sobota, 18 listopada 2017

Wigilia ods艂oni臋cia kr贸la



I mnie bardzo interesuje niedzielne wydarzenie w tr贸jk膮cie: Ko艣ci贸艂 w Strach贸wce-Ksi臋偶yki-Szko艂a Rzeczpsopolitej Norwidowskiej.
Interesuj膮ce s膮 te偶 nasze (moje?) zmagania, cho膰 nie wiem, z kim. Z tajemniczymi i widnymi Organizatorami, patronami?!
Ja patrz臋 z wi臋kszej perspektywy. Z najwi臋kszej?! I niczego nie ukrywam z tego, co we mnie si臋 dzieje! Ja - by艂y, pierwszy w贸jt Strach贸wki. Odnowiciel polskiej wolno艣ci, godno艣ci, SOLIDARNO艢CI, kultury i prawdy, jaka jest. Jaka sie nam daje, nie zas艂aniaj膮c niczego, z tego, co jej jest wiadomym. Prawda JEST. Jest poznawalna w aspektach istotowych i konstytutywnych ca艂ej rzeczywisto艣ci cz艂owieka, 艣wiata i Boga, skoro jestem cz艂owiekiem wierz膮cym. “Wiara i rozum (Fides et ratio) s膮 jak dwa skrzyd艂a, na kt贸rych duch ludzki unosi si臋 ku kontemplacji prawdy. Sam B贸g zaszczepi艂 w ludzkim sercu pragnienie poznania prawdy, kt贸rego ostatecznym celem jest poznanie Jego samego, aby cz艂owiek — poznaj膮c Go i mi艂uj膮c — m贸g艂 dotrze膰 tak偶e do pe艂nej prawdy o sobie” (JPII).  Trudno nie zna膰 tego fragmentu, chyba, 偶e kto艣 bardzo nie chce.

Coraz wi臋cej jest nas-Polak贸w wierz膮cych rozumnie (Wiara i Rozum), dziwi膮cych si臋 obecnej sytuacji w Polsce, w naszych gminach, parafiach, diecezjach... "Nie ukrywam, 偶e prze偶ywam wewn臋trzne tortury. Ci膮gle nie znajduj臋 odpowiedzi na dr臋cz膮ce pytanie: 'Jak to jest mo偶liwe?' Jak to jest mo偶liwe, 偶e ludzie inteligentni, wykszta艂ceni, z pot臋偶n膮 formacj膮 duchow膮, oczytani, wy艣wi臋cenie, konsekrowani, z sakr膮, biegli w 艂acinie i grece, dali si臋 wci膮gn膮膰 w tak膮 gr臋? Jak to jest mo偶liwe, 偶e profesorowie, doktorzy habilitowani, doktorzy, arcybiskupi, biskupi, pra艂aci, kanonicy, proboszczowie, wikariusze dali si臋 wci膮gn膮膰 w bezmy艣lne gry ideologiczne?" (ks. S. Walczak).

Si臋gam po ekstremalne przyk艂ady/wyja艣nienia, z Dobrej Nowiny o Zbawieniu (te偶 wszyscy wykszta艂ceni zna膰 powinni?) - “przemawia艂em jawnie przed 艣wiatem... Potajemnie za艣 nie uczy艂em niczego... Zapytaj tych, kt贸rzy s艂yszeli, co im m贸wi艂em. Oto oni wiedz膮, co powiedzia艂em... Je偶eli 藕le powiedzia艂em, udowodnij, co by艂o z艂ego. A je偶eli dobrze, to dlaczego Mnie bijesz?" (ca艂y ten rozdzia艂 nie zaszkodzi). Dlaczego odrzucili艣cie rozmow臋, dialog w gminie i parafii/diecezji???

***

Z艁A WOLA

           /Kazimierzowi Wielkiemu w RzN/

o bezrozumni rodacy
chromi 艣lepych prowadz膮
nie u艂omno艣ci膮 (wiary i rozumu)
ale z艂膮 wol膮

je艣li w ma艂ej grupie spo艂ecznej
kto艣 ci m贸wi prawd臋
a ty robisz swoje
nieszcz臋艣cia sprowadzisz

gorzk膮 szcz臋艣liwo艣ci膮 mnie darz膮
mn膮 rz膮dz膮cy
w gminie parafii i szkole
przemilczaj膮c

wstanie kiedy艣 duch czasu
duch miejsca i kultury
i zapyta naszych cieni
w imi臋 jakich argument贸w

     (sobota, 18 listopada 2017, g. 9.47)

Dam te偶 tutaj to, co dzisiaj wcze艣niej zaja艣nia艂o dla mnie. I wczoraj wieczorem. Abo wiadomo, jak zareagujecie? Czy b臋dzie mi dane dalej prze偶ywa膰 dobro-pi臋kno-prawd臋 w 艣wiecie 偶ywych?! Kt贸偶 wiedzie膰 z nas mo偶e. Ludzie, kt贸rzy ze z艂ej woli odrzucaj膮 dialog, s膮 gro藕ni nie tylko dla wsp贸lnoty. Z innej strony "c贸偶 mo偶e mi uczyni膰 cz艂owiek".

***

DOW脫D Z WNUK脫W

           /mam na tapecie/

byli tacy
co wyprowadzali z ruchu
z pocz膮tku albo ko艅ca
Wszech艣wiat贸w

a ja tylko z wnuk贸w
z os贸b
z ciekawo艣ci
z (ich) rozwoju

ile zachwytu jest w ka偶dym
z ka偶dej dobrej i ciekawej rzeczy
och i ach ile rado艣ci
po to 偶yje cz艂owiek dopowiem

biedni kt贸rzy sobie zakre艣laj膮
granice sko艅czono艣ci
w sobie w prawdzie w 偶yciu
w艂asnym i innych

tworz膮 sobie dogmaty
wbrew prawom
natury i kultury
po co

    (sobota, 18 listopada 2017, g. 9.25)

***

KR脫LEWSKIE WYZWANIA (MISJA I GODNO艢膯)

                  /prorok kap艂an kr贸l/

bardzo prze偶ywam
niedzielne wydarzenie w Ksi臋偶ykach
ale najpierw w ko艣ciele w Strach贸wce
i koniec w szkole Rzeczpospolitej Norwidowskiej

chyba nikt dziwi膰 si臋 nie mo偶e
偶y艂em tutaj pracowa艂em dzia艂am publikuj臋
cuda wielkie widzia艂em
zrozumia艂em wiele

nie nie boli mnie ju偶 bardzo
przywyk艂em
偶e mnie przemilczaj膮 wszyscy
takie nasta艂y polskie pokolenia

gdyby Duch 艢wi臋ty mnie opu艣ci艂
gdybym jego obecno艣膰 prze艣lepi艂
wtedy by mnie dotkn臋li do 偶ywego
ba spojrzeniem bazyliszk贸w zabili

gdybym dusi艂 w sobie
mo偶e mia艂bym wrzody i zawa艂
ale wszystko opisuj臋
spisane s膮 ich czyny i rozmowy

proboszcza w贸jta biskupa itd.
nie wierz臋 偶e nie rozumiej膮
co innym czyni膮 i ca艂ej wsp贸lnocie
przebacz mi艂osierny Bo偶e

Andrzej Kr贸l si臋 cieszy (z nieba)
i ksi膮dz J贸zef z Annopola
i wszyscy byli proboszczowie
z Mieczys艂awem i Antonim na czele

czy kr贸l Kazimierz wielkim zwany
dogada si臋 z Sobieskim Janem III
i Cyprianem wieszczem polskim
bo z by艂em w贸jtem J贸zefem bez problemu

nie po to jestem 艂膮cznikiem
by艂ej epoki polskich dziej贸w
Solidarno艣ci wolno艣ci i godno艣ci odzyskanych
nie dla nienawi艣ci zosta艂em powo艂any katechet膮

ale by rozumie膰 wszystko co poznawalne
i by przekaza膰 nast臋pnym pokoleniom
prawd臋 艣wiadk贸w naocznych
wiar膮 i rozumem kontemplowan膮

trudno jednak zrozumie膰 drugiego czlowieka
kt贸ry robi co robi i unika dialogu
i 偶e najwi臋cej si臋 dowiaduj臋 o pomniku kr贸la
od obcego Internauty z powiatu

a w szkole robi膮 ochotnicy jak skaza艅cy
dekoracje do uroczysto艣ci dw贸ch narod贸w
polskiego i ormia艅skiego nawet noc膮
organizatorzy czy偶by i o nich zapomnieli

     (pi膮tek, 17 listopada 2017, g. 18.00) - Wszystkie wierszowania z "Po bierzmoweaniu"

PS.
Kola偶 z:
1 - obraz polskiego 艣wi臋tego-malarza-powsta艅ca-zakonnika Alberta Chmielowskiego pt. Ecce Homo
2 - posta膰 w przebraniu kr贸la na mszy przed Marszem Niepodleg艂o艣ci 11.11.2017 (k-艂 艣w. Barbary w Warszawie), zrzut z Youtube

1 komentarz:


  1. Wigilijne zdj臋cia Ksi臋zyk, skrzy偶owania historii, z konta Internauty...

    https://www.facebook.com/409201749271682/photos/pcb.1736546363322006/802410553284131/?type=3&theater

    OdpowiedzUsu艅