艣roda, 31 pa藕dziernika 2012

S膮 b艂ogos艂awione winy


Nie musz臋 dzisiaj d艂ugo pisa膰. Wczoraj si臋 wypisa艂em.
Mam, dzi臋ki Sebastianowi, swoj膮 rado艣膰 z ICT, ale mo偶e o tym kiedy艣, gdy kontekst podpowie.
Strachowski "znajomyx111" anonim konsekwentnie broni nieszczeg贸lnego wpisu swojej liderki - "Nie niszczy si臋 tego co jest cenne, m贸wi臋 o taczce gnoju" itd. itp. - samo, moje dzisiejsze, 偶ycie :-)

Dzisiaj:
- du偶ym prze偶yciem (refleksj膮) sta艂a si臋 dla mnie konferencja prasowa rodziny 艣p. Prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego. Ta sprawa ma kontekst strasznie szeroki - osobisty, narodowy, na dzi艣, na jutro i na wczoraj. Na w艂asn膮 艣mier膰 nawet. B艂ogos艂awiona wina! - byle da艂o si臋 uczestniczy膰, s艂ucha膰 i prze偶ywa膰 msze pontyfikalne z kardyna艂ami. Tak prze偶ywam to ja - pokolenie Solidarno艣ci, odbijania 艣wiata z r膮k zak艂amanych komunist贸w. Na zak艂amanie wsp贸艂czesno艣ci jeste艣my ju偶 za s艂abi (przynajmniej ja jestem za s艂aby).

Zak艂amanie - wrogie REALIZMOWI, z panuj膮c膮 "niby mow膮" tu i tam, rozsiad艂o si臋 wygodnie w fotelu rz膮dz膮cych i lider贸w r贸偶nych organizacji. A my艣la艂em, 偶e to ju偶 nie wr贸ci, 偶e je艣li nie "m膮dro艣ciowy", to przynajmniej "demokratyczny" dialog stanie si臋 norm膮 :-(

Ale jest te偶 Internet, a w nim du偶o m膮drych ludzi, otwartych, dziel膮cych si臋 sob膮, swoj膮 wiar膮 i rozumem - dzi臋ki nim 偶yj臋, cho膰 coraz ch臋tniej my艣l臋 o 艣mierci. "Paradoksalnie poprzez 艣mier膰 Mesjasza ludzko艣膰 dost臋puje zbawienia."

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz