sobota, 10 września 2011

Warszawo ma - Jana III, C.Norwida, mojego ojca i Jackowskich, Kapaonów



Patrz, w oku mym łza - śpiewają dzieci z Joszko Brodą. Musiałem włączyć sobie ten śpiew, ten flet, ten smutek. Tak to jest i ja taki jestem. Czasem, gdy nic więcej się we mnie nie telepie, muzyka mnie niesie w świat i w zaświaty. Wzruszeń szukam. Bo czułe oko, gdy je łza ocieni, bywa wielką bramą niebieską.

Można się wtedy poprawić w krześle i stukać, jak dzięcioł w klawiaturę. Ten świat i tamten się łączą w nas.
Życie się obroni. Hela wpadła do domu, posprzątały z Zosią. Marysia z Olkiem biegają, co im nakazałem, skoro będą musieli wziąć udział w jesiennych zawodach szkolnych (i między). Grażyna po dyrektorsku czuwa nad honorem Rzeczpospolitej Norwidowskiej na Jarmarku Kultury w Warszawie. Z naszego domu pojechał jeszcze Andrzej. Z innych też nauczyciel(ki) i uczniowie. Nie wchodzę w szczegóły, w które nie muszę. Wrócą , opowiedzą, pokażą.
Ja mam swoje na karku. Wyzwania wzywające w wieczność za-chwycenia. Jestem bardzo już nie pożyteczny. Jestem zabłąkany. Śpię w myślach i w ciele na stojąco. Nikomu nie salutuję.


Czytam Nowego Szkolara - numer specjalny, złożony na nadanie imienia szkole. Dodrukowali na Warszawę. Reprezentuje pracę w "pocie swego czoła" nauczycieli, uczniów - mieszkańców gminy - i też broni honoru naszej rzeczypospolitej. Zawieźli jeszcze ze sobą foldery "Do kraju tego..." - o Strachówce i Rzeczpospolitej Norwidowskiej. Folder oznakowany jest herbem Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie i Starostwa Powiatu Wołomińskiego. Folder jest o pięknie i mądrości poety i naszego wiekopomnego projektu. Mają czego bronić na polach (parkingu) pomiędzy pałacem w Wilanowie (Jan III) a Świątynią Opatrzności (Konstytucja 3 Maja, Jan Twardowski i inni).

Moją pustkę, bądź opuszczenie, łagodzi stan prac na bloggerze, w "Osobnym świecie". Zmobilizowałem się do przepisywania "Roku katechety", notatek z 1988 roku. A i wierszyki zabłąkane tu i tam, ciągle odnajduję. Remanent. Nie lubię przepisywać, ale kocham sens, który jest na przepisywanych kartkach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz