niedziela, 17 czerwca 2018

Objawy ko艅ca (dobrego) oraz o 呕oneczce (wr臋cz biblijnie)

Ka偶dy jako艣 znaki rozpoznaje. S膮 powszechnie u偶ywane, stosowane na drogach i... na bezdro偶ach czasem jakie艣 znale藕膰 mo偶na. Tak偶e znaki bardzo osobiste, w wierze, rozumowych dociekaniach, w i o 偶yciu.
Ja ju偶 od matury tak mam - mo偶e nawet jestem z tego znany - 偶e kieruj臋 si臋 ca艂kiem innymi ni偶 og贸艂. O prawdopodobie艅stwie zdania egzaminu tzw. dojrza艂o艣ci szkolnej wnioskowa艂em matematycznie, do艣膰 prostym obliczeniem. I tak by艂o, wysz艂o.

O ko艅cu 偶ywota, te偶, podobnie, niebiologicznie. Wywodz臋 raczej, z sens贸w.

Skoro nawet komputerowa maszyna si臋 zacina - nie zmog臋, za s艂aby w uszach na tym polu jestem. Kasowali mi 藕li ludzie bloga, najpierw. Potem straci艂em wszystko na nim bo firma pad艂a, albo si臋 wycofa艂a - za biedni jeste艣my na bezp艂atne strony?

Dzisiaj nie chce nic przyja膰 podstrona portalu blogowego, na Osobnym 艣wiecie. No c贸偶, nie podo艂am.
Ale bo te偶 tyle napisa艂em, opublikowa艂em, p贸ki si臋 dawa艂o bez problemu i nic... trwa wielkie przemilczanie. To c贸偶, po c贸偶 walczy膰. Z wiatrakami? Alternatywnymi?
Nar贸d mi臋 偶aden nie stworzy艂, ni zbawi艂. Obejdzie si臋. I wy i ja. Trzeba umie膰 odczytywa膰 znaki. Trudno o wyra藕niejsze. Nie jeste艣 taki wa偶ny J贸ziu K. J贸zefie.

Dobrze, 偶e chocia偶 wpad艂em na to-tu rozwi膮zanie. Znaczy tutaj opublikowanie dzisiejszej (nad)produkcji s艂owno-wersowej, skoro tamta podstrona przyj膮膰 (ju偶) nie chce.

***

O 呕ONIE GRA呕YNCE (DyrKa/呕oneczce)

            /najlepszego Tobie 呕ono kochana/

dlaczego dzisiaj o 偶onie
bo 艣wi臋tuj臋 dzie艅 ojca w UK i UE
dzi臋ki UK UE i w Annopolu
skoro syn synowa i wnuk tam s膮

a w Belgii dzisiaj akurat
Marysia i Olek pracuj膮 na studia
bo rodzice w tym ojciec nie mog膮
podo艂a膰 obowi膮zkom finansowym w PL

dlaczego wi臋c o 偶onie
kt贸rej przypadkiem tu nie ma
szkoli si臋 w Warszawie i Lesznie
na spotkaniu lider贸w

ano nie mog臋 by膰 ojcem
bez 偶ony kochanej
ba sakramentalnej od pocz膮tku
i niech tak pozostanie do 艣mierci

nawet programisci si臋 gubi膮
bior膮c cz臋艣膰 za ca艂o艣膰
ale to normalne z艂udzenie
ka偶demu si臋 zdarza

chc膮 dobrze i przypominaj膮
艣wiat ich si臋 na Ameryce ko艅czy
najwi臋kszej 艣wiatowej pot臋dze
moj膮 jest sakramentalna 偶ona

ona to sprawi艂a 偶e ojcem dzi艣 jestem
bez niej c贸偶 bym poradzi艂
ani 偶ycie pozna艂 w mi艂o艣ci
wierno艣ci jedno艣ci do 艣mierci

czy warto wierno艣膰 pisa膰 w Konstytucji
wzorem m贸d dziejszych polityk贸w
wierno艣膰 sakramentom sakramentalnym
sami w referendum odpowiedzcie

    (niedziela, 17 czerwca 2018, g. 11.41)

***

O DOBRU NAJWY呕SZYM

         /dobro wysoko艣膰 i g艂臋bia bez miary/

najwi臋szym niesko艅czonym
nieobliczalnym 偶adnym wzorem
pr贸cz obrazu i wzoru osobowego

matematyka i fizyka nie oblicz膮
biologia pod mikroskopem nie odkryje
nie zmierz膮 przyrz膮dy

tylko osobowa miara
sko艅czona lecz bez granic
albo odwrotnie jak pole kuli

Boga poznajemy tutaj nie tam
nie gdzie艣 gdzie nigdy ludzie nie bywali
ja takiego pokocha艂em bo pozna艂em

spotka艂em na drodze-prawdy-偶ycia
jak偶e m贸g艂bym odrzuci膰
a kim偶e ja jestem

w 艣wiecie na ziemi i kulturze
jestem osobowym purchlem
mieni臋 si臋 wieloma kolorami

nie pisz臋 co mi 艣lina przyniesie
nie plot臋 trzy po cztery grosze
to tylko sens si臋 w s艂owa ubiera

zamieszka艂em w logosie
by艂 przede mn膮 jest i pozostanie
nie zabor臋 ani nikt ze sob膮

z pewno艣ci膮 to nie wszystko
co 艣mign臋艂o przez g艂ow臋 w kuchni
nim doszed艂em do pc zapomnia艂em

tak jak tam to przelecia艂o
ale by艂o tak dobre
偶e nie mog艂em nie spr贸bowa膰

wr贸ci wr贸ci
dobro i prawda si臋 nie ukrywaj膮
ani pi臋kno jest by pod korcem sta艂o

    (niedziela, 17 czerwca 2018, g. 11.37)

***

DOBROBYT M脫J

        /ka偶demu wschodzi s艂o艅ce i ksi臋偶yc/

wykukuje kuku艂ka
inne ptaki jej wt贸ruj膮
chyba zawsze te same
co Andrzejowi i Marii Kr贸lom

serce nie rozr贸偶nia czasu
czy to ta sama czy nast臋pna
czas pokoju czy wojny
by艂o jest i b臋dzie

tutaj w do艣膰 starym i dzikim ogrodzie
Sanktuarium Matki Bo偶ej Annopolskiej
ptaki rado艣膰 daj膮 od brzasku
do p贸藕nego wieczoru

ciszy i pi臋kna natury nic nie k艂贸ci
nie burzy nic 艂adu w osobie cz艂owieka
p贸ki sami sobie czego艣 nie zrobimy
albo z zewn膮trz przyjdzie

przysz艂o艣膰 cz艂owieka zale偶y od kultury
nigdy do艣膰 powtarzania
sami z siebie tacy m膮drzy nie jeste艣my
musimy wiele dr贸g przej艣膰 i zrozumie膰

tutaj B贸g m贸j przychodzi
do ca艂ej mej drogi-prawdy-偶ycia
nawet je艣li gdzie艣 w ko艣cio艂ach
zejd膮 si臋 藕li oboj臋tni ludzi

g艂upi nie zrozumie w sercu swoim
nie o drugim my艣li lecz o sobie
swoich teoriach posiadaniach planach
nie s艂yszy 艣piewu ptak贸w i kultury

      (niedziela, 17 czerwca 2018, g. 9.16)

***

OD PEWNEGO CZASU…

        /moje i nie moje jest kr贸lestwo pot臋ga i chwa艂a/

偶yciowego momentu rozwoju
偶adne przyjemno艣ci nie s膮 wielkie
na przyk艂ad sto艂u i lod贸wki
sklep贸w zakup贸w i 艂o偶a

ani telewizyjnych transmisji
czegokolwiek w tym sportu
plany podr贸偶y i  spotka艅
muzea widoki posiadania

偶adne jakie艣 tam marzenia
d贸br i dozna艅
ale go艂y sens istnienia
logos wype艂nienia jest wszystkim

m艂odzi o tym nie my艣l膮
i starzy nie wszyscy uwierz膮
ale spytajcie dojrza艂ego owocu
czy 偶a艂uje 偶e nie jest zielony

staro艣膰 (i m艂odo艣膰) dojrza艂a
chcia艂aby o tym rozprawia膰
c贸偶 mo偶e mie膰 lepszego
lecz dzisiejszo艣膰 woli zielono艣膰

    (niedziela, 17 czerwca 2018, g. 8.58)

***

PRZECIW... HERAKLITOWI

                 /niech si臋 stanie jak chcesz/

do tej rzeki mo偶esz wchodzi膰 do woli
ile razy ci to przyjdzie do g艂owy
tylko od wolnej dobrej woli zale偶y
od niczego innego

kiedy tylko chcesz mniej wi臋cej
zanurzy膰 si臋 w wieczno艣ci prawdy
wieczno艣ci pi臋kna wieczno艣ci dobra
one s膮 i czekaj膮 w niesko艅czone

od dobrej wolnej woli tyle zale偶y
od grama wiary i szczypty rozumu
kiedy prawd臋 chcesz kontemplowa膰
wejd藕 do tej rzeki

rzeki o nurcie wieczno艣ci
od ciebie nie zale偶y ani od nikogo
nie jeste艣 bytem punktowym
tylko tu teraz st膮d dot膮d

by艂o przed tob膮 mn膮 nami i b臋dzie
nie my 艣wiat stworzyli艣my
nie od nas zale偶y
wszystko co w nim i z nim si臋 dzieje

i ja nie wiem wszystkiego
z tego co tu zapisuj臋 (zapisa艂em)
wi臋ksza prawda tak偶e mn膮 p艂ynie
nie ode mnie si臋 zaczyna ani ko艅czy

    (sobota, 16 czerwca 2018, g. 15.21)

***

DOCHODZENIE

           /grzechem jest umrze膰 i nie wiedzie膰/

je艣li jeste艣my stworzeni urodzeni
na obraz i podobie艅stwo Boga
a tego nie wiemy nie wierzymy ani czujemy
trzeba zrobi膰 dochodzenie

wi臋kszych rekomendacji nie mamy
cho膰by艣my wsz臋dzie szukali
nikt nie powie nie wska偶e nie pomo偶e
trzeba robi膰 dochodzenie

pewnie siebie nie znasz
wi臋c co innego pozna膰 dobrze mo偶esz
nie da si臋 niestety
cz艂owiek to ten kto zna siebie

je艣li nie znasz swych my艣li
boisz si臋 je g艂o艣no nazwa膰
albo i swoich uczu膰 i odczu膰
emocji i intelektu granic

jak to jest u mnie
codziennie opowiadam
wszystko jak to si臋 艂膮czy i leci
drog膮-prawd膮-偶yciem

ka偶de dobre uczucie
ka偶d膮 my艣l ciekaw膮 (now膮)
ka偶dy odczucie dobre w ciele
dobre radosne przyjemne

albo mniej przyjemne ale zrozumiane
w艂膮czone w ca艂okszta艂t mej osoby
jest moim najpierwszym do艣wiadczeniem
siebie samego i Boga mojego

co by tu jeszcze doda膰
mo偶e co艣 p贸藕niej przyjdzie
ka偶dy sam musi do ko艅ca
prowadzi膰 swoje dochodzenie

    (sobota, 16 czerwca 2018, g. 14.15)

***

B脫G ZBAWIA

              /skoro i mnie to uwierzcie/

Jezus zbawi艂 nas krzy偶em
poprawniej teologicznie inaczej
czyli pe艂nokrwi艣ciej jest tak
偶yciem 艣mierci膮 i zmartwychwstaniem
ale c贸偶 komu 艂atwiej jest powiedzie膰

wi臋c 偶eby艣cie wiedzieli 偶e i ja
wierz臋 jak umiem wiem i potrafi臋
w to co dla mnie oczywiste
moj膮 wiar膮 i rozumem
skoro prawd臋 kontempluj臋

B贸g zbawia od grzech贸w
B贸g kt贸ry jest drog膮-prawd膮-偶yciem
nie wymys艂em ludzi ni teori膮
偶ywy musi by膰 i prawdziwy
dodam w symetrii z ka偶dym

tak Go w sobie mam
do艣wiadczam eksperymentuj臋 od-poznaj臋
kosmos jak zimny by艂 i pozostaje
ze swoimi sta艂ymi za艂o偶eniami
du偶膮 i ma艂膮 zasad膮 antropiczn膮

bliski przyjazny jest tylko B贸g
tak naprawd臋 i najrealniej
kt贸ry zbawia od z艂a wszelkiego
nawet starego bezecnika
od Abrahama i dalej mo偶e

ka偶dy z nas zwyczajnie 艣miertelny
zwyczajnie grzeszny i kochliwy
p贸ki nie znajdzie sensu najg艂臋bszego
kt贸ry od wszystkiego wybawia
przemieniaj膮c nas w 艣wi膮tyni臋

wybawia nape艂nia rado艣ci膮 ko艂ysze
nie z艂ud膮 jak膮s jedn膮 albo drug膮
ale wiecznotrwa艂ym szcz臋艣ciem
jako i ojcowie matki si臋 nim ciesz膮
przyroda nikomu da膰 tego nie mo偶e

na pewno w pewnym wieku
przychodzi a偶 z tak膮 wolno艣ci膮
od nadmiaru pokus cielesno艣ci
w sam raz dla ka偶dej i ka偶dego
i ty mo偶esz by膰 Betlejem

wystarczy by膰 otwartym cz艂owiekiem
nie licytowa膰 si臋 w uprzedzeniach
jeden do wiary druga do rozumu
wychodz膮c poza sk贸r臋 homo sapiens
w jaki艣 nowy gatunek nieznany

m贸j B贸g jest we mnie i ze mn膮
taki jakiego rozpozna艂em 偶yciem
ca艂ym bez cenzur i za艂o偶e艅
jak to lecia艂o i od mego narodzenia
krok w krok dzie艅 i noc po sobie

zamieszkujemy w s艂owie i logosie
inaczej nie zamieszka cz艂owiek
ani na ziemi w niebie i wiecznosci
nikt z nas 艣wiata nie stworzy艂
ani nikt z nas go nie zbawi

cz艂owiek jest drog膮 Ko艣cio艂a
Jednego Apostolsko Powszechnego
przysz艂o艣膰 nasza zale偶y od kultury
nie tylko od sta艂ych kosmicznych
wczytajcie si臋 w Norwida i Papie偶a

     (sobota, 16 czerwca 2018, g. 11.19)

***

SOCJOLOGICZNIE O METAFIZYCE

                  /wszyscy zaproszeni nieliczni wybrani/

zacz臋艂o si臋 jeszcze w T艂uszczu po drodze
偶on臋 sakramentaln膮 odwioz艂em na PKP
zobaczy艂em jak膮艣 pani膮 inn膮
w obcis艂ej kusej sukience z klientem

偶al mi jej i jego ich w og贸le
co艣 ich w ten stan przyprowadzi艂o
偶al mi tego czego艣
偶e nie jestem z nimi od pocz膮tku

mo偶e by si臋 nie zdarzy艂o w T艂uszczu
mo偶e inaczej 偶ycie si臋 u艂o偶y艂o
mo偶e rado艣膰 by gdzie indziej znale藕li
i pe艂ni臋 偶ycia poza tym

wszyscy czym艣 chc膮 si臋 nape艂ni膰
ale albo za bogaci albo za biedni
wcze艣niej umieraj膮
albo szukaj膮 na kra艅cach 艣wiat贸w

pe艂nia si臋 nie skrywa przed nikim
przeciwnie chce wszystkim objawia膰
mo偶e nigdy nie spotkali oni
nikogo w szczerej rozmowie (dialogu)

dw贸ch innych rodak贸w obywateli
pajacowa艂o na drodze wygibasy
inaczej trudno nazwa膰 ten obrazek
jeden by艂 o kulach obaj bardzo pijani

bociany m艂ode min膮艂em w gnie藕dzie
ch艂opc贸w dziewczynki na rowerze
doros艂ych w r贸偶nym wieku historii
od T艂uszcza przez Chrz臋sne i epoki

drog膮 Wincentyny Karskiej
Traktem Napoleo艅skim
polskich pokole艅 na cmentarzach
z karmelit膮 postyczniowym wygna艅cu

w Sulejowie tablic臋 dwustronn膮
min膮艂em obustronnie obwieszczajac膮
Rzeczpospolit膮 Norwidowsk膮
dalej pejza偶e norwidowskie

urzek艂y mnie w czasach historycznych
gdy polska wolno艣膰 si臋 dzia艂a
dzi臋ki Solidarno艣ci Narodowej
dzisiaj od nikogo jej nie mam

kt贸r膮 艣cie偶k膮 dzi艣 mnie poprowadz膮
obserwacje wnikliwie socjologiczne
gdzie socjologia si臋 ko艅czy
tam mo偶e metafizyka zaczyna

w kt贸r膮 艣cie偶k臋 skr臋c臋 ja nieboga
bogat膮 my艣l膮 norwidowsk膮
czy ubog膮 waszym przemilczeniem
i moim egzystencjalnym b贸lem

c贸偶 po dzisiejszym wykszta艂ceniu
od licencjat贸w a偶 po profesury
warsztatach dokszta艂tach niezliczonych
skoro brak zwyk艂ej ludzkiej kultury

kultury ludzkiej wsp贸lnoty i dialogu
nie ma wsp贸lnot bez dialogu
ani prawdy nie ma w wolno艣ci
godno艣ci odpowiedzialno艣ci

jest sobkostwo wsobne
ka偶dy sobie dla siebie i rodziny
zarabia swoj膮 wiedz膮 nabyt膮
warsztatem wy偶szego wykszta艂cenia

po co 偶y膰 bez dialogu
bez prawd kontemplowania
spotykanych wsz臋dzie i zawsze
osobow膮 drog膮-prawd膮-偶yciem

ostatnie kilometry przyspiesza艂em
by jak najszybciej si臋 znale藕膰 w domu
starym zrujnowanym biednym
w ogrodzie i sanktuarium znacze艅

nie wszystko dowioz艂em co dosta艂em
obserwacj膮 pobie偶n膮 socjologicznie
ale znacze艅 sakrament贸w nie zgubi艂em
spisa艂em wam... na przemilczenie

ps
gada艂 dziad do obrazu obraz ani razu
ko艣ci贸艂 nasz jest pseudo i wydmuszk膮
pomy艣la艂em gdy otworzy艂em Internet
i Katolicja Agencja Info donios艂a 偶e

Solidarno艣膰 mi艂o艣膰 i kultura spotkania
jak r贸wnie偶 konieczno艣膰 poszanowania
przez migrant贸w praw i zwyczaj贸w
kraj贸w ich przyjmuj膮cych...

to postulaty Stolicy Apostolskiej
kt贸re przedstawi艂 w Genewie
jej sta艂y obserwator przy ONZ
abp Ivan Jurkovi膷 (pewnie te偶 malowany)

(sobota, 16 czerwca 2018, g. 9.20-9.59) TUTAJ - Po bierzmowaniu (w Strach贸wce, RzN)

PS.
Skan ze strony naszej parafii - bez Wot贸w Wdzi臋czno艣ci Mi艂osiernemu Ojcu. Dorzuci艂em wi臋c zdj臋cie ze zbior贸w osobisto-rodzinnych.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz