pi膮tek, 25 marca 2011

Co艣 wi臋cej 1,2

1.
Mam takie czucie - bo poczucie, jakby wskazywa艂o, 偶e to tylko ulotna my艣l, cho膰 nie ma my艣li bez ca艂ego mnie, mniej wi臋cej, bo mo偶e by膰 bez pewnych narz膮d贸w i organ贸w, a czucie bardziej bezpardonowo m贸wi o wszystkim, co jeszcze we mnie zosta艂o i dzia艂a - 偶e co艣 jest wi臋cej, ca艂y czas, i 偶e daje sens i pok贸j wewn臋trzny. Agatologia - podobkowska - po Grecie, znanej i nieznanej historii przecie. Ale mam te偶 w艂asn膮, z Maria i Andrzejem z annopolskiego domiszcza, co do siebie m贸wili "najdro偶sza Marysie艅ko i najukocha艅szy m贸j Andziusiu, przez 偶ycie ca艂e ma艂偶e艅skie".
"Jad膮c z pielgrzymk膮 do Ziemi 艢wi臋tej w 1929, w Wiedniu wszystkie panie posz艂y na zakupy, a ja nie musia艂am, tak wspaniale mnie m贸j Andziu艣 zapakowa艂".
"Wcze艣niej by艂a Emilia i Aleksander, kt贸rzy urodzili si臋 w Romanty藕mie, a 偶yli ju偶 w Pozytywi藕mie. Prababcia ma zas艂ugi dla polskiej literatury, wstawi艂a si臋 skutecznie za (literacko ! - zaznaczam, bo wsp贸艂czesno艣膰 pokr臋ci艂a strasznie j臋zyki i zdrowy rozs膮dek) pozytywnym chudopacho艂kiem Aleksandrem G艂owackim u jego te艣ci贸w.
Inne dziadki poznali si臋 w Ameryce, rodzice w Niemczech, ja z Gra偶yn膮 na ko艣cielnym podw贸rku, na sali katechetycznej. Naj艂atwiej uj膮膰 tajemnic臋 偶ycia i mi艂o艣ci przez tkanin臋 rodzinn膮. Z pokolenia na pokolenie.
Jerzy Stuhr powtarza zdanie Stanis艂awskiego "kochaj sztuk臋 w sobie, a nie siebie w sztuce". Jest co艣 wi臋cej.

2.
To powiem do kamery, je艣li ekipa telewizyjna nie utknie w b艂ocie:
- 偶ycie, zw艂aszcza w rodzinie, jest zarz膮dzaniem dobrem i sensem. P贸藕niej mo偶emy m贸wi膰 o naszej kiepskiej ekonomii i polityce pa艅stwa. Jest co艣 wi臋cej.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz