pi膮tek, 1 kwietnia 2011

Nic nowego

Ka偶dy post ma sw贸j punkt zaczepienia. Dzisiaj? Imieniny Gra偶yny i (bo) Prima Aprilis.
Siedz臋 przed klawiatur膮. Jest mi zimno i wszystko mnie boli. Dobrze, 偶e nie musia艂em i艣膰 do szko艂y. P贸艂 etatu jest dobrym wyj艣ciem. Przezi臋bienie i podobne stany s膮 u mnie permanentne. Gram na innym boisku.

Czy mo偶na doskonale opisa膰 siebie? Sw贸j 艣wiatopogl膮d? Swoje pogl膮dy polityczne itd? Chyba tylko w mniejszym lub wi臋kszym przybli偶eniu. Ale warto si臋 stara膰. Kto si臋 bardziej zbli偶y do punku "0" bardziej zajrzy za kurtyn臋.

Imieniny Gra偶yny (i moje do艂膮czone) to du偶e wyzwanie. Istna impreza w slumsach. Trzeba si臋 jako艣 zorganizowa膰 i wyskroba膰 jakie艣 pieni膮dze. Bardziej si臋 zad艂u偶y膰. To da si臋 zrobi膰. Ale z glin膮 nic zrobi膰 nie mo偶emy. Jak oni dzisiaj dojad膮, wjad膮, wyjad膮? Glina pokropiona wod膮 nadaje si臋 na wyroby garncarskie, ale nie na parking. Czekaj膮 nas kolejne upokorzenia. 
Wi臋c z jednej strony cieszymy si臋, z dugiej - stajemy pod pr臋gierzem wielu oczu. Go艣cie i my musimy g艂臋biej zajrze膰 w nag膮 prawd臋. Boli.
Warto by czasem z lud藕mi rozmawia膰, zaczynaj膮c od ustalenia pu艂apu dochod贸w na osob臋. To wele t艂umaczy.

Jestem cz艂owiekiem, kt贸rego ju偶 w艂a艣ciwie nie ma. Cho膰by z punktu widzenia definicji "istota spo艂eczna". Ale tak偶e dlatego, 偶e nie mam z kim rozmawia膰 o tym, co jest dla mnie wa偶ne. O tym pisz臋. Sobie a muzom.
Wierz臋, 偶e rozmowy o tym, w co wierzymy, s膮 ciekawsze, cho膰 trudniejsze, od innych, potocznych, codziennych. S膮 bardziej osobiste, tzn. ludzkie. Interesuje mnie zar贸wno akt wiary, jak i jej tre艣膰 (wiara teologiczna jest uj臋ciem szczeg贸lnym).
Jest wiele spraw, o kt贸rych si臋 ma艂o m贸wi. Zwraca艂 na to uwag臋 w Dobkowie Jerzy z Pogranicza. Cho膰by o prze偶ywaniu doros艂o艣ci dzieci i rodzicielstwie w og贸le. Pewnie, 偶e tematy przychodz膮 wraz z wiekiem, np. zupe艂nie mnie juz nie interesuje w膮tek o urz膮dzaniu si臋 w 偶yciu, ale o bilansie 偶ycia i przygotowaniach do odej艣cia - i owszem.

Mam te偶 ca艂kiem w艂asne, o potrzebie pisania, obserwowania, fotografowania. Ta potrzeba - to bardzo silne oddzia艂ywanie. To moje dziwade艂ko, kt贸remu daremno si臋 opiera膰 kochana solenizantko, dzieci, siostry i bracia pielgrzymi, przy- i nieprzy-ja-ciele. To jest m贸j kapita艂 tw贸rczy.

Kapita艂 zawierzenia jest ma艂o rozpoznany przez kapita艂 ludzki, spo艂eczny i 艣wiatow膮 ekonomi臋. W Bibli jest o nim zdanie - " Wszystko bowiem, co z Boga zrodzone, zwyci臋偶a 艣wiat; tym w艂a艣nie zwyci臋stwem, kt贸re zwyci臋偶y艂o 艣wiat, jest nasza wiara". A “stworzenie bez Stw贸rcy zanika” (II Sob贸r Watyka艅ski).
W ka偶d膮 wsp贸lnot臋 wnosz臋 si艂臋 swojej wiary (kapita艂 zawierzenia). Ona zwyci臋偶a 艣wiat, nie ja.
Jest do napisania projekt - "Duchowe komponenty dzia艂ania".

Gdybym wyszed艂 przed siebie i szed艂, szed艂 - to w jakim kierunku? W lewo Marysin, Szamocin, las i Wiktoria. Na wrost - las, bagno, Os臋ka. W ty艂 - pola, Nabor贸wka, Jugi. W prawo - Rozalin, Jad贸w... Legionowo. Tam bym chyba szed艂. W krain臋 dzieci艅stwa, pocz膮tk贸w katechezy i wielu przyjaci贸艂. Cho膰 w Strach贸wce wi臋cej 偶ycia zostawi艂em, z op艂akanym - niestety - skutkiem spo艂ecznym.

Tak wi臋c to los nasz babra膰 si臋 w glinie, s艂uchaczy mie膰 niemych, albo umar艂ych. By膰 jako w trupie doskona艂ej nad kompletowy aktor. Co do mnie rzecz jest inna, ja to jestem... To wszystko by艂o ju偶 kiedy艣 opisane. Nic nowego pod S艂o艅cem.

Aspiryna i koc dobrze mi robi膮. Z偶ymam si臋 pod nim, gdy media biadol膮 nad podwy偶k膮 cen paliwa. Je艣li maj膮 tak膮 wra偶liwo艣膰 ekonomiczno-spo艂eczn膮, to dlaczego nie organizuj膮 narodowej zrzuty np. na rodziny wielodzietne? Pami臋tam, jak w studio telewizyjnym w wiecz贸r wyborczy po zwyci臋stwie PiS-u prof. Adam Strzembosz (by艂y Prezes S膮du Najwy偶szego i przewodnicz膮cy Trybuna艂u Stanu) zg艂osi艂 szlachetny pomys艂, by ci, kt贸rych dochody na osob臋 w rodzinie przekraczaj膮 3 tys. z艂. za艂o偶yli fundusz stypendialny dla dzieci z rodzin ubogich. Warto nadmieni膰, 偶e jego siostra Teresa (1930-1970) – by艂a aktywn膮 dzia艂aczk膮 katolicka, tworzy艂a m.in. o艣rodki adopcyjno-opieku艅cze i domy samotnej matki, "dzie艅 jej zaczyna艂 si臋 o 艣wicie, a ko艅czy艂 p贸藕n膮 noc膮". Adam Strzembosz by艂 dla mnie autorytetm. Jego propozycja by艂a szczera i g艂臋boko przemy艣lana. Zwyci臋zcy i inni przytakiwali. Jednak - HIPOKRYZJA OPANOWA艁A 呕YCIE PUBLICZNE W POLSCE. Z podobnych pomys艂贸w 偶yje i dzia艂a tylko Fundacja Dzie艂a Nowego Tysi膮clecia - 偶ywy pomnik Jana Paw艂a II. Hipokryzja i sk膮pstwo z偶era polityk贸w i nowobogackich. Gdy s艂ysz臋 o kolejnym zaproszeniu na imprez臋 organizowan膮 przez polityk贸w i samorz膮dowc贸w z okazji beatyfikacji papie偶a, to mnie mdli. Gdyby zapraszali na cich膮 medytacj臋 - poszed艂bym, nawet gdyby to byli SLD-owcy.





2 komentarze: