czwartek, 18 pa藕dziernika 2012

呕ycie, 艣wiat, 艣mier膰 itd.



Nie uda艂o mi si臋 nic dzisiaj napisa膰. To znaczy tu, bo gdzie indziej, to tak.
Mam dzie艅 katechez zanotowany, to i owo na Fb. Ale ju偶 nie popracuj臋, bo mam granice. Czas nam ukradli niefrasobliwi ludzie, kt贸rzy zostawili dziecko pod szko艂膮, tak na oko 16 km od domu. Odwie藕膰 jej nie mogli艣my, bo w baku mieli艣my paliwa na 10 km, a w kieszeni - nic.

Wi臋c jutro zrobi臋 relacj臋 "dzie艅 katechetyczny"  i reszt臋. Jak do偶yj臋. Dzisiaj mo偶e jeszcze jakie艣 zdj臋cia wrzuc臋 na Fb szko艂y.

Ale, ale. Szukaj膮c dla innych potrzeb cytatu (i opisanej w nim sytuacji), musia艂em przeszuka膰 swoje "Wierszyki". 艁api臋 si臋 za g艂ow臋, one opisa艂y mnie 30 lat temu do szpiku ko艣ci, antycypuj膮c wiele wydarze艅, po co ja tu jeszcze 偶yj臋!

Mam np. wiersz, prze偶ycia, stan my艣li i ducha po wypadku strasznym lotniczym (1987, 183 ofiary, rodzina ucznia z katechezy). Pewnie? na pewno? mo偶e? bardziej go prze偶y艂em ni偶 Smole艅sk - ale tak samo 艣wiat, 偶ycie i 艣mier膰 rozumia艂em wtedy i dzi艣!!!

WYPADEK

rozsypami z wysoka
ci臋偶ko spadli艣cie
na moje serce
jak wasza 艣mier膰 boli

dzi艣 musz臋 do braci
sierot tej ziemi
p贸j艣膰

o was - tylko z wami
z Bogiem w ciszy 艣wi膮ty艅
i z tym niemow膮 -
stra偶nikiem cmentarzy
a nie z gazetami
wybaczcie gazeciarzom ich zgie艂k

Dzisiaj najwy偶ej musia艂bym - uwzgl臋dniaj膮c realia 偶ycia w wolnym demokratycznym kraju - dopisa膰 (wr臋cz zamieni膰 z innym wrzaskliwym podmiotem 偶ycia publicznego) polityk贸w.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz