wtorek, 22 marca 2011

Do siebie wracam (kury karmi膰)














Jutro pierwsze lekcje, od d艂u偶szego czasu. Od czego 艣wiat si臋 zacz膮艂? Zechcia艂 i stworzy艂 z mi艂o艣ci - zapami臋ta艂em z wyk艂adu ks. Jakubca (t艂umacz ks.Rodzaju w Biblii Tysi膮clecia). "B贸g jest Mi艂o艣ci膮 - nie l臋kajcie si臋 偶y膰 dla mi艂o艣ci" - tego kanonu z Taize nauczy艂 nas Edward Baekaert, obecnie 艣wiecki pracownik duszpasterstwa m艂odzie偶owego w Brukseli. Dobre mam referencje.

Czy cz臋sto s艂yszycie "kocham ci臋?". Kto najcz臋艣ciej wam to powtarza? Mnie, Josh McDowell radzi艂 m贸wi膰 to codziennie. Ci膮gle jednak jestem s艂abym jego uczniem, cho膰 jeszcze nie powiedzia艂em ostatniego s艂owa, mam nadziej臋, 偶e b臋dzie w艂a艣nie takie. By艂em na spotkaniu z ameryka艅skim kaznodziej膮 pt. "Jak by膰 bohaterem dla swoich dzieci" w hotelu Hilton, kiedy Gra偶yna robi艂a z dzie膰mi prezentacj臋 na Zamku Kr贸lewskim "Uczniowie adoptuj膮 zabytki", m.in. z nasz膮 Matk膮 Bo偶膮 Annopolsk膮. Czekaj膮c, musia艂em jako艣 po偶ytecznie zabi膰 czas "co [jest r贸wno] na us艂ugach i 艣mierci i 偶ycia".

No bo o czym innym warto z nimi gada膰? B贸g mo偶e by膰 tylko mi艂o艣ci膮 - albo go nie ma wcale. To m贸wi臋 wam ja, J贸zef_z_Rzeczpospolitej_Norwidowskiej.
Po Dobkowie wracam bogatszy mi艂o艣ci膮 - czyli B贸g musia艂 tam by膰. Taka jest moja matematyka wiary i rozumu.

PS.
Zdj臋cia z Dobkowa, z warsztat贸w "Making the change happen" zorganizowanych przez UNESCO Initiatives Centre - bed膮 d艂ugo pojawia膰 si臋 tu , albo 贸wdzie. A "Villa Greta" wzi臋艂a imi臋 od babci Krzy艣ka, kt贸ra spoziera na nas ze 艣lubnego zdj臋cia.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz