sobota, 10 wrze艣nia 2011

Warszawo ma - Jana III, C.Norwida, mojego ojca i Jackowskich, Kapaon贸w



Patrz, w oku mym 艂za - 艣piewaj膮 dzieci z Joszko Brod膮. Musia艂em w艂膮czy膰 sobie ten 艣piew, ten flet, ten smutek. Tak to jest i ja taki jestem. Czasem, gdy nic wi臋cej si臋 we mnie nie telepie, muzyka mnie niesie w 艣wiat i w za艣wiaty. Wzrusze艅 szukam. Bo czu艂e oko, gdy je 艂za ocieni, bywa wielk膮 bram膮 niebiesk膮.

Mo偶na si臋 wtedy poprawi膰 w krze艣le i stuka膰, jak dzi臋cio艂 w klawiatur臋. Ten 艣wiat i tamten si臋 艂膮cz膮 w nas.
呕ycie si臋 obroni. Hela wpad艂a do domu, posprz膮ta艂y z Zosi膮. Marysia z Olkiem biegaj膮, co im nakaza艂em, skoro b臋d膮 musieli wzi膮膰 udzia艂 w jesiennych zawodach szkolnych (i mi臋dzy). Gra偶yna po dyrektorsku czuwa nad honorem Rzeczpospolitej Norwidowskiej na Jarmarku Kultury w Warszawie. Z naszego domu pojecha艂 jeszcze Andrzej. Z innych te偶 nauczyciel(ki) i uczniowie. Nie wchodz臋 w szczeg贸艂y, w kt贸re nie musz臋. Wr贸c膮 , opowiedz膮, poka偶膮.
Ja mam swoje na karku. Wyzwania wzywaj膮ce w wieczno艣膰 za-chwycenia. Jestem bardzo ju偶 nie po偶yteczny. Jestem zab艂膮kany. 艢pi臋 w my艣lach i w ciele na stoj膮co. Nikomu nie salutuj臋.


Czytam Nowego Szkolara - numer specjalny, z艂o偶ony na nadanie imienia szkole. Dodrukowali na Warszaw臋. Reprezentuje prac臋 w "pocie swego czo艂a" nauczycieli, uczni贸w - mieszka艅c贸w gminy - i te偶 broni honoru naszej rzeczypospolitej. Zawie藕li jeszcze ze sob膮 foldery "Do kraju tego..." - o Strach贸wce i Rzeczpospolitej Norwidowskiej. Folder oznakowany jest herbem Urz臋du Marsza艂kowskiego w Warszawie i Starostwa Powiatu Wo艂omi艅skiego. Folder jest o pi臋knie i m膮dro艣ci poety i naszego wiekopomnego projektu. Maj膮 czego broni膰 na polach (parkingu) pomi臋dzy pa艂acem w Wilanowie (Jan III) a 艢wi膮tyni膮 Opatrzno艣ci (Konstytucja 3 Maja, Jan Twardowski i inni).

Moj膮 pustk臋, b膮d藕 opuszczenie, 艂agodzi stan prac na bloggerze, w "Osobnym 艣wiecie". Zmobilizowa艂em si臋 do przepisywania "Roku katechety", notatek z 1988 roku. A i wierszyki zab艂膮kane tu i tam, ci膮gle odnajduj臋. Remanent. Nie lubi臋 przepisywa膰, ale kocham sens, kt贸ry jest na przepisywanych kartkach.


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz