sobota, 17 marca 2012

Pamięć i partycypacja

Czy modlitwa poranna (nie tylko ) może potrzebować - i iść w parze - z komputerem i Internetem? Ależ oczywiście, wystarczy zacząć dzień na stronie www.mateusz.pl.

Dzisiaj oczywiście potrzebuję Słowa mądrości i uspokojenia przed Konferencją Partycypacji. Forum się nazywa w ramach "Decydujmy Razem". To nasze "razem" i "partycypowanie" przyprawia mnie o drżenie i wykańcza. Więc od wieczoru jestem roztrzęsiony. Czekam na spotkanie, na TEN DZIEŃ, na TEGO MINISTRA RP od partycypacji w Kancelarii Prezydenta. Nie obcego, nie jak na urzędnika, ale jak na brata w wierze, którego poznaliśmy w Marszałkowskim Sulejówku na uroczystości w dniu świętego Antoniego, proboszcza-odnowiciela.

W tym partycypujemy!! W życiu, w historii!! Dąb Pamięci (Katyńskiej) jest Wielkim Znakiem. Spróbuję z jego pomocą opowiedzieć Historię Rzeczpospolitej Norwidowskiej w kilka minut, w niewielu punktach.

A co mi dało Słowo Boże? Posłuchajcie, czytajcie razem ze mną:
- "Chodźcie, powróćmy do Pana! On nas zranił i On też uleczy... Dołóżmy starań, aby poznać Pana; Jego przyjście jest pewne jak świt poranka, jak wczesny deszcz przychodzi On do nas, i jak deszcz późny, co nasyca ziemię... Dlatego ciosałem ich przez proroków, słowami ust mych zabijałem, a Prawo moje zabłysło jak światło. Miłości pragnę, nie krwawej ofiary, poznania Boga bardziej niż całopaleń... Obmyj mnie zupełnie z mojej winy i oczyść mnie z grzechu mojego... Boże, moją ofiara jest duch skruszony, i pokornym i skruszonym sercem Ty, Boże, nie gardzisz.

Jezus powiedział do niektórych, co ufali sobie, że są sprawiedliwi, a innymi gardzili, tę przypowieść: Dwóch ludzi przyszło do świątyni jeden faryzeusz a drugi celnik... dziękuję Ci, że nie jestem jak inni ludzie, zdziercy, oszuści, cudzołożnicy, albo jak i ten celnik... Natomiast celnik stał z daleka i nie śmiał nawet oczu wznieść ku niebu, lecz bił się w piersi i mówił: Boże, miej litość dla mnie, grzesznika... Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się uniża, będzie wywyższony."

Dębie Pamięci, Dębie Katyński, Dęby z Mamre, Dęby z Annopola stójcie na straży naszej pamięci, uczcie nas pokory.

Często zaglądam na www.zsstrachowka.pl. Dopiero dzisiaj jednak uświadomiłem sobie jakim zwycięstwem prawdy jest ta strona. I to nie dzięki założeniom, które dały jej początek, ani intencjom administratorów. Nic z tego. Jest zwycięstwem prawdy, tylko przez sam fakt istnienia. Przez to, że jest. Może napiszę wielkimi literami, ŻE JEST.

Dopiero teraz warto się zastanowić nas założeniami i intencjami administratorów. Są oczywiste i bardzo proste. Wszystko, co ważne i istotne (prawem i kulturą dozwolone), trzeba pokazać, niczego nie zakrywając z tego, co widzimy, słyszymy, o czym jest życie szkoły. Co tak lub inaczej przeżywam/my.

TO JEST ZWYCIĘSTWO KULTURY, OSOBY I OSOBOWEGO ŚWIATA. OSOBY OTWARTEJ, SZUKAJĄCEJ PRAWDY I ZROZUMIENIA SIEBIE SAMEGO I ŚWIATA, W KTÓRYM ŻYJEMY.

Takie proste, ale nie oczywiste, w wielu częściach świata, a także Polski. Mentalność anty-koncepcyjna zawładnęła dzisiaj ogromną częścią społeczeństw. Koncepcja otwarta na życie i za nie odpowiedzialność i w związku z tym nie mająca niczego do ukrycia, jest dzisiaj w mniejszości. Większość ma coś do ukrycia, protestuje burzliwie przeciwko jawności, szczerości w życiu publicznym, a nawet wprost przejrzystości. Skutkiem takiej mentalności jest brak dialogu. Nawet w kościele powszechnym (czy Jezusowym wtedy?). Nie można Jezusa ukryć w sakramentach (administrowanych w parafiach), a zasłonić Go w dialogu powszechnym, który powinien być oczkiem w głowie duszpasterzy i sercem wspólnot lokalnych (także szkoły i gminy).

********** Niczego więcej dzisiaj nie napiszę. To, co napisałem prze wyjazdem z domu ma wielką wymowę. Wróciłem zachwycony ze spotkania z Ministrem Olgierdem Dziekońskim. Co za CZŁOWIEK! Wspaniale reprezentuje i uosabia godność RZECZPOSPOLITEJ w KANCELARII PREZYDENTA

PS. Grażyna napisała o spotkaniu na swoim blogu, ja dałem zdjęcia i filmik na Facebooku. Spotkanie będzie żyło w nas i owocowała, jak długo żyjemy i działamy w społeczności lokalnej i większej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz