czwartek, 20 grudnia 2012

Serendipitous (2)


Serendipitous - refers to something good or fortunate that happens as a result of luck or chance. (adjective)
eg - When you meet the person who becomes your spouse because your train is late that day, this is an example of a serendipitous event :-)

1) Post na stronie grupy Rok Wiary (i Rozumu) w Strach贸wce - „Moja wiara karmi si臋 normalno艣ci膮 i prostot膮. W religii ceni臋 sobie najpierw i przede wszystkim to, co normalne, naturalne. Potem dopiero ta zwyk艂o艣膰, normalno艣膰 dostaje dodatkowego o艣wietlenia tym, co nadprzyrodzone.

Poka偶臋 to na przyk艂adzie. Kult Mi艂osierdzia nie porwa艂 mnie od razu. Mam jakie艣 dalekie i m臋tnawe wspomnienia opowie艣ci ojca/brata Klemensa Cist. na dziedzi艅cu kamedu艂贸w, katechezy domowe Mamy Heleny, 艣piewan膮 wersj臋 koronki na jakim艣 spotkaniu w RR na 艁azienkowskiej, mam w oczach gruby tomik Dzienniczka, kt贸ry im bardziej mi podsuwany, tym bardziej by艂 mi daleki. Nigdy go nie przeczyta艂em, znam jakie艣 urywki.

A偶 tu naraz przyszed艂 Rok 2012. Najpierw najzupe艂niej nieoczekiwany - bardziej bunt i naprzeciw, ni偶 zwyk艂a wycieczka z racji przynale偶no艣ci do grupy (pardon, zespo艂u) szkolnego - m贸j udzia艂 w wyje藕dzie na Suwalszczyzn臋 i Wile艅szczyzn臋, a potem zadanie projektowe Roku Wiary (i Rozumu) dla Lincoln, kt贸re zaprowadzi艂o nas do Domu Faustyny w Ostr贸wku, gmina Klemb贸w, powiat Wo艂omin.

Czy ja tam spotka艂em Faustyn臋, albo kult Mi艂osierdzia? Nie. Prze偶y艂em zwyczajne Mi艂osierdzie Bo偶e nade mn膮. W prostych losach ludzi, Polski, budownictwa sakralnego i nie, drewnianego i murowanego... itd. W zwyczajno艣ci zadania dzielonego z innymi, m艂odzie偶膮, 偶on膮-dyrektork膮, nauczycielami, ksi臋dzem. Ale w niezwyczajnych okoliczno艣ciach naszej Rzeczpospolitej Norwidowskiej i globalnego Roku Wiary (i Rozumu).

Nadal nie ci膮gnie mnie do Dzienniczka, ale mam w nosie zapach drewna spalanego w piecyku "kozie" w sali projekcyjnej sanktuarium (normalno艣ci) w Ostr贸wku. Ta blisko艣膰 mnie dopada, cz臋sto powala. Jest obrazem wi臋kszej blisko艣ci i prostoty SENSU, kt贸ry jest nam dany wraz z narodzeniem. Mo偶liwo艣ci Go odnalezienia we wszystkim. Go odnalezienia - bardziej mi podchodzi ni偶, odnalezienia Go, bo TO nas poprzedza. Dajmy si臋 prowadzi膰.

ps.
Bardzo uprzejmie prosz臋 i czekam na Wasze relacje w Roku Wiary (i Rozumu) o Waszych do艣wiadczeniach (zmaganiach si臋) w perspektywie wiary, warto艣ci najwy偶szych dla was, i sensu.”

2) Komentarz do zdj臋cia na stronie szko艂y z wizyty Ambasadora Chorwacji - „Ile tu wymiar贸w?! D臋by pami臋ci annopolsko-katy艅skiej, 艣wieca pami臋ci ofiar 13 grudnia 1981 i naszej strachowskiej Solidarno艣ci RI, krzy偶 偶ycia i pielgrzymek Marii i Andrzeja Kr贸l贸w (w tym do Ziemi 艢wi臋tej i na Kongres Eucharystyczny w Kartaginie) i pami臋膰 o bracie ksi臋dzu J贸zefie z Ma艂ogoszcza, Boles艂awa Prusa zawsze obecnego w ich rodzinie, 艣wiadka ich 艣lubu, Ambasadora Chorwacji i ich i naszej drogi do Zjednoczonej Europy, i rodow贸d Rzeczpospolitej Norwidowskiej w uj臋ciu Zosi Dambek. I 艣p. Dorota Rdzanek, mgr fizyki i filozofii przyrody, katechetka, wychowawca m艂odzie偶y  w szpitalu w Konstancinie i vice-dyrektor szko艂y przy szpitalu - w starym w艂asnor臋cznie robionym aba偶urze podczas pobytu w sanatorium w Ko艂obrzegu. A mo偶e jeszcze co艣, czego nie dostrzegam? Kto pomo偶e rozszerzy膰 horyzonty 偶ycia i widzenia?”

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz