sobota, 2 czerwca 2018

Bieg Rze藕nika i Annopolska Saga



B臉D臉 KRZYCZA艁 od 15.3br- S艁YSZYSZ PROBOSZCZU MIECZYS艁AWIE
MOI BISKUPI DIECEZJALNI I CA艁EJ POLSKI!
US艁YSZCIE G艁OS SZAREGO CZ艁OWIEKA,
KT脫RY PRZESZED艁 T臉 DROG臉 POLSKIEJ I LUDZKIEJ WOLNO艢CI
I GODNO艢CI OSOBOWEJ -
W SOLIDARNOSCI ZE WSZYSTKIMI LUD殴MI DOBREJ WOLI.
KT脫RY POZNA艁 PRAWD臉 NA MIAR臉 SWYCH MO呕LIWO艢CI
I KONTEMPLUJE J膭 NA DW脫CH SKRZYD艁膭CH WIARY I ROZUMU!
KT脫RY 呕Y艁 TYM 呕YCIEM - TUTAJ NA TEJ NASZEJ ZIEMI -
BO JE OTRZYMA艁 W DARZE MI艁O艢CI OD RODZIC脫W-BOGA-KULTURY

Pisanie moje nakazane, codzienne. Wyt艂umacz臋 si臋 z dzisiejszego. Musz臋 si臋 spieszy膰, nim Gra偶yna z Marysi膮 z zakup贸w powr贸c膮.
Mus p艂ynie z tego co jest i co by艂o. Rzadziutko by膰 mo偶e z przysz艂o艣ci. No, dzisiaj mog膮 to by膰 chyba tylko oczekiwania na kolejnych wnuk贸w, wnuczki. I tyle.

Wczoraj 艁azarz osi膮gn膮艂 kolejny za艂o偶ony cel - uko艅czy艂 z Micha艂em, przyjacielem licealnym, Bieg Rze藕nika, 80 km w Bieszczadach. Dzisiaj kr贸tszy dystans po g贸rach biegn膮 Olek, Kasia i Hela. Olek ju偶 uko艅czy艂 (16/900), na dziewczyny czekamy - 偶yje si臋 i pisze na gor膮co.

Reporteruj膮 na bie偶膮co Facebooku, w miar臋 otrzymywanych od nich wie艣ci. Z tego by jeszcze posta nie by艂o. Moje posty i ca艂e pisanie - jak wiecie - p艂yn膮 z tr贸jjednosci drogi-prawdy-偶ycia. Sam tego nie wymy艣艂i艂em. Znalaz艂em w Dobrej Nowinie, w jednym z logi贸w Jezusa. Przepis ten znajuduj臋 w istocie doskonalym. I... najprostszym. Ka偶dy wie co si臋 wok贸艂 niego dzieje, dzia艂o, i w jakich kontekstach prawdy i 偶ycia 艣wiata ca艂ego. Jest bardzo zbie偶ny z m膮drymi sformu艂owaniami Ingardena i Jana Paw艂膮 II, 偶e cz艂owiek istnieje dopiero wtedy, gdy odda si臋 dobrowolnie na wytwarzanie dobra, prawdy i pi臋kna. To tzw. transcendentalia. Uniwersalia. A obok, tu偶 obok, le偶膮 trzy tzw. cnoty teologalne: wiara, nadzieja i mi艂o艣膰.

Saga to d艂uga opowie艣膰. Saga Annopolska, nie mitologia, zaczyna si臋 - ja j膮 tak zaczynam - od Wigilii w Pu艂awach w 1856, gdzie艣 niedaleko pa艂acu Czartoryskich, gdzie mieszka艂a Marcjanna Trembi艅ska, babcia Boles艂awa Prusa i mojej prababci Emilii. Dlaczego to taka wa偶na Wigilia by艂a, dla ca艂ych polskich pokole艅, w tym Jackowskich i Kapaon贸w - pisz臋 w innych miejscach.

Bieg Rze藕nika i saga? Ano. W 偶yciu cz艂owieka, osoby 艣wiadomej, w 艂a艅cuchu pokole艅, nic nie dzieje si臋 z niczego. Wszystko si臋 艂膮czy, t艂umaczy, dopowiada...
呕eby widzie膰 i opowiada膰 sagi, trzeba 偶y膰 艣wiadomie, stawia膰 sobie i wszystkim na drodze pytania, trzeba szuka膰 pere艂 w g艂臋binach i skarb贸w ukrytych w ziemi. Pere艂 jednych, jedynych. A je偶eli kto艣 znajdzie... opowiedzie膰, na 艣wiadectwo. Da膰, przekaza膰 nast臋pnym pokoleniom. Nie by膰 zaw臋偶onym - i nie pozwoli膰 nikomu si臋 zaw臋zi膰 tylko do tu i teraz. Nikt nie 偶yje dla siebie i nikt nie umiera dla siebie - m膮dro艣ci biblijne i woko艂o-bibilijne wyznaczy艂y kr膮g naszej kultury.

Mo偶e bym nie pisa艂 dzisiaj, mo偶e nie pod takim k膮tem i tytu艂em, gdyby nie wczorajsze i dzisiejsze fakty.
Faktem jest nie tylko rodzinny udzia艂膮 Kapaon贸w w Festiwalu Biegaczy pod nazw膮 Bieg Reze藕nika, ale i moje ich udzia艂u tam prze偶ywanie. Ja tylko widz臋, s艂ysz臋, doznaj臋, prze偶ywam i opisuj臋 - ca艂ym swoim 偶yciem i jestestwem, cia艂em uduchowionym, duchem uciele艣nionym. Ze wszystkimi prawdami, kt贸re pozna艂em, przemy艣la艂em, oswoi艂em, w ramach 偶ycia (od 1953) i odwiecznej kultury 艣wiata (ze szczeg贸lnym wp艂ywem 5 tys. lat kultury judeo-chrze艣cija艅skiej, czyli ca艂o-biblijnej perspektywy). "To praw mych ksi臋ga" (Norwid).

M贸g艂bym dzisiaj nie pisa膰, gdyby nie wczorajsze prze偶ycia i wyra偶ajacy je post, opublikowany wobec 艣wiata ca艂ego (jak Koronka do Mi艂osierdzia). Musz臋 je przytoczy膰 w ca艂o艣ci - in extenso:

1) 艁azarz biegnie z Micha艂em (Cazzo Running Club)! (g. 11.28)

2) Kapaony rozs艂awiaj膮 w Bieszczadach Strach贸wk臋 (i Warszaw臋)! Jasiek swoje kilometry zaliczy艂 dzisiaj w Glasgow! Taki nam zrobili Dzie艅 Dziecka 2018! Hurra! Dzi臋kujemy Wam! /Rodzice/ (g. 13.00)

3) "Ma to!
A my mamy ULTRASA w rodzinie! 80 km po g贸rach! Matka Bo偶a chroni艂膮 jego bieg!
W szkole przy maturze 艁azarz dosta艂 medal "Za osobowo艣膰" - by艂 przewodnicz膮cym samorz膮dy w VLO "Poniat贸wce". By艂 stypendyst膮 (najpierw Jasiek, za bp K. Romaniuka, p贸藕niej jeszcze Hela) FDNT, kt贸re na skutek donos贸w, knowa艅 w gminie i parafii potem zabrali, 艁azarzowi i Heli. Ale Jasiek "uciek艂"polskiej zawi艣ci (im), na szersze wody, do Szkocji.
Wrogowie nasi nie rozumieja,- nawet obecny ksi膮dz proboszcz - co to znaczy opieka MBA! Wojuj膮 z nami i z Ni膮 bez sensu i bez przysz艂o艣ci. Ona od 110 lat opiekuje si臋 wszystkim Kapaonami, tak to po prostu JEST, wymodlona w 艂a艅cuchu polskich patriotycznych pokole艅, tak to wygl膮da od strony religii! Wszystko opisane jest w ksi膮偶ce "O mi艂o艣ci do Annopola, Strach贸wki, Polski i Ko艣cio艂膮". TA prawda przed nikim si臋 nie ukrywa i nawet Biskup Za艂ozyciel jest 艣wiadkiem!
Nie z艂amie nas wr贸g, ni 偶aden frasunek... ani zho艂duj膮 偶adne 艣wiata ho艂dy! Nawe艂 tzw. "P臋tla 1100", przemilczanie powszechne i inne upodlenia!
艁azarzu, jeste艣 wielki. To jest wielkie zwyci臋stwo wiary i rozumu! Mi艂o艣ci i nadziei te偶, of course! U艣ciskaj i gratuluj w naszym imieniu Micha艂owi!" (g. 16.13, z trzema zdj臋ciami, nie jednym-zwyci臋skim, co w tym po艣cie jest bardzo wa偶ne! wa偶n膮 tre艣膰 sagi opowiadaj膮 obrazem) https://www.facebook.com/jkapaon/posts/10217601549736990

4) Rany Boskie! Co ze mnie za ojciec! No i co za kibic Cazzo Running Team?! ;-)
M贸wi艂em, 偶e tam b臋dzie Pi膮tka, a jest Sz贸stka Kapaon贸w (Kasia, Hela, 艁azi, Andrzej Olek i J贸zio). Nakryj膮 czapkami (i pieluchami) Bieszczady! Ale mamy niezwyk艂y Dzie艅 Dziecka AD 2018! A co?! ;-) (g. 18.15)

5) Aby艣my si臋 od-poznawali. Dzieci i rodzice. Rodzice i dzieci! (g. 21. 40 - wpisa艂em udost臋pniaj膮c post sprzed 3 lat, co Facebook mi przypomnia艂 w ramach us艂ugi "Tego dnia". Zdj臋cie, kt贸re wtedy da艂em, jest to偶same z jednym z trzech, na wiwat dl a艁azarza, czego przewidzie膰 par臋 godzin wcze艣niej wiedzie膰 nie mog艂em - sagi si臋 nie wymy艣艂a, saga sie dziejami przez wieki wiek贸w amen!)
Tekst sprzed 3 lat brzmi tak - "Nikt nie zna Syna tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawi膰... I Matka. C贸偶 wi臋cej mog臋 znale藕膰 na dzisiaj? I powiedzie膰, 偶yczy膰. Dzieciom swoim..."

6) Facebook przypomnia艂 tak偶e inne posty "Tego dnia" z 偶yczeniami dla dzieci. Oto 偶yczenia sprzed 6 lat:
"Si贸demko Wspania艂ych! - raduj si臋! Nie dlatego, 偶e dzisiaj w ludzkim kalendarzu zaznaczyli Dzie艅 Dziecka! - phi? - a c贸偶 to takiego. Dzieckiem Bo偶ym jestem ja, trala-la-la-la i ka偶de z was, bo Was kochamy, bo si臋 staramy tak 偶y膰 i Wam przekaza膰 t臋 Bo偶膮 nauk臋! "Poznajcie Prawd臋, Prawda was wyzwoli", my takiej mocy nie mamy. Bogu wielkie dzi臋ki za Was, za nasze nierozerwalne ma艂偶e艅stwo, za dzieje rodziny, za JPII i siostr臋 Alin臋 RSCJ i za Rzeczpospolit膮 Norwidowsk膮". (g. 21.45) - ps. musz臋 wyt艂umaczy膰, dlaczego tutaj si臋 znalaz艂a nie偶yj膮ca ju偶 od paru lat siostra Alina Merdas, Norwidolog? Bo do 偶ycze艅 do艂膮czy艂em skarb-per艂臋-relikwi臋-szkolno-rodzinno-gminn膮 zdj臋cie ofiarowane nam przez 艣p. siostr臋 Alin臋 - na kt贸rym kl臋cz膮c przed chorym-siedz膮cym papie偶em JOII wr臋cza Mu na Placu 艢wi臋tego Pitra nasz list z pro艣b膮 o b艂ogos艂awie艅stwo dla Rzeczpospolitej Norwidowskiej. I dla nas to by艂 i pozostanie na zawsze Historyczny dzie艅 26 marca 2003 r. - dlaczego historyczny i dla kogo jeszcze? przeczytajcie sami w tym artykule w Niedzieli!

7) A to ju偶 sobota 2 czerwca, ci膮g dalszy historii daleko ponad-rodzinnej, kt贸ra si臋 dzieje w ca艂o艣ci, w jedno艣ci wiary i rozumu czyli w kontemplowaniu prawdy.
"Wczoraj Bieg Rze藕nika z 艁azarzem, dzisiaj Rze藕niczek pozosta艂ych Kapaon贸w. Olek si臋 zawzi膮艂 i by艂 16, na ok. 900! Zrobi艂 to! Congrats! Czekamy na pozosta艂ych!" skan

Jeszcze tylko ma艂e t艂umaczenie. Dlaczego wszystkie sprawy nasze bie偶膮cego 偶ycia nw gminie, parafii i szkole im. Rzeczpsopolitej Norwidowskiej si臋 tutaj objawiaj膮, wyp艂ywaj膮 na wierzch? Przecie偶 niekt贸re nie s膮 艂adne. Ba, wstr臋tne!

Jaki z艂y duch pomiesza艂 wiar臋 i rozum Polek i Polak贸w AD 2018? Dlaczego to tak dobitnie objawia si臋 w naszej ma艂ej gminie, parafii, w kilkuset polskich rodzinach 偶yj膮cych na tej ziemi? W powiecie, kt贸ry jako swoje dumne zawo艂anie przyj膮艂 s艂owa/tytu艂 "Ziemia Norwida i Cudu nad Wis艂膮"? Nikt by pewnie nie wiedzia艂 (nie zdawa艂 sobie sprawy), 偶e takie obrzydliwe-艣wi臋tokradzkie z艂o si臋 tutaj dzieje, gdyby nie zapiski rodzinne Kr贸l贸w, Jackowskich, Kapaon贸w. Mam to w genach. Nikt by tego nie 艂膮czy艂 w jedn膮 polsk膮 i ko艣cieln膮 histori臋, w ci膮g艂o艣ci kultury si臋gaj膮cej Konstytucji 3 Maja, ba! Kr贸la Jana III pod Wiedniem, Cypriana Norwida (z Mater Admirabilis), Boles艂awa Prusa (Faraona, Lalki, Emancypantek, pozytywizmu warszawskiego), bohaterskich czyn贸w naszego mieszka艅ca w Wojnie 1920, ks. Ignacego Skorupki (podobie艅stwo los贸w z ks. J贸zefem Kr贸lem z Annopola), Solidarnosci (z 3 Maja 1981), Rzeczpospolitej Norwidowskiej, a偶 po zwi膮zki z Soborem Watyka艅skim II  - o czym pisz臋 w medytacji o Rzeczpospolitej Norwidowksiej, kt贸ra jest cz臋艣ci膮 ksi膮偶ki "Ja to, co 艣piewam, 偶yj臋 i bolej臋".  Go艂os艂owno艣ci i pisania na wiwat nie znosz臋. Jak i zakapurzonej pobo偶no艣ci膮 wiary bez rozumu. Jan Pawe艂 II nazwa艂 Cypriana Norwida "jakby prekursorem" owego wielkiego, 艣wi臋tego, prze艂omowego dla naszych czas贸w soboru.

Czy jeszcze komu艣 ma艂o naszych dzia艂a艅 - jako Rzeczpospolita Norwidowska, w Powiecie Wo艂omi艅skim, Diecezji Warszawsko-Praskiejod 18 lat, konferencji naukowo-popularyzatorskich, publikacji, ze 艣wiadomym odwo艂膮niem do Jezusa z Dobrej Nowiny "Vade mecum"?!!? Ma艂o PT Wam Wszystkim, 偶eby zrozumie膰 wielk膮 godno艣膰 i wybra艅stwo, jakie na nas spocz臋艂y na tej Ziemi Norwida i Cud贸w! No to gratuluj臋 wiary i rozumu, tzn. niestety mo偶e tylko wiary oddzielonej od rozumu i kultury. A wiary bez my艣lenia nie ma! Bez rozumu (艣wiadomego uczestnictwa w kulturze) staczamy si臋 w sekciarstwo i herezj臋. Cen臋 zap艂ac膮 nast臋pne pokolenia. Ja si臋 ju偶 waszym s膮dom i stosom wymkn臋, mam nadziej臋.

BISKUPI POLSCY! KEP! Przeczytajcie to 艣wiadectwo POLSKICH RODZIN pod 艣miesznym tytu艂em "Bieg Rze藕nika i Annopolska Saga".

***

UNIWERSALIZM (NOWEJ CYWILIZACJI)

                /Dzieciom i Wnukom Szcz臋艣膰 Bo偶e/  

to nie dotyczy tylko mnie
Kapaona z Annopola Strach贸wki
ka偶dego podobnego do mnie
nie tylko emeryta w Polsce

jestem wyrazicielem prawdy wi臋kszej
prawd uniwersalnych w naszym 艣wiecie
Polski w UE i nie tylko
ka偶dy poznaje na w艂asnej sk贸rze

nie dla nas atrakcje turystyczne
nie dla nas oferty reklamowe
nie dla nas wydarzenia kulturalne
偶ycie nasze ju偶 nie po tej stronie

nie czas 偶a艂owa膰 r贸偶 biadoli i kwili膰
nie chce si臋 przekr臋ca膰 na drugi bok
wstawa膰 z gorzkiej po艣cieli
podnosi膰 kurtyny na ten 艣wiat

mo偶na czasem co艣 pisa膰 po kryjomu
i tak nas przemilcz膮 uniwersalni inaczej
zanim dobij膮 przy innej okazji
po co im 艣miecie naszych wyobra藕ni

w ich 艣wiecie nie ma wsp贸lnot
gminnych zawodowych ani ko艣cielnych
parafie s膮 dla siebie i procesji
innych uniwersali贸w nie poznali (uznaj膮)

dokonania (sprawy) 偶ony dzieci wnuk贸w
wyrywaj膮 mnie na chwile jakie艣
z otch艂ani upodlenia p臋tl膮 1100
i permanentnym przemilczaniem (all about)

     (pi膮tek, 1 czerwca 2018, g. 11.03)

***

WOLNO艢膯 I EUROPA W STRACH脫WCE

              /tak tak nie nie UE ONZ itd./

wed艂ug mnie
nie da si臋 rozerwa膰
przecie偶 nie przysz艂膮 z PRL
ani zacofanego my艣lenia

ile ilu z nas ju偶 wyje偶d偶a艂o
co niemo偶liwe by艂o dawniej
kto bra艂 udzia艂 w dyskusjach
o wolnosci w i z ca艂ym 艣wiatem

nasza m艂odzie偶 wyje偶d偶a
pracuj膮 tam studiuj膮 i 偶eni膮
zak艂adaj膮 rodziny rodz膮 dzieci
Rzeczpospolit膮 Norwidowsk膮 promuj膮

najpierw my艣l膮 w艣r贸d nas zamieszka艂a
jak s艂owo w Bo偶e Narodzenie
pami臋ci膮 wspomnieniami
Ziemi 艢wi臋tej i Kartaginy

s膮 nadal tacy co si臋 obra偶aj膮
za takie fakty my艣lenie rozmowy
wol膮 my艣lami ze swoimi w艣r贸d swoich
b艂膮ka膰 si臋 z toastami za Polsk膮 w PRL

    (Bo偶e Cia艂o, 31 maja 2018, g. 21.47)

***

P臉TLA 1100

                       /ecce homo upodlenia/

zacisn臋艂a mi si臋 na gardle drogi-prawdy-偶ycia
w wigili臋 Bo偶ego Cia艂a 2018
ecce homo ukaza艂a
w tym i dla tego systemu

nigdy nie rozdzielam pa艅stwa i ko艣cio艂a
w Kraju Ojczy藕nie nad Wis艂膮
kt贸ry tak (to) ma w kulturze 1052 lata
ma艂e s膮 ubocza margines贸w

na sobie wiem pozna艂em do艣wiadczy艂em
od urodzenia po 艣mier膰 sam膮
czym 艣mier膰 jest
pytajmy homo sapiens socialis

droga jak膮 by艂臋m prowadzony
ja grzeszny sudent z PRL-u
艣wiatowe Dni M艂odzie偶y da艂a
ca艂臋j naszej Strach贸wce

ale ju偶 wtedy p臋tla zaciska艂a (gra paszportem)
zusowskie wyliczenia tylko podsumowa艂y
ka偶dy etap 艣wiadomej drogi Polaka
w pa艅stwie samorz膮dzie Ko艣ciele

mo偶e zosta艂em wybrany
by do艣wiadczy膰 i opisa膰
by kardyna艂owie Krajewscy i podobni
z Papie偶ami Franciszkami Ko艣ci贸艂 naprawili

spotkanie z pos艂em U艣ci艅skim jak antycypacja
zbrata艂a mnie z s膮siadem rolnikiem starszym
kt贸ry spyta艂 pos艂a Rzeczypospolitej Partii
- mam 1100 z艂oty emerytury jak 偶y膰

niegodziwo艣ci doznawa艂em na ka偶dym etapie
nie艣wiadomy skutk贸w idealista duchowiec
dla idei 偶y艂em w prawdzie nadziei i wierze
nie tego 艣wiata

nie dla korzy艣ci dzia艂a艂em
w pocie swego czo艂a
wiar膮 i rozumem kontemplowa艂em
prawd臋-drogi-偶ycia

dosta艂em dary osobowe przerastaj膮ce
wszelkie marzenia cz艂owieka
Wojty艂臋 Norwida Madeja
Solidarno艣膰 i wolno艣膰 w godno艣ci

gdzie kry艂a si臋 zdrada niegodziwo艣ci
nie mog臋 zna膰 wszystkich
tajni wsp贸艂pracownicy takimi pozostaj膮
w kartotekach IPN-贸w

zw艂aszcza w latach prze艂omowych
od wyboru papie偶a po stan wojenny
nazwany raz zosta艂em jawnie (agent SB)
przyw贸dc膮 m艂odzie偶owych terroryst贸w

teczka musia艂a puchn膮膰
w Strach贸wce Siedlcach Legionowie
to ciemna plama mechanizmu ZUS-wylicze艅
potem dosz艂y inne

kiedy proboszczowie ko艣cio艂y buduj膮
nikt nie dojdzie ich rachunkowo艣ci
wiedz膮 o tym b艂ogos艂awi膮 biskupi
o los pracownik贸w katechet贸w nie pytaj膮

ZUS wszystko notuje pami臋ta
jak jeden z ksi臋偶y czekaj膮cych
na zwrot z艂otych groszy nadp艂aconych
cho膰 wcale nie chc臋 pami臋tam

jeden si臋 ogl膮da na drugiego (parafi臋)
niech tamci p艂ac膮 byli pierwsi
ideali艣ci nie zajrz膮 nam w kiesze艅 (parafii)
ZUS im prawd臋 powie po stu latach

tutaj te偶 w gminie nie lepiej
najpierw dyrektor lepiej w贸jta zarabia艂
bo bra艂 wielkie w szkole nadgodziny
a w贸jt I Kadencji by艂 idealist膮-patriot膮

potem w szkole jedna pani drugiej pani
donios艂a w biuro-kracji prawdziwej
偶e chyba co艣 nie tak jest z nim-katechet膮
偶e mo偶e nie dosta艂 legalnie nominacji

szesna艣cie lat ci臋偶kich mieli艣my wojn臋
o prze偶ycie i uratowanie szko艂y
przed w贸jtem nast臋pc膮 moim sekretarzem
bo w贸jt idealista ludziom wierzy艂

dzieci si臋 nam szcz臋艣liwie rodzi艂y
w katolickiej polskiej patriotycznej rodzinie
nie by艂o polityki pa艅stwa plus dla wyborc贸w
jedna osoba pracowa艂a na wy偶ycie i ubranie

dziewi臋膰 os贸b w Sanktuarium Matki Bo偶ej
mia艂o oparcie i b艂ogos艂awie艅stwo
w s艂awnym Annopolu z okresu rozbior贸w
i II RP w pe艂nym rozkwicie duchowym

przetrwali艣my doczekali艣my zmian w gminie
ale z艂o w gleb臋 zasiane owoce wyda艂o
o dziwo zgrozo w najmniej oczekiwanym miejscu
w parafii i w szkole i jej otoczeniu

z Rzeczpospolit膮 Norwidowsk膮 wraz si臋 objawi艂o
wida膰 w niej wyczuwaj膮c zagro偶enie (wroga)
dla swoich zap臋d贸w chorobliwej ambicji
w艂adzy nad wszystkim co nas stanowi艂o stanowi

ksi膮dz si臋 okaza艂 wsp贸艂pracownikiem idealnym
zapatrzonym zauroczonym (pod wp艂ywem)
przeciwko z艂ej (dla nich) pami臋ci i to偶samo艣ci
II RP i bohatera roku 1920 i Solidarno艣ci

szko艂臋 w kt贸rej pracuj膮 niszcz膮
jawnie wszystkiego si臋 wypieraj膮c
w 艣wi膮tobliwo艣ci chodz膮 aureli
dialogu jak diabe艂 艣wi臋conej wody unikaj膮c

biskupi nast臋pcy o tym wszystkim wiedz膮
nie zrobili niczego by nas broni膰
cho膰 Za艂o偶yciel Diecezji modli艂 si臋 w Annopolu
b艂ogos艂awi膮c Polsce i polskim rodzinom

ba on nawet pomaga艂 jawnie i dyskretnie
jak ja艂mu偶nik papieski w Watykanie Krajewski
kopert膮 i stypendium dla pierworodnego
dla chluby diecezji i naszej Jana-Marii

nast臋pcy r贸偶ni tajnych wsp贸艂pracownik贸w
podgryzaj膮 jak mog膮 a bardzo potrafi膮
艣l膮 chmury anonim贸w donos贸w
do kurator贸w kurii biskup贸w i prokurator贸w

nie tylko zniszczyli perspektywy rozwoju
z wi臋ksz膮 finansow膮 pomoc膮 (bezpiecze艅stwie)
dzieciom Strach贸wki i kolonie Caritas potem
cho膰 dla parafii by艂y i dla szko艂y (lat 14)

nawet Bia艂y Apel w szkole rozp臋dzili
dzie艂o dla chwa艂y Bo偶e i naszej wsp贸lnoty
niezwyk艂y wk艂ad w rozw贸j polskiego Ko艣cio艂a
艣lad pozostawiony ich (niegodziwc贸w) prze偶yje

swoje cele mozolnie osi膮gaj膮 jawnie i skrycie
nast臋pcy stypendia naszym dzieciom zabrali
prawo zarz膮dzaj膮c nowe sprawiedliwo艣膰 swoim
do prekariatu zn贸w mnie nas zepchn臋li

na bezrobocie wyp臋dzili starego ojca katechet臋
sorry nazywam to upodleniem i przez biskup贸w
bo wszystko co tu si臋 dzieje wiedzieli i znaj膮
ZUS tylko zrobi艂 u偶ytek i p臋tl臋 1100 zarzuci艂

jaki ko艣ci贸艂 mamy dzisiaj w Polsce
nie ten z lat osiemdziesi膮tych te偶 grzeszny
dla kt贸rego chcia艂em odda膰 偶ycie (i dla Polski)
kt贸ry odebra艂 mnie nam rodzinie grosz wdowi

najlepszym w istocie najgorszym symbolem
jest niecny haniebny czyn proboszcza
kt贸ry pewnie za poduszczeniem swej liderki
wyni贸s艂 Wota Wdzi臋czno艣ci Godno艣ci Polsko艣ci

dla Jana Heleny rodzic贸w i ich dzieci
Ojczyzn膮 by艂a kultura i Ko艣ci贸艂 (posoborowy)
a tamci inni oni mieli w艂adz臋 i tylko tyle
dzisiaj tamci inni oni to tak偶e ko艣ci贸艂.pl

jak mamy si臋 czu膰 w ich niebo偶ej wsp贸lnocie
wsp贸lnocie ludzi kr臋tych nieszczerych
wype艂niaj膮cych obrz臋dy jak nale偶y
jak maszyny roboty nie-ludzie-osoby

nawet w szkole Rzeczpospolitej Norwidowskiej
przejd膮 oboj臋tnie wobec siebie na korytarzach
jakby tego co tu przedstawi艂em do艣膰 jasno
nie czytali nie znaj膮 nie wiedz膮 偶e inaczej trzeba

oni tego nie 艂膮cz膮 doskonale rozdzielaj膮c
drog臋 zawodow膮 prawd臋 nauczan膮 i 偶ycie wsp贸lnoty
co szko艂a to szko艂a co gmina i ko艣ci贸艂 parafia
co Kapaona (J贸zefa K z powie艣ci) to tylko jego

nawet 偶ona DyrKa cho膰 ona tak akurat musi
wype艂niaj膮c ducha i liter臋 ustawy i SUS-a
cho膰 ka偶dy kiedy艣 s艂ysza艂 aby艣my byli jedno
偶e dobra fenomenologia metafizyce sensu s艂u偶y

jest jednak nadzieja i dla mnie pisz膮cego
za Poet膮 Wieszczem wierzy膰 i powtarza膰
偶e wszystko za艣 wyp艂ynie objawi si臋 w pe艂ni
bo nas ju偶 kiedy艣 nie b臋dzie (to takie ojczyste)

dodam tylko jakby od niechcenia pytanie
czym jest kultura czym jest upodlenie
w kulturze udzia艂u ju偶 nie mam (przemilczany)
i przecie偶 nie mam za co (jestem wykluczony)

w tym zbiorowym zusowym-morderstwie
wielu z nas was ma udzia艂 (krzy偶.pl na drog臋)
ka偶d膮 godzin膮 dniem przemilczaniem
znikam - jakby mnie tu nigdy nie by艂o

zus jest chcia艂 nie chcia艂 dla nas wszystkich
zak艂膮dem ubezpiecz艅 wzajemnych
raz na dole g贸rze na wozie pod wozem
ale ZUS pami臋ta spisuje sumuje nasze czyny

wszystkie chore sytuacje kiedy艣 si臋 wy艣wietl膮
Zr臋bin jest strasznym przyk艂adem i Szczucin
nic nie dzieje si臋 bez przyczyny i skutk贸w
艣wiadomo艣膰 narodowa jest wi臋ksza ni偶 gminy

       (Bo偶e Cia艂o, 31 maja 2018, g. 18.59-20.55)

***

OJCZYZNA

              /szlachetny cz艂owiek nie m贸g艂by wy偶y膰.../

by艂a w literaturze sztuce bohaterach
potem g艂贸wnie w ko艣ciele
dla Heleny Jana i ich dzieci
z Gra偶yn膮 poznali艣my si臋 w parafii
to nas weryfikowa艂o
dawa艂o poczucie bezpiecze艅stwa (sensu)

co dzisiaj dla naszych dzieci jest Ojczyzn膮
czy znajd膮 swoj膮 i nazw膮
z r贸wnym bezpiecze艅stwem i sensem
czy spotkaj膮 ludzi kt贸rzy w tym pomog膮
spodoba艂o si臋 Bogu zbawi膰 we wsp贸lnocie
ale nie w艣r贸d biznesu karier interes贸w

nas te偶 wyleczy艂 dzisiejszy ko艣ci贸艂
z nadmiaru instytucjonalizmu infantylnego
ko艣cio艂a ksi臋偶y proboszcz贸w aintelektualnych
zapatrzonych w siebie i swoich (pro)wizje
bezdialogicznych i bezwsp贸lnotowych
mijaj膮cych si臋 na korytarzach szkolnych

moja Ojczyzna 偶yje jak kiedy艣 i dzisiaj
w 艣wiadomo艣ci narodowej g艂贸wnie
w to偶samo艣ci konstytucyjnej od 3 Maja
co roku si臋 nam przypomina Vademecum
na drogach naszej ziemi w Strach贸wce
pozytywizm warszawski maj膮c w zanadrzu

nie ma wsp贸lnoty z tymi kt贸rzy ci臋 skrzywdzili
poeta Mi艂osz 藕le im 偶yczy (艢wiat艂o dzienne 1953)
ja nie mog臋 a偶 tak jak on powiedzie膰
ale nie ma z takimi procesji Bo偶ego Cia艂a
owszem jest modlitwa o ducha przebaczenia
o dialog mi艂osierdzia w prawdzie bez granic

co to jest Ojczyzna pyta kultura 艣wiata i Polski
w SETN膭 rocznic臋 odzyskania niepodleg艂o艣ci
przypominaj膮c s艂owa Poety tej ziemi z ostatniego listu
w ko艅cu i tak nikt nie wda si臋 z nim (nami) w dyskusj臋
Cyprian Norwid zas艂u偶y艂 na dwie rzeczy od nas
aby spo艂ecze艅stwo nie by艂o dla艅 obce i nieprzyjazne

     (Bo偶e Cia艂o, 31 maja 2018, g. 18.03-21.37)

***

PRZYJEMNO艢膯 I WIECZNO艢膯

        /a to jest 偶ycie wieczne aby艣cie poznali.../

przyjemno艣ci trwaj膮 chwilk臋
ka偶dy je lubi
ale s膮 i sprawy wi臋ksze
czemu te偶 nie zaprzeczymy

za przyjemno艣ci膮 goni膮 m艂odzi
jak i starsi gonili
na staro艣膰 si臋 zmienia
nic tak nie ci膮gnie jak wieczno艣膰

偶adna przyjemno艣膰 nie zdo艂a
zatrzyma膰 nas na d艂u偶ej
gdy prawd臋 poznali艣my
i j膮 kontemplujemy

wiedzia艂 o tym Loyola
do艣wiadczy艂 i si臋 zdziwi艂
do艣wiadczenie zmieni艂o
ca艂e jego 偶ycie

c贸偶 nam po dniu kolejnym
i jakim艣 d艂ugim 偶yciu
gdyby艣my cho膰 na chwil臋
prawd臋 zagubili

     (艣roda, 30 maja 2018, g. 15.04)

***

UPODLENI PRZEZ BISKUP脫W

                   /m贸wi膮c wprost tak-tak nie-nie/

jak oni mog膮 tak my艣le膰
i m贸wi膰 jakby艣my nie rozumieli
siebie 艣wiata naszego i Boga
po Soborze i JPII encyklikach

jak oni tak mog膮
upodla nasz膮 godno艣膰
wolnego cz艂owieka-osoby
dignitatis humanae

to 偶e wielu ksi臋偶y nie zna
siebie samych i wsp贸艂czesnej kultury
ze 艣wiata wsp贸艂czesnego
kochaj膮c tylko gad偶ety

nie znaczy 偶e i my nie czytali艣my
nie studiowali艣my my艣艂i ludzkiej
karty praw cz艂owieka i sobor贸w
i my艣li fenomenologicznej JPII

wiemy to czego oni nie chc膮
by膰 tak mo偶e niestety
wiem po mojej katedrze i diecezji
zwi膮zkach Norwida z Soborem

haniebnie nas traktuj膮
proboszczowie kuriali艣ci dyrektorzy
ksi膮dz redaktor pisma naczelnego
w naszej diecezji

jakby nas nie by艂o
jakby艣my 艣mieciami byli
do nakrycia przemilczaniem
albo pobo偶no艣ci gadaniem

j臋zykiem ko艣cielno艣ci polskiej
poprawno艣ci politycznej inaczej
bo wicie rozumicie jeste艣cie katolikami
a to naczy naszymi podw艂adnymi

otrz膮艣nijcie si臋 ludzie kochani
moje siostry i bracia moi w Chrystusie
odrzu膰cie to co upadla nie-bo偶e
zacznicie my艣le膰 i m贸wi膰 Norwidem

umi艂owana ziemio mazowiecka
bogatej tradycji religijnej i kultury
ze swoj膮 chwalebn膮 histori膮
tu si臋 urodzi艂 i 偶y艂 Norwid

zapraszamy do nas na dialogi serdeczne
w prawdzie o cz艂owieku 艣wiecie Bogu
non abbiate paura nas ludzi
przecie偶 jeste艣cie biskupami

nie chcemy was niczego pozbawi膰
chcemy szanowa膰 i kocha膰
ale b膮dzcie powa偶ni z nami
kiedy piszecie listy i tu rozmawiamy

nie chcemy jednak pasterzy
kt贸rzy nie chc膮 pachnie膰 owcami
spotyka膰 ich samych i ich s艂owo
w realu i w Internecie

     (wtorek, 29 maja 2018, g. 13.33)

***

TAK ZWANY SYSTEM

       /dwupodzia艂 w艂adzy/

tzw intelektualista gminny
jest nikomu niepotrzebny
czy 偶e intelektualista
czy 偶e gminny bez tytu艂贸w

zar贸wno w 艣wiecko艣ci naszej
samorz膮dowej (i pa艅stwowej)
i w ko艣cielno艣ci polskiej
zn贸w bardziej klerykalnej

nie tak by艂o na pocz膮tku
ani w latach 80-tych naszych
ubieg艂ego wieku
pami臋taj膮cego KIK powstanie

ja z lat 80-tych katecheta
wybierzmowanych dziejami
polskiej drogi wolno艣ci
moc膮 ducha z bardzo wysoka

zrodzony 16 pa偶dziernika 1978
i sierpnia 1980 solidarno艣ci
wyborami 4 czerwca 1989
samorz膮dno艣ci膮 i NGO-sami

ko艣ci贸艂 klerykalny tego nie widzi
zamkn膮艂 oczy serce rozum
sta艂 si臋 organizacj膮 nie wsp贸lnot膮
pre-systemem system贸w (w艂adzy)

intelekt im wadzi
wiara obywa si臋 bez rozumowania
cho膰 bez my艣lenia jej nie ma
takie jest ich pasterstwo i tradycja
w oparach dzi艣 sojuszu tronu i o艂tarza

(wtorek, 31 maja 2016, g. 17.17) TUTAJ- Po bierzmowaniu (w Strach贸wce, RzN)
Nasi, z medalami SUPERMAN脫W (ULTRAS脫W! :)

3 komentarze:


  1. A 偶ycie 艣wiata dopowiada tematy:
    1) w Irlandii po referendum! To sformu艂ownaie "nar贸d opowiedzia艂 si臋 przeciw 偶yciu" jest nadu偶yciem intelektualnym!
    Nie ma wiary bez my艣lenia. Natomiast, o dziwo, mo偶e si臋 obej艣膰 bez takich akcji!

    https://ekai.pl/irlandia-40-dni-publicznej-pokuty-za-referendum/

    OdpowiedzUsu艅

  2. A 偶ycie 艣wiata dopowiada tematy:
    2) Na okazj臋 Mi臋dzynarodowego Dnia Dziecka 偶yczenia polityka (Antoni Szyma艅ski, PiS)

    https://ekai.pl/jakie-spoleczenstwo-dajemy-w-prezencie-naszym-dzieciom/

    OdpowiedzUsu艅

  3. << Polska na cenzurowanym w Trybunale UE. "Boi si臋 uzasadnienia wyroku" >>

    Kontekst kultury w og贸le, rozumienie prawa i praworz膮dnosci w szczeg贸lno艣ci. W rodzinie lud贸w i narod贸w...

    Przysz艂os膰 cz艂owieka zale偶y od kultury! (艣w. JPII, UNESCO, Pary偶 1980)... a "Spory Warszawy z Bruksel膮 o praworz膮dno艣膰 stawiaj膮 pod znakiem zapytania zasad臋 wzajemnego zaufania kraj贸w UE."

    https://wiadomosci.wp.pl/polska-na-cenzurowanym-w-trybunale-ue-boi-sie-uzasadnienia-wyroku-6258214596135041a

    OdpowiedzUsu艅