pi膮tek, 3 listopada 2017

B贸g, matematyka i zdrowy rozs膮dek


Pos艂u偶y艂em si臋 w tytule (nie tylko) rozmow膮 z ks. prof. Micha艂em Hellerem. Wyp艂yn膮艂 on mi臋dzy rozmow膮 z c贸rk膮 maturzystk膮, 艣l臋cz膮c膮 nad matematyk膮-logarytmami, a namiastk膮 dialogu z moim ksi臋dzem proboszczem Mieczys艂awem. Nie od rzeczy jest tu wspomnie膰 o moim publicznym wyst膮peiniu przed ks. bp Markiem Solarczykiem, wobec ca艂ej wsp贸lnoty parafialnej, w cz臋艣ci zgromadzonych w ko艣ciele naszym na uroczystao艣ci bierzmowania (29 pa藕dziernika). Czyli, zabra艂em wtedy i dzisiaj g艂os wobec ca艂ego Ko艣cio艂膮 Powszechnego na Ziemi. Bo gdzie jeden, albo dw贸ch si臋 gromadzi w imi臋 Jezusa...

Mog膮, oczywi艣cie, dalej mnie ignorowa膰 (przemilcza膰), ale co to by艂by za ko艣ci贸艂.
Do dzisijeszego posta pisania zn贸w motywuje mnie wielka harmonia, tego, co napisa艂em dzisiaj, i tego, co rok temu. Bo osoba 艣wiadoma (samo艣wiadoma) jest JEDNO艢CI膭 Drogi-Prawdy-呕ycia, za naszym Mistrzem, Nauczycielem, Profesorem.

Bardzo istotn膮 rol臋 (dzisiaj) odgrywa te偶 wczorajsza rozmowa z Markiem, o ich pielgrzymowaniu po Ziemi 艢wi臋tej i naszych okolicach (Zambrodzie). To chyba nie przypadek? Anga偶yuje nie tylko m贸j ko艣ci贸艂 diecezjalny i ca艂y polski? Ale 艣wiat ca艂y 2017, wiary i rozumu potrzeb膮 艣mierteln膮 prawie (zamachy, konsumpcjonizm, post-prawda itd.)!

I 
DZISIAJ

MODLITWA UWOLNIENIA (1abc)

                /Markowi i grupie, 
                    kt贸rych wiara uzdrowia/

cz艂owiek mo偶e si臋 niewoli膰
na wiele sposob贸w
na艂ogami
alkoholo narko nimfo
psycho tytonio hazardo
po偶膮daniami
tymi i innymi

ale i ducho zwyczajnymi
tradycjo zwyczajowymi
na przyk艂ad religio podobnymi
nadmiarem w艂adzy religii nad sob膮
l臋kowym zazwyczaj

cz艂owieku osobo
z najwy偶sz膮 godno艣ci膮
wolno艣ci膮 i odpowiedzialno艣ci膮
b膮d藕 sob膮
nie l臋kaj si臋
non abbiate paura

cz艂owiek wolny jest drog膮
ko艣cio艂贸w 艣wiat贸w i Kosmosu
przysz艂o艣膰 nasza zale偶y od kultury
wiara i rozum tam si臋gaj膮
wierzysz w to (my艣lisz)
to b膮d藕 prostuj si臋 i id藕 wolny

     (pi膮tek, 3 listopada 2017, g. 12.22)

***

W GABINECIE (2abc)

               /jestem s艂ug膮 Logosu/

siedz臋 w gabinecie codziennie
wiele godzin
czekam i zapisuj臋

jestem lekarzem
dusz-pasterzem
w stuletnim ogrodzie MBA

na zielonych pastwiskach rozumu
u w贸d g艂臋bokich wiary
pokole艅 moich naszych

nimi si臋 coraz bardziej staj臋
i sob膮 dzi臋ki temu
i wieczn膮 mi艂o艣ci膮

ka偶dy kto mnie tu odwiedza
nie odchodzi chory
z nienawi艣ci i niezrozumienia

偶yjemy w wolnym kraju
moje pokolenie tego dokona艂o
dzisiejszy proboszcz mnie unika


      (pi膮tek, 3 listopada 2017, g. 12.33)

***

LOGOS I MY I JA/TY (3abc)

            /nie tylko loga-rytmy/

偶ycie dosta艂em
wi臋c 偶yj臋 tym darem
w rozumno艣ci

w rozumno艣ci samej
oceanie rozumno艣ci
rozumnym istnieniu

w kt贸rym medale rozdaj膮
dobra prawdy pi臋kna
ka偶demu my艣l膮cemu

Gaude Mater Polonia
Gaudeamus igitur
Gaude et Spes

   (pi膮tek, 3 listopada 2017, g. 13.07)

II 
ROK TEMU

WIARA (I ROZUM)

            /co robi艂 historyczny Jezus/

wierz臋 w to co widz臋
i w to czego nie widz臋 te偶
a kim偶e ja jestem
nie we wszystko co ludzie m贸wi膮

po to jest rozum by艣my rozr贸偶niali
jedno drugie i trzecie
co jest wiary godne (i uczciwe)
a co interesem przes膮dem bzdur膮

tak jest prawda w naszym 艣wiecie
i w wielkim kosmosie
jest zewn膮trz i wewn膮trz
bywa pi臋knie pojednana

droga-prawda-偶ycie
s膮 przy mnie ze mn膮 we mnie
w jakim艣 stopniu dla mnie
wiara i rozum je kontempluj膮

(czwartek, 3 listopada 2016, g. 9.08)

***

WY呕SZY POZIOM

                /ech arcybiskupie/

weszli艣my na wy偶szy poziom
wy偶szy poziom 偶ycia bytowania
oczywista oczywisto艣膰
cho膰 niedost臋pna dla prezesa

nie polityka tam prowadzi
ale samo 偶ycie (w rodzinie)
偶e z dzieci rodz膮 si臋 wnuki
i c贸偶 nam to m贸wi

wielu do艣wiadcza
niewielu opisuje
to jest moim chlebem powszednim
c贸偶 mi powiedzia艂e艣 wnuku wnuki

偶e wchodzimy na poziom trzeci
pokole艅
a je艣li znamy przodk贸w to wi臋cej
ze 艣ciany prapradziadek patrzy od 1848

dzieli was lat sto siedemdziesi膮t
a co 艂膮czy
kim jestem jeste艣my
nie tylko prezesa ale Polski

ale Ko艣cio艂a Powszechnego
ponad biskupem Hoserem
proboszczem Mieczys艂awem
oni nie chc膮 s艂ysze膰 ani wiedzie膰

i tak prawda i ma艂o艣膰 cz艂owieka
pokazuj膮 si臋 zarazem
kiedy zaczynamy my艣le膰 (poznawa膰)
pami臋膰 i to偶samo艣膰 bez ograniczenia

             (艣roda, 2 listopada 2016, g. 14.13)

* Wi臋cej jest w tym archiwum!


Annopolska msza domowa. Dziesi膮ta?! Bogu niech b臋d膮 dzi臋ki. I MBA! To Jej Sanktuarium (rodzinne).


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz