czwartek, 25 pa藕dziernika 2012

Wielki temat


Mam o czym pisa膰!

Wczorajszy post na Fb wart jest rozpisania! Roboczo nazw臋 ten temat "ko艣cielna i osobowo-podmiotowa strona wiary" :-)

Nadaje si臋 to  i chyba prosi - o powa偶niejsze potraktowane cho膰by  na stronie grupy "Rok Wiary (i Rozumu) w Strach贸wce". Przyszed艂 mi nawet w zwi膮zku z nim cytat z tzw. "Wierszyk贸w", dowodz膮c, ze nie jest to sprawa ad hoc, dzisiaj wymy艣lona.  Trzydzie艣ci lat za ni膮 stoi! "Co i czemu jeszcze chcie膰.... i dobra wiara... i ciebie i mnie....".

Upomnij si臋 o swoj膮 wiar臋, tzn. zawsze tak偶e o siebie! o...!!! AKT WIARY! - to nie tylko przedmiot wiary i jej tre艣膰. Nie ma twojej wiary bez twojego 偶ycia, bez Ciebie, pisanego z du偶ej litery, bo idzie o tego ciebie, kt贸ry zawsze jest, by艂 i b臋dzie na obraz i podobie艅stwo Boga!

Nie wymy艣li艂em sobie tego. By艂o mi dane, zapisa艂em, prze偶y艂em, teraz wracam troch臋 jak do w艂asnego 偶ycia po 偶yciu.

Ale nie chc臋 o tym pisa膰 jeszcze - teraz, nim nie uka偶e si臋 post z katechez poniedzia艂kowych, pewnie potem jeszcze powinienem da膰 zapis dzisiejszego dnia cud贸w i wtedy mo偶e dopiero, ale kto to wie :-)

Wiecie, 偶e ja si臋 wcale nie gniewam :-) (nie z偶ymam) na tzw ateist贸w?!  Oni te偶 maj膮 racj臋 w sprawie naszej wiary. Oni pomagaj膮 nam odrzuci膰 obrazkow膮 komiksow膮 wersj臋 wiary, z bogiem z d艂ug膮 brod膮 lepi膮cym 艣wiat i cz艂owieka z gliny.

To jest m贸j wielki temat, wielki obowi膮zek, cho膰 ju偶 wiele z niego da艂em w "艢wiadectwie polskiego katechety."

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz