niedziela, 26 grudnia 2010

Po kolei




1.Jestem bratem wielu, bo daj臋 si臋 wszystkim pozna膰 do dna duszy i w ten spos贸b zapraszam do wsp贸lnego w臋drowania w perspektywie najwi臋kszego sensu.
2. Przenikasz i znasz mnie Bo偶e. Wiesz kiedy siedz臋 i wstaj臋. Znasz mnie na wskro艣, serce i nerki, i ka偶d膮 my艣l i s艂owo... Taka by艂a osnowa watyka艅skich rekolekcji przed-papieskich kardyna艂a Karola Wojty艂y.
Lubi臋 m贸wi膰 o sobie, 偶e po to przyszed艂em na 艣wiat, aby da膰 艣wiadectwo prawdzie. Wierz臋, 偶e kto dotrze w tym 艣wiadczeniu do kresu, pozna Boga. Wi臋c pisz臋. Nikt jeszcze nie opisa艂 bytu,jakim jest nasze 偶ycie rodzinne. Wi臋c pr贸buj臋.
To tylko jest nieudolna pr贸ba. Essay. Heidegger mawia艂, 偶e naszym celem jest "troska o to, co istnieje i wyznawanie si臋 Jestestwa"
3. Rewelacyjny jest link na neurofilozofi臋. Taki skr贸towy wgl膮d. Kto jest przyzwyczajony do takiego j臋zyka, rzuci tylko okiem. Kto nie, musi przetrawi膰 tekst par臋 razy. Warto.
Dla mnie by艂 to punkt kulminacyjny i kwintesencja Bo偶ego Narodzenia 2010. Jakbym dosta艂 drugie 偶ycie, na poziomie neuronowym. I zn贸w mam podobna refleksj臋, jak po wyje藕dzie do Viessmanna - c贸偶 znacza te nasze lokalne sprzeczki???
4. Jestestwo, struktura 艣wiadomo艣ci, istota cz艂owieka u R.Ingardena itd. - to moje zainteresowania. Niewyra藕nie od dzieci艅stwa. Wyra藕nie od Tomasza Manna, studi贸w na ATK.
5. Mam 艣wiadomo艣膰, 偶e dobry ostatni da艂em post! I ile w nim pedagogicznych odniesie艅 (Hermenetyka, Fenomenologia, neurofilozogia, NLP, OK, moje PP...) - o tym bym chcia艂 permanentnie dyskutowa膰 na radach pedagogicznych, szkoleniowych itd. Tzn. o cz艂owieku,antropologii, kt贸ra jest matka pedagogik wszelakich. Bez badania i rozumienia cz艂owieka (samego siebie) nie ma szko艂y, ani religii, ani samorz膮dnej wsp贸lnoty lokalnej. Przez 27 lat za艂atwia艂 to za nas, czyli za 艣wiadome, nowoczesne, rozwijaj膮ce si臋 spo艂ecze艅stwo, JPII!!! Po nim zn贸w jest pustka.
6. Specyficzne stany m贸zgu, i reszty organizmu.... tworz膮 podstaw臋 艣wiadomego prze偶ywania przeze mnie mojego Bo偶ego Narodzenia 2010. Bo dla 艣wiata narodzi艂 si臋 raz, w Betlejem.
7 Korelaty Boga... W艂a艣ciwie jest jeden, ale w rozmowach u偶ywamy nazwy w r贸偶nych znaczeniach: ko艣cielno-powszechno-pobozno艣ciowym, biblijno-teologiczno-rozumnym, filozoficzno-abstrakcyjnym... Mnie najbardziej odpowiada 艣rodkowe.
8. Nowonarodzone dzieci膮tko... - m臋czy mnie taka mowa. Je艣li mog臋, wychodz臋.

***

Przed III sesj膮 Rady Gminy zagladam na strony NGO - "Program wsp贸艂pracy to dokument opisuj膮cy zasady, formy i przede wszystkim zakres wsp贸艂pracy mi臋dzy samorz膮dem a organizacjami pozarz膮dowymi. Okre艣la on priorytetowe zadania publiczne, a nowelizacja ustawy wprowadzi艂a ponadto obowi膮zek zapisania w programie wysoko艣ci 艣rodk贸w przeznaczanych na wsp贸艂prac臋.

Istot膮 tworzenia programu wsp贸艂pracy jest proces konsultacji jego tre艣ci z organizacjami pozarz膮dowymi. Je艣li dokument powstanie w wyniku wsp贸lnych rozm贸w obu stron – samorz膮dowej i pozarz膮dowej – b臋dzie istnia艂a wi臋ksza szansa na efektywn膮 wsp贸艂prac臋 w danej spo艂eczno艣ci lokalnej".

Dzisiaj 偶ycie urz臋dnik贸w jest 艂atwiejsze. Wszystko mo偶na 艣ci膮gn膮膰 z Internetu. 艁atwo jest o liter臋 prawa, jak zawsze trudno jest zrozumie膰 jego ducha. Temu s艂u偶膮 liczne inicjatywy, np. w Ma艂opolsce „Samorz膮dowa Akademia Wsp贸艂pracy”. Rzeczpospolita Norwidowska powo艂a艂a Uniwersytet Obywatelski LGD "R贸wnina Wo艂omi艅ska". Jest szansa. Jest nadzieja :-)

9. W Rotterdamie jutro rozpocznie si臋 kolejne Spotkanie M艂odych. Szkoda, 偶e nasi m艂odzi nie maja kasy na wyjazd. Ch臋tnie zamieni艂bym fundusze wyjazdu studyjnego LGD na Taize, ale to r贸偶ne programy i r贸偶ne finansowania ;-(
JAK INWESTOWA膯 W M艁ODYCH, W LEPSZ膭 PRZYSZ艁O艢膯 艢WIATA?

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz