poniedzia艂ek, 23 maja 2011

Tylko trzy punkty!




1. Najpi臋kniejsze dzi艣 by艂y katechezy, na kt贸rych uczniowie klas 4,5,6 dali swoje odpowiedzi na pytanie o "znaczenie zachowania "na modlitwie" na ca艂e 偶ycie i na ca艂y 艣wiat." REWELACJA. Ale ich katalog przedstawi臋 jutro. Jak do偶yj臋 - jak mawiaj膮 m膮drzy ludzie w moim wieku :-)
No i jeszcze: dwie dziewczynki z klasy trzeciej w imieniu ca艂ej klasy podzi臋kowa艂y mi za uroczysto艣膰 Rocznicy I Komunii 艣wi臋tej. No, no, no - anim si臋 spodziewa艂. Ba, ju偶 si臋 przyzwyczai艂em ;-) Aktualnie tocz臋 wr臋cz heroiczny b贸j o pami臋膰 chwalebnych wydarze艅 w najnowszych dziejach gminy. Niczym g艂os wo艂aj膮cego na pustyni :(

2. Nowe technologie w nauczaniu. Na prezentacj臋 i decyzj臋 o zakupie tablicy interaktywnej (przeno艣nej) czeka艂em dwa lata, od czasu ostatniego English Teaching Market, w kt贸rym uczestniczy艂em (a nawet prezentowa艂em nasz projekt "Angielski u so艂tysa"). W Starych Jab艂onkach tablice by艂y ju偶 wcze艣niej. Nie chodzi o modny gad偶et. Chodzi o nowe technologie edukacyjne, o NLP itd. Tablice s膮 cz臋艣ci膮 nowych metod i budowanych na nich podr臋cznikach. Tablica sta艂a si臋 cz臋艣ci膮 metody i podr臋cznika, 偶adnym luksusem. Oczywi艣cie, tak dzia艂amy, je艣li jeste艣my g艂odni nowoczesnych koncepcji cz艂owieka. To wymaga poniek膮d uczciwego obrachunku i ostatecznego rozstania si臋 z martwymi koncepcjami "kolektywnej mentalno艣ci" i zwi膮zanej z nim pedagogiki. Dzieli je przepa艣膰.
Pewnie, 偶e mieli艣my Janusza Korczaka, ale i on zosta艂 zepchni臋ty na margines najpierw przez hitlerowskie Niemcy, a p贸藕niej, ju偶 po zagazowaniu wraz dzie膰mi (!) w nieodleg艂ej Treblince, przez z艂owieszcz膮 ideologi臋 PRL, czyli marksistowski materializm. Ale - do kogo ta mowa? 呕adna w艂adza nie podejmie tematu, bo za du偶o mo偶e straci膰 wyborc贸w w starszym (czyli moim) pokoleniu. Resentymenty w nim ci膮gle s膮 偶ywe.

3. Rewelacyjny jest wiersz Marysi o kotku, na jaki艣 konkurs. Jej pierwszy i wymuszony! No, no, no!

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz