sobota, 16 lipca 2011

Alfa i Omega

"A widzia艂, 偶e wszystko, co stworzy艂 by艂o dobre". Jest Alfa - pocz膮tek wszystkiego.
Pocz膮tek mojego dnia jest zazwyczaj kiepski. Do pierwszej kawy. Cho膰 nie, jeszcze przed kaw膮 miewam rozb艂yski.Wewn臋trzn膮 zgod臋 na ka偶dy stan, pogodzenie si臋 z tym, co jest, z ca艂ym swoim istnieniem.

Bo widz臋, 偶e wszystko, co prze偶y艂em, by艂o dobre. Trudno to wyrazi膰 jednym zdaniem. "Prze偶y艂em"? C贸偶 si臋 w tym mie艣ci? Widzia艂em, s艂ysza艂em, pozna艂em, zrozumia艂em, u艂o偶y艂em sobie rozumowaniem, ca艂y dost臋pny mi zakres kultury... Jeszcze za ma艂o. Przecie偶 nie jestem tylko wiar膮 i rozumem. Jestem w ciele, z cia艂em za pan brat. A wi臋c moje "wszystko" zawiera wszystko com tworzy艂, dzia艂a艂. Ma艂偶e艅stwo i rodzina d'abord.

What does the french word "d'abord" mean? - Yahoo! Answers -
Best Answer: First (or) first off (or) first of all.... To begin (or) in the beginning... "D'abord" can mean alot of different variations on these concepts given it's ...


Czemu wtr膮cam s艂owa, s艂贸wka? Ja si臋 zastanawiam nad tym, co pisz臋. Wy si臋 zastanawiajcie nad tym, co czytacie :-) Nie jestem w tym oryginalny. Mistrz Norwid kaza艂 pracowa膰 "w pocie swego czo艂a".

Ma艂偶e艅stwo i rodzina jest pierwszym i najwa偶niejszym moim dzie艂em. Moim? Naszym. Jak w modlitwie "Ojcze nasz" - nasz, wi臋c m贸j, a nie m贸j, wi臋c nasz. Partycypacja! Ja-ty-my-wy-oni! Co jest w naszym 偶yciu w liczbie pojedynczej, a ile jest w liczbie mnogiej?! Nachodzi艂y mnie takie odkrycia ju偶 w pierwszej m艂odo艣ci, zapisa艂em co nie co w wierszykach.

A wszystko co stworzy艂 by艂o dobre. A wszystko co poza mn膮, jako (zusamen do kupy) jest dobre. Jest bardzo dobre. To, nawet w 艣miertelnym samopoczucie porannym rozb艂yskuje 艣wiat艂em, daje pok贸j i pogodzenie wewn臋trzne. Tajemnica 艣wiat艂a.
Wszystko, co poza mn膮 nie znaczy, 偶e ja to wymy艣li艂em, albo uczyni艂em. Nie ja wymy艣li艂em Karola Wojty艂臋, Taize, Solidarno艣膰, upadek PRL, Andrzeja Madeja, 艣w. Teres臋 z Avila itd... Ja tylko temu wszystkiemu, co poza mn膮, jako "moje" 偶ycie, m贸wi臋 - jest wielkim dobrem, jest wspania艂e, cudowne, 艣wi臋te. Amen.

On patrzy艂 na pocz膮tek, ja patrz臋 raczej na koniec. Ale ile jest w nas podobie艅stwa! Na obraz i podobie艅stwo jeste艣my. Na obraz i podobie艅stwo jest nasze 偶ycie. "A to jest 偶ycie wieczne, aby艣cie [poznali jedynego, prawdziwego Boga". Czy to mnie umniejsza, kochani nowo-ateistyczni przyjaciele? Powiem tylko tyle, 偶e gdyby nie m贸j byt analogiczny nie by艂oby mojego pisania. Tyle w nim per analogiam!!.

Ju偶 o godz. 9.40 mia艂em prawie post gotowy. Tak dzia艂a kreatywne pisanie. W krajach anglo-saskich jest taki przedmiot w szko艂ach. Mo偶na powiedzie膰, 偶e jest to przedmiot o rozumieniu siebie samego, proces贸w we mnie przebiegaj膮cych. Ja robi臋 to na katechezach. Nie ma wiary bez my艣lenia. Poznaj samego siebie. Ile偶 w tym jest 艣wi臋tego Augustyna, 艣wietlistego my艣liciela.

Nie ko艅cz臋 jednak jeszcze, nie publikuj臋, mo偶e co艣 wa偶nego jeszcze si臋 zdarzy膰, lub przebiec przez moje "ja". Ale ju偶 to, co mam, daje pok贸j, "przywraca mi rozmach i si艂y". Warto tak prze偶y膰 dzie艅 i zycie, by mie膰 艣wiadomo艣膰 wype艂nionego zadania. "Reszt臋 nie ja" - napisa艂 Cyprian KN na pok艂adzie Margueritty. Ale nie w tym kawa艂ku. W tym drugim.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz