokiej analizie w wierze i rozumie niepokawa艂kowanych, fenomenologiczno-metafizycznej pracy w pocie swego czo艂a), Jego wszystkie pielgrzymki do Polski (Jego, czyli Ducha 艢wi臋tego w Nim-Papie偶u-Polaku), nawet telewizor specjalnie kupiony by Mu towarzyszy膰 w O艣wi臋cimiu
- TAIZE
- SOLIDARNO艢膯 RI W Gminie Strach贸wka za艂o偶ona 3 Maja 1981
- katecheza m艂odzie偶y w Legionowie 1982-1989
  - wyjazdy, spotkania, Zjednoczeni w Duchu na koniec ka偶dej modlitwy pi膮tkowej, Noce Czuwa艅, przygotowania do bierzmowania ponad 200. osobowych grup, wsp贸lnota m艂odzie偶owa we wsp贸lnocie parafialnej i duchu soborowym 贸wczesnego ko艣cio艂a my艣l膮cego i wielce patriotycznego, spotkanie ekumeniczne w KODNIU I POZNANIE ANDRZEJA MADEJA OMI, wierszyki, skupienia w Annopolu (m.in. z ksi膮偶eczk膮 o ks. Korniowiczu, Laskach i kard. Wyszy艅skim), W臋偶贸wce, Wielkanoc z Dorot膮 i Agnieszk膮 w "Annopolu-Taize", biwaki ekumeniczno-liturgiczne nad Jeziorakiem, ewangelizacja z Madejem w Jarocinie, Brodnicy, 艁ebie, List (listy) do Papie偶a...
- lektura 艣w. Teresy z Avila, u kamedu艂贸w w Krakowie/Bielanach, pod wp艂ywem ksi膮偶eczki s. Immakulaty (kongenialnej) o Wielkiej Teresie
- spowied藕 u ks. Jana Twardowskiego
- 膰wiczenia oddechowo-mantryczne (medytacja transcendentalna) na kursie ko艂a psycholog贸w ATK u Dominikan贸w
- ka偶de zas艂uchanie, zamilczenie, zamy艣lenie, kt贸re prowadzi艂o do "bez-my艣lenia i bez-t臋sknoty, bez 艣wiat艂o-cienia...", 偶e przyj艣膰 mo偶e (Mo偶esz) w ka偶dej chwili, wystarczy otworzy膰 (si臋), poprosi膰...
- moja chrze艣cija艅sko-jezusowa mantra "nie-ja-Ty-B贸g-Mi艂o艣膰-Chrystus-pok贸j-dobro-B贸g-Mi艂o艣膰/Amen"
- zakochanie-mi艂o艣膰-ma艂偶e艅stwo-Gra偶yna-rodzina
- narodzenie (przecie, 偶e przez pocz臋cie na spos贸b ca艂kowicie seksualny0 ka偶dego dziecka. Porod贸ki to wsp贸lczesne BETLEJEM!
- 偶ycie w Sanktuarium Matki Bo偶ej Annopolskiej

***

MOJA DIECEZJA

       /profetyczne znaczenie „Humanae vitae”/

moja diecezja prawdzie nie s艂u偶y
komu czemu w Polsce AD 2018
niech sama powie rzecznikiem
ale tego nie robi Dzieduszycki

m贸j ko艣ci贸艂 w diecezji jest dziwny
to jakby droga-prawda obok 偶ycia
nie tylko na przyk艂膮dzie parafii
dekanatu seminarium i Norwida

pewnie tak jest we wszystkim
co nas i nasze 偶ycie stanowi
my szary czlowiek w ka偶dym
nie jeste艣my jego i ich drog膮

oni i my
oni wielce hierarchiczni
z nami - 偶yciem - nie rozmawiaj膮
oni nas na-uczaj膮 (chyba po-)

nakazowo rozdzielczo-partyjni
艂aski osobowe rozdzielaj膮
uwa偶aj膮c 偶e wszystko jest ok
偶e tylko sakramenty dla wszystkich

ale ni erelacje osobowe w kulturze
w tym co nas i nasze 偶ycie stanowi
w mojej akurat gminie i parafii
Norwid narodowo ponad diecezjalny

na boczku maj膮 dom w Urlach
tam skoszarowanych kandydat贸w
do kap艂a艅stwa obok ludzi
ich drog膮 nie jest cz艂owiek i kultura

biskup poprzedni ordynariusz
maj膮c wiele talent贸w i zas艂ug
w 艣wiecie Medjugorie Watykanie
o sprawie strachowskiej nie rozmawia

papie偶 dymisjonuje ich w Chile
albo gdzie艣 tam gdzie艣 tam
Polska wszak taka porz膮dna
spod 艣wiate艂 rozumu ucieka

    (艣roda, 13 czerwca 2018, g. 11.06)

***

PRZEPISANE Z JEZUSA I KS. ZIEJI

                   /szukajcie a znajdziecie/

co艣 tutaj przepisz臋 AD 2018.pl
mo偶e co艣 komu艣 to powie
o nas w RzN i Pl 2018

偶eby艣cie si臋 nie za艂amali w wierze
wy艂膮cz膮 was z synagogi i parafii
a ka偶dy kto was zabije was lub ducha
b臋dzie s膮dzi艂 偶e oddaje cze艣膰 Bogu

b臋d膮 tak czyni膰 bo nie doszli poznania
ani siebie ani Ojca ani mnie (Jezusa)
ale powiedzia艂em wam o tych rzeczach
by艣cie pami臋膰 mieli 偶e to powiedzia艂em

gdy nadejdzie na to godzina w艂a艣ciwa
偶eby艣cie pami臋膰 i to偶samo艣膰 mieli
nie m贸wi艂em od pocz膮tku - by艂em z wami
to takie by艂o oczywiste sami widzieli艣cie

teraz odchodz臋 do Tego kt贸ry Mnie pos艂a艂
dziwne 偶e nikt nie pyta dok膮d id臋
smutek nape艂nia serce jednak m贸wi臋 prawd臋
no i po偶yteczne jest dla was moje odej艣cie

je艣li nie odejd臋 Pocieszyciel nie przyjdzie
a je偶eli... On za艣 gdy przyjdzie do was
przekona o grzechu sprawiedliwo艣ci s膮dzie
o grzechu - bo nie wierz膮 we Mnie

o sprawiedliwo艣ci za艣 - bo id臋 do Ojca
... i ju偶 Mnie nie ujrzycie
o s膮dzie-w艂adca tego 艣wiata ju偶 os膮dzony

jeszcze wiele mam wam do powiedzenia
ale teraz [jeszcze] znie艣膰 nie mo偶ecie
gdy za艣 przyjdzie On Duch Prawdy
doprowadzi was do ca艂ej prawdy

bo nie b臋dzie m贸wi艂 od siebie...
ale powie wszystko cokolwiek us艂yszy
i oznajmi wam rzeczy przysz艂e
on Mnie te偶 otoczy chwa艂膮

poniewa偶 z mojego we藕mie i objawi
wszystko co ma Ojciec jest moje
dlatego i ja powiedzia艂em
偶e z mojego we藕mie i wam objawi

co z tego przyjmiecie
a co chcieliby艣cie zmieni膰
lub inaczej powiedzie膰 i prze偶y膰
swoj膮 drog膮-prawd膮-偶yciem

艣wi臋ty Ambro偶y dawno powiedzia艂
je偶eli kto艣 gdzie艣 powie jak膮艣 prawd臋
to ta prawda jest z Ducha 艢wi臋tego

ktokolwiek gdzie艣 powie jak膮艣 prawd臋
czy nasz przyjaciel czy nasz przeciwnik
ktokolwiek gdziekolwiek powie prawd臋
to jest ona zawsze z Ducha 艢wi臋tego

prawdy o cz艂owieku ani o jego m贸zgu
prawdy 偶adnej si臋 nie b贸jmy
m贸wi艂 polskim lekarzom ksi膮dz Zieja
g艂osz膮c im kiedy艣 rekolekcje

     (wtorek, 12 czerwca 2018, g. 14.51)

***

DLACZEGO TAK DU呕O I TAK SZYBKO

                /wiara i mi艂o艣膰 prawdy u ks Zieji/

pisz臋 jak szalony
nie mam ju偶 za wiele czasu
przecie偶 czeka艂em a偶 dot膮d

podw贸jny jubileusz 艣wi臋tuj臋
czterdziestu lat czekania
czterdziestu lat epoki cud贸w

gdy mia艂em lat maturalnie
my艣la艂em 偶e jestem inteligentny
ale za m艂ody 偶eby kto艣 mnie czyta艂

dzisiaj pewnie stary i g艂upi
pisz臋 jak szalony
ale i tak nikt nie czyta

jednakowo偶 musz臋 zda膰 spraw臋
z w艂odarstwa d艂ugiego swego
przez czterdzie艣ci lat si臋 nazbiera艂o

wszystko to teraz przerabiam
w pryzmacie swojej osoby
mo偶e dzisiaj z odwr贸con膮 podstaw膮

kiedy艣 szerokim dnem do g贸ry
偶eby wszystko zebra膰 spadaj膮ce
dzi艣 odwrotnie bo rozszczepiaj膮ce

偶ycie jest wszako偶 jedno艣ci膮
je艣li lubimy zna膰 siebie my艣l膮co
tr贸jjedni膮 drogi-prawdy-偶ycia

filozofi膮 kwantowo-falow膮 mo偶e
kto艣 kiedy艣 wi臋cej zrozumie
mnie na dzisiaj wystarzczy

Tomasz Mann i inni mieli czas
w innej wolniejszej epoce
w ksi膮gach szukali nie w Internecie

    (wtorek, 12 czerwca 2018, g. 13.57)

***

BYT OBOK NAS/WAS

            /osoby i 艣wiadomo艣膰 narodowa/

ja J贸zef K ujrza艂em
jak mnie przemilczacie
co tak偶e jest czynem os贸b

jestem wi臋c bytem obok was
dobrym czy z艂ym duchem
zale偶y od waszej wiary

jeszcze bardziej od pamieci
to偶samo艣ci mo艂o艣ci
no i mi艂osierdzia

jestem bytem obok was
w najnowszej naszej historii
od Wigilii 1856 w Pu艂awach

w Rzeczpospolitej uosobionej
tak偶e Norwidowskiej
w Poecie i wszystkich my艣l膮cych

i ja od was za艂u偶y艂em na co艣
odrobin臋 szacunku mo偶e
i 偶eby Wota Wdzieczno艣ci powr贸ci艂y

(wtorek, 12 czerwca 2018, g. 10.18) TUTAJ - Po biezrmowaniu (w Strach贸wce, RzN)

PS.
Zdj臋cie tytu艂owe - Nawiedzenie Sanktuarium Matki Bo偶ej Annopolskiej (od 1910) przez Pierwszego Biskupa Ordynariusza naszej diecezji Kazimierza Romaniuka, wrzesie艅 1995.


9 komentarzy:


  1. W notatce wersowanej o naszej diecezji te偶 daj臋 link na to wydarzenie. Bo, abp Hoser wie wszystko o cz艂owieku i Medjugorie, ale nie o Strach贸wce, RzN, MBA...? A je艣li co艣 wie, to dlaczego unika(j膮) dialogu z nami???

    https://ekai.pl/profetyczne-znaczenie-humanae-vitae-sesja-w-50-rocznice-dokumentu/

    OdpowiedzUsu艅

  2. Ja zeszmacony, Polska zeszmacona... kultura negowana (prawo, praworz膮dno艣膰, Konstytucja, Solidarno艣膰 moja/nasza, Wa艂臋sa...)

    https://wiadomosci.wp.pl/elzbieta-bienkowska-w-akcji-uderza-w-pis-6262287908235393a

    OdpowiedzUsu艅

  3. Fundamentalna debata o Polsce w Parlamencie UE (rozumieniu praworz膮dno艣ci)!

    https://www.facebook.com/wyborcza/videos/10155946985723557/?notif_id=1528894964806405&notif_t=live_video_explicit

    OdpowiedzUsu艅

  4. Z pe艂nym przekonaniem TO pisz臋, napisa艂em, opublikowa艂em na Fb!
    "EUROPO! 艢wiecie ca艂y! I ja, i ja, i ja szary my艣l膮cy obywatel, 艣wiadek naoczny najnowszej Polskiej Drogi Wolno艣ci!
    My艣l臋, 偶e gdyby 偶y艂 Prezydent Profesor Lech Kaczy艅ski te偶 by si臋 podpisa艂! - cho膰by ze wzgl臋du na rozumienie prawa i Solidarno艣膰 !
    POLSKA to nie jest jedna partia i jej wyborcy!!!!!!!"
    Niech sobie KEP milczy i ca艂y tzw. ko艣ci贸艂 hierarchiczny! Beze mnie! Biada im! Biada! :-(

    https://wiadomosci.wp.pl/polscy-prezydenci-i-premierzy-prosza-unie-europejska-o-pomoc-partia-rzadzaca-konczy-demontaz-systemu-trojpodzialu-wladz-6262296081008257a

    OdpowiedzUsu艅

  5. Prezydent Duda wp臋dzi艂 si臋 w kozi r贸g! Musi udawa膰, 偶e nie rozumie Konstytucji i prawa. Musi wypiera膰 si臋 promotora swojej pracy doktorskiej na UJ itd. itp. Musi nam patrze膰 w oczy, sobie w lustro, historii i kulturze (wierze i rozumowi) w oblicze prawdziwe... DRAMAT! Nie tylko jego, jego rodziny. Ale ca艂ej POLSKI-OJCZYZNY wszystkich ludzi dobrej woli!

    Roman Giertych pisze list do prezydenta. "Jestem poruszony Pana niewiedz膮 w tym zakresie... Ostatnio by艂 Pan 艂askaw zapyta膰 w KFC, w jaki spos贸b z艂ama艂 Pan Konstytucj臋 RP? Odpowied藕 na to pytanie nie jest trudna - wyja艣nia Roman Giertych w li艣cie do Andrzeja Dudy."

    https://opinie.wp.pl/roman-giertych-pisze-list-do-prezydenta-jestem-poruszony-pana-niewiedza-w-tym-zakresie-6262349113038465a

    OdpowiedzUsu艅

  6. Prezydent Duda wp臋dzi艂 si臋 w kozi r贸g! Musi udawa膰, 偶e nie rozumie Konstytucji i prawa. Musi wypiera膰 si臋 promotora swojej pracy doktorskiej na UJ, uchwa艂 wydzia艂贸w prawa na r贸偶nych uniwersytetach, korporacji prawniczych, Komisji Weneckiej, komisji UE, ONZ itd. itp.

    Z tym wszystkim na barach i w sumieniu musi nam patrze膰 w oczy, sobie w lustro, historii i kulturze (wierze i rozumowi) w oblicze prawdziwe... DRAMAT! Nie tylko jego, jego rodziny. Ale ca艂ej POLSKI-OJCZYZNY wszystkich ludzi dobrej woli!

    Roman Giertych pisze list do prezydenta. "Jestem poruszony Pana niewiedz膮 w tym zakresie... Ostatnio by艂 Pan 艂askaw zapyta膰 w KFC, w jaki spos贸b z艂ama艂 Pan Konstytucj臋 RP? Odpowied藕 na to pytanie nie jest trudna - wyja艣nia Roman Giertych w li艣cie do Andrzeja Dudy."

    https://opinie.wp.pl/roman-giertych-pisze-list-do-prezydenta-jestem-poruszony-pana-niewiedza-w-tym-zakresie-6262349113038465a

    OdpowiedzUsu艅

  7. Ten link jest mo偶e bardziej a proipos wczorajszego posta "Ko艣cio艂 masakruje Polsk臋", ale moze by膰 i tutaj, obrazujac tradycjonalistyczn膮 religijno艣膰!

    "Billboard na 100-lecie niepodleg艂o艣ci. "Nie ma patriotyzmu bez krzy偶a"
    Mapa Polski zalana krwi膮, korona cierniowa i czarno-bia艂e postacie dzieci. Tak wygl膮da baner ustawiony przez katolick膮 fundacj臋 na ulicach Poznania."

    Czy ten banner to polska wersja teologii wyzwolenia?

    https://wiadomosci.wp.pl/billboard-na-100-lecie-niepodleglosci-nie-ma-patriotyzmu-bez-krzyza-6262349536217217a

    OdpowiedzUsu艅

  8. "Konstytucja gwarantuje mi t臋 posad臋, to zaszczytne stanowisko na sze艣膰 lat. Nie wiedz臋 wi臋c powodu, aby wyst臋powa膰 do w艂adzy wykonawczej z pro艣b膮. To nie wchodzi w gr臋...

    Czy zostanie w S膮dzie Najwy偶szym po 3 lipca? – Dalej uwa偶am, 偶e z艂amano konstytucj臋, i dalej uwa偶am, 偶e b臋d臋 prezesem S膮du Najwy偶szego do 2020 r. (...) W ocenie swojej i 艣wiata na pewno te偶” – m贸wi艂a Gersdorf.

    Z nieoficjalnych informacji wynika, 偶e 艣rodowisko s臋dziowskie domaga si臋, aby pierwsza prezes pozosta艂a na stanowisku i dochowa艂a wierno艣ci konstytucji..."

    http://wyborcza.pl/7,75398,23535264,gersdorf-bede-prezesem-sadu-najwyzszego-do-2020-r.html

    OdpowiedzUsu艅

  9. "Duchowny [ks. Czendlik] uspokoi艂 autork臋 wywiadu z nim, zaznaczaj膮c, 偶e jest lolajny wobec Boga, a jego prze艂o偶ony kardyna艂 Dominik Duka mawia, 偶e "jeden Czendlik w czeskim Ko艣ciele to nie problem, mo偶e gdyby by艂o dziesi臋膰 takich Czendlik贸w, to by si臋 jaka艣 sprawa zrobi艂a".
    A w Strach贸wce jeden katecheta mo偶e m贸g艂by??

    https://kobieta.wp.pl/ks-czendlik-o-in-vitro-aborcji-i-gejach-w-czechach-jest-slawny-od-lat-6262419480741505a

    OdpowiedzUsu艅